Liste Alpinet - alpinet2k

Data: Marţi, 8 Ian 2008, 20:23
Subiect: Re: [a] ture cu copii mici
Salut,
eu am planificat cu mare atentie prima excursie cu cortul cu baietelul meu de 7 ani si jumatate, in august 2007. Vreau sa-ti impartasesc din experienta mea.

Am mers in muntii Mehedinti, in jurul virfului lui Stan, 2 nopti cu cortul. A iesit excelent. Traseu usor, cu privelisti superbe, natura luxurianta.

Inainte fusesem, ca si antrenament, de la Bilea la Capra si inapoi, intr-o zi, o noapte cu cortul pus linga masina, la intilnirea Alpinet.

Acum a avut un rucsac de vreo 5 kg cu sacul lui de dormit, un bidonel de apa, lanterna lui, o jucarie si o revista preferata, haine de urgenta.
Desi mi-am facut griji, traseul si efortul de a-l parcurge nu a fost o problema. Diferentele de nivel au fost mici relativ mici.

Am auzit de multe ori: Cind mai este? dar nu si Nu mai pot!

Mi-a fost frica ca se plictiseste si i-am tot stimulat imaginatia, profitind de locurile prin care treceam. M-am gindit ca sloganul: hai sa vezi ce frumoasa e poiana asta nu tine la un pusti. L-am luat cu "Hai sa vezi unde zina.... s-a luptat cu uriasul....." Ia uite locul asta, aici este zina impietrita. Sa stii ca a tinut dar i-am scornit suficiente povesti ca sa fac un Harry Potter 2!

Au aparut probleme neprevazute la trecerea printr-o zona din padure acoperita de vegetatie, o adevarata jungla. Aia l-a marcat, nu efortul sau altceva.
Noaptea ne-a apucat o furtuna si intr-un tirziu s-a sculat speriat rau de tot. Am reusit sa-l calmez si sa-l conving ca este in siguranta in cort. Cred ca am reusit pentru ca de atunci, cind ploua noaptea la culcare se culcuseaza cu placere si zice ca isi inchipuie ca este la munte cu tati in sacul de dormit.

In poiana Beletina a fost apogeul excursiei. L-am lasat in chilotei si cu palariuta in cap intr-o poiana de citiva km patrati. Am pus cortul la intrarea in poteca spre Godeanu si el a umblat singur prin toata poiana. Prin crovuri, pe la izvor, sa vada cum intra apa in pamint etc.

Seara a fost o ploicica scurta dar nu s-a speriat si a acceptat sa punem cortul departe de pomii izolati. Apoi i-am facut focul si i-am fript vreo 2 cirnaciori.

Ca si concluzie:
- am ales traseul ca sa fie usor, la inaltime joasa si excursia cit mai ferita de fenomene meteo extreme (pe asta n-am nimerit-o dar nu a tinut numai de mine!) Mehedintii au fost perfecti. Ti-as recomanda zona La Table sau Curmatura din Piatra, acolo vreau sa merg la vara. Am urcat cu el si de la Bilea la Capra si a fost OK. Puteam campa si la Capra dar era cam frig pentru un pusti.
- a avut practic lumea lui cu el. Pijamaluta, prosopelul, jucaria si revista lui.
- a mincat cam ce minca si acasa, fara acea foame de lup.
- am incercat sa-l motivez cu lucruri care-l interesau: o baie, niste pietre ciudate etc

Deloc de neglijat, la intoarcerea acasa, a avut cu ce se lauda in fata prietenilor!

Cred ca am reusit sa-l fac sa-i placa pentru ca ma tot intreaba cind si unde mai mergem la munte.

La vara, echipat corespunzator, vreau sa merg undeva pe la 2000m

Sper ca ti-am fost de folos tie sau altora care vor sa mearga la munte cu copii.

Ture faine!
Catalin Cerbulescu
Mesajele sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.

Muntii MEHEDINTI - Varful Poiana Balta Cerbului
Muntii MEHEDINTI - Podul Natural Ponoarele
Muntii MEHEDINTI - Varful Lui Stan
Muntii MEHEDINTI
Muntii ALMAJULUI si LOCVEI

Un articol: [N-am găsit]

Comuna Podeni-Valea Balina-Satul Gornesti-Cota 961-Balta Cerbului

Nu există comentarii pentru acest mesaj