Diaries - Cu cortul in Iezer :: 15-16 martie

Cu cortul in Iezer :: 15-16 martie

Partea I - Urcus pe Gainatul Mare :: foto Marius Radu Mijloc de martie... Intrucat avertizarea de avalanse era de grad 3-4 in Fagaras si Bucegi la peste 1800 m am optat sa mergem in Iezer pentru o noapte la inaltime aici problemele cu zapada fiind de obicei mult mai mici. Mihai a propus sa plecam foarte devreme din Pitesti asa ca la 5 dimineata eram cu rucsacii in masina. In drum spre Campulung cerul incepe deja sa se lumineze catre est dar deocamdata nu suficient de mult ca sa ne dam seama cam cum va fi vremea. Prognoza era de posibile ploi slabe si izolate in partea de sud a tarii, informatii insuficiente ca sa ne facem o idee cat de cat. Pe la 6 dimineata intram in Leresti ; s-a luminat destul si pare bine catre nord, oricum nu sunt nori compacti. Pina la baraj, la Rausor , sunt vreo 10 km si apoi inca vreo 10 km pina la Voina , la cabana. Intalnim in drum si un autobuz local (de mare utilitate pe vremuri cand trebuia sa apelam la... [toată pagina]
Partea II - Mihai urcand din Spintecatura Papusii :: foto Marius Radu Am urcat pe varf fara rucsac, evident, cu mai mult spor, doar cu aparatul foto. Ultimele doua dati cand am mai incercat sa venim pe Papusa ceata odata si ninsoarea alta data ne-au taiat entuziasmul si ne-am intors. Acum insa e soare, e caldut, e zapada, e minunat... Mai sunt urme pe-aici dar destul de vechi, nu par din zilele trecute. Versantul dinspre Crai are chiar si niste mici cornise care sporesc farmecul varfului si niste pante cu zapada... Am stat vreo 15 minute sus admirand totul imprejur, Craiul, Fagarasii, restul Iezerului... parca nu-ti vine sa mai pleci... o odihna binemeritata dupa cei peste 1400 m diferenta nivel pe care i-am facut pina aici dar, sigur, merita oboseala. Inapoi in poteca si pe la 13.30 ne mobilizam si coboram cu atentie catre Spintecatura Papusii . Nu e zapada foarte mare dar suficienta si panta destul de mare ca sa zbori destul daca nu esti atent. In... [toată pagina]
Partea III - Dimineata :: foto Marius Radu Am pus telefonul sa sune pe la 5 dimineata, macar sa dormim ceva pina atunci, ceea ce insa nu prea se intampla. La un moment dat aprind frontala sa vad cat e ceasul, nu e nici 2, deci mai avem de motait. Se face insa ceva mai frig, la picioare doar fiindca geaca groasa este totusi suficienta. In cele din urma pe 4.50 aprindem lumina, ajunge cu atata odihna, eu imi frec picioarele sa le aduc la o temperatura mai civilizata si montez si arzatorul sa facem ceva cald de baut. Nici prin cap nu ne trece sa iesim in frig sa luam ceva zapada fiindca avem apa din bidoane. Mancam cate o portie de cereale, bem cacao calda si parca e ceva mai bine. Cortul e uscat, nu e condens care sa fi inghetat, deci a respirat bine peste noapte; foaia exterioara insa sclipeste de cristale mici de gheata la lumina frontalei. Afara chiar incepe sa se lumineze asa ca ne mobilizam sa iesim. Cel mai complicat este... [toată pagina]

Author: Marius Radu
Uploaded by: Marius Radu
Views: 8097, Last update: Thu, Jul 24, 2008

Masivul IEZER-PAPUSA

A photo [Not found]

An article [Not found]

A trail
Comuna Rucar-Plaiul Muntisorul-Lacul Tefeleica-Varful Mira Mare-Mt. Gainatul Mic-Piciorul Mt. Gradisteanu

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Fri, Mar 30, 2007, 1:30 am

Asa imi plac articolele:-D Bine, documentate, si povestite cu farmec. Aprecierile mele, Marius.

Virgil Iordache Virgil Iordache, Sun, Apr 1, 2007, 8:53 am

Mi-a placut tura voastra. Ati pozat si P. Craiului? Pe 16-17 martie eu am urcat pe Vacarea pana la vf. Iezer, cu somn la refugiu si coborare pe piciorul Iezer, mi s-a parut ca nu era nimeni in tot masivul, dar uite ca erati pe partea cealalta:-)

Marius Radu Marius Radu, Sun, Apr 1, 2007, 4:31 pm

Si noi planuiam sa ajungem pina pe Iezer a doua zi... dar n-a fost sa fie de data asta...:-P spre Crai era cam pacla, nu au iesit poze intersante. Da, si noi am avut senzatia ca eram singuri:-P

Fără foto Razvan Nuţă, Mon, Apr 2, 2007, 1:39 pm

Mi-a placut mult felul in care ai scris articolul, foarte folositor pt. cei ce-l citesc.. Intre timp, pe 23 - 24 martie a nins la greu in zona, am urcat si noi de la Cuca pe 25, si am cam inotat prin zapada pana la brau spre Gradisteanu!
Tot respectu'...

Gligorie Emanoil Pârvu Gligorie Emanoil Pârvu, Tue, Apr 3, 2007, 7:29 pm

Frumos si folositor articol pentru cei pusi sa-si foloseasca resursele cu cumpatare. Un vechi salvamontist mi-a povestit cum a rezistat (blocat fiind la lacul Caltun) doar cu un primus si o conserva de carne: tocana in prima zi, ciorba (cu zapada) peste resturi, in a doua zi si ceai (cu zapada si doua bucati de zahar cubic) in a treia...

Ionuţ Soare Ionuţ Soare, Thu, Jul 24, 2008, 10:43 pm

Nu am mai fost din mai în Iezer, mi s-a făcut dor. Frumoasă vreme ai prins:-)