Liste Alpinet - alpinet2k

De la: cosmin munteanu <c...@yahoo.com>
Data: Luni, 7 Ian 2008, 15:07
Subiect: [a] Scurte rt-uri : Fundata -Saua Strunga - Sinaia , PIATRA MARE, CIUCAS
Scurte rt -uri: Fundata -Saua Strunga - Sinaia, PIATRA MARE, CIUCAS

DATA: 29-30.12.2007, vreme excelenta si vizibilitate perfecta in ambele zile
ECHIPA: Liviu Beteag, Cosmin Munteanu, cu schiuri de tura si rucsaci mari, pt doua zile de mers, cu cortul. Mai facusem traseul si vara, intr-o singura zi a

Traseul:
ZIUA 1:
Fundata a primarie, urcus pe marcajul banda rosie spre M. Leaota, din pacate nu am momentan nici o harta la indemana sa insir varfurile, Saua Strungulita - Saua Strunga, unde am ajuns chiar la apusul soarelui, innoptare in cortul montat in refugiu, noaptea caldut, in jur de + 4 grade in cort.
Prin padure am prins cam 2 ore jumatate cu urme pe zapada batute de snowmobile, care ne-au ajutat la mers si orientare. La iesirea din padure, aproape de bifurcatia spre Curmatura Fiarelor am vazut un URS care urca spre primul varf si care, teoretic, nu prea avea ce sa caute acolo. Am strigat la el cat am putut si acesta, respectuoas, ne-a lasat in pace si a coborat la vale, inspre Curmatura Fiarelor. Toata ziua aveam sa vedem urme de animale de toate felurile.
Am folosit din plin coltarii de skiuri, si chiar era sa pierd unul din ei, noroc cu Live care mi-a atras atentia si l-am gasit destul de repede.
Am ocolit vreo doua varfuri, unul pe drumul de vara sapat in munte pentru transportul auto, care face serpentiune spre Saua Strungulita.
In refugiu nu era prea multa zapada dar, din pacate, iarna asta o sa cam fie plin cu zapada, fiindca unul din geamuri era spart iar obloanele exterioare din lemn stricate.
Noaptea am vazut Calea Lactee impecabil..

ZIUA 2:
Saua Strunga a Padina, apoi am urcat spre Valea Dorului, dar dupa ce am ajuns pe platou nu am mai mers pe valea pe unde ne ducea marcajul ci am luat-o in stanga pe coclauri spre saua Calugarului, si ne-am intalnit cu marcajul de Piatra Arsa a Cota 2000, apoi am urcat spre Cota 2000 si am coborat, dupa gustul fiecaruia, Live pe Carp si eu, mai fricos, pe drumul de vara, pana la COTA 1400.
In final, am mai luat vreo trei trante pe gheata de la Cota 1400, iar cand mi-am dat skiurile jos din picioare am observat ca imi sarise un nit si imi flutura la claparul meu drept SCARPA MATRIX clapeta exterioara din dreptul gleznei. Peste o saptamana, cand imi montam focile in Solomon pentru o tura in Postavaru, am vazut in skiul drept marca SILVRETTA 300 o gauroaie mare de tot, tot de la trantele de la Cota 1400. Imi explic aceste distrugeri si din cauza ca am schiat cu rucsacul acela mare in spate iar socul la impactul cu gheata/piatra a fost cam marea.

Tot cu Live si cu Alex Serban, am facut o tura interesanta cu skiurile de tura prin PIATRA MARE, am urcat pe Drumul Familiar si am coborat pe marcaj pe la Tamina, o coborare excelenta prin padure, pe zapada numai buna, pulver asezat pe zapada inghetata. Pe forestier nu am putut sa zburdam in voie din cauza copacilor cazuti de-a curmezisul drumului.

In fine am mai facut cu Live si alti doi tovarasi o tura faina cu skiurile de tura in CIUCAS, am urcat pe culmea Bratocea pana aprope de varful Ciucas si, din ultima sha de dinainte de varf, deci inainte de urcusul final, ne-am dat drumul pe valcel inspre dreapta, spre Valea Berii. Zapada nu a a fost prea ok, dat am ajuns cu bine jos, uniidin noi-eu mai ales cu mici cazaturi de efect. Atentie, pe vale e o saritoare mare, care se evita pe dreapta, prin padure.

Cosmin Munteanu
Mesajele sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.

Muntii CIUCAS - Stana Bratocea
Muntii CIUCAS
Muntii POSTAVARU
Muntii LEAOTA

Nu există comentarii pentru acest mesaj