About Alpinet - Cel mai tare munţoman - Etapa a IV-a

Cel mai tare munţoman - Etapa a IV-a

În perioada 26-28 octombrie 2007 s-a desfăşurat a patra etapă a concursului "Cel mai tare munţoman", concurs organizat de Asociaţia de Turism "Chindia" Târgovişte, structurat pe patru etape preliminare şi o etapă finală. Proiectul a fost finanţat de Autoritatea Naţională pentru Tineret, realizat în parteneriat cu Primăria Fieni, Agenţia pentru Protecţia Mediului Dâmboviţa şi Parcul Natural Bucegi. Partener Media Radio Puls FM Târgovişte. Sponsor S. C. DISTRIGAZ SUD S. A.

PARTICIPANŢI:

A. T. "Chindia"

PROBELE DE CONCURS:

1.     Orientare de noapte (vineri seară) - probă practică;

2.     Drumeţie (sâmbătă) - Traseu de regularitate: Centrul de Vacanţă "Cerbul" Brătei - Centrul de Vacanţă "Vânătorul" Dobreşti - Cabana Scropoasa - Cheile Zănoagei Mari - Cabana Bolboci - Canton Brătei - Centrul de Vacanţă "Cerbul" Brătei (10 ore) - probă practică;

3.     Cunoştinţe despre Bucegi şi Leaota - 10 întrebări - în traseu, la Centrul de Vacanţă "Vânătorul" Dobreşti - probă teoretică;

4.     Floră şi faună montană - 10 întrebări - în traseu la CabanaScropoasa - probă teoretică;

5.     Meteo - 5 întrebări - în traseu, la cabana Bolboci - probă teoretică;

6.     Sanitar-prim ajutor - 10 întrebări - în traseu, la ieşirea din drumul forestier spre Canton Brătei - probă teoretică;

7.     Orientare de zi - (duminică dimineaţă) - probă practică;

8.     Speologie - 10 întrebări - în traseu, în Cheile Brăteiului la ieşirea din tunel - probă teoretică;

9.     Alpinism - (duminică) - coborârea în rapel - probă practică;

10.Surpriză - (sâmbătă) - ecologizare, strâns gunoi din traseu - probăpractică - (duminică) - impresii despre acţiune - probă teoretică;

FINALIŞTI:

EDUCAŢIE PRIN TURISM

CEL MAI TARE MUNŢOMAN

IMPRESII - Etapa a IV-a

"În această tabără a fost frumos şi palpitant, pentru că am urcat pe munte. A fost frumos deoarece am cunoscut şi alţi tineri de la alte şcoli. Probele de la acest concurs au fost cam grele, pentru că nu am mai făcut aşa ceva. Traseul Cerbu - Brătei - Bolboci a fost foarte interesant, participanţii având multe de învăţat de la ghizii care ne-au însoţit pe traseu. Mi-a plăcut această tabără pentru că au fost condiţii bune, inclusiv teren de fotbal iar la discotecă mi-a plăcut pentru că am cunoscut fetele de la Răcari. Sper să ajung în etapa finală."

Stroie Ovidiu Ionuţ

"A fost o experienţă plăcută, peisajele, cerul curat, testele au fost la superlativ. Urcatul pe munte a fost greu la început, mai ales seara, dar sincer am fi făcut-o şi a doua zi. Cel mai mult mi-au plăcut orientarea pe timp de zi şi de noapte şi rapelul. După mine această excursie a fost de nota 10."

Hess Alexandru Marian

"Cel mai tare munţoman, un proiect de introducere a tinerilor în lumea misterioasă şi fermecătoare a munţilor. Această iniţiativă de a introduce tinerii în această lume şi a încerca să-i facă să îşi schimbe părerea despre natură şi să gândească de două ori înainte de a lăsa gunoiul în păduri şi pe pajişti. În plus, oferă o experienţă unică în viaţă în care îţi pui la încercare aptitudinile de alpinism şi multe altele. Cunoşti oameni noi, locuri noi, descoperi o mică parte din frumuseţea naturii şi ai şansa de a lega prietenii strânse. Într-un cuvânt, o experienţă ce nu trebuie ratată, indiferent de vârstă, toată lumea ar trebui să participe, dar din păcate nu toţi au această ocazie. Cel mai tare munţoman - o tabără excelentă de formare a tinerilor, condiţiile fiind bune. Cât despre mine, aştept cu nerăbdare următoarea drumeţie prin această lume minunată."

Barbu Alexandru

"Părerea mea despre acest concurs este una clară şi concretă: cel mai tare week-end! Cel mai mult m-a impresionat drumeţia cu tot peisajul de toamnă, lacurile de la Scropoasa şi de la Bolboci, pădurea cu conifere, într-un cuvânt, totul. Au fost foarte de treabă coordonatorii ne-au ajuta la toate, foarte îngăduitor. M-am simţit iubită, fiind ziua mea de naştere iar toţi prietenii pe care mi i-am făcut aici au fost de treabă, făcându-mi şi un cadou, unul frumos, pe care îl voi păstra mereu, pentru a-mi aduce aminte de ziua asta, un aranjament cu diferite lucruri din natură. M-am simţit foarte bine şi cu siguranţă o să mai vin. Îi mulţumesc domnului profesor Prundaru pentru încurajare şi pentru că a organizat această tabără."

OprinoiuRamona

"Cel mai tare munţoman. Ce înseamnă de fapt să fii munţoman? Cam ceea ce am făcut noi week-end-ul acesta: drumeţie (vai de picioarele noastre...) cunoaşterea zonei, orientare în diferite situaţii şi mai ales distracţie în alt mod decât banalele discoteci sau baluri de oraş. Într-un cadru foarte bine organizat (cu persoane - coordonatori -  tinere ca vârstă şi în special la minte şi aventuroşi) este excursia ideală pentru un iubitor de munte şi de natură în general. Aşteptările mele n-au fost prea mari şi tocmai din această cauză, surpriza a fost mai mare, iar amintirile pe care le am de aici, vor rămâne cred toată viaţa în mintea mea. La drumeţie, sincer nu mă aşteptam să fie aşa solicitant, dar aş fi dispusă să-mi iau inima în dinţi şi să încerc din nou dacă aş fi înconjurată de aceeaşi "munţo-organizatori" iar în legătură cu cunoştinţele de geografie, pot spune că am reţinut destul de multe, mai ales lucruri de cultură generală. Am avut şi discotecă - ceva la care nu mă aşteptam  şi care a fost destul de frumoasă. Acum că în final am găsit şi noi o organizaţie care se ocupă de "coruperea" tinerilor în programe distractivo-educative, sper din tot sufletul să continuăm colaborarea pe viitor, într-o altă excursie (finanţate şi sponsorizate!). Tot ceea ce regret este că v-am descoperit târziu (eu fiind acum clasa a XII-a) şi aşteptăm o coborâre în rapel pe munte... şi eventual explorări prin peşteri. Impresia generală este foarte bună - mi-am dorit de foarte mult timp să cunosc oameni cu aceleaşi preocupări şi de la care pot învăţa limbajul munţomanilor."

NăstaseAdelina

"A fost o excursie minunată, m-am simţit foarte bine în această tabără. Mi-a plăcut tot ceea ce am făcut în aceste trei zile petrecute aici. A fost o excursie pe care cu siguranţă mi-o voi aminti mereu şi voi mai veni dacă voi mai putea. O excursie foarte frumoasă!"

Florea Ionuţ

"În tabăra asta m-am simţit excelent. A fost o experienţă pentru mine că nu credeam că o să trec şi peste asta. Mi-a plăcut traseul parcurs care a avut nişte peisaje minunate pe care nu le cunoşteam şi m-am bucurat că le-am văzut. Mi-au mai plăcut orientarea de noapte şi cea de zi, care a fost ceva super. A fost excursia pe care nu o voi uita niciodată!"

Liţă Georgiana

"Eu am venit în această tabără la insistenţele unor prieteni. Nu am crezut că o să fie aşa de distractiv, dar am venit! La început nu am ştiut de acest concurs, dar când am aflat am fost foarte încântat de idei şi am vrut să mă implic cât mai mult. Traseul ales, a fost unul excepţional, unde am putut fiecare să ne dăm seama de frumuseţile naturii şi de faptul că fiecare ar putea face ceva pentru a o păstra curată, ca fiecare generaţie să se bucure de ea şi să se simtă bine, aşa cum şi eu m-am simţit. Viaţa de "MUNŢOMAN" este o viaţă frumoasă şi deosebită şi în acelaşi timp este o viaţă sănătoasă. Cât despre condiţiile de cazare, au fost bune, atât personalul taberei, cât şi cei care ne-au ghidat pe traseu, au dat dovadă de mult profesionalism şi ne-au ajutat să descoperim lucruri noi. De câte ori o să pot şi o să am ocazia, o să revin, deoarece sunt foarte atras de natură şi de frumuseţile ei."

Banu Gabriel

"Mie mi-a plăcut excursia care ne-a oferit atâtea cunoştinţe şi mâncarea! Ne-am distrat de minune. Ghizii şi bucătarii primesc din partea mea 10 pentru serviciile oferite!"

Herescu Marian

"Nu pot să spun decât că m-am distrat, cu toate că am făcut febră. Nu ştiam nimic despre astfel de concursuri şi nu credeam că o să mergem atât de mult, dar mi-a plăcut. Cel mai mult când am coborât în rapel. A fost şi va rămâne o experienţă frumoasă. Traseul m-a făcut să văd cât de frumoasă este natura şi ce lucruri frumoase ascunde. Mă bucur că am venit în această tabără, deoarece mi-am făcut prieteni noi, am văzut frumuseţile naturii. Abia aştept să ajung acasă, să le povestesc prietenilor tot ce am făcut şi cât am mers şi poate o să-i conving să mai venim aici."

Guşatu Mădălina

"Părerea mea în legătură cu această excursie este una foarte bună. Au fost nişte zile extraordinare în care m-am distrat foarte mult. Traseul pe care am mers ieri, a fost unul foarte lung, dar şi foarte interesant, pentru că am avut parte de foarte multe privelişti uimitoare. Am avut nişte profesori coordonatori extraordinari care sunt nişte oameni superbi! Mâncarea a fost bună şi foarte bună, complimente bucătăresei. Seara de sâmbătă a fost una foarte distractivă din punctul meu de vedere şi una fericită şi cu ocazia asta m-am distrat la maxim cu prietenii mei şi cu ceilalţi profesori. Vă mulţumim pentru ceea ce aţi făcut pentru noi. Laser frate!"

Vasile Florin Valentin

"Acest concurs a fost pentru mine o adevărată experienţă pe care o voi ţine minte, pentru că a fost prima în acest domeniu. Sper să mai am ocazia să mai repet această experienţă şi să învăţ mai multe despre munte, despre cum trebuie să protejăm natura şi să ajutăm pe cei care au nevoie de noi. Am observat un lucru pe care nu îl observ peste tot: şi anume, bunătatea oamenilor, aici toţi ne ajută şi ne sfătuiesc, pentru a ajunge cu bine la destinaţie. Peisajele care ne însoţesc pe toate traseele sunt feerice. Niciodată nu vezi acelaşi peisaj, el se schimbă pas cu pas."

Heaşcă Gabriel

"Mi-a plăcut chiar foarte mult această tabără, mai ales că nu este prima dată când vin. Ne-am distrat şi simţit foarte bine. Traseul a fost unul interesant şi foarte frumos, dar cam obositor, vineri noapte am adormit abia la 5: 30 dimineaţă. Sunt sigur de un lucru, că ne vom întoarce aici. Oricum, laser frate! CEL MAI MULT EU TE IUBESC CĂTĂLINA"

Codruţ

"Sun foarte multe de spus, încât nici nu ştiu ce să spun. Am avut la dispoziţie aproximativ trei zile în care am cunoscut foarte multe lucruri. Cel mai mult mi-a plăcut drumeţia cu doamna Ileana, Darius şi Mădălina. A fost foarte frumos şi distractiv, dar în acelaşi timp obositor. Am văzut privelişti pe care nu le voi uita niciodată. Cu siguranţă această excursie alături de doamnele şi domnii profesori, nu o voi uita niciodată."

Guşatu Diana

"A fost un traseu cam obositor dar a meritat. Am învăţat foarte multe lucruri noi, mi-am făcut prieteni, m-am distrat de minune. Mi-a plăcut şi rapelul, chiar dacă mi-a fost puţin frică. Aveam un gol în stomac... dar până la urmă, am reuşit să trec cu bine. Îmi pare rău că nu s-a putut merge la stâncă. Mi-a fost puţin greu la orientarea de zi, că uitasem cum să folosesc busola, dar mi-am revenit în sfârşit. Pe traseu, mi-au plăcut testele, că lucram ca o echipă. Mi-a mai plăcut şi de căţelul de la Scropoasa, unde am făcut oprirea. A fost o experienţă minunată şi mi-ar plăcea să mai iau parte la astfel de activităţi. A fost atât de frumos încât am rămas fără voce, dar nu contează, a meritat!"

Beneş Cristina

"Pot spune că mă bucur foarte mult că am ajuns în această tabără, unde am întâlnit multe persoane de treabă, mi-am făcut prieteni noi, cu care am plecat pe traseu, organizat de domnii profesori. Traseul a început sâmbătă dimineaţă la ora 9: 00 şi nu a fost un traseu lipsit de peripeţii, glume, probe pe care a trebuit să le susţinem pe parcursul traseului, dar cu toate acestea ne-am simţit foarte bine şi nu am nimic de comentat. Dau nota 10 domnilor profesori şi domnilor ghizi, care ne-au arătat şi ne-au învăţat lucruri pe care nu le vom uita niciodată. Aş reveni cu drag oricând, dacă se poate, cât mai curând.

Coman Gabriel

"Unul dintre lucrurile care mi-au plăcut, a fost acel traseu, foarte, foarte lung, în care, pe parcurs am învăţat foarte multe lucruri. A doua veste bună a fost când mai aveam 100 de metri până la cabană. Mulţumiri pentru doamna Maria, care a fost un ghid excelent şi bucătăreselor. Mulţumiri pentru discotecă."

Pandelescu Sebastian

"Am făcut o alegere inspirată, când am decis să vin în această tabără minunată împreună cu prietenii mei. Traseul ales a fost unul foarte dificil şi spectaculos, cu peisaje unicate. Condiţiile din această tabără au fost bune şi de aceea o să mai revin aici cu cea mai mare plăcere, chiar dacă trebuie să mai parcurg un traseu aşa dificil. Am vrut să renunţ de mai multe ori, crezând că nu mai ajung niciodată la cabană. Din această experienţă am învăţat multe lucruri, care sigur ne vor fi de folos în viitor."

Ionescu Radu Constantin

"Cel mai mult mi-a plăcut rapelul, însă îmi plăcea mai mult dacă îl făceam pe stâncă. Dar şi drumeţia a fost frumoasă, în special peisajele. Nu prea mi-a plăcut orientarea de noapte, deoarece m-am încurcat şi am scos un timp prost. Aş dori să vin în continuare, pentru că îmi fac noi prieteni ţi în special pentru că iubesc muntele şi vreau să devin ceva mai mult decât un "MUNŢOMAN"

Vasile Alexandru

"Mi-a plăcut cel mai mult rapelul dar a fost frumos şi la orientarea de noapte şi de zi, iar cel mai puţin mi-a plăcut traseul cu testele, deoarece m-au durut picioarele. Am vrut să facem rapel de pe stâncă dar nu am reuşit deoarece a plouat, dar totuşi m-am distrat cu cei cu care m-am împrietenit. Aş dori să mai vin încă odată aici deoarece mi-a plăcut."

Toma Robert

"cel mai mult mi-a plăcut "urcarea pe munte" spre Cabana Bolboci pentru că atunci când dădeam de greu şi eram gata să renunţ, vedeam un peisaj care parcă mă "chema" la el să îl imortalizez. Despre tabăra CerbuBrătei, am numai cuvinte de laudă, dar nu şi loc de înşirat... Iar ghizii au fost de nota 10. cel mai rău lucru a fost atunci când din neatenţie am şters toate pozele făcute pe munte care cu siguranţă erau cele mai bune dintre toate."

Gheorghe Ştefan

"În această tabără la Cerbul, mi-a plăcut foarte mult când am urcat la CabanaBolboci. A fost cea mai tare aventură pe care am petrecut-o până acum. Mi-a plăcut foarte mult când am coborât pe coardă  şi că am văzut foarte multe peisaje în timp ce urcam la CabanaBolboci şi când am coborât. În final totul a fost super şi de-abia aştept să mai revin."

Bonciu Octavian Mihai

"Părerea e despre tabără este una deosebită. În aceste zile m-am simţit minunat, deşi am făcut un traseu foarte îndelungat, s-a meritat. Niciodată nu am să uit această excursie, deoarece nu poate fi uitată. Pot spune că m-am distrat foarte mult şi am avut parte de multe surprize. Acest week-end a fost cel mai tare, iar când am făcut rapel am avut puţină teamă, dar apoi mi-a plăcut şi aş mai fi făcut. După cele petrecute mă consider "CEL MAI TARE MUNŢOMAN". Merită o asemenea excursie. Mi-aş dori să vin în fiecare week-end dacă aş putea. Doamna Ileana şi cu întreaga echipă, ne-aţi făcut să ne simţim superb. Deci chiar m-am distrat! Vă mulţumim!"

MăntescuEvelina

"Acest concurs care s-a desfăşurat pe parcursul acestui sfârşit de săptămână a reprezentat o extraordinară oportunitate de a percepe altfel drumeţia. Am făcut adesea drumeţii la munte, însă niciodată alături de oameni care să cunoască muntele să-ţi explice anumite lucruri şi care să te facă să iubeşti într-adevăr natura şi să renunţi la nebunia de zi cu zi. Am mers într-o singură zi foarte mult, faţă de cât eram eu obişnuită şi credeam că nu am să mă mai pot mişca seara însă contrar aşteptărilor nu am simţit oboseală sau stare de rău. Mi-a plăcut de asemenea extraordinar de tare, traseul pe care l-am realizat, precum şi concursurile care ne-au captat atenţia şi au fost extrem de distractive. Plăcerea de a descoperi un lucru nou a fost mai mare decât orice stare de oboseală. Faceţi un lucru extraordinar şi cred sincer că dacă nu toţi dintre noi, măcar câţiva vor învăţa să respecte muntele şi natura."

Cîrstea Maria

"Concursul "Cel mai tare munţoman" a fost o provocare pentru mine, având în vedere că este primul concurs de acest gen la care particip. Însă nu concursul a fost pe primul plan. Ci faptul că am avut ocazia să particip la cea mai lungă drumeţie montană, fiind coordonat de nişte oameni tineri şi informat despre orice întrebam. Peisajele au fost unice, foarte frumoase, mai ales că le-am văzut pentru prima dată. Organizatorii au fost deosebiţi şi le mulţumesc pentru aceste zile frumoase. Am speranţa şi certitudinea că ne vom mai întâlni şi cu alte ocazii şi vom lua din nou la pas, muntele şi locurile minunate pe care le are ţara noastră. Vă mulţumesc!"

CîrsteaIonuţ

"În această tabără mi-a plăcut cel mai mult a doua probă, aceea de  urca pe munte şi de a coborî, în care am făcut cea mai mare febră musculară din viaţa mea. Mi-a mai plăcut a treia probă în care mi-a fost frică să cobor pe coardă, dar până la urmă, mi-am învins frica şi am mai coborât odată. A fost cea mai tare experienţă din viaţa mea şi aş mai vrea să mai vin şi altă dată."

Vlad Gabriel

"Părerea mea este că această excursie este făcută cu un scop: acesta este de a arăta lumii întregi frumuseţea naturii şi emoţia descoperirii unor locuri minunate. Mie sincer, mi-a plăcut foarte mult excursia de ieri, cu toate că a fost obositoare, am văzut locuri şi peisaje frumoase şi am învăţat foarte multe lucruri interesante. Discoteca a fost super, participanţii au fost super, domnii profesori au fost excelenţi. Într-o propoziţie: această excursie a fost super! Am să mai vin şi la anul dacă se mai organizează. Vă mulţumesc foarte mult! Laser frate!"

Coman Valentin

"Sunt foarte multe lucruri de spus, încât nici nu ştiu cu ce să încep. Totul a fost ceva incredibil de frumos şi de palpitant. Este o experienţă de viaţă la care eu una, nu credeam că o să ajung, să mă impresioneze aşa de tare peisajul muntelui şi în general al naturii. Va rămâne o amintire foarte frumoasă mult timp şi cu ocazia acestei excursii o să le povestesc şi la alţi prieteni, care au ratat această drumeţie. Într-adevăr, ne-am trezit noi la 7: 00 dimineaţa să parcurgem traseul dar a meritat efortul. Cu ajutorul coordonatorilor şi profesorilor care ne-au îndrumat, am aflat multe lucruri despre munte, am văzut multe izvoare, cabane. A fost super, ceea ce noi nu am fi reuşit să facem cu familia sau prietenii. În ciuda faptului că am mers foarte mult, am făcut febră, ne-am murdărit şi toate cele, a meritat efortul. Seara a fost o mică discotecă în care m-am distrat cu prietenii, chiar dacă aveam febră, somn, fiind obosită de pe drum, dar ce să fac, sunt tânără şi am rezistat. Ceea ce a fost interesant e că a fost un concurs cu mai multe grupe şi mai multe probe. Nici nu mă aşteptam să fie aşa de frumos. Mă gândeam că va fi ca în alte tabere, dar nu a fost aşa, a fost mult mai interesant şi impresionant. Am rămas cu amintiri şi cunoştinţe şi asta e un lucru bun. Sper ca şi altă dată să mai facem aşa ceva."

Tache Anca Nicoleta

"A fost cea mai inedită tabără / excursie, pe care am făcut-o până acum. Să fii munţoman este mai mult decât mi-am imaginat şi cu siguranţă mai greu, dar este o experienţă la care aş participa de nenumărate ori cu plăcere. Ne-am distrat, ne-am întrecut, ne-am rupt picioarele, ne-am învins frica de înălţime (păcat că nu am avut ocazia să coborâm pe stâncă), ne-am făcut prieteni noi. Cine nu iubeşte natura şi nu trăieşte o astfel de experienţă nu ştie ce pierde, mai ales dacă trăieşte într-un oraş. Ar trebui să se organizeze excursii în genul acesta mai des şi peste tot în ţară. Chiar ajungi să cunoşti mai bine locurile în care trăieşti. "Cel mai tare munţoman" nu poate să fie decât o persoană care iubeşte muntele, care face ceea ce face cu plăcere şi nu dă înapoi la greutăţi. De cunoscut ajungi să îl cunoşti în timp."

Ionescu Raluca

"Când am aflat de această excursie am ştiut că va fi ceva "special". Plecarea şi prima întâlnire cu viitorii colegi de tabără au fost (aşa cum se întâmplă de obicei), mai puţin atrăgătoare, dar cu timpul, toate lucrurile mai puţin plăcute s-au transformat în experienţe de neuitat. Traseul străbătut până la Bolboci a fost foarte interesant, la fel şi probele de orientare (atât pe timp de noapte cât şi de zi). Probele teoretice, la fel de interesante ca şi celelalte, însumează foarte mult, atunci când vine vorba de cunoştinţe aferente acestui loc superb. În concluzie excursia a fost una reuşită, impresia lăsată fiind una foarte bună."

Ene Nicolae Adrian

"Cel mai tare munţoman... poate fi o calitate sau poate fi un stil de viaţă... Ce înseamnă cu adevărat să fi pasionat de munte, cu tot ceea ce implică el? În primul rând este esenţial să iubeşti liniştea, natura, să iubeşti zgomotul apei ce se strecoară în ritmuri repezi printre stânci... să iubeşti fiecare copac din pădure, să apreciezi fiecare fir de iarbă pe care calci... Poate sună banal, dar sunt atât de puţini cei care fac parte din această categorie... Aş exagera dacă aş pretinde că eu sunt una dintre aceste persoane, dar pot spune sincer că îmi plac plimbările în mijlocul naturii, îmi palce să pot cunoaşte lumea exact în stadiul în care a fost ea cerată, dincolo de antropizarea ce s-a extins îngrijorător de mult în ultimii ani, dincolo de acţiunile oamenilor, care de cele mai multe ori, au avut urmări nu tocmai bune. Dar, să fi un adevărat muţoman, implică şi curaj; trebuie să ai curaj să lupţi pentru matură şi totuşi împotriva ei. De ce împotrivă? Pentru că ea îţi impune obstacole pe care trebuie să le poţi trece. Iar dincolo de aceste obstacole se află o recompensă pe măsură: sentimentul unic de a cunoaşte şi de a fi un învingător. Experienţa din ultimele două zile, a însemnat enorm pentru mine... Am învăţat ce înseamnă cu adevărat o expediţie pe munte, de asemenea şi spiritul competitiv al concursului a influenţat activitatea mea. Dar cel mai mult m-a motivat dorinţa de a cunoaşte... dincolo de aparenţe..."

ValentinaDobre

"...Şi după trei zile, fiecare este pentru sine un erou. S-a autodepăşit aşa cum nu credea vreodată că va avea ocazia să o facă. Am învăţat ce înseamnă voinţa şi cât de uşor spuneam "nu mai pot" înainte de a încerca mai mult, să ajungem în vârf. Am descoperit natura, am învăţat să apreciem cu adevărat susurul apei şi freamătul pădurii. Şi ce important este să păstrăm natura şi ce frumos am ajutat-o, colectând deşeurile la sfârşitul drumeţiei. Curaj, ambiţie şi sete de informaţii... noroi în bocanci, bătături în tălpi, pietre prin buzunare, plante puse acum cu grijă la uscat... să ne mândrim acasă, cu statutul nostru de munţomani. Sunt acum încrezătoare în mine însămi, bucuroasă că am avut ocazia să am alături de mine coordonatori extraordinari, ce ne-au demonstrat ce multe avem de descoperit din tainele naturii. Şi după aşa efort... şi distracţie? Nu am aşteptat de două ori să ne roage să venim să dansăm. Să-i cunoaştem mai bine pe membrii grupului şi după atâtea lucruri învăţate, nu-mi rămâne decât să fructific experienţa şi să devin cu adevărat "Cel mai tare munţoman"

Cucu Adriana

A photo [Not found]

An article [Not found]

A trail
Satul Moeciu De Sus-Valea Bingaleasa-Valea Pravalele-Sub Strungile Mari-Refugiul si Saua Strunga-Cabana Padina