Parang (august 2009)– Povestea merge mai departe...

publicat Miercuri, 11 Nov 2009, 17:37 in de-ale lui Claudiu Craciun

Reusim, prin felul nostru de a fi, prin ceea ce ne place sau nu ne place, sa traim, sau cel putin sa incercam sa traim, in lumea asta din ce in ce mai agitata. Si dupa un timp de luptat in valtoarea acestei vieti, avem nevoie de cate o pauza, pentru a ne reincarca bateriile. Acesta e momentul pentru pasiunile noastre. Eu, nicaieri nu-mi incarc bateriile mai bine ca la munte, nicaieri nu ma simt mai in largul meu.

Si pentru ca mi se facuse iar dor de Parang si pentru ca-mi place sa arat si altora ceea ce mie mi se pare fascinant, am am pus la cale o iesire in muntii Parang pe poteci bine batute...

Permalink - 2 comentarii

Eşti ceea ce îndrăzneşti!

publicat Sâmbătă, 30 Mai 2009, 1:35 in de-ale lui Claudiu Craciun

­bucegi_047 Undeva în trecut, pe când eu mărturiseam că am găsit în munte un loc în care să-mi împlinesc dorurile, cineva mi-a adresat retoric, o întrebare: "De ce mai există şi restul lumii, în afară acestui loc (în care să ne putem împlini dorurile)? Şi de ce nu începem de acolo fiecare călătorie? De ce ne-am obişnuit să trăim ca străini în locurile fără sens în care ne găsim aruncaţi?"
Hm... locurile fără sens în care ne trezim aruncaţi, poate că sunt însuşi drumul nostru. Dacă nu trăim puţin în aceste locuri nu av­em cum să le cunoaştem şi să ştim dacă sunt sau nu lipsite de sens. Dar, întradevăr, e de condamnat să trăim din obişnuinţă în locuri în care ne simţim străini. Dar de ce, totuşi, facem aşa!? Momentan nu am raspunsul. Peste ani, când cu voia Domnului şi cu vrerea mea poate voi descoperi acest răspuns, vi-l voi spune. Alţii, mă invidiază pentru norocul meu de a fi descoperit toate aceste locuri minunate din munţi (de parcă n-ar fi meritul meu că merg acolo - spre deosebire de ei, ghinionişti, eu am câştigat mersul pe munţi la loto) şi de a fi cunoscut oameni cu aceleaşi pasiuni...

Permalink - 8 comentarii

Muntii din ochii mei...

publicat Joi, 24 Ian 2008, 20:11 in de-ale lui Claudiu Craciun

Nu, urcusul pe munte nu este deloc usor. Injuri de mama focului de minim 10 ori pe zi, din tot atatea motive. Dar simti ca traiesti. Ca injuri ceva ce iti face placere, mai mult ca sa ai ce zice, si nu ceva care cu adevarat te dezgusta. Poate la fel cum injuri uneori o bautura „ca buna mai e!”

Si iar incepe sa bata un vant de plecare prin mintea mea...

Permalink - 10 comentarii

Iarna in Cozia

publicat Miercuri, 14 Mar 2007, 21:01 in de-ale lui Claudiu Craciun

In weekendul 3-4 februarie din acest an, am urcat cinci persoane pe Muntele Cozia si am ramas peste noapte la cabana Cozia, la o altitudine de aproximativ 1600 m. Desi altitudinea poate parea mica, nu cred totusi sa mai fi intalnit vreodata pe crestele muntilor, nici chiar la peste 2000 m altitudine, un viscol de o asa intensitate cum am prins la caba Cozia. Cabana se afla intr-o zona expusa, vantul maturand platoul din jurul ei fara nici o opreliste si avea putere, ca doar venea dinspre Fagaras. „...Parasim drumul si ne afundam in padurea care nu ne mai paraseste decat cu cateva clipe inainte de cabana, unde o sa ne lase singuri in fata celui mai crancen viscol prins pe munte, pe care de aici, de la poale nu-l putem banui...”

Permalink - 1 comentarii

Prima zapada in Paring (nov. 2004)

publicat Joi, 25 Aug 2005, 5:23 in de-ale lui Claudiu Craciun

Acest jurnal, presarat si cu imagini, contine povestea a 3 zile petrecute in Paring, si povestea unei incercari de a urca macar pe varful Carja, pe cel mai puternic viscol prins de mine vreodata (pt cateva clipe am intrat si in white-out). Sper ca dimensiunea acestui jurnal nu va speria prea multi cititori si ca vor exista si persoane care sa-l citeasca pana la capat. Prin aceste randuri doresc sa fac apropiata si iubita oamenilor de azi larga si muta viata a naturii si a muntilor. Incerc sa predic (daca-mi permiteti sa ma exprim asa) celor care nu stiu, arta de a privi, de a se plimba si de a se bucura, placerea pt cele prezente. Vreau sa las sa le vorbeasca muntii intr-o limba ademenitoare si puternica. Vreau sa povestesc celor care nu au descoperit inca ce catuse de aur ale unor placeri de neuitat am gasit in aceasta lume – a inaltimilor!

Permalink - 10 comentarii

Toamna in Cozia

publicat Joi, 28 Oct 2004, 21:27 in de-ale lui Claudiu Craciun

„A venit toamna, acopera-mi inima cu ceva...” Atunci cand un vis ni se implineste, niciodata nu este asa cum am visat! Intotdeauna este mult mai frumos… Caci asa sutem noi, nu stim nici in visele noastre ce ar fi cel mai frumos pt noi. Noroc ca viata ne mai arata, din cand in cand! In weekendul 16 – 17 octombrie 2004 am urcat pe Cozia, pe la cab. Valea Marului, manastirea Stanisoara si mai departe spre varf, cu o mica escala pe la cascada Gardului, iar a doua zi am coborat pe Muchia Turneanu si apoi pe banda rosie pana am iesit in poteca ce face legatura intre manastirile Turnu si Stanisoara. Ceea ce am vazut acolo, nu poate fi descris in cuvinte. O sa va arat in imagini, in curand. Participanti: eu - Claudiu Craciun, fratele meu - Laviniu, Anca Stefanescu si Irina Gligor. Fara de ei, nu m-as fi simtit atat de bine! Las cuvantul lui Anca...

Permalink - 5 comentarii

Aripi de zapada (Jurnal de la Straja)

publicat Joi, 25 Mar 2004, 5:35 in de-ale lui Claudiu Craciun

(Jurnal de la Straja) Daca e jurnal, atunci jurnal sa fie :)... Un adevarat jurnal, care nu contine numai descrierea traseelor facute, ca un ghid turistic... Am scris tot ceea ce am trait, simtit si gandit in cele mai importante momente ale acestei iesiri la Straja (24-27 februarie 2004), prima mea intalnire cu... partia. Caci da, acum, la Straja, am pus pentru prima data schiurile in picioare... si pot spune ca am invatat destul de repede. Am schiat 2 zile si am luat suficiente cazaturi pentru tot anul... iar pentru unele lucruri pe care le-am facut, imi trebuia si o mica doza de nebunie de care, din fericire, nu duc lipsa :) Totul este in acest jurnal... Enjoy

Permalink - 0 comentarii

Jurnal de Parang: iulie 2003

publicat Duminică, 27 Iul 2003, 18:17 in de-ale lui Claudiu Craciun

PRIMA PAGINA A ACESTUI JURNAL (Scurta introducere) A "SUFERIT" UNELE MODIFICARI. AM MAI INTRODUS CATEVA RANDURI. Au trecut abia 2 luni jumate de cand am incercat sa urc la Mija, adica de la ultima intalnire cu Parangul, si abia 2 luni si ceva de cand am scris un jurnal cu toate intalnirile mele cu acest munte, care se incheia cu va urma si iata ca revin la un timp scurt cu un nou jurnal, tot din muntii Parang. Trebuia sa ajung si pe la Mija... Am fost 3 zile si 2 nopti in Parang, in prima noapte am dormit la lacul Mija, am avut peripetii de unul singur pe creasta Mijei, am urmarit o capra neagra, era cat pe ce sa nu mai ajung inapoi la corturi, iar in urmatoarea noapte am dormit la Refugiul Agatat, dupa ce am facut creasta pana la Parangul Mare, cu coborare pe valea Rosiile, incheiata cu un „special bonus” :). Traseele urmate si tot ce s-a intamplat este scris in jurnal... 3 zile de neuitat cu o vreme aproape perfecta!

Permalink - 4 comentarii

Jurnal de calatorie - Parang (toate intalnirile mele cu acest munte)

publicat Miercuri, 14 Mai 2003, 21:41 in de-ale lui Claudiu Craciun

Dupa cum spune si titlul, voi povesti in acest jurnal toate intalnirile mele cu Parangul: cum era sa lasam un camion Roman pe drumul dintre Obrasie si Petrosani; 5 zile prin grupa Parang, trecand din Valea Jiului pana in cea a Oltului, pe jos, fara masini, facand in a doua zi traseul de creasta Parangul mic – Parangul mare – Calcescu – Ob. Lotrului in 13 ore, timp in care am suferit de sete, am fost la un pas de a dormi sub cerul liber la Obarsia Lotrului si la Vidra; am vrut sa continuam cu Cozia dar nu ne-a lasat ploaia; am descoperit ca bunatatea umana nu este doar un mit, ea chiar exista; iar acum, de 1 mai, am incercat sa urcam la Mija, dar din cresta nu am mai putut continua din cauza zapezii iar alcoolicul de Jiet ne-a furat o sticla de bere :)... In acest jurnal este scrisa povestea tuturor aventurilor mele in Parang si a tuturor intalnirilor mele cu Parangul, care au dat nastere unei pasiuni de nedescris....

Permalink - 5 comentarii

Straja (Iarna la munte pt prima data)

publicat Joi, 27 Feb 2003, 15:20 in de-ale lui Claudiu Craciun

Chiar daca sunt un impatimit al muntelui, chiar daca am bunici peste munte de Herculane, in comuna Isverna, sat Cerna Varf, la o distanta de vreo 6 ore (am facut drumul intre satul lor si Herculane), nu am fost niciodata la munte iarna. Doar in trecere cu trenul sau masina, pe defilee. Asa ca ceea ce am vazut acum la Straja, jur ca nu am mai vazut niciodata. O sa vin mai des la munte iarna. Se spune ca intr-o staiune ca Straja, daca nu stii sa schiezi nu ai ce face. Dar nu e deloc adevarat. Am petrecut 4 zile si 3 nopti superbe! Am gasit zapada si de 1,5 metri in padurea de brad, unde soarele nua putut patrunde. Zapada medie de 1 metru. Am tremurat de frig, am schimbat cabana, am mangaiat un urs, am urcat pe o zi senina pe varful Straja... am inghetat nu numai eu, dar si bocancii din picioare. Am admirat Parangul si Retezatul. A fulguit. Am inotat prin zapada de peste 1 metru. Am fost la un pas de a fi coborat de salvamontisti jos... cu targa! Am vizitat un schit dragut (schitul...

Permalink - 2 comentarii

Fagaras 2002

publicat Sâmbătă, 7 Dec 2002, 20:11 in de-ale lui Claudiu Craciun

Nu am inteles de ce unele persoane ma considera nebun, sa plec asa pe munti, aiurea, ca ma expun riscului, cand pot sta acasa, linistit. Ce rost are sa vrei toate astea, zic ei? Dar ce rost are sa vrei sa sari cu parasuta, sa zbori cu parapanta, sa sari cu corada elastica, sa faci surf, sa innoti, sa schiezi, sa practici alpinismul, speologia, etc.? Astea sunt visuri implinite, si ii invidiezi pe practicanti! Bineinteles ca multi se intreaba ce rost are sa vrei sa faci toate astea cand poti sta acasa linistit, fara nici un pericol, fara grija locului de dormit, a hranii sau a vremii, bucurandu-te de bunastarea si confortul caminului tau? Dar iata ce am sa le zic lor: Stiu (am aflat asta) ca riscul unei aventuri e mai pretios decat o mie de zile de bunastare si confort!