Arhiva articolelor Alpinet - La 71 de ani pe Mont Blanc

La 71 de ani pe Mont Blanc

Performanţă şi spirit românesc!

Mont Blanc 4810m

Muntele m-a fascinat tot timpul, mi-a înzestrat curiozitatea cu hotărărea de mă întoarce în timp şi de a studia istoria neamului nostru şi nu numai. Munţii noştri mi-au arătat ce înseamnă frumuseţea şi profunzimea naturii încă funcţională în acele zone. În fiecare an am făcut creasta Făgăraşului în general de la est la vest Plaiul Foii - Turnu Roşu sau Cabana Voina - Turnu Roşu. Am făcut şi trasee mai mici cum ar fii curmătura Brătilei – Negoiu sau curmătura Brătilei - Turnu Roşu. Am făcut trasee şi în munţii Retezat, Bucegi, Apuseni, Rodnei, Piatra Craiului etc. Toate traseele ne-au fascinat şi echipa pe care am format-o s-a schimbat continuu dar şi-a păstrat nucleul format din: Răzvan Voicu, Mihai Voicu(tata), Ion Mihăilă(unchiul), un camarad adevărat Boldu Daniel.

Pe lângă frumuseţea mirifică a locurilor şi antrenamentul ce ţi-l oferă traseul, noi, în fiecare an am pus drapelul nostru naţional pe vârfurile cele mai înalte de la noi din ţară: Vf. Moldoveanu 2544m, Vf. Negoiu 2533m şi Vf. Viştea Mare 2527m. Pe drapelul naţional nu de puţine ori a fost imprimată stema Romaniei sau stindardul de lupta dacic. De ce toate acestea? Pentru că România merită să trăiască şi din păcate puţini mai sunt aceea cărora le păsă de ţara nostră. Incompetenţa politică distruge adevărul şi spiritul românesc. Cu aceleaşi sentimente şi cu dorinţa de aventură am vorbit (Răzvan Voicu şi Mihai Voicu) cu vărul meu Andrei Stoicescu care a mai ajunspe Mont Blanc 4810m şi Ararat 5197m. Am hotărât să mergem pe Mont Blanc. Zis şi făcut. Primind sfaturile vărului Andrei Stoicescu ne-am echipat şi am plecat la el în Oradea pe 27 Iulie. Pe 29 Iulie la ora 2.45 am plecat cu maşina lui Andrei patru oameni: Alexandra Mirea, Andrei Stoicescu, Razvan Voicu şi Mihail Voicu. Alexandra Mirea este prietena lui Andrei Stoicescu. In aceeaşi zi după 18 ore am ajuns la Chamonix unde am dormit o noapte. Am fost încântaţi de măreţia Mont Blancului 4810m care ne-a dat energia de a-l cucerii. A doua zi ne-am închiriat echipamentul necesar şi am plecat către trenuleţul (dramway du Mont Blanc) care ne-a dus la Nid d’Agle. De la 2300m am mers mai departe pănă la refugiul Tete Rousee (3167m) unde am dormit pe pietre cu cortul.

A doua zi de dimineaţă am primit către Refuge du Gouter (3817m) unde am ajuns după aproximativ 5 ore. Am rezervat trei locuri în refugiul Gouter vărul meu dormind in cort la aproximativ -5 grade şi pe un vant puternic. Pe 1 august, a dupa zi, am plecat complet echipaţi către cel mai înal t vârf din Europa de vest: Mont Blanc 4810m. Vârstele celor din echipă sunt următoarele: Andrei Stoicescu (28 ani), Alexandra Mirea (28 ani), Răzvan Voicu (38 ani) şi Mihai Voicu (71 ani). După aproximativ 6 ore de mers la ora 9.15 drapelul nostru naţional fluturala 4810m. Mai greu a fost la coborâre când oboseala şi-a spus cuvântul dar cu hotărâre şi mulţumire sufletească am ajuns după aproximativ 4 ore inapoi la refugiul Gouter. Mihai Voicu la 71 de ani a realizat o mare performanţă de puţini egalată din orice naţiuni ar aparţine ei.

Pe 2 august am coborât către Chamonix pe un viscol puternic drumul fiind destul de complicat. La Tete Rouse viscolul s-a oprit şi în două ore am ajuns la Nid d’Agle, după încă două ore am ajuns la Chamonix unde am savurat reuşita. Ca de atatea ori chiar dacă mulţi nu ne dau ca neam nici o şansă la mândrie, spititul şi tenaciatea dacică ce ne caracterizează pe unii dintre noi ne ajută la noi realizări deosebite de care suntem mândrii şi ne dau energie pentru viitor. Cititorilor le mulţumesc pentru timpul acordat.

Răzvan Voicu

Autor: Răzvan Voicu
Înscris de: Răzvan Voicu
Vizualizări: 11362, Ultima actualizare: Miercuri, 23 Sep 2009

Muntii FAGARASULUI
Fără foto cezar jipa, Vineri, 25 Sep 2009, 12:43

domnule nu pot decit sa-mi scot palaria, chit ca nu port.luna viitoare fac 59, sper ca macar pina la virsta dvs.sa ajung si eu acolo,(sincer, sper ca maidevreme).incrc sa fac un grup din mine si prislea care are 16 jumate, va invit, daca aveti timp, sa va uitati un pic pe picasaweb.google.com/oldrocker1950 sa-l vedeti si sa ma vedeti(mai rar cei drept ca eu sunt pozarul) prin ceva vai facute anul asta.cum am facut multi prieteni pe net si cum am fost"instigat"de acestia, planul de bataie ptr.la anu'ar fi dolomitii si ceva ferrate.va doresc numai bine, picioare puternice si mintea la fel de agera ca la tinerete, sincer, in ce ma priveste sunt optimist si sper ca si pe mine, 72 sa ma prinda in putere si cu aceeasi dragoste de munte.(ca student alpinist in iarna 1974 la padina, la scoala de alpinism am avut onoarea ca in traseul de examen sa-l am secund pe nimeni altul decit...regretatul emilian cristea) ps.daca muntele s-ar putea minca pe paine, nu as mai minca nimic altceva.

Teo Paraschiveanu Teo Paraschiveanu, Luni, 28 Sep 2009, 10:31

Tot respectul! Si multa sanatate! Ca vad ca de restul va descurcati!:-D

Adrian Negrean Adrian Negrean, Duminică, 4 Oct 2009, 10:21

Felicitari domnului de 71 de ani care deji are varsta asta eu cred ca e f tinar in suflet si inima:-P felicitari pt tura si cat mai multe zile frumoase pe munte, din pacate asa este cu spiritul romanesc care se distruge incet...incet....eu acuma cand scriu randurile astea sunt in China..o tara unde oameni au o foarte mare mandrie nationala si sunt foarte mandri de tara lor. Pacat ca noi romani nu avem macar pe jumate din mandria oamenilor din China. Tot respectul pentru voi si multa multa sanatate:-D

Fără foto Mircea Ordean, Vineri, 16 Oct 2009, 12:47

Daca noi nu om fi precum cei din China, or exista motive... Poate mai intelept ar fi sa gasim motivul, decit sa ne plingem ca 1 plus 1 nu fac 3.
Sint tare invidios pe nationalisti! Nu reusesc si pace sa ma aprind, sa freamat ca ei...
Altminteri, felicitari septuagenarului nost'!

Cezar Trante Cezar Trante, Marţi, 16 Feb 2010, 22:24

Felicitari domnului de 71 de ani!
Gasesc insa total deplasata trimiterea la tenacitatea dacica. Care dintre voi are buletin de dac?:-D
La fel de nepotrivita este si mentionarea aici a frustrarilor legate de cate sanse ne dau sau nu ne dau multi...
Asta e un site dedicat iubitorilor de munte nu de baliverne cu Burebista sau temutele conspiratii internationale.