About Alpinet

Excursie pe varful Musala; Bulgaria
by Ciprian Bîrsan
published Fri, Feb 18, 2011 , in romanian
De-a lungul şi de-a latul Apusenilor, pe bicicletă
by Călin Pavăl
published Wed, Dec 15, 2010 , in romanian
Două mâini buşite, patru în echipă, dar totuşi trei     Ăsta e al cincilea turneu pe bicicletă, de două ori am fost doi în echipă, iar celelalte două de unul singur, le zic celorlalţi, şi nici unul nu poate fi asemănat cu celălalt, atâta doar că sentimentul de libertate e atât de profund, iar senzaţiile încercate atât de intense încât ţi se imprimă adânc în suflet. Şi totuşi, de fiecare dată când am fost în echipă, deşi a fost ceva extraordinar, pentru celălalt a fost once in a life time. Unul şi-a vândut bicicleta la întoarcere, celălalt o mai are şi acum, dar n-a mai folosit-o niciodată. Probabil, şi pentru unii din voi o să fie la fel. Le-am privit exaltarea de pe chipuri şi dorinţa de-a merge în „aventura pe două roţi” şi mi-am zis că de data asta n-o să mai fie nimeni care să adopte „once in a life time-ul”. OK. Cu mâinile înfăşurate în faşe elastice, după un accident serios avut cu câteva zile înainte (trebuie să le punem în ghips pentru 3 săptămâni, îmi zice doctorul. Nici vorbă. Peste două săptămâni voi fi în Apuseni pe bicicletă), desfac harta să ne punem de acord, pentru ultima dată, asupra traseului de peste câteva zile. Apoi ne despărţim cu ochii minţii deja pe traseu. După câteva zile, un telefon: „nu mai vin. Mi-am luat...
[P] Ţie cine îţi oferă sfaturi despre schi?
by Ionuţ Nechita
published Tue, Oct 19, 2010 , in romanian
Ţie cine îţi oferă sfaturi despre schi? Nu ţi-ar plăcea să ai un prieten care le ştie pe toate şi la care să poţi apela oricând este nevoie să aflii ceva despre schi? Nu ţi-ar plăcea ca respectivul prieten să îţi şi recomande unde să te duci, pentru ca să te bucuri de o vacanţă ideală de iarnă prin Europa? Nu ţi-ai dori să fii mai bine informat de către oameni care chiar se pricep la schi, adică sunt schiori exact ca şi tine? Noi, cei de la Skimania, avem tot ce îţi trebuie şi îţi răspundem la toate întrebările de mai sus. Avem câte ceva pentru fiecare. Am putea să îţi vorbim toată ziua despre schi, aşa de mult ne place! Avem o experienţă de schi cumulată de peste 112 ani . Suntem toţi schiori ca şi tine. Am avansat cum era normal. Acum dorim să îţi oferim exact ceea ce ai nevoie, ceea ce ştim că ai nevoie. Noi îţi oferim: Newsletter , sunt peste 8000 de persoane care îl primesc deja Ştiri şi articole specializate Oportunităţi în Italia , Austria , Elveţia , Bulgaria , Franţa şi Slovacia . Program de fidelizare pentru Skimaniaci Informaţii detaliate despre staţiunile şi zonele de schi Posibilitatea de a intra în contact prin Facebook sau Twitter Dacă ar fi să ne rezumăm la un singur cuvânt acela este profesionalism. Oferim pachetul complet: oportunităţi +...
24-26 septembrie 2010 :: Hai s-o facem ... la Zarna!
by Emi Cristea
published Fri, Oct 15, 2010 , in romanian
Am plecat in graba unei dupa-amiezi de vineri. Profitand ca eram inca in concediu nu am avut niciun deranj sa ma trambalesc la drum inca de la ora trei dupa-masa. Dimineata mi-o pierdusem pe la liceul Unirea, unde se afla “comandamentul” echipei Let’s Do It Romania din Brasov. Aveam de “umflat” vreo douazeci si cinci de saci, si vreo cinsprezece perechi de manusi, pentru ziua cea mare. Sacii nu i-am luat chiar goi. I-am primit si cu ceva faina, asa cat sa ne ajunga de vreo doua pite. S-or fi gandit sa nu facem foamea prin munti?. De fapt aveam doua sortimente … de faina si de cartofi, dar din astia de la urma n-am gasit. I-o fi fost foame cuiva inainte … dar aveam sa ne distram in ultima zi pe seama asta …
Socoteala de-acasa a lui Garcea, nu s-a prea potrivit cu cea de pe drum, asa ca abia pe la ora sase fara un sfert cautam un loc de lasat masina pe Valea Pojortei, de sub poalele Urlei. Am scuturat bine de faina fiecare sac in parte, dupa care fiecare si-a luat gramajoara proprie, invelita bine in saci curati de plastic, pentru a nu ne face...
MUNTELE GHITU [draft] Luni, 27 Sep 2010, 23:03
by Niculae Ungureanu
published Mon, Sep 27, 2010 , in romanian
MUNTELE GHITU Ghitu era un munte inchis Pentru mine. O prapastie adanca. Insa un bun prieten mi-a deschis. Ochii si o poarta si o poarta-n stanca Vroiam sa-i spun atunci;ei bine, Acuma este prea tarziu... Anii cam trecusera peste mine Sau eu peste ei... Nu mai stiu. Dar am urcat in iarna masivele lui creste Pana in varful pe care, afara din desis, Se -nalta peste tot si strajuieste O parte din Coloana lui Brancusi. Si am crezut ca pluteam in infinit; Sub mine totul era imaculat si pur, Iar imprejur Carpatii de granit Vegheau cu varfuri infipte in azur. Simteam ca anii nu ma mai doboara, C-o iau de la-nceput, ca-ntineresc. Si c-am sa urc la fel ca-ntaia oara Pe muntii ce de-a pururi ii iubesc. Iar de atunci am spus: Ei bine, Niciodata nu e prea tarziu. Dca anii vor trece peste mine, Voi trece si eu peste ei. Acuma stiu.  P. S. Pe varful muntelui Ghitu se afla trei fragmente din beton inchipuind o parte din Coloana Infinitului a lui Brancusi ...
ACOLO UNDE Luni, 27 Sep 2010, 22:26
by Niculae Ungureanu
published Mon, Sep 27, 2010 , in romanian
ACOLO UNDE... Tuturor veteranilor Mariei Sale Muntele Acolo unde zapada miroase a floare, Acolo unde-n ape sticlesc farame din soare, Acolo unde norii sunt multicolori, Acolo unde poti privi incantat pana-n zari,   Acolo unde zorii te scalda-n boabe de roua, Acolo unde nu simti ca e cald, ca ninge sau ploua, Acolo unde diminetile sunt mai fierbinti, Acolo unde apusul e plin de placute dorinti,   Acolo unde-n noapte sclipesc miliarde de stele, Acolo unde crezi ca poti pune mana pe ele, Acolo unde linistea noptii te poate speria, Acolo unde gandesti ca toata lumea-i a ta,   Acolo unde capre negre se adapa-n izvoare, Acolo unde vulturii te iau cu ei la plimbare, Acolo unde zici ca-i pustiu si viata nu este, Acolo unde viata e-n aer, in ape, in paduri si pe creste,   Acolo unde copacii se-nfig cu varfu-n tarii, Acolo unde stancile nu sunt doar cenusii, Acolo unde vantul sta, adie, sau bate nebun, Acolo unde timpul este peste toate stapan... . Acolo-mi sunt MUNTII, maret, acest dar divin, Acolo-mi doresc sa revin, sa revin, sa revin... Acolo-mi sunt MUNTII traind la infinit, Acolo as vrea sa ma odihnesc in sfarsit...       ...
Piscul Laitel
by Virgil Iordache
published Mon, Sep 27, 2010 , in romanian

6b_DeLaMargineaCaldarusei_Mare_timbruDe multa vreme îmi doream să ajung pe două trasee din Făgăraș, Piscul Lăițel și Piscul Corabiei. Vara asta mi s-a împlinit dorința cu primul dintre ele. Sursa bibliografică principală pentru documentare este excelenta lucrare a fratilor Fratu si a lui Andrei Beleaua (Pe custurile Fagarasene, 1991). Traseul ar fi un 1B-2A dupa sursa mentionata mai sus. Daca se merge asezat dureaza vreo 2-3 ore de la Balea Lac pana la intrarea in traseu. Traseul propriu-zis este iarasi un 2-3 ore. La asta se adauga inca doua ore pana la Balea Lac inapoi. Deci în total vreo 8 ore, sa zicem. Eu am facut mai mult pentru ca am stat de poze si admirat, chiar nu ma grabeam, iar vremea a fost foarte bună.

Valea Urzicii, porţiunea inferioară, 19 septembrie 2010
by Mircea Ordean
published Tue, Sep 21, 2010 , in romanian
DSCF0010 Valea Urzicii, 19 septembrie 2010     Nu mai ştiu a cui fuse ideea să mergem pe aici... Probabil a lui Cezar (eu fiind atras mai degrabă de   Creastă a Mălinului sau barim de un Horn Ascuns tot de pe acolo). Dar sămînţa a nimerit la fix pe dorul subsemnatului de a-şi face ordine în Urzica superioară, în partea de peste Brîul Mare a acesteia... De cel puţin doi ani vreau să-mi îndepărtez ceaţa de pe neştiinţă (cel puţin după criteriile perfecţioniste...)! Pentru a împăca mai bine lucrurile, am proiectat iniţial o venire prin vecinul Ţap, cu trecere la nivelul Brîului cu jnepeni. Da, nu mai este Integrala Urzicii, dar ştiam că ultima are un talent grozav în a te face să iroseşti timpul şi cheful, aşa că-i bine s-o drămuieşti, s-o porţionezi... Îmi spunea aşa raţiunea, adică socoteala exactă pe ore şi bucăţi, dar şi intuiţia. Ultima pune la socoteală de asemenea putinţele proprii, capacitatea de a te înmuia la o problemă mai serioasă (oameni sîntem, nu?), dar şi talentul muntelui – pe drumuri ca Urzica îndeosebi – de a-ţi scoate în drum probleme foarte neaşteptate. După acestea, s-a dorit în grup şi un bun amic, tot atî de bun mergător. L-am binevenit, situaţie în care, cu cei doi zmei în preajmă-mi, am zis că nu se cade să nu tentăm în situaţia asta toată valea. Ba...
Doi dintr-o (lovi)tură
by Mihai Nicolescu
published Thu, Sep 16, 2010 , in romanian
DSC02300 Toate locurile semnificative şi punctele de referinţă ale traseului (bold italic subliniat) sunt incluse în fişierul kmz care se poate descărca de  aici . Este necesar să aveţi instalată în prealabil aplicaţia  Google Earth . Observaţii . - Deşi foarte exact în ceea ce priveşte coordonatele de latitudine şi longitudine, Google Earth nu este la fel de exact în evaluarea altitudinii, înregistrând o eroare sistematică de aproximativ  30-50 de metri în minus , în special pe creste şi pe vârfuri de munte. - De asemenea, aplicaţia nu are rezoluţia unei fotografii,  ea neputând fi folosită drept mijloc de orientare absolută! Bătuse august jumătate, şi un fel de "chemare a străbunilor", ca o neîmplinire, ca un cerc încă neînchis, îmi tulbura pacea. Umblasem deja mult prin munţi în prima parte a verii, şi mă îmbătasem cu toate frumuseţile naturii până la extaz. Lacurile îngheţate şi zăpada din plină vară mă feriseră de caniculă, pădurile neatinse îmi aduseseră aminte de poveştile fraţilor Grimm, sorbisem din cascadele pure şi ascultasem solemnele şi tăcutele văi ca nişte catedrale. Dar ceva îmi lipsea. Ca moţul de pe tort. Sau precum unui adict, care are nevoie la un moment dat de o supradoză. Da, aşa e: boala asta a muntelui şi a naturii nu e vindecabilă. Dacă o laşi...
Piscul Saratii si Custura Ciobanului
by DAN ALEXE
published Thu, Sep 9, 2010 , in romanian
harta_tunsu Progreseaza si nu te opri niciodata pentru ca progresul inseamna perfectiune. Progreseaza si nu te teme de tepii din cale, pentru ca ei atrag doar sangele stricat. ( Kahlil Gibran - "The Visit of Wisdom") Muntii Fagarasului...visul oricarui incepator in de-ale muntelui. Pentru multi inca o taina. Majoritatea stam si ii privim de la poale, de pe sosea, de la vreo cabana, iar unii de pe potecile marcate. Se fac aproape 80 ani de la inaltarea primei cabane din acesti munti, si peste 150 ani de cind sint parcursi in scop turistic ori geografic. Cei mai indrazneti aleg sa paraseasca marcajele si sa urmeze si alte poteci ori creste. Despre Muntii Fagarasului s-au scris zeci de carti. Unele de la birou, cu repere slabe  si redate din memorie, altele din trairile semenilor ori vizualizari prin binoclu. Odata cu fenomenul internet, inmultirea si imbunatatirea echipamentului se resimte si fluxul vizitatorilor catre acesti munti. Cel mai mult ma bucura cind intilnesc aventurieri prin zone rar calcate. Si mereu traim aceleasi emotii la revederea virfurilor si... custurilor. Ma voi opri la ele, aceste custuri nordice fagarasene fiindca sint mai scurte si mai accesibile. Multe intereseaza din punct de vedere alpinistic. Sint rivnite de cei mai curiosi si ar putea reprezenta un trofeu...