About Alpinet - Cel mai tare muntoman - Etapa a III-a

Cel mai tare muntoman - Etapa a III-a

În perioada 19-21 octombrie 2007 s-a desfăşurat a treia etapă a concursului "Cel mai tare munţoman", concurs organizat de Asociaţia de Turism "Chindia" Târgovişte, structurat pe patru etape preliminare şi o etapă finală. Proiectul a fost finanţat de Autoritatea Naţională pentru Tineret, realizat în parteneriat cu Primăria Fieni, Agenţia pentru Protecţia Mediului Dâmboviţa şi Parcul Natural Bucegi. Partener Media Radio Puls FM Târgovişte. Sponsor S. C. DISTRIGAZ SUD S. A.

PARTICIPANŢI:

VERZEA LOREDANA

PROBELE DE CONCURS:

1.     Orientare de noapte (vineri seară) - probă practică;

2.     Drumeţie (sâmbătă) - Traseu de regularitate: Centrul de Vacanţă "Cerbul" Brătei - Centrul de Vacanţă "Vânătorul" Dobreşti - Cabana Scropoasa - Cheile Zănoagei Mari - Cabana Bolboci - Canton Brătei - Centrul de Vacanţă "Cerbul" Brătei (10 ore) - probă practică;

3.     Cunoştinţe despre Bucegi şi Leaota - 10 întrebări - în traseu, la Centrul de Vacanţă "Vânătorul" Dobreşti - probă teoretică;

4.     Floră şi faună montană - 10 întrebări - în traseu la CabanaScropoasa - probă teoretică;

5.     Meteo - 5 întrebări - în traseu, la cabana Bolboci - probă teoretică;

6.     Sanitar-prim ajutor - 10 întrebări - în traseu, la ieşirea din drumul forestier spre Canton Brătei - probă teoretică;

7.     Orientare de zi - (duminică dimineaţă) - probă practică;

8.     Speologie - 10 întrebări - în traseu, în Cheile Brăteiului la ieşirea din tunel - probă teoretică;

9.     Alpinism - (duminică) - coborârea în rapel - probă practică;

10.Surpriză - (sâmbătă) - ecologizare, strâns gunoi din traseu - probăpractică - (duminică) - impresii despre acţiune - probă teoretică;

FINALIŞTI:

EDUCAŢIE PRIN TURISM

CEL MAI TARE MUNŢOMAN

IMPRESII - Etapa a III-a

"Cel mai tare munţoman - Sinceră să fiu, încă de când mi s-a propus să vin în această excursie am fost foarte încântată, iubesc enorm natura şi în special muntele. Timp de trei săptămâni am stat cu gândul la "Cel mai tare munţoman" şi în sfârşit au venit şi aceste zile. Mă bucur nespus că am venit, nu mi-au fost înşelate aşteptările: probe practice (drumeţii - preferatele mele) şi scrise (care de altfel au fost foarte interesante deoarece am aflat lucruri pe care nu le ştiam), discotecă (m-am distrat mult), peripeţii, foarte multe glume, râs. Deşi sunt mai timidă, de data aceasta mi-am făcut mulţi prieteni noi, am învăţat să lucrez în echipă, dar şi individual. În ciuda febrei musculare, a răcelii tusei şi alte mărunte probleme a fost superb. Am făcut coborârea la rapel, nu mi-a fost frică şi aşteptam cu nerăbdare această nouă provocare. Am râs enorm şi în drumeţie, când Laura rămânea în urmă, când câinele nu vroia să urce pe pod sau când auzeam tot felul de perle (creierele fiind prea oxigenate nu mai procesau cum trebuie). Îmi pare rău că s-a terminat însă, sper din tot sufletul să mai particip la o asemenea excursie."

Vlad Laura

"Cel mai tare munţoman - chiar de la început m-a atras. Ce mi-a plăcut a fost că totul a fost organizat şi nu a fost o excursie oarecare. Traseul,  cam lunguţ, a fost interesant şi priveliştile au învins frigul. Totul a meritat şi sper să se mai organizeze curând şi în alte părţi ale ţării."

Hilea Catinca

"Zilele petrecute în munţi au fost extraordinar de incitante şi de frumoase. Cel mai mult mi-a plăcut orientarea pe timp de noapte şi coborârea în rapel, alături de misterul şi "frica" lor. În acest sfârşit de săptămână am învăţat să mă orientez în întuneric, să rezist unui drum lung, să dau ajutorul potrivit persoanelor la nevoie să ştiu când va fi soare sau ploaie, informaţii despre speologie şi să cobor în rapel. Foarte mult mi-au plăcut caprele negre şi frumuseţe pădurii. Eu împreună cu prietenii mei am parcurs o aventură şi sperăm să se mai repete.

Popa Vlad

"Mi-a plăcut foarte mult. În aceste trei zile am trăit momente frumoase alături de colegii mei.  Mâncarea a fost bună. Am mers pe jos foarte mult, dar în această tabără am învăţat să folosesc busola şi alte lucruri. A plouat toată ziua de duminica şi a fost tragic. Am văzut capra neagră şi ne-am bucurat. Am completat multe fişe. Domnii însoţitori au fost minunaţi. Aoleu ce frică mi-a fost pe traseu... O să mai vin, mulţumesc sponsorilor şi fanilor!"

Chiva Daniel

"Au fost zile pe care, cu siguranţă nu am să le uit. Am învăţat multe lucruri interesante şi educative. Am făcut activităţi pe care nu aş fi crezut că le voi face. Grupul a fost unit şi am înţeles sensul expresiei "muncă în grup". Coborârea în rapel a fost distractivă, dar am avut şi emoţii. Deşi nu am prea dormit, nu sunt obosită şi cu siguranţă aş vrea să repet această experienţă. Sâmbătă la traseu am mers mult. Peisajele au fost minunate şi am străbătut poteci greu accesibile. Vreme a fost foarte bună şi nu a fost o piedică. Domnii profesori au fost înţelegători şi ne-au îndrumat pe traseul până la Bolboci. Sâmbătă seara a fost discotecă şi tot grupul, deşi obosit de pe drum s-a distrat şi a dansat. Duminică, ultima zi e tristă. Trebuie să plecăm acasă. Cu siguranţă voi reveni."

VerzeaLoredana

"În tabăra aceasta am avut o experienţă foarte plăcută, experienţa de a "supravieţui" în inima naturii. Mi-a plăcut drumeţie lungă pe care am făcut-o în amontele râului Ialomiţa, cunoscând cele mai frumoase peisaje cu multitudinea sa de culori. Chiar dacă a fost o drumeţie lungă şi anevoioasă am trecut cu "brio" toate testele "supravieţuirii". Am avut mari emoţii la coborârea în rapel, când nu am fost sigură că voi reuşi. Dacă aş mai avea încă 10 ocazii de acest fel aş profita pe deplin de ele."

Popa Roxana

"În această tabără, eu m-am simţit foarte bine. Am cunoscut persoane noi, am mers mai mult pe jos decât am mers în viaţa mea până acum. Am încercat să trecem peste orice obstacol şi să ţinem echipa noastră în faţă. Aici am trăit cea mai tare senzaţie pe care am trăit-o până acum, atunci când am efectuat rapelul. Îmi pare bine că am reuşit să-mi înving teama. Aş mai veni aici de mii de ori. Sentimentele vor rămâne în inima mea pentru totdeauna. Sper să ne mai întâlnim."

Popa Rebeca

"Această tabără a fost o experienţă plăcută pentru mine. Mi-au plăcut mult peisajele din munţi, chiar dacă drumul a fost lung şi eu nu eram obişnuită. Am făcut coborârea în rapel, ceea ce nu-mi imaginam niciodată că voi face. Au fost câteva secunde de adrenalină şi ceea ce a fost cel mai important e că mi-am învins frica. Am văzut caprele negre, care nu arătau aşa cum îmi imaginam. În grupul nostru a fost un spirit de echipă şi ne-am înţeles bine şi cu adversarii noştri. Cu siguranţă nu voi uita această tabără şi nu cred că voi mai parcurge acest traseu în curând."

Popa Andreea

"Concursul ce poartă acest nume, cred că este o idee grozavă. Prin ajutorul acordat de organizatori (sub îndrumările acestora), putem afla multe lucruri despre munte, despre modul cum să ne comportăm  în natură şi cred că astfel de proiecte ar trebui să fie din ce în ce mai numeroase. În urma acestor genuri de tabere, omul poate înţelege natura şi poate că aceasta este singura metodă de a o proteja. De asemenea, turiştii pot să-şi pună aptitudinile şi talentul la încercare şi pot afla cu uşurinţă de ce sunt capabili. Am fost foarte mulţumit de această "mică tabără" şi aş dori să particip pe viitor la cât mai multe astfel de acţiuni. Sper să am marea surpriză ca atunci când voi mai veni la munte să am aceeaşi ocazie de a învăţa lucruri noi şi mai ales probe în munte. Totul a fost foarte frumos. P. S. vorbesc serios, totul a fost super, nu mint!"

Teodorescu Radu

"Trei zile. Trei zile de adaptare în lumea primitoare dar dificilă a muntelui. Trei zile în care am fost nevoiţi să trecem peste anumite piedici, însă în care voia bună, înţelegerea şi încurajarea au fost la cote maxime. Mă consider un munţoman, poate nu cel mai tare, poate nici măcar cel mai bun sau mai bine pregătit.  Dar probele la care am fost supuşi ne-au testat atât puterea de concentrare în condiţii extreme, cât şi cea de a surmonta oboseala şi de a păşi în continuare împreună cu grupul. Cred că tocmai faptul că ne-am înţeles foarte bine între noi şi ne-am ajutat reciproc, ne face cea mai tare echipă de munţomani. Pregătirea de dinaintea testelor teoretice ne va fi foarte utilă pe viitor, într-o ulterioară călătorie în lumea munţilor. Sunt informaţii preţioase, care ne-au îmbogăţit cultura generală şi care au venit pe o cale plăcută. Sper să mai revenim în aceeaşi formulă pentru a ne aventura în încă  o dată pe cărări de munte, ca fiind cei mai tari munţomani."

Toderiu Cristina

"Nu am crezut vreodată că în 2 zile pot învăţa atât de multe lucruri. Încă de mic copil am fost atras de munte dar din diverse motive nu am putut participa la multe drumeţii. M-am simţit foarte bine în aceste zile alături de colegi şi de domnii profesori. Am acumulat foarte multe cunoştinţe referitoare la munte şi la tot ce este legat de relieful montan. Mi-am dat seama cât de importantă este munca în echipă şi spiritul de colegialitate. Abia aştept următoarea excursie!"

Stroe Mihail

"Mă numesc Andreescu Ana-Maria şi fac parte din echipa Târgovişte. M-a impresionat într-un mod plăcut această "excursie" dacă o pot numi astfel, datorită cunoştinţelor acumulate pe tot parcursul drumeţiei şi nu numai. Munca în echipă şi voinţa sunt principalele învăţături, după care distracţia şi recrearea. Colegii au fost ambiţioşi şi cu siguranţă am merita porecla "munţoman", nişte adevăraţi munţomani! Mi-aş mai dori o astfel de ieşire...!"

"În concursul Cel mai tare munţoman mi-a plăcut drumeţia prin pădure deoarece te solicită destul de mult, îţi testează condiţia fizică şi ţi-o îmbunătăţeşte. A fost o surpriză foarte plăcută să vedem că s-a organizat o discotecă deoarece după un drum lung aveam nevoie de o relaxare. Mi-au plăcut foarte mult probele precum orientarea de noapte, deoarece trebuia să-ţi dai seama repede. A fost foarte palpitantă coborârea pe coardă deoarece nu am mai făcut aşa ceva înainte. Mă bucur deoarece a fost un concurs pentru toată lumea şi nu trebuiau decât cunoştinţe generale. Voi mai participa la acest concurs în fiecare an cu cea mai mare plăcere."

Munteanu G.

"Să zicem că nu prea mă consider, dar aş fi mândră să fiu "Cel mai tare munţoman". Mie personal mi-a plăcut atunci când a nins, traseul (şi caprele negre), am învăţat multe lucruri folositoare care sper să mă ajute în viitor, mi-a plăcut că am ştiut să fim o echipă, deşi detest competiţia, pentru că fiecare este diferit. Am învăţat că şi România are locuri deosebite şi sper că am ştiut şi o să ştiu să mă bucur de ele. Am văzut lucruri superbe. Să mai faceţi tabere de genul asta! Promit că o să învăţ să respect natura! Mai vreau..."

Bulei Agata

"Despre această tabără pot spune că a fost una interesantă şi distractivă. Mi-a plăcut! Drumeţia prin munţi a fost lungă dar plăcută. Peisajele sunt extraordinare. Probele au fost... cam grele, căci nu aveam atâtea cunoştinţe. Deşi la rapel mi-a fost foarte frică, am simţit o senzaţie super! A fost minunat! Dacă o să am ocazia o să mai vin!"

Borcan Renata

"Activitate foarte reuşită. Păcat că a plouat duminică. A fost ceva interesant şi pentru mine, dar pentru copii. Sper să mă cooptaţi şi pe mine în alte activităţi."

Prof. Adrian Clipea

"O activitate în care elevii şi-au descoperit propriile forţe, au învăţat că nimic nu este imposibil atâta timp cât vrei şi că pe munte, nu există "NU POT"... Cu voinţă, poţi merge 10 ore pe jos, fără să te vaiţi... Vă mulţumesc pentru tot. Echipa organizatoare a fost extraordinară... Doi oameni în preajma cărora aş vrea să mai fiu."

Prof. Mădălina Mocanu

"În această tabără am învăţat ce înseamnă "supravieţuire" Mi-a plăcut drumeţia şi probele, chiar dacă le-am parcurs cu teamă. Am văzut pentru prima dată capra neagră şi am învăţat multe lucruri noi. Peisajul şi locurile mi s-au părut deosebite. Am realizat ce înseamnă adevărata prietenie pe parcursul traseului."

TătulescuAndra

"Am fost, am văzut că oamenii pot comunica între ei, se pot ajuta şi pot acoperi golurile dintre munţi. Am alergat după capre, am mângâiat pâlcuri de păstrăvi şi mi-am imaginat că funicularele vor reuşi să replanteze golurile alpine. Vă pup!"

Prof. Doru Cătălin Badiu

"deşi am dorit să vin de când am aflat de "Cel mai tare munţoman", nu pot să spun că nu am avut şi momente în care m-am răzgândit. În cele din urmă a fost o alegere bună - toţi ne-am distrat în egală măsură, dar am şi învăţat lucruri noi - deci cu siguranţă nu a fost o pierdere de timp. Ne-am ajutat reciproc atunci când am dat de obstacole, ne-am încurajat, iar unii dintre noi (mai ales eu) am realizat că-şi pot depăşii limitele cu puţin efort. Ne-am ales toţi cu bătături şi  febră musculară şi cu siguranţă nu aş mai veni a doua oară, dar a fost cu adevărat o experienţă "unică"; chiar îmi doresc să mai organizaţi astfel de evenimente ca şi ceilalţi să treacă prin aceleaşi "chinuri" distractive."

Laura Degeratu

"A fost o tabără interesantă şi o experienţă total diferită de ceea ce am făcut până acum - a fost ceva deosebit şi m-am distrat. Cel mai mult mi-a plăcut proba de alpinism şi culoarea copacilor toamna. Se pare că a nins azi-noapte, dar nu m-am trezit ca să văd..."

Silvia Popescu

"În această tabără am învăţat lucruri interesante precum folosirea busolei, tehnici de orientare în natură pe timp de zi şi pe timp de noapte. A fost un traseu lung, în care am petrecut clipe minunate, mai ales când am văzut capra neagră. Duminică dimineaţă am coborât în rapel. Părerea mea în ceea ce priveşte această excursie este una foarte bună. Am învăţat lucruri noi şi am avut parte de o distracţie pe cinste. Mulţumim!"

Neagoe Alexandru Daniel

"În aceste 3 zile am trăit o experienţă de neuitat. Traseul pe care l-am parcurs a fost unul minunat. Ne-am ajutat unul pe celălalt, ne-am şi distrat şi ne-am făcut prieteni noi. Ziua de sâmbătă a fost cea mai frumoasă: am mers în drumeţie, am văzut lucruri minunate, pe care alţii poate nu vor avea ocazia să le viziteze. Seara a fost minunată. Am avut ocazia să ne distrăm, după o zi puţin cam obositoare. Sâmbătă seara am văzut şi primii fulgi de nea. Duminică la prânz am coborât în rapel. La început mi-a fost puţin teamă, dar după ce am coborât simţeam nevoia să mai încerc încă o dată. Această tabără a fost o experienţă minunată. Mulţumim domnilor profesori pentru că ne-au acordat această şansă de a participa la concursul "Cel mai tare munţoman"

GlodeanuAnita

"Cel mai tare munţoman" a fost o experienţă plăcută. Pentru a fi cel mai tare, trebuie să ai curaj, determinare şi moralul foarte ridicat. În prima seară am fost primiţi foarte bine, iar proba cu orientare pe timp de noapte a fost foarte tare chiar dacă nu am înţeles prea bine şi am ajuns prin pădurea întunecată, unde recunosc că m-am speriat foarte puţin. A doua zi când am plecat să colindăm munţii cred că am slăbit 2 kg din cauza traseului foarte lung. Am avut câteva bătături însă mi-au plăcut caprele negre. În ultima zi mi-a plăcut că m-aţi lăsat să cobor primul în rapel. În concluzie: MAI VREAU!!!"

Ungureanu Alexandru

"Eu iubesc muntele şi tot ce înseamnă munte. Chiar dacă a plouat astăzi, mie îmi place ploaia. Mă simt foarte bine în natură şi dacă aş putea mi-aş face o casă pe un munte din aceştia, în mijlocul unei pajişti sau păduri. Cu condiţia fizică stau bine şi îmi doresc să fac cât mai multe trasee. Aş fi vrut să fac rapel pe o stâncă foarte înaltă şi alpinism, dar poate altă dată. Mai faceţi concursuri şi eu vin cu cea mai mare plăcere. La prima probă am fost neatent şi cred că de aceea am greşit foarte mult. Am ajutat pe toată lumea cât am putut şi aş fi vrut să fi ţinut mai mult. MAI VREAU!!! Cu mâncarea nu am avut probleme, complimentele mele bucătarului. Aş vrea să facem şi alt traseu altă dată. Am echipat fetele şi... m-am simţit bine! În viitor eu mi-aş dori să devin salvamontist sau ceva, o meserie în care tot timpul să stau în natură."

Bălan Alexandru Adrian

"Deşi acesta este considerat un concurs între echipe sau individual, rezultatul final asupra gândirii noastre s-a conturat de fapt printr-o întrecere cu sine, cu propriile forţe. Această acţiune ne-a ajutat să ne cunoaştem reciproc, să cunoaştem mai bine natura şi legile impuse de ea şi poate, cel mai important, ne-a ajutat să ne cunoaştem pe noi deoarece am trecut prin experienţe noi, am învins obstacole sau ne-am îndeplinit anumite dorinţe. Condiţiile de cazare au fot foarte bune, iar atmosfera din echipă a fost mai mult decât caldă. Consider că astfel de activităţi sunt necesare, ba chiar indispensabile în educaţia tineretului deoarece consider că au un randament de peste 80% şi dezvoltă calităţi fizice, psihice şi sociale. Este de apreciat efortul organizatorilor  şi modul de transmitere a informaţiilor, accesibil oricărui adolescent. De asemenea trebuie remarcat şi faptul că informaţia a fost asimilată în special prin probe practice şi demonstraţiile realizate de către profesionişti. Mulţumim sponsorilor! Ţineţi-o tot aşa!"

Florea Mihai Ionuţ

"Pentru mine, această tabără a fost o experienţă foarte frumoasă. Am cunoscut natura îmbrăcată în straie de toamnă, am văzut animale pe care nu am avut ocazia de a le vedea până acum. Am mers împreună cu prietenii şi mi-a plăcut. Domnii profesori au fost pe placul meu. Testele au fost o idee frumoasă. Chiar dacă astăzi timpul nu pre a ţinut cu noi, am organizat două acţiuni deosebite. Am învăţat cum se foloseşte busola şi cum să facem un rapel. În ciuda faptului că ne era foarte foame şi puţină frică, totuşi ne-am învins teama şi am mers până la capăt. Acum, iată-mă la masă scriind despre această minunată experienţă şi bineînţeles aşteptând mâncarea. Sâmbătă seara a fost organizată o discotecă.. Chiar dacă eram super obosiţi după zece ore de mers, am fost împreună, simţindu-ne bine. În cameră am făcut tot felul de glumiţe, ne-am făcut noi prieteni... totul a fost superb. Sper să revin cât mai curând (dar tot împreună cu cei de acum)!!!"

TeodorescuAlexandra

"Această tabără a fost extraordinară. Am învăţat multe lucruri pe care nu le ştiam despre munţi. Au fost nişte senzaţii nemaiavute şi nemaisimţite până acum. Să mergi aproximativ 10 ore te face să te simţi că eşti parte din natură. Pentru prima oară am văzut în libertate capre negre. Am stat toată noaptea de vorbă şi de "circ" şi de aceea a doua zi am fost obosiţi, dar tot am plecat în drumeţie. Cel mai rău era atunci când venea vremea mesei, iar noi aşteptam... şi muream de foame, dar tot a fost foarte frumos. Am coborât în rapel şi a fost foarte incitant, deşi la început nu am vrut să cobor pentru că îmi era somn. Vă mulţumim că ne-aţi invitat şi sperăm că nu v-am făcut să regretaţi. Sper să ne mai invitaţi!! Vă mulţumim!!"

Şerban Alexandru

"Aici în tabăra de la CerbulBrătei, alături de colegii şi prietenii mei, dar şi de prieteni noi, numiţi "adversari" am avut parte de mai multe momente frumoase dar şi extrem de obositoare. Imaginile de vineri seară, drumeţia de sâmbătă şi coborârea în rapel au fost îmbinate, formând un week-end de excepţie. Aceste trei zile au fost frumoase făcând pentru prima dată lucruri noi. Chiar dacă timpul nu a fost foarte favorabil şi somnul nu a fost principalul obiectiv (dormind foarte puţin), distracţia a fost în prim plan, susţinută de discoteca de sâmbătă. Mâncarea a fost bună şi aerul curat ajuta la funcţionarea perfectă a organismului. Mulţumim profesorilor şi îndrumătorilor. Dacă o să mai am ocazia voi mai veni. Această tabără a fost una din cele mai reuşite la care am participat. Urez baftă în continuare munţomanilor!"

FrăţilăFlavius

"Ce înseamnă să fii "munţoman"? Înseamnă să simţi muntele, iar muntele nu poate fi simţit decât atunci când îl străbaţi pas cu pas. Să oboseşti la urcuşuri, să simţi durerea în gambe, să aluneci, să cazi, să respiri aerul proaspăt, să te bucuri de peisaj. Cel mai important lucru însă, a fost noii prieteni pe care ni i-am făcut, nopţile albe petrecute împreună, trei ore de dans în disco, chinuindu-ne bătăturile după zece ore de drumeţie, jocurile de mimă, alergatul prin ploaie căutând posturile, împiedicându-ne în pelerină ţi nu în ultimul rând, cireaşa de pe tort - coborârea în rapel (care s-a dovedit a fi destul de uşoară). Dar să nu uităm probele teoretice desfăşurate în cele mai ciudate locuri: pe buşteni, pe marginea drumului sau pe spatele colegilor. Nu vreau altceva decât să se mai repete experienţa de 1020 ori!"

Lăcău Alina

"Această tabără a fost o experienţă plăcută, în care ne-am distrat alături de colegi. Chiar dacă drumul a fost lung, ne-am distrat, am învăţat lucruri noi şi folositoare, printre care să folosim busola. Ne-am înţeles foarte bine între noi, ne-am împrietenit cu ceilalţi tineri iar domnii profesori au fost buni cu noi. M-a bucurat faptul că am văzut capra neagră. Sâmbătă a fost vremea frumoasă, iar peisajul de toamnă era nemaipomenit. Chiar dacă duminică a plouat, ne-au fost de folos pelerinele şi ne-am simţit bine. Ne-am distrat în discotecă, am făcut "greva foamei" şi am fost ca un colectiv. Mi-a plăcut în tabără şi sper să mai vin."

Pascale Andreea

"Cel mai tare munţoman... Totul depinde de tine şi de voinţa ta. Participarea la acest concurs te face să afli informaţii utile despre geografia României, dar în acelaşi timp cunoşti unele dintre cele mai frumoase peisaje montane. Deşi parcurgerea celor 10 ore de traseu pare destul de greu şi de lung, pe parcurs uiţi că te dor picioarele şi ajungi să te bucuri de fiecare moment, căci cu fiecare pas făcut te apropii mai mult de destinaţia finală. Iar atunci când ajungi, uiţi de efortul depus şi ai un sentiment de satisfacţie. Trebuie să o iei ca pe o provocare şi să te gândeşti că ai ajuns să-ţi depăşeşti propriile limite. Nu contează că te bat bocancii sau că eşti ud din cauza ploii, nu contează că te dor genunchii şi că simţi mii de ace în tălpi, dacă ai ajuns atât de departe, nimic nu te mai poate opri. A! Şi să nu uit! Am ajuns să cunosc şi alţi elevi din liceul meu şi am văzut capre negre! Acest sfârşit de săptămână o să rămână o plăcută amintire pe care o voi povesti nepoţilor la bătrâneţe!..."

CoşoveanuFrancesca

"Consider că "Cel mai tare munţoman" e o probă de rezistenţă, drumul fiind lung, contează eminamente, spiritul de echipă, organizarea (personală) şi curajul. Cel mai frumos mi s-a părut lacul Scropaosa şi desigur, cunoştinţele dobândite, foarte folositoare, precum şi discoteca la care am fost, negreşit, chiar şi după atâtea ore de drum. În ciuda frigului, a numeroaselor răni şi bătături, a oboseli fizice şi febrei, am avut parte de o excursie interesantă pe care mi-o voi aminti cu plăcere."

Oprea Andreea

"A fost într-adevăr o experienţă pe care n-o voi uita uşor. Poate nu atât din punct de vedere "şcolăresc", cât datorită atmosferei destinse create. Dincolo de năsucuri înfundate, oboseala acumulată pe traseu, bătături şi bocanci greoi, ai satisfacţii. Te gândeşti că vei face tu şi alte lucruri, dacă ai ajuns deja aici, ţi-ai "depăşit" nişte temeri minore ascunse, ţi-ai testat limitele. Dai piept cu ineditul. A fost extraordinar. Încă odată!"

Marin Mădălina

"Mi-au plăcut foarte mult probele. Mai ales cea cu rapelul. În acest concurs ("Cel mai tare munţoman") avem nevoie de voinţă. Drumeţia de sâmbătă m-a obosit cel mai rău. M-am cam speriat când am făcut proba de rapel. Toate probele au fost interesante dar cel mai mult mi-a plăcut proba de orientare cu busola de duminică. Cu siguranţă voi reveni şi la anul."

Costoae Eduard

"Această experienţă mi-a fost folositoare, atât pentru aceste probe, dar şi pentru viaţă. Am învăţat să respect mediul care mă înconjoară, să ocrotesc tot e este natural. Probele individuale scrise, ne-au ajutat să cunoaştem zona, am aflat speciile de plante şi animale pe care trebuie să le ocrotim, ele fiind pe cale de dispariţie. Voinţa contează cel mai mult, dacă ai voinţă, poţi face orice, deoarece organismul uman poate suporta foarte mult efort. Sloganul învăţat aici "Mergi sau crăpi!" m-a ajutat să înţeleg că decât cei buni pot ajunge unde vor, prin multă muncă şi curaj. Nu trebuie să cunoşti sau să ştii totul, trebuie să înveţi mereu, să înveţi să ceri ajutor, să nu fii egoist şi să îi ajuţi şi pe ceilalţi, atât cât poţi. A urca un munte, a coborî în rapel, a scăpa de frică sunt lucruri noi pentru mine, care m-au ajutat să îmi dau seama că dacă vreau "POT". Mi-ar fi plăcut să văd mai multe animale, dar nu am reuşit să văd decât caprele de munte care erau minunate. Peisajele de aici, aerul proaspăt, lumea prietenoasă - sunt nişte lucruri pe care în lumea de la oraş nu le întâlneşti, sau le întâlneşti foarte greu. Mi-am făcut mulţi prieteni, în special să nu uit de "Duţulache" - câinele pe care l-am botezat astfel, deoarece ne-a însoţit pe tot traseul. El este un adevărat "munţoman" şi sper ca într-o zi să devin şi eu capabilă şi demnă de acest nume. Voi reveni aici cu plăcere, ori de câte ori voi avea oczia, deoarece este foarte plăcut şi interesant, plin de cât mai multă adrenalină. Vă pup şi cât mai mulţi vizitatori pe care să îi învăţaţi ceea ce ştiţi!"

Dima Cristina

"Cel mai tare munţoman... Voinţă şi hotărâre! Totul depinde de voinţa ta, de ceea ce îţi doreşti de la munte şi de la această experienţă. Participarea la program a reprezentat un bine venit început în relaţia cu muntele, iar trăirile au fost intense şi greu de exprimat. Totul de la bucurie pură la frustrare a fost prezent aici. Bucuria de a participa la acţiuni noi, unele chiar de neînchipuit şi frustrarea resimţită după oboseala şi durerile datorate drumului. În ciuda acestor sentimente "împletite" am putea spune, că hotărârea a fost singurul element care ne-a determinat să continuăm. De asemenea a fost o experienţă care ne-a unit şi ne-a făcut să fim într-adevăr un colectiv. Cu divergenţe de opinie rezolvate prin ţipete sau pe cale mai liniştită, cu distracţii extreme şi efecte secundare la fel de neobişnuite. A fost o experienţă pe care aş repeta-o oricând!"

ChiranCătălina

A photo [Not found]

An article [Not found]

A trail
Busteni-Cabana Gura Diham-Cabana Poiana Izvoarelor-Pichetul Rosu-La Prepeleac-Saua La Brina Caprelor-Varful Bucsoiul (2492)-Varful si Cabana Omu-Varful Gutanu (2246)-Varful Batrina (2181)-Refugiul si Saua Strunga-Sub Varful Strungile Mici-Saua Bucsa