Despre Alpinet

[1-10]<  11-20 din 137
  > [21-30] [31-40] [41-50] >>
Articol
Prapad in padurile din muntii Fagaras
de Victor Nascov
publicat Luni, 31 Dec 2012
Au aparut niste defrisari oribile in muntii Fagaras, din ce in ce mai vizibile din orasul Victoria si din tren in drum spre Brasov. Cand au aparut? Destul de recent, s-au extins foarte mult in perioada vara-toamna 2012.
VARFUL NEGRU (SUREANU) – PATRIMONIUL NATURAL SI ISTORIC NEGLIJAT. PLEDOARIE PENTRU CUNOASTERE SI OCROTIRE
de Nicolae Cristian Bădescu
publicat Miercuri, 28 Nov 2012
  GENERALITATI Constitutia geologica foarte complexa a Muntilor Sureanu, precum si totalitatea agentilor exogeni ce s-au “mulat” pe slabiciunile domeniului petrografic in speta, au facut din aceasta unitate orografica – cea mai extinsa din cuprinsul grupei meridionale a Parangului – un mozaic de imbinari ale formelor de relief. 1. Situarea unitatii montane a Lotrului in cuprinsul Grupei Parang (autor: Maria Bud, Ecoturismul in Grupa Montana Parang, teza de doctorat, Facultatea de Geografie, Bucuresti, 2008) Astfel, in functie de particularitatile rocilor, avem in primul rand la partea superioara a muntelui zone de platforma (ca niste poduri interfluviale), extinse in peisaj, precum si culmi masive, greoaie dezvoltate pe roci cristaline, zone supuse unui indelung proces de modelare subaeriana. Sunt cele mai impunatoare parti ale reliefului din Sureanu, daca socotim altitudinea la care s-au dezvoltat (peste 1700-1800 m altitudine) si prestanta pe care o impun privitorului ce le zareste din zonele sau masivele invecinate. In areale precum cele de pe culmile Varful lui Patru – Ausel – Sureanu – Carpa, insular pe culmile Clabucet, Parva ori Gropsoara, s-au suprapus suprafete de nivelare din cadrul complexului sculptural de...
Cabana Petrimanu-Cabana Groazei
de Cristina Popescu
publicat Duminică, 28 Oct 2012
Dragi cititori, vreau sa va aduc la cunostinta cateva aspecte legate de aceste doua asa numite "Cabane". Am fost acolo in urma cu o luna, si am avut cea mai groaznica experienta in ale turismului din viata mea. In primul rand, ceea ce se afla pe site'ul lor nu are nici o treaba cu realitatea, am facut frigul, nici apa calda nu era...nici nu imi explic cum acel "domn", care detine aceste cladiri, este lasat sa desfasoare o activitate de turism. Miroase foarte urat acolo, mancarea lasa de dorit, nu mai zic de faptul ca nu exista ospatari si cabanierul care ne-a si servit arata de parca venise de la munca campului. Pe langa infatisarea groaznica, atitudinea lipsita de respect fata de clienti, patronul era mai tot timpul beat. Avand in vedere toate acestea, va sugerez sa nu alegeti Cabanele Petrimanu pentru ca veti avea doar de pierdut:)...
Festivitatea de Premiere a Competitiei Stafeta Muntilor 2012
de Alexandru Canavoiu
publicat Marţi, 2 Oct 2012
     Asociatia  ”Drumetii Montane”, in calitate de ORGANIZATOR ONORIFIC, impreuna cu toate cluburile participante la STAFETA MUNTILOR,  are deosebita placere de a va invita la FESTIVITATEA DE PREMIERE A COMPETITIEI STAFETA MUNTILOR, EDITIA I, 2012.      Evenimentul se va desfasura in perioada 16 – 18 noiembrie 2012, la Hotel Traian din statiunea Calimanesti – Caciulata.      Va asteptam pentru a-i aplauda, felicita si premia pe cei mai meritosi dintre noi, dar si pentru a ne intrece in probe ce vor evidentia creativitatea si voia buna!      Sunt invitate sa participe la aceasta manifestare, toate cluburile de turism din tara, atat cele participante cat si cele neafiliate in cadrul COMPETITIEI ”STAFETA MUNTILOR”.       La acest eveniment pot participa si persoane care sunt interesate de ECO TURISM.             La acest eveniment se vor oferii premii consistente oferite de: Belkin International, Inc., SIS Travel (www.sis-travel.com), Infopensiuni.ro, Love Plus, Lec-Academy.ro, Doppel Herz (www.queisser.ro), Tupperware.ro, Bookblog.ro, R-therapy.ro, Valea-Mare.ro, Libris.ro, Edituracununidestele.ro, Anthonyfrost.ro, Ch-Center.ro, Craimont.ro, Sfing.ro PROGRAM: VINERI 16.11.2012 10: 00 -20: 00 - asteptarea, primirea...
Elbrus, Caucaz, August 2012
de Daniel Militaru
publicat Marţi, 28 Aug 2012
Buna, pentru ca materialele aflate pe Alpinet.org au reprezentat sursa de inspiratie pentru tura facuta luna asta, am sa las si eu cateva cuvinte pentru cei ce ar putea fi interesati. In luna August, intre 10 si 17, am fost "oaspetele" rusilor. Am incercat si reusit urcarea pe cal mai inalt munte din Europa: Elbrus - 5, 642 m. In primul rand, viza. Pentru a o obtine, se poate cauta pe Google informatii. Multime de firme rusesti care trimit chemare contra-cost. Pretul mediu este de 20 $ si include doar chemarea necesara obtinerii vizei turistice. Alte acte: pasaport valabil, fotografii, 35 $ (in aceasta moneda, nu lei sau Euro), asigurare de sanatate. Se obtine in aproximativ 1 saptamana. Pentru transport am ales varianta cu masina personala, pe ruta Ploiesti - Galati - Odessa - Nicolaev - Mariupol - Melitopol - Rostov na Don - Mineral Vody - Terskol. In total 2080 KM. Am plecat la 18.00 din Ploiesti si am ajuns la 17.00 in Terskol, dupa 47 de ore (vineri - duminica). Opriri in vama (7 ore cumulate in 3 vami) si somn (6 ore, cate 3 ore fiecare oprire). Am dormit in masina si pe langa. La intoarcere am fost mai harnici: am facut pe drum doar 40 de ore. Cu opriri in vami (5 ore), somn (3 ore) si Odessa (3 ore). Important de retinut: - pentru intrarea cu masina pe teritoriul...
Track-uri GPS Cheile Nerei Marţi, 21 Aug 2012, 21:18
de Vlad Mihai
publicat Marţi, 21 Aug 2012
Am fost de curand pe Cheile Nerei.  Din pacate aici nu pot fi puse atasamente GPX asa ca va rog sa accesati: http://www.gpsies.com/map.do? fileId=tyuqdqrzqjmchhei http://www.everytrail.com/view_trip.php? trip_id=1732399 Vreau sa multumesc prietenilor care m-au insotit pentru rabdare si poze. #next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647! important; } ...
Povestea Parângului
de Ioan Ernest Ilea
publicat Luni, 20 Aug 2012
      Povestea Parângului:             A fost odată, că dacă nu ar fi fost, nu v-aş povesti.       A fost odată, atunci când puricii se potcoveau, o împărăţie mare şi mândră. În această împărăţie toată lumea trăia în pace, porţile cetăţii zi şi noapte erau deschise, aşa că poarta nu trebuia să fie păzită de câini cu dinţi de fier şi măsele de oţel, farmazoanele, adică vrăjitoarele, nu aveau ce căuta în cetate, la graniţele împărăţiei nu trebuia puşi plăieşi. Când iarna era geroasă, caprele negre aici se refugiau. Nimeni nu avea voie să vâneze animalele mici, bolnave sau bătrâne.       Această împărăţie, care s-a numit Împărăţia Parângului Mare, avea un împărat şi o împărăteasa, aceştia aveau fraţi şi surori, unul mai fain ca celălalt; toţi aveau statura înaltă, de te uitai la ei şi la ele şi nu se mai terminau. Numele lor mic erau deosebite de ale noastre: Scurtu (că era cel mai scund dintre cei înalţi), Mija, Cârja, Slivei, Stoieniţa, Gemănarea, Gruiu, Ghereş (ăstuia i se mai zicea  şi Dereş), Setea (ăsta toată ziua ar fi băut apă), Mohoru.       De când s-o făcut pământul, şi poate că încă înainte de asta, aşa s-a rânduit că moştenitor va fi primul băiat al împăratului, dar...       Doar că împăratul şi împărăteasa noastră n-o avut moştenitor. Mare jale era...
Parîng
de nicolae tomescu
publicat Marţi, 24 Iul 2012
Călătoria in Munții Parâng  am făcut-o împreunâ cu fratele, vărul si cel mai bun prieten  , deci aș spune un număr ideal de patru persoane.Și când spun asta mă refer nu doar la faptul ca două corturi sunt suficiente, dar si la alte aspecte precum siguranța în caz de ceva neprevăzut, accidente nedorite ori îmtîlniri cu animale sălbatice  . Am început urcușul de lînga Petroșani, mai precis de la Hotelul  Rusu de sub Parângul Mic. Acolo am găsit în sfârșit harta Munților Parâng, contra cost de la recepție. O altă harta, foarte mare si în detaliu era afișată pe un perete al Hotelului Rusu, unde puteai vedea foarte clar traseele montane, lacurile ori văile, pădurile și piscurile muntoase. Urcând panta destul de abruptă, am ajuns putțn obosiți în stațiunea Parângul Mic, ne-a luat cam o ora jumătate parcă. Pe traseu am întâlnit  vreo șase cai și un mînz și două văcuțe cu un vițel. Cu rucsacurile destul de ticsite si de greoaie in spate, ascensiunea asta de început, chiar sub teleferic, a fost chiar extenuantă însa ușor-ușor am început sa ne obișnuim .În plus pe traseu am putut să ne facem alimentarea cu apă pentru că în stațiune am dat de niște...
Rinjani, Luna si Piramida
de Iulius Carebia
publicat Joi, 21 Iun 2012
Vulcanul Merapi emana cenusa si fum deasuprea Sumatrei “Am plutit cu norii deasupra de vulcan / Am fost cel mai bogat din lume cand n-aveam niciun ban” zicea Baniciu intr-unul din cantecele sale. Exact asa am simtit cand am pasit pe varful muntelui Merapi din Sumatra, una dintre cele mai mari insule ale Indonesiei. Tot atunci am realizat care-i cea mai mare satisfactie personala, sau ce-mi place cel mai mult sa fac pe lumea asta si anume...sa ies afara din lume, sa pasesc pe alta lume. Si cum fac asta? Pasind pe Luna. Am descoperit niste locuri de pe Pamant care arata ca si Luna. Ei bine, sunt niste deserturi vulcanice, acoperite cu cenusa fina de culoare neagra sau maronie, pe care atunci cand pasesti te simti ca pe alta lume. Te simti martor la creearea lumii, iar sentimentul este primordial. muntele Merapi ce emana fum si cenusa deasupra Sumatrei Altfel zis, sunt de vreo 9 luni in Indonesia, timp in care m-am aclimatizat cat se poate de bine atat cu climatul cat si cu mentalitatea indoneziana. Acuma insa a venit timpul sa pasesc din nou spre alte taramuri.  Inainte sa plec la drum...
Plimbare pe banchiză
de Daniela Ursu
publicat Sâmbătă, 31 Mar 2012
             De ani de zile pândesc apele scăzute ale lacului Izvorul Muntelui, doar-doar voi vedea ruinele Catedralei din Hangu, dar niciodată n-am crezut că voi avea ocazia - și după jumătatea lunii martie - să pot traversa lacul de la un mal la altul și tot pe banchiză să ajung până la ele…                    Trecuse un an secetos, iar iarna venise mai târziu. Văzusem de multe ori lacul înghețat, dar cel mai târziu până pe 15 februarie și de aceea nu mă așteptam că și în luna martie să-l găsesc imaculat de alb. Îmi ajunsese la urechi că și ruinele bisericii dinamitate au ieșit la suprafață - poate cel mai mult vizibile după cei 50 de ani în care au fost acoperite cu apă. Au tulburat întâia oară liniștea hanganilor în vara anului 1977 când au apărut ca o insulă înconjurată de marea dintre munți. Atunci localnicii au ajuns cu barca până la ele, iar câțiva dintre ei - împătimiți pescari, cu care și astăzi m-am întâlnit pentru a le asculta poveștile ...