Cheile Nerei

Information -

There is no information

News

[Mar 25, 2006] Invitaţie în Carpaţi - numărul 7 (Cătălin Olteanu)

Pictures

Vipera cu corn
Fueroaga Mare
un alt sfinx
Cheile Nerei la primul tunel, langa "Foeroaga"
..........

Media coordonatelor afişate:
Latitudine: 44.89384, Longitudine: 21.79143, Altitudine: 207.4

Email forum messages

[Sep 30, 2010] Re: [a] RT Cheile Garlistei (Alin Ciprian Ciula)
[Aug 17, 2009] [a] Final de BIKE ROMANIA TOUR 2009 - CU BICICLETA IN MUNTII BANATULUI (CLUBUL DE CICLOTURISM NAPOCA)
[Sep 7, 2007] [a] RT:Printre calcarele Locvei,cu final in "ghetto"-ul Anina (ovidiu serban)
[Jul 10, 2003] Re: @ Help harta M-tii Aninei/Dognecei-Cheile Nerei (Catalin Vrabie)
[Jun 22, 2011] Re: [a] Cheile Nerei (Szlahotka Alexandru)
[Jun 17, 2011] Re: [a] Cheile Nerei (Andrei)
[Jun 17, 2011] Re: [a] Cheile Nerei (Bogdan Balaban)
[Jun 16, 2011] [a] Cheile Nerei (george z)
[Apr 25, 2006] [a] Re: Apa din Cheile Nerei (Carasului) (Mihai Pacuraru)
[Mar 20, 2006] [a] Tabara de alpinism (adi_glavan)
[All...]

Other info

Nu exista

Comments

Sergiu Lisnic, submitted Tue, Aug 28, 2012, 9:57 am
Buna,

Sa va zic eu cum e cu frumusetile naturale si cu realitatea romaneasca. Am citit pe net ca e frumos si am hotarat sa mergem (saptamana trecuta) in Chei.

Am plecat din Sopotu nou cu gandul sa facem toata Nera pana in Sasca si apoi poate sa facem un cerc sa ne intoarcem in Moceris. Ei, prima supriza am avut pe drumul dinspre Sopot, cand am bajbait 2 ore cu masinile pe drumurile de tara / forestiere ca sa ajungem in parc pana ne-a zis cineva ca de fapt trebuia sa o luam pe un drum pe o proprietate privata unde scria "Atentie, proprietate privata". Am intrat cu masinile pe-acolo si am dat de un mos foarte agresiv, la limita nebuniei care ne-a amenintat si cu "plesnit" si la intrebarea simpla "pana unde este limita de proprietate a Dvs." a inceput cu tot felul de figuri si injuraturi si amenintari si ca nu ii este frica nici de ministerul turismului nici de politie. In fine, prietenii nostri cu care eram i-au dat 10 lei si s-a facut foarte conciliant. Un pic mai incolo i-am vazut si casa cu o Honda CRV (4x4 destul de bun si scump) parcata alaturi. Deci e cumva un business bun sa santajezi turistii pe drumul marcat cu dunga rosie. Super. Ei, omu ne-a fortat sa lasam masinile acolo la el pe proprietate (care apropo se termina aproape imediat) si a trebuit sa mergem prin soare arzatori inca vreo 1 ora si jumatate pe drum de tara unde s-ar fi putut trece totusi cu masinia, dar, deh, omu' are bzic la cap. Deci noi cu rucsacele de vreo 15 kg fiecare ne-am carat prin soare si praf pana la lacul Dracului, care este OK, dar sincer nu merita acele 2 ore de chinuri si neplaceri.

Mai departe, ca sa ajungem la Chei a trebuit sa trecem o mini-creasta prin desis si drum de prost, cum a zis unul din drumeti "de-ti rupi picioarele" ca sa ajungem in sfarsit la Chei. Cheile in sine sunt OK, problema totusi a fost CALDURA. Acolo nu e munte si drumul e prin soare si pe jos e... ce vrei numai poteca nu e. Ma mir ca nu mi s-au rupt bocancii, in orice caz a fost mare test pentru ei.

Dupa chei am mers la lacul Ochiul Bei, iar aceeasi poveste, drum de masina de teren, nici poteca nici drum calumea, soare, praf, nicio placere. Munte nu e... Ochiul in sine era OK, dar nu merita sa incerci la el pe jos, decat sa mergi pana la pastravarie si apoi pe jos 1/2 ora. In fine, dupa 2 zile de soare si aproape nicio placere de mers prin natura ne-am hotarat sa ne schimbam traseul si sa merem spre Socolari, pe drumul marcat de la Ochi. Supriza, drumul nu e acolo desi e marcat pe harta si in orice caz, poteca de la lac in sus era foarte proasta, aproape uitata, mergeai una-doua prin desisuri. Aceeasi poveste, soare, insecte, nicio placere. Dupa vreo doua ore de bajbaiala prin semne turistice ce alternau banda galbena cu triunghiul albastru, am hotarat "we've had it" si am rugat prietenii nostri sa vina la pastravarie sa ne ia acasa.

Cateva concluzii:

- Am intalnit niste oameni de-a dreptul nebuni si periculosi (cel putin unul). In niciun caz nu recomand sa ajugenti in Sopoti sa intrati pe acolo.

- Nu merita sa vii in sezonul cald ca este foaaarte cald si nu e munte sa fie cat de cat inalt sa ai placerea plimbarii prin natura. Daca vrei padure, sunt siguri ca o gasesti mai aproape decat cei 450 km de Bucuresti.

- Nu e munte, nu lua ruscas dupa tine sa vezi nush ce frumuseti. Incearca Parang, Retezat etc. Sunt si lacuri mai mari si mai frumoase, si lumea proasta mai putina

- Daca totusi tii sa vezi Cheile, fa-o destept. Mergi pana la Podul Bei (unde se face bifurcatie spre pastravarie in sus, spre Chei in jos), mai mergi pe drumul prafuit pana cat te tine si apoi cu mini-ruscacele te plimbi pe malul raului.

Atat din partea mea. Nu va imbatati cu prostii de genul "vai ce bine si frumos" ca realitatea e un pic diferita. Va zic fi'nca am fost.