Alpinet lists - alpinet2k

From: Adi <n...@yahoo.com>
Date: Wed, Jun 30, 2004, 8:08 pm
Subject: Re: @ Re: Informatii traseu Cluj -> Cheile Rametilor (banda rosie)
Salut,
eu am facut traseul pe care vrei sa il faci tu, dar in sens invers, anul trecut in august. Dar nu am mai rezistat si cand am coborat pe partea cealalta de rametea, dupa piatra secuiului, am luat autostopul.

Despre banda rosie, nu stiu ce sa iti zic, eu nu am avut harta si m-am ghidat permanent dupa varful piatra secuiului care se vede de aproape de ramet, ca marcajul l-am vazut pe indicator cand am plecat si inca vreo juma de ora, apoi inca un pic pe la jumatate si iarasi in rametea sau chiar mai in colo.
Pana la urma din ramet pana in rametea (foarte enervanta asemanare de nume care m-a incurcat enorm la intrebari) am facut vreo zi jumate, cu mers lejer si campat cu cortul la iesirea dintr-un sat langa casa morarului.(unde am mancat mamaliga cu lapte proaspat:)). A durat o zi jumate pana in rametea (mers linistit) unde am campat din nou la baza muntelui, ajungand in Cluj ziua urmatoare.
In ramet indicatorul spunea 8-9 ore sau 11-12, in orice caz o singura zi.
Indicatorul era chiar in fata cabanei, traseul iesind dintr-un drum forestier chiar in livada de langa cabana.
Foarte important a fost sa intrebam pe cine puteam, ca daca ne luam doar dupa semn nu ajungeam prea departe.
La un moment dat am fost surprins de un cioban care mi-a spus ca merg invers, ca rametea e in parte cealalta, in colo este ramet. Ganditi-va cum nu poti sa ai dubii intr-un moment ca asta, mai ales cand ciobanul vorbea un dialect al limbii romane din care intelegeam unu din doua cuvinte.(acum se observa cum poate sa te enerveze asemanarea) Pana la urma nu l-am crezut pana nu ne-a dus mai sus sa ne arate piatra secuiului care se vedea in spatele nostru. Ce a fost si mai amuzant a fost ca in halul in care vorbea ne-a mai si intrebat daca suntem romani ca vorbim cam ciudat.:)))

In afara de traseu, care nu este neaparat spectaculos, umbland peste dealuri (sau cel putin asa am mers noi), superbe sunt atat cheile rametului, brana caprei care trece pe deasupra cheilor, cat si satul ramet care il vezi la capatul cheilor cu toate casele parasite inclusiv biserica (ai impresia ca timpul s-ar fi opritn loc). Tura merge facuta lasand corturile si rucsacii la intrarea in chei (unde am si dormit intr-o poaina) plecand prin chei, vizitand casele parasite si ce mai e pe acolo la capat iar apoi intors pe brana si coborat aproape de intrarea in chei.
Totul este extraordinar merita, vazut si revazut

Tura placuta si daca mai ai intrebari sau nelamuriri as putea sa ma uit pe o harta sa iti zic anumite detalii, ca acum nu am la indemana.

P. S.1 de la capatul cheilor mai pleca un traseu spre alte chei ce pareau a fi foarte interesante pentru ca parea o zona foarte salbatica si deloc antropizata.
P. S. 2 Cum ti-a mai raspuns mai jos un coleg de grup, eu nu sunt chiar de acord, poteca nu am vazut-o deloc clara si traseul te scoate la cabana ramet, nu la manastire!
P. S. 3 Foarte frumoase privelisti si foarte interesant este sus pe peretele din stanga al cheilor (vis-a-vis de brana caprei), dar cu multa grija ca grohotisul pe care mergi cade chiar in poteca din chei!

--- In alpinet2k@yahoogroups.com, "Alexandru Mateescu"
<baltzatul@m...> wrote:
> Salut!
> Din Cheile Turzii pana in Rametea e drum de masina (4-5 ore)
> Din Rametea ai poteca destul de clara care in 9 ore te lasa in
Rametzi.
> Vezi ca urmand acest traseu nu o sa ajungi in chei ci la Manastirea
> Rametzi, de la manastire pana in chei mai mananci o paine.
> Hartile pe care le ai sunt super, vremea sa tzina cu tine si te-ai
scos.
The messages are provided by the mentioned sources.
We take no responsability for their form and content.

Other messages in the same thread:
SubiectAutorData

Zona CHEILOR TURZII
Munceii INTORSURII
Muntii SEMENIC si Munceii NEMANULUI

There are no comments for this message