Alpinet lists - alpinet2k

From: Gabriel Petrica <g...@yahoo.com>
Date: Tue, Feb 1, 2005, 10:44 am
Subject: [a] RT - 29 Ianuarie 2005 - Piatra Mare - Sirul Stancilor
Dupa ce toata saptamana am avut stabilit ca mergem in Ciucas sau in Crai ture de doau zile, din anumite motive a trebuit sa ne multumim cu o zi in Piatra Mare.
Ca de obicei ce vreau eu nu se potirveste cu ce vrea restul lumii asa ca impreuna cu Corina si catzelul ne vedem de drumul nostru si plecam cu masina mai repede pentru a face un drum mai greu si pe cat posibil sa si balaurim putin.
Pe la 8.30 intram in traseu... luam traseul pe Sirul Stancilor. Dificultatea principala a traseului este inceputul sau... o panta abrupta pana la liziera padurii care te pune pe butuci daca nu te moderezi in ceea ce priveste ritmul. In rest e OK drumul. Desi am mai facut traseul acesta de multe ori ni se pare la fel de frumos si de linistit ca intotdeauna.
Facem doar cateva opriri in puncte deja clasice de popas. Nu prea avem chef de a scoate mancare asa ca ne pacalim doar cu niste prajiturele. Mancarea vrem sa o scoatem in cabana la un ceai cald. Cum ne miscam continuu nu prea simntim frigul insa suntem constienti ca este frig.
Pana la intrarea in Sirul Stancilor zapada nu ne face probleme. Chiar pe langa stanci nu avem deloc zapada iar pamantul este amestecat cu gheata. Gasim niste turturi minunati si un bolovan acoperit complet cu 4-5 cm de gheata. Erau fascinanti muschii si alte plante incastrate in masa de gheata. Facem poze din diverse unghiuri... sunt curios ce va iesi cand voi developa filmul.
La un moment dat ne departam de sirul de stanci si ne trezim ca avem de inotat prin zapada de peste 1, 5 metrii. Inotam o vreme apoi decidem sa ne apropiem din nou de perete. Cu greu ajungem langa perete. Mai mergem o vreme asa si in cele din urma ajungem la saua care desparte sirul stancilor in doua. Cum vrem sa balaurim "putin" decidem sa parasim taseul pentru a face jonctiunea cu familiarul cat mai aproape de poiana cu brusturi (tot n-am aflat denumirea acestei poieni). Tragem cu greu pana iesim in muchia care desparte cele doua traseee. Speram ca o data ajunsi acolo sa gasim altfel de zapada. Nici o sansa... zapada e la fel. Asa ca bagam. In multe locuri zapada e asa de mare incat trebuie sa folosesc pioletul sa imi sap efectiv calea. Ne gandim ce-o sa ne mai injure cei care vor venii pe urmele noastre... dar cine ii pune sa se ia orbeste... mai ales iarna.
O data iesiti in muchie ne orientam sa intersectam familiarul fara sa pierdem prea mult din altitudine. Zapada mare ne cam da de furca si ne obliga sa pierdem totusi din altitudine. Dupa al doilea valcel dau de o portiune mai abrupta unde reusesc sa imi fortez piciorul. Nu am nimika important dar nu ma incata ideea ca nu am reusit sa fiu destul de atent in asemena locuri. In cele din urma iesim in familiar cu 10 minute inainte de poiana.
Ne odihnim putin apoi continuam drumul. Aflam ca la cabana sunt si oameni cu schiurile deci clar ai nostri sau Cip tre sa fie printre ei. In fata cabanei cine e? Cip bininteles:). Ne salutam si aflam si noi de cele 3 persoane din spatele nostru. Venisera pe urmele noastre ca le spusese Cip de noi. Putea sa ne zica si noua... poate urcam impreuna sau asa ceva. Nu ar fi fost placut pentru ele daca am fi decis brusc sa renuntam si sa coboram pe una din vai:).
Inauntru sunt ai nostri cu cate o mamaligutza cu branza in fata. Nicu si Bubu sunt pe schiuri asa ca ei nu se grabesc. Restul mai sta putin dupa care pleaca pentru a nu-i prinde noaptea pe drum. E deja ora 16.00.
Corina comanda o ciorba si o mamaligutza dar sunt enorme asa ca le facem pe dindoua si tot ramane. Pe la 5 fara ceva plecam si noi. Eu cu Corina pe banda galbena pe la 7 scari, Nicu si Bubu pe schiuri vor cobori pe familiar.
Ninge frumos si coborarea se face repede.. drumul a fost deschis si nivelat frumos de schiuri. Ajungem pe lumina la 7 scari dar nu mai coboram la ele; desi e practic intuneric nu mai aprindem frontalele... e frumos asa... liniste, ninsoare usoara si frumoasa. Nu avem probleme cu caini de la improvizatia ai de casa de la iesirea din Dambul Morii spre canion... asa ca imediat ajungem la masina. Care masina culmea, nu ne face probleme. Mergem apoi prin metro si ne delectam ochii cu tot felul iar in final Corina e dragutza si ma duce si pana acasa...
O tura frumoasa chiar daca am avut mult de munca la ea. Incepe sa imi fie dor de o tura de doua zile... un Crai peste doua saptamani cred ca va fi exact ce ne trebuie!

Toate cele bune!

Gabi
The messages are provided by the mentioned sources.
We take no responsability for their form and content.

Muntii CIUCAS - Muchia Caprelor
Muntii CIUCAS - Cabana Ciucas
Muntii CIUCAS - Saua Ciucas
Muntii CIUCAS - Varful Ciucas
Muntii CIUCAS

There are no comments for this message