Climbing and Escalade - Peretele Nordic Lespezi-Caltun.

Peretele Nordic Lespezi-Caltun.
Data: 05 decembrie 2009
Echipa: Silvia Murgescu, Catalin Pobega

Impreuna cu Silvia am escaladat sambata (05 dec 2009) peretele nordic Lespezi-Caltun: urcand dimineata ­de la Piscul Negru, am lasat bagajele la refugiu Caltun si la ora 13.30 am fost la baza peretelui intrand in traseu. La ora 17.00 eram pe varful Lespezi dupa 5 lungimi de coarda intinse (semicoarda de 60 m, iar de doua ori cand s-a intins coarda a plecat Silvia concomitent pana am gasit o regrupare mai comoda). Coborarea pe Hornul Caltun ne-a mai luat 2 h, asfel incat la 19.00 eram la refugiu (bajbaind prin ceatza sa il gasim).
Ne-am inspirat din descrierea lui Marian Anghel, caruia ii multumim: http://mariananghel.blogspot.com/2009/01/lespezi-clun-peretele-nordic.html
Linia noastra a coincis in prima lungime si a doua cu linia lui Marian Anghel, apoi am preferat sa o luam mai prin dreapta stancilor si uneori catarand pe ele. Lungimea 4 mi s-a parut ca iarasi a coincis cu a lui Marian, din acest punct erau trei variante (stanga extrem, in sus si dreapta pe o brana si in sus), noi am ales a 3-a varianta. Dupa lungimea a 5-a, ma pregateam de inca 2 lungimi pentru ca nu se vedea iesirea, dar dupa 6 m am vazut ca eram in creasta.

Retragerea pe Hornul Caltun nu ne-a pus probleme intrucat cu o saptamana in urma am urcat Hornul impreuna cu Silvia, studiind terenul.

Ca si echipament, am mers fiecare cu coltari si cate 2 pioleti tehnici, iar din materialele avute la noi, am folosit 2 pitoane (batute si scoase), un cui de gheatza (folosit in prima lungime pe cascada de gheatza), mobile (nuci si frienduri) si anouri folosite pt a asigura la colturi de stanca.
Ce am mai gasit pe traseu si am lasat acolo: o cordelina rosie pe prima lungime (chiar la iesirea de pe cascada de gheatza in stanga), un cui (piton) in prima regrupare si inca un cui la regruparea 4 (daca nu ma insel).

Pentru a vedea mai multe poze si povestea detaliata, aici:

-the end-

Author: cătălin pobega
Uploaded by: cătălin pobega
Views: 11794, Last update: Mon, Dec 14, 2009

Muntii FAGARASULUI
edmond butyka edmond butyka, Thu, Dec 10, 2009, 4:44 pm

Felicitari pentru tura, am citit si mi-am delectat sufletul cu pozele postate (inclusiv versiunea detaliata...).

Serban Leoca Serban Leoca, Thu, Dec 10, 2009, 6:02 pm

Ce are articolul acesta, se deschide lat cat doua ecrane. Daca problema nu e la mine, ci la Alpinet, rog pe domnii administratori sa o rezolve. Multumesc.

cătălin pobega cătălin pobega, Thu, Dec 10, 2009, 6:37 pm

Pai nu stiu, ca am pierdut o ora si tot nu reusesc sa il fac sa arate normal...nu stiu cum sa setez latimea paginii in tool-ul de articole de pe alpinet, sau poate am un browser prea vechi. emi, poti sa ma ajuti sa il repari tu articolul? multam!

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Tue, Dec 22, 2009, 9:46 pm

S-a rezolvat:-) Am uitat sa raspund:-)