Liste Alpinet - alpinet2k

De la: Gabriel Petrica <g...@yahoo.com>
Data: Miercuri, 1 Mar 2006, 10:46
Subiect: [a] RT Piatra Craiului 24/25 Feb 2006
Inca inainte de a incepe sesiunea, prin Ianuarie am inceput sa ma gandesc ca ar fi frumos daca anul acesta am putea intra sa facem Creasta Pietrei Craiului.

Discret am dat zvon pe la oamenii de baza in speranta ca putem facem un grupusor. Echipament aveam destul, speram ca si cei mai cu experienta sa fie prezenti in acesta tura.
Din pacate la noi astia cu lucru si mai nou si cu facultate, nu merge sa iti iei concediu si apoi sa renunti la planuri din cauza lu' unu sau altu, sau mai stiu io... fiindca cica ninge... Speram ca totusi vremea sa nu se strice asa de tare, si ca poate doar exagereaza ca de multe ori la stiri.

Vineri plecam cu trenul de 6 din Brasov, 3 oameni, 2 baieti si o fata, cu ganduri si sperante mari. Speram ca in prima zi sa urcam in Turnu si sa mergem pana in Saua Grind cel putin. Speram ca dupa caldurile de saptamana trecuta cornisele sa fi plecat la vale iar pe creasta la coltari sa se mearga ata, mai bine ca vara!

Am urcat pana in Curmatura prin Poiana Zanoaga. De aici a inceput sa ninga, mai incet mai tare... Creasta nu se prea vedea. Dupa ce fac cinste cu un ceai la cabana plecam spre Turnu. Zapada mica, urme batute, pe Turnu, stanca - gheata si un strop de zapada, asa ca nu avem probleme.
La mine se cam simnte statul la birou, respectiv cafeaua si noptile nedormite. Dar pe cand ajung pe creasta incep sa imi dau drumul si mergem... cat de bine ne permite vremea si rucsacii. Avem la noi coarda, hamuri, carabe, opturi, primus pe benzina, coltari, pioleti... Dupa tura asta m-am decis ca trebuie o coarda ceva mai subtire... poate o semicoarda mai moderna, ca mamutii astia de 11-12 mm nu mai sunt viabili la clasa muncitoare:(.
Din pacate de ce se temea Dan nu am scapat... a trebuit sa batem urme sus pe creasta ceea ce ne-a incetinit mult. Speram ca macar aici sa tragem tare pe coltari.
Coarda am folosit-o intr-un singur pasaj mai expus inainte de singura portiune cu cablu dintre Turnu si Ascutit. Am putut face asigurare dupa o stanca intr-o parte si in cealalta parte chiar de cablu.
De la Curmatura pana in Vf. Ascutit am facut 6 ore... muuult prea mult raportat la ce ne imaginam noi.
Vremea se strica destul de rau asa ca decidem sa ne oprim aici si sa vedem cum va fi dimineata.
Usa refugiului se inchide aproape bine din exterior, dar din interior... trebuie sa fi mesterul Manole sau ceva. Am reusit sa o inchidem cat de cat folosind o chinga de compresie, insa...
Au mai venit inca doi baieti urcand pe Padinile Frumoase. La cum bate vantul afara suntem cam constienti ca nu vom putea continua in nici o parte decat in jos pe Padinile Frumoase... lucru care nu ma incanta deloc.

A doua zi la ora 6 si jumatate suna un ceas... afara este la fel, bate vantul in draci, ninge si nu se vede nimic. Mai dormim pana pe la 8 apoi facem bagajele. La 10 plecam din refugiu si incepem sa coboram pe Padinile Frumoase. Dureaza ceva pana ajugem intr-o zona mai ferita de vant... ochelarii si cagulele au fost binevenite.

Coboram in liniste padinile, fara incidente. Frigul de afara a stabilizat destul de bine zapada... nu am avut nici o problema. La 12 suntem din nou la cabana unde am inteles ca se pune de un bairam sau ceva... oricum incepe sa fie inghesuiala asa ca dupa ce il salutam pe Sorin din Bacau ne cam vedem de drum.

Urcam din nou in Saua Crapaturii (mi s-a parut cea mai grea portiune din tot traseul... nu pot sa imi explic de ce) si ii dam drumul pe Valea Crapaturii in jos.

Pana aici am fost mereu pe coltri. Pe vale stiind ca e zapada destula renuntam la ei, motiv pentru care ma simnt de parca sunt beat... la tot pasul sunt in fund:(! La iesirea din vale e sticla sub zapada asa ca si ceilalti se iau dupa mine si pica de numa.

In fine... intr-un final ajungem in gara la trenul de 17.15 si ca sa ne oftice bine, Craiul se descopera frumos... hm... ce foto bune ar fi iesit... dar, asta e... data viitoare!
Mesajele sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.

Alte mesaje din aceeaşi discuţie:
SubiectAutorData
 [a] RT Piatra Craiului 24/25 Feb 2006Gabriel Petrica1 Mar 2006
   Re: [a] RT Piatra Craiului 24/25 Feb 2006Gabriel Petrica1 Mar 2006

Muntii PIATRA CRAIULUI - Refugiul Zorelelor
Muntii PIATRA CRAIULUI - Refugiul Sperantelor (Cioranga Mare)
Muntii PIATRA CRAIULUI - Cabana Garofita Pietrei Craiului
Muntii PIATRA CRAIULUI - Curmatura Pietrei Craiului
Muntii PIATRA CRAIULUI - Sub Varful Turnu
Muntii PIATRA CRAIULUI - Piscul Curmatura
Muntii PIATRA CRAIULUI - Brina Caprelor (Craiului)
Muntii PIATRA CRAIULUI - Refugiul Diana
Muntii PIATRA CRAIULUI - Valea Crapaturii
Muntii PIATRA CRAIULUI - Refugiul Virful Ascutit (Lehmann)
Muntii PIATRA CRAIULUI - Varful Turnu
Muntii PIATRA CRAIULUI - Saua Crapatura
Muntii PIATRA CRAIULUI - Cabana Curmatura
Muntii PIATRA CRAIULUI - Curmatura Groapelor
Muntii PIATRA CRAIULUI - Refugiul Grind
Muntii PIATRA CRAIULUI

Nu există comentarii pentru acest mesaj