Diverse - Era sa ne "scalpeze" ursul

Era sa ne "scalpeze" ursul
Scriu relatarea deoarece am vazut pe net o poza cu un picior de om gaurit de urs(asa am presupus din articolul acela, gasit pe un site de "vanatoare" - "studiu asupra ursilor" - cred ca este si aici la alpinet pe undeva). Scriu deoarece - poate - asa n-am sa am mustrari de constiinta dupa...ce se vor confrunta si altii cu o situatie similara.
Cortul fusese campat la Padina cand l-a sfasiat ursul.
Asadar...am ajuns in Sinaia cu un maxi taxi luat de langa Obor(Bucuresti), am luat telecabina pana la cota 2000apoi am luat-o pe traseul marcat catre Padina.
Am pus cortul in Padina sambata 26 mai 2007.
Pe la ora 20 cred ca terminasem de aranjat cortul si ne-am pus la masa.
In afara de noi mai era campat acolo, doar, inca un cort al unui "camarad de traseu " francez, dar, cu care ne intelegeam in engleza.
Se mai afla acolo, mai aproape de rau decat cele doua corturi, un cuplu intr-un microbuz de transport marfa - care a fost si refugiul nostru dupa ce a plecat ursul si am indraznit sa iesim din corturi. In total cinci oameni trei in doua corturi si doi in masina.
Nu cred ca am fost mai insistenti cu alimentele decat altii care au campat acolo.
Am luat masurile de bun simt ca sa nu atragem cu mancarea vreun gurmand cu mirosul fin.
Am mancat la 15 metri de cort si in "inconstienta" noastra...am pus conservele nedeschise si painea feliata in absida cortului.(nu sunt sigur ca a fost de rau).
Era acolo si un baton deschis de branza topita pus in 3 pungi de plastic de care ursul nu s-a atins(nu l-a mirosit).
Cortul era(acum este doar partial) un Hana tunel de 2 persoane cu absida si suficient spatiu in spate cat sa punem rucsacurile si celelalte lucruri scoase din ele(haine, frontala etc).(cort la prima folosire desi a fost cumparat acum 2 ani).
La ora 21: 20 prietena mea dormea dusa iar eu ma foiam in sacul de dormit din cauza unei superficiale dar totusi perseverente dureri de cap.
Am atipit dar la un moment dat m-am trezit brusc cu senzatia ca nu am aer. Eram putin ridicat pe brate cu ochii in plasa de aerisire a cortului cand am auzit un muget scurt de salbaticiune, gutural si nemaiauzit.
Stiam ca e ursul!
Am trezit-o rapid pe prietena mea si ne-am retras pe mijlocul cortului. Stateam pe fund la mijlocul acestuia.
Eram echipati pentru somn, desculti.
Am vazut cum partea din spate a supratentei si implicit a "dormitorului"exact partea unde aveam capul cand dormeam (pana sa ne ridicam in fund) si unde aveam puse rucsacurile si tot ce scosesem din ele - hainele de ploaie, frontala, pantalonii, actele aparatul foto etc - este brusc smucita. Credeam ca ursul va intra peste noi in cort sau ca acesta se va darama.
Nu am tipat si nu am facut vreun zgomot(nu stiu daca am facut rau sau bine), doar ne-am retras cat mai spre mijlocul cortului si am stat"linistiti", nu stiam cati ursi sunt si ce intentii au. Atunci, fiind intuneric, nu stiam ca din doua trei miscari agatase si trasese afara din cort aproape tot ce aveam acolo (2 Atta de 80 de litri si cea mai mare parte a lucrurilor scoase din ele).(ursul are ghiarele lungi cam cat palma mea).
Dupa o scurta acalmie, cortul a fost "bulversat" a doua oara pe partea laterala, cea dinspre rau - dinauntru am avut senzatia ca darama cortul si vine peste noi - acum am tipat: Hei! Gata! ooooooooooooooo! Pleaca!... sa stie ca suntem vii si ca l- am observat.
Am auzit si am vazut apoi cum partea din fata a cortului (absida) unde era mancarea (adica painea ca nu a mancat sau spart conservele) a fost sfartecata brutal.
Din 2 - 3 miscari bruste a tras afara, la jumatate de metru de absida, specificele si minunatele pungi fosnitoare.(cred ca toti le folosim). Nu s-a legat de sticlele de apa.
A inceput sa cotrobaie prin pungi la mai putin de 2 metri de noi si a mancat (in fata noastra - ii vedeam botul) niste paine - nu toata painea.(nu s-a sinchisit de noi, nu i-a pasat - ce puteam sa-i facem?)
In acest timp "D"(asa am sa-i spun fancezului deoarece nu am cerut permisiunea sa-i spun numele) ne intreba in engleza daca suntem bine:) ursul manca paine la 2 metri de noi si trebuia sa facem ceva, nu vroiam ca "D" sa iasa din cort(nu avea ce sa-i faca ursului) - mi-am luat inima in dinti si i-am spus in engleza ca e un urs afara si stam calmi pentru ca "the bear is king".
:) prietena mea s-a aplecat pentru a vedea mai bine ce face ursul (nebunie femeiasca), i-a vazut pe sub supratenta sfasiata tot capul si ochii.
Era ca "machiat" la ochi.
Eu i-am vazut doar botul argintiu(chiar argintiu era), nu am dorit sa-l privesc in ochi:) - daca-i veneau idei?
Nu stiu exact cand a plecat de acolo.
Am fost usurat cand a rupt partea din fata a cortului si a luat "mancarea".
Obtinuse ceva in urma "vanatorii".(nu stiam daca se multumeste cu atat)
Ne temeam sa iesim afara, nu stiam unde era ursul sau ursii.
Prin cortul sfartecat noi puteam vedea cortul lui"D", si acesta la asigurarile noastre a scos capul, cu frontala stinsa ca sa nu atraga atentia, si ne-a spus ca nu vede nici el ursul langa cortul nostru.
Am iesit din corturi si ne-am refugiat la cuplul din "dubita" de langa rau.
I-am sculat din somn pe la ora 24(aproximativ) - nu auzisera nimic.
Ne-au primit in masina si la ideea "francezului" ne-am intors si am saltat corturile cu tot ce era in ele, ne-am recuperat rucsacurile si frontala.(Le multumim din suflet!)
Tot la ideea lui "D" am plecat cu van-ul la centrul Salvamontului din Padina unde ne-a fost frica sa coboram din masina din cauza lui Tano(un schnautzer urias):)), doar nu era sa ne manance cainele dupa ce ne-a iertat ursul.
Cei de la Salvamont ne-au primit cu ospitalitate si ne-au pus la dispozitie tot ce puteau - ne-au dat si o camera unde am dormit omeneste toti trei.(Le multumim din suflet!).
A doua zi am continuat excursia la pestera Ialomicioara si apoi traseul pana la Babele apoi telecabina in Busteni si inapoi la Bucuresti cu acceleratul de 18 si un sfert.
Se merita cateva precizari.
"D" ne-a spus ca si peste cortul lui venise ursul si ca l-a impins efectiv prin panza cortului venea peste el(avea si o mica echimoza la una din palme).
Ne-a spus ca ursul a incetat dupa ca a aprins frontala si a inceput sa strige.
Nu stiu daca a incetat din cauza asta sau pentru ca avea la dispozitie inca un cort.
"D" nu avea mancare deschisa in cort - poate avea eventual un mar sau doua.
Acum sa vedem ce cred eu ca ne-a scapat de o drama(tragedie).
In primul rand faptul ca ursul nu ne-a atacat pe noi oamenii - alfel singura solutie era fuga dar in mod sigur daca dorea sa ne faca rau, ursul ar fi putut prinde cel putin o persoana.
Faptul ca ne-am sculat din somn si am auzit mugetul ala - daca am fi dormit - la modul cum a dat cu ghiarele sigur (si-n cel mai bun caz) putea sa scalpeze pe unul din noi - la partea cu capul a lovit prima data (mancarea era in partea opusa).
Trebuie sa recunosc ca mugetul ala scurt si gutural m-a avertizat pe mine care eram treaz dar n-a sculat-o din somn pe prietena mea - asadar si-a anuntat prezenta si poate ne-a avertizat si ca ataca.
Am avut destul loc in cort sa ne retragem - totodata cortul a fost suficient de ancorat cat sa nu cada pe noi - va inchipuiti in ce panica am fi intrat daca ne-am fi vazut infasurati in cort la 12 noaptea cu cel putin un urs acolo.
Poate am scapat fara nici o zgarietura(fizica) si datorita faptului ca nu l-am incomodat in nici un fel prin prezenta noastra.
Daca voi mai ajunge la Padina cred ca am sa ma rog de toti cabanierii de acolo pana o sa ma primeasca unul sa dorm pe hol (nu e de dormit la cort) cat de plina o fi cabana.
(Ma intreb daca ursii astia isi mai invata puii sa traiasca si alfel decat mancand de la turisti?)
(Daca aveti dubii cu privire la ghiarele ursului inchipuitiva ca dormiti si ca cineva alearga cu coltarii in picioare - e noapte nu va vede si va atinge la cap)
Asta a fost.

Autor: alexandru ion
Înscris de: alexandru ion
Vizualizări: 14471, Ultima actualizare: Miercuri, 30 Mai 2007

Muntii BUCEGI

Un articol: [N-am găsit]

Bran-Podul Oprisului-Valea Poarta-Mt. Pintecele-Stina Gaura-Valea Gaura-Curmatura Hornurilor-Varful si Cabana Omu