Emisiunea Sport Extrem la Radio București

Data: Marți, 1 Nov 2005, 16:05
Subiect: [a] R.T. Ceahlau 30-2 oct. '05
Salutare alpinetzi!

Dupa un we. de stat acasa era vremea sa mai ies putin pe munte. Planificasem cu Iuliana Bucurescu o tura pe terenul meu, adica in Ceahlau. Dupa vreo 6 ore de mers cu autocarul din Bucuresti pana in Bacau, Iuliana era deja marcata de evenimente dar... trebuia sa mergem mai departe. Tzopaim in personalul de Bicaz si in aproape 3 ore suntem la destinatie. De acolo servim un taxi pana in Izvorul Muntelui si iata ca eram, in sfarsit, la poalele Ceahlaului. Ne echipam, scoatem frontalele la indemana pentru ca urma sa ajungem noaptea la Dochia si incepem urcusul. Pentru urcare am ales un traseu lejer, care ne scotea repede in platoul Ceahlaului, si anume prin Hotare. Una peste alta, dupa ce ne-a speriat cine stie ce "oratanie" cu un raget ce eu l-am atribuit unui urs, am ajuns pe la 20.30 in platou, adica la cinci minute de Dochia. Cabana destul de goala la sfarsit de sezon dar primitoare ca intotdeauna. Salut lumea pe acolo si mergem repejor sa ne culcam.
Sambata dimineata ne napadise ceata asa ca am mai lenevit in pat pana cand, intr-un tarziu, ne-am hotarat ca ar trebui sa mergem spre Duruitoarea, chiar daca nu prea se vedea mare lucru... si s-a dovedit a fi o decizie buca pentru ca, odata cu intrarea in padure, ceata s-a mai risipit si am avut ocazia sa mai facem si cateva poze. Facem un mic popas la cascada, ne zgaibaram pe peretele stanga cascadei pana la baza caderii superioare, facem o gramada de poze si apoi ne indreptam spre Cabana Fantanele. Ajunsi la cabana mancam putin din "specialitatea casei" (cascaval pane in "material" de clatite:-)) suna ciudat nu?...) si ne bucuram din plin de imbunatatirea vremii... in sfarsit puteam sa si vedem ceva din frumosul munte (ma gandesc aici mai mult la Iuliana ca eu il mai vazusem de vreo 2 ori:-)). A urmat urcusul spre platou, alte poze, alte pauze pentru admiratie... Cum am ajuns langa Toaca vantul si-a facut mai mult simtita prezenta si au reaparut norii. Pana am ajuns noi
pe varful Toaca eram deja inconjurati de o pacla laptoasa, asa ca ne grabim sa coboram spre platou si apoi sa mergem spre confortul cabanei. Normal ca atunci cand am ajuns pe platou varful s-a luminat si ne-am putut oftica din plin ca nu am mai stat sus o jumatate de ora dar ne-am multumit, totusi, cu cateva poze cu impozanta piramida.
La Dochia ma revad cu un bun prieten, mai stam la povesti si, uite asa, se mai incheie o zi minunata pe munte.
Duminica plecam de la cabana pe la 10 spre un traseu nemarcat (nu spui care:-)) care avea sa ne scoata la Claile lui Miron. Din pacate iar am avut parte de ceata si de destul vant. De la Clai a urmat coborarea pana in Poiana Maicilor si de acolo in Izvorul Muntelui.

Dupa o pauza de masa pe malul lacului de acumulare de la Bicaz fiecare era in drumul lui spre casa... si uite asa mai bifam un weekend departe de civilizatia uneori obositoare, departe de internet si de mesajele cu nasi si corupti, departe de orice ar fi macar apropiat de ideea de stres... dar atat de aproape de ideea de "frumos"! (cata poezie dom'le...:-))

S-auzim de bine! Sorin Ungureanu... Alpin Club Bacau.....
Mesajele sunt preluate ca atare de la sursele menționate.
Nu ne asumăm nici o responsabilitate pentru forma și conținutul lor.

Muntii CEAHLAU - Schitul Dochia
Muntii CEAHLAU - Cabana Dochia
Muntii CEAHLAU - Cascada Duruitoarea
Muntii CEAHLAU

Nu există comentarii pentru acest mesaj