Alpinet lists - alpinet2k

From: Gabriel Petrica <a...@imcimob.ro>
Date: Mon, Sep 6, 2004, 1:19 pm
Subject: @ RT_Piatra Craiului_04-05-septembrie-2004
Frumoasa dimineata de septembrie... asa cum e normal sa fie o dimineata de septembrie. 7
oameni (5 baieti si doua fete) ne intalnim in gara mare din Brasov si luam primul tren spre
Zarnesti. Grupul este format din oameni cu care am mai fost (Cotzo, Oana, David) si oameni
cu care am multe cunostinte comune... deci un grup inchegat.
Coboram in Zarnesti si avem parte de 3 surprize... una macar este placuta - atatia
brasoveni nu am vazut la trenul acesta toata vara anul acesta... ne strangem mai multi si
punem lumea la cale... care pe unde si ce planuri avem. Dam o intalnire de principiu la
ref. Sperantelor cu un grup care se va intoarce in aceiasi zi (prieteni si cunostinte comune
la greu... ce mica e lumea... insa daca 4 ani lipsesti din anturaj... multe se schimba
... oricum acum sunt acasa in Brasov fara planuri de a mai pleca prin lume... decat poate
asa cate putin).
Si surprizele neplacute? Pai in primul rand crucea cea vestita care trebuie sa se vada de
la 20 Km... povesti si basme... din Zarnesti nu se vede decat daca te incrunti bine sau ai
ochi de vultur, iar de pe Timbalul Mare nu se vede nici macar cu ochii de vultur imprumutati
special pentru treaba asta... o fi cazut crucea si se tine secret? sau ce se intampla?
Iar ne-a aburit presa....? Ca daca eram doar eu... ziceam ca stau eu prost cu vederea dar
asa...?
Si daca alta data te stresau rechinii la gara cu masinile... acum am stat o gramada de
oameni asteptand ca prostii sa apara masinile pt. a ajunge la Plaiul Foii. Dupa ce am stat
ce am stat ne-am indreptat spre centru unde o masinutza tocami pleca. O alta care de obicei
facea drumuri spre Plaiul Foii era in concediu.. ne-a fluturat in scarba un teanc de sute
de mi si ne-a spus ca merge la padure (ca doar are bani nu-i mai trebuie maruntisul nostru)!
Intr-un final am gasit un aro cu remorca si s-a golit Zarnestiul de turistii veniti cu
trenul de 6.
Am ajuns la Plaiul Foii, am ochit niste corturi cu oameni ce pareau ca n-au chef sa urce si
i-am rugat sa se uite si la corturile noastre... Pe la 09.30 am intrat, lejer si fara
graba, in traseu. Sambata am urcat Padina lui calinet (un traseu deosebit - dupa cum ne-a
inebunit Cotzo cu fraze gen "Bine ati venit in lumea de basm a Calinetului" sau "Hai sa
intram in lumea de basm a Calinetului" - asta ca sa scurtam pauzele) Un traseu frumos pe
care vreau sa il refac o data singur (nu din motive de teribilism... pur si simplu te
imbie la meditatie... e bun sa iti pui gandurile in ordine)... un traseu care face bine la
suflet in primul rand... Coborarea prin Valcelul cu Smardar si apoi pe cel cu Fereastra a
pus o mica problema de orientare insa cu ajutorul monografiei lui Emilian Cristea totul a
mers struna... Grup mai mare (7 pers) am "pierdut" mai mult timp la coborarea saritorilor
dar cum aveam in grup destule frontale nu ne-am grabit fiindca nu era cazul si fiindca stim
cu totii ce face graba. Eram bine echipati, mancare si apa destula (chiar daca unii mai
mancaciosi si-ar fi dorit mai multe:)), moralul sus, atmosfera placuta in grup. Nu am mai
reusit sa ne intalnim la ref. Sperantelor cu grupul care facea tura de o zi... fiind o
chestie doar ca idee nu ne-am grabit si nici nu am asteptat sa ne intalnim neaparat cu
ceilalti brasoveni... sunt sigur ca si lor le-a iesit o tura dragutza. Am ajus seara pe la
9 la ref. Sperantelor... pustiu, nici un om pe acolo, apoi Malul Galben pe care l-am
coborat la lumina frontalelor. Nu a fost o eroare faptul ca ne-a prins noaptea. Ar fi fost o
eroare daca ne-am fi impus un anumit timp de traseu... noi insa am mers relaxati, fara sa
ne grabim - avem echipament ca sa ne descurcam fara probleme si pe timp de noapte, plus nu
ne grabeam sa iesim din munte:).
A doua zi lumea se resimnte dupa efortul din ziua precedenta... ne trezim mai greu, ni se
alatura si colegul nostru de lista si bun prieten, Eduard cu inca un prieten, si uite asa pe
la 11.30 plecam spre Anghelide 9 oameni. Desi grup maricel, nu avem probleme nici cu ritmul,
galagia sau dat cu pietre unii in capul altora (mai cade din cand in cand cate una... ca nu
poti sa eviti vesnic, oricat de atent ai fi, insa cu grija totul este bine). Din nou se
merge fara graba deoarece masina ne va lua direct din Plaiul Foii asa ca de ce sa ne grabim
ca doar maine (adica azi) e luni si din nou la munca:(! Vremea este mai instabila decat
ieri dar... este o vreme minunata de mers la munte. Trecem de canion, apoi de Locul Elis
(pe langa care am trecut ultima data fara sa il observ spre rusinea mea - il inteleg acum pe
domnul Mtiteanu care se mira ca nu am vazut acel loc... probabil m-a furat peisajul de sus
:)). Continuam pe La Ulcior - La Placi - Termopile si intoarcere prin Poiana Cotofenei (sau
Cotofanei... nu conteaza). Impresionanta Valea Podurilor... sa speram ca toamna asta vom
reusi sa ajungem si prin acele locuri!
Desi poate din descrierea sumara se poate intelege ca a fost usor... nu va faceti iluzii
... senzatia de traseu lejer pe care o am inca vine de la faptul ca s-a mers asa cum ar fi
corect si normal... cu oameni care stiau pe unde si despre ce e vorba, un grup format din
oameni care au fost prin multe locuri si deci per total se poate spune ca experienta
acestora a suplinit foarte bine lipsa de experieta a celor mai noi si tineri din grup. Am
simntit diferenta din plin... comparativ cu unele ture facute singur doar cu un ghid sau o
descriere... Echipamentul a contribuit din plin la starea de liniste si buna dispozitie a
grupului... la nevoie o cordelina pe post de balustrada (chestie de moral mai mult),
hainele de polar si cele de ploaie la purtator, bocanci fara nici o exceptie (chiar o
pereche de la IMGB care au facut fata bine avand in vedere conditiile meteo si bineinteles
... pretul), rucsacii incarcati cu cap care stateau bine in spate, caciulile la unii, manusi
subtiri de polar la altii... sa nu uitam de piesele de rezistenta din echipament...
ciocolata, pernite viva, bomboane, miere, gem, stafide si zacusca, etc, etc... care au
contribuit din plin la moralul grupului.
Mergeti la munte cu grija si bucurativa de toamna aceasta care sper sa fie cat mai lunga si
mai cuminte!

Numai bine!

Gabi
The messages are provided by the mentioned sources.
We take no responsability for their form and content.

Muntii PIATRA CRAIULUI - Casa de Vanatoare Piatra Craiului
Muntii PIATRA CRAIULUI - Refugiul Sperantelor (Cioranga Mare)
Muntii PIATRA CRAIULUI - Cabana Garofita Pietrei Craiului
Muntii PIATRA CRAIULUI - Varful Piatra Mica
Muntii PIATRA CRAIULUI - Curmatura Pietrei Craiului
Muntii PIATRA CRAIULUI - Valea Padina Hotarului
Muntii PIATRA CRAIULUI - Brina Caprelor (Craiului)
Muntii PIATRA CRAIULUI - Padina Sindileriei
Muntii PIATRA CRAIULUI - Padina Lui Man
Muntii PIATRA CRAIULUI - Zarnesti
Muntii PIATRA CRAIULUI - Varful Padina Popii
Muntii PIATRA CRAIULUI - Casa Crucea Pajurei (dn73, Km93.5)
Muntii PIATRA CRAIULUI - Crucea Vatafului
Muntii PIATRA CRAIULUI - Cabana Plaiul Foii
Muntii PIATRA CRAIULUI

There are no comments for this message