About Alpinet - O Tura in Piatra Mare

O Tura in Piatra Mare

5 Februarie, 2006. Alta iesire cu Floarea de Colt-Bucuresti. Zi inchisa, rece dar nu foarte rece, ningea usor cand am plecat in jur de 10.30 din gara Predeal. Un grup de 7: Tacutu, Mihai, Minela, Liana, Adina, Rodica cu boxerita Tara, din nou in actiune dupa 2 saptamani de pauza, si cu mine. D-l Florea Tacutu, la peste 70 de ani, are inca un entuziasm tineresc pentru drumetie, si poate tine pasul cu tineri care nu au nici jumatate din varsta sa. Astazi ne-a sugerat o tura prin Poiana Stanii din Pietricica cu coborare la Halta Tunel pe valea Timisului Sec.

Am urcat prin oras, pe la Cioplea, ca sa evitam monstrii, zgomotosi si urat mirositori, pe patru roti - ATV-urile. Am intrat apoi pe poteca spre Susai. Un strat subtire de zapada proaspata acoperea zapada mai veche, care pe alocuri era inghetata, asa ca inaintarea a fost usoara. Inainte de Muchia Susaiului am luat-o la stanga pe drumul forestier, bine curatat, care ne scoate in poteca marcata cu cruce rosie spre Piatra Mare. Poteca a mai fost umblata, asa ca avansam destul de repede. Dupa ce poteca spre Rentea se desparte la dreapta, zapada devine mai adanca si mai afanata. Marea Poiana a Stanii din Pietricica arata mult mai frumos acoperita cu zapada. Vara este invadata de brusturi atat de desi ca nici poteca nu se mai vede. Am facut si cateva poze, profitand de unele incercari timide ale soarelui de a-si face aparitia. La bifurcatia cu poteca spre Valea Timisului Sec in jur de 13.30. Initial planuisem sa coboram la tunel, dar fiind inca devreme si conditiile bune am hotarat sa continuam. La Coada Pietrei Mari pe la 14.15. Un pic de gheata pe ultima portiune de urcus in culme, dar altfel fara probleme. De la stana am inceput imediat coborarea pe banda albastra. Mihai si Minela, ingrijorati ca s-ar putea sa nu prindem trenul de 16.30, au luat-o in ritm accelerat la vale. Restul grupului dupa ei. Eu eram ultimul, matura, o pozitie de mare responsabilitate. Poteca era sparta in continuare, probabil ca brasovenii au trecut pe acolo, si-au facut bine datoria. Coborare vertiginoasa pe Culmea Galbeaza, aproape ca nu am avut timp sa ne bucuram de minunatele privelisti, si la 15.30 eram la Cascada Tamina. Trenul ne mai fiind o problema, am mai scazut un pic ritmul. Am taiat in continuare toate serpentinele drumului la cascada si in jur de ora 16.00 eram in gara Timisul de Sus.

Lume multa in sala de asteptare care, miraculos, era deschisa. Floarea de Colt-Bucuresti era foarte bine reprezentata, alte doua grupuri facusera trasee care s-au terminat tot aici. Primul, prin Cheile Rasnoavei cu coborare pe Valea Calului, al doilea, pe la Poiana Secuilor si tot cu coborare pe V. Calului. Din cate spuneau fusese zapada suficienta, asa ca nu au avut probleme la coborare. Am gasit locuri in tren cu usurinta. Mai la vale s-a suit un grup de tineret, care probabil apartineau unei secte sau unui grup religios. Aveau un lider mai in varsta, care parea sa fie in control total. Jucau niste jocuri de cuvinte cam puerile. Erau foarte zgomotosi fara insa sa foloseasca obscenitati, cum din pacate ne-am obisnuit cu alte grupuri organizate. La 20.30 eram din nou in Bucuresti dupa o zi plina, 6 ore pe munte contra 7 ore pe tren, dar totusi cred ca s-a meritat efortul.

Revenind la traseu, este o tura de iarna foarte frumoasa care necesita cam 6 ore daca coboram in Timisul de Sus, si 4, 5 ore daca coboram la tunel. Timpii presupun un ritm destul de sustinut si ca poteca e sparta. Daca nu a mai fost umblata e cu totul alta poveste.

Dan Golopentia

A trail
Valea Timisul Sec De Jos-Mt. Cracul Dintre Timisuri-Stana Pietricica

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Wed, Feb 15, 2006, 12:21 pm

In ce stare o mai fi stana de pe Galbeaza!? Iarna o mai foloseam ca adapost de noapte in Piatra Mare, fiind destul de bine cladita.