Liste Alpinet - alpinet2k

De la: Adrian Miroiu <a...@yahoo.com>
Data: Luni, 25 Aug 2008, 17:44
Subiect: [a] Rt: ceva Parang si Retezat (rezervatie)
Ura la toata lumea,

Ma intorc si eu dupa o tura cum nu puteam sa sper prea mult in momentul in care am planuit-o: ceva lacuri din Parang si o plimbare prin rezervatia stiintifica Gemenele din Retezat. Zic ca nu prea o speram pentru ca eram destul de multi si destul de nepregatiti fizic. S-a dovedit pana la urma in cazul nostru ca, totusi, a fost mai bine in grup mai mare pentru ca ne-am sustinut unul pe altul cand a fost nevoie nevoie si ne-am si indemnat sa atingem toate obiectivele stabilite neuitand sa ne bucuram de ceea ce am vazut!
Echipa: prima zi cu Mihaela, Gabone, Beti si Coni, a doua zi s-au adaugat Radu si Andra, a patra zi Anca si Florin pentru ca inrezervatie sa ne facem 11 cu Oana si Marius.

Dar sa incepem cu inceputul - Parang:
- privelistea vaii Jiului de la cabana (sau mai bine zis motelul) de la 1500 de la Petrosani iti taie rasuflarea, mai ales daca o vezi noaptea printre valuri de nori (sau ceata ca nu prea pot sa fac deosebirea). De asemenea si drumul iti taie rasuflarea, cel putin mie caruia imi venea sa plang pe masura ce urcam... Am fost surprins ca, desi era o oarecare petrecere la cabana, muzica a fost incet si nu ne-a deranjat deloc la somn.
- drumul la lacul Mija mi s-a parut excelent pentru incalzirea pentru urmatoarele zile, desi l-am facut mai mult prin ceata. dar nu am pierdut decat o singura data drumul, lucru care s-a dovedit ok pana la urma, ca am scurtat la intoarcere. Lacul, ce sa zic, daca nu l-ai vazut, trebuie sa o faci cat mai repede!
- am stat 4 nopti la Groapa Seaca; desi mancarea nu este cea mai buna pe care am servit-o vreodata, cabana este foarte ospitaliera si recomand oricui sa mearga acolo;
- am urcat pe punct rosu excelent la lacul Rosiile si ne-am intors pe cruce galbena lipsa in partea superioara a traseului; parerea mea: mi-a placut mult alternanta de pe punct rosu, traseul prin padure si prin jnepenis nu ne-a lasat deloc sa ne plictisim, in schimb coborarea ultima pe cruce galbena de la defrisare pana la cabana ne-a cam omorat pe toti - este tortura pentru genunchi. Traseul de legatura intre punctul rosu si crucea galbena pe care l-am abordat noi este o poteca ciobanesca care pleaca de la fosta stana acum cazuta de la rosiile, urca direct pana deasupra primelor 2 limbi de grohotis si apoi trece in curba de nivel pana la coada culmii Sliveului unde urca in creasta; aici trebuie ceva atentie pentru ca poteca este conturata inainte printre jnepeni, nu o abordam pe aceasta ci iesim in stanga cum urci calcand pe un covoras de jnepeni mici. Aici iesi in inceputul crestei muntelui Slivei si vezi pe partea cealalta poteca de coboara pana sub
cascada de la lacurile verzi, dar NU la coada lacurile si, deci, nu vezi lacurile. Trebuie sa mai urci ultima bucata pana la ele. Noi din cauza faptului ca era 5 deja nu am mai fost, asta si datorita ca ne era frica sa nu ne prinda noaptea pe drum, calculand traseul la coborare cam la 4 ore (fiind de 6-7 ore la orcare). Insa la vale am facut 2 ore si jumatate...
- am fost la Calcescu; in opinia noastra cel mai frumos lac din ce am vazut noi in Parang. Cred ca as fi stat si eu acolo 3 zile ca una din povestitoarele pe care le-am citit azi. Superb!!!!! O multime de pesti, iarba, jnepeni, iar lacurile cele mai mici de pe langa intregeau farmecul. Si parca nici gunoaie asa de multe nu erau, in afara celor din groapa de gunoi?!?!?! Am urcat pe asa-zisul traseu triunghi rosu pe Hornul Lacurilor - am intalnit 3 semne pana la iesire din horn si cateva momai pana la dunga rosie de creasta. Cert este ca poteca poate fi facuta cum doreste fiecare, mai direct sau mai ocolit, insa cu mare atentie in Horn. iar dupa aceea, bucata de poteca pana la banda rosie iti macina toti nervii! Am coborat pe cruce rosie din creasta spre lacul Zanoaga; aici macar exista poteca, pentru ca semn iar nu este. Dar nu te poti rataci decat daca ti-e frica de stana de acolo.
- stani parasite in zona lacului Rosiile cat si in zona traseului cruce galbena. am vazut 3 turme in aceste zile, 2 pe creasta si una la lacul Zanoaga.
- cu masina am ajuns pana la capatul drmului forestier dinspre Calcescu; gratargii peste tot.
- se lucra la drumul spre Ranca; stie cineva ce se intampla acolo?

Partea a doua - Retezat
- am stat la cabana Gura Zlata - cine se duce acolo sa se astepte la amenintari de genul "Nu esti primul care pleaca cu parbrizul spart"! De asta am avut noi parte in conditiile in care am platit si noaptea din rezervatie desi nu am stat la cabana Gura Zlata, nu exista dus decat in 2 camere cu baie proprie si facusem rezervarile cu 2 saptamani inainte. Deci, nu va duceti pe acolo decat daca vreti sa va enervati...
- traseul de acces la casa-laborator este bine marcat, nu poti sa-l ratacesti; dar aveti grija sa obtineti toate aprobarile necesare intrarii in rezervatie!
- in rezervatie, nu poti sa povestesti cum e! Desi ni s-a spus ca este acelasi lucru ca si pe partea cealalta a muntelui, nici nu se compara! Desi nu am vazut decat cateva capre negre, vegetatia si libertatea in care aceasta se dezvolta te face sa te gandesti ca poate asa arata si raiul! Desi am mai fost o data, nu am intrat pe la Gura Zlata si nu am avut ocazia sa vad o padure virgina. Pacat ca e singura de acest fel de pe la noi (cel putin asa stiu eu...) Casa-laborator Gemenele cred ca reprezinta visul nostru al tuturor de cabana de munte, cu cabanier amabil si doritor de o vorba, cu cainele prietenos, fara alcool, curent si muzica, etc. A fost o seara cu luna plina, cu stele pe cer si pe pamant si cu somn de la 11. Nici nu ne-am putut dori altceva...
- lacul Gemenele este superb, Taul Negru este periculor cand bate vantul in rafale iar Taul Stirbu este linistit chiar la o aruncatura de bat de civilizatie. Iar iarba, vorba lui gabone, aici ar putea fi raiul oilor...

cam asta a fost o saptamana de plimbare si munca in care am avut timp sa ne si contram pe tema interzicerii accesului turistilor la Vadu, pe litoral - nu toata lumea era de acord cu aceasta masura...

O seara excelenta,

Adrian Miroiu

PS: mi-am luat si eu bete pentru aceasta plimbare; dupa zilele de Parang, cand am urcat la Sarmizegetusa fara ele, nu prea mai aveam echilibru... Vi s-a intampla si voua sa aveti aceasta senzatie?
Mesajele sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.

Munceii INTORSURII - Intorsura Buzaului
Munceii INTORSURII
Muntii RETEZAT
Muntii ALMAJULUI si LOCVEI

Nu există comentarii pentru acest mesaj