Drumul spre Obarsie. Cazare - Vineri, 2 Iun 2006, 15:14, vizitată de 23001 ori

Salutare tuturor!

Acum 6 ore m-am intors cu masina din Paring si scriu aceasta stire pt a descrie starea drumurilor si costul de cazare la Obarsia Lotrului si Groapa Seaca.
Drum Parcurs: V. Oltului - Brezoi - Voineasa - Vidra - Obarsie - Pasu Groapa Seaca - cabana Groapa Seaca - Petrosani
De aici pe defileu pana la Ranca, si de acolo, spre pasul Urdele, pana ceva mai sus de vf Papusa, unde drumul e blocat de zapada. Vara trecuta a lucrat buldozerul la acest drum, din pas mai departe, spre Obarsie, si pana in pas, dinspre Ranca, "transeele" care erau pe drum au fost astupate..
Din Ranca, am urcat sa vad pana unde se poate urca... si am reusit sa trec cu masina de vf Papusa. Pana aici drum in panta accentuata si prost (dar practicabil). Insa am dat de 2 ogasuri care odata au rupt si drumul... insa acum nu mai conteaza starea drumului, caci acolo zapada are in medie 1 m, in partea dreapta a drumului chiar peste 1 metru, fiind in panta, dupa cum a curs. La 50 m de aceasta portiune cu zapada, imposibil de trecut pt orice autovehicul, in afara de buldozer, mai este o portiune identica, cu zapada. Apoi, pana in Pasul Urdele (drum parcurs cu piciorul) culmea ironiei, drumul este mult mai bun decat cel de la Ranca pana la prima portiune de zapada. Si tot la fel se continua si spre Obarsie. M-am intalnit pe acolo cu un "nene" care lua date pt o noua Harta a Paringului, Varga se
numea, in varsta, din Cluj. Dumnealui, precum si un localnic din Novaci (luat la autostop la coborare), au confirmat ca drumul pana la Obarsie din pas este practicabil, insa trebuie rabdare (se merge mai mult cu viteza I) si o masina de incredere, sa nu te lase vreo piesa de baza la ea. In prezent, dinspre Ranca spre Pasul Urdele drumul e blocat in 2 locuri, insa dinspre Obarsia Lotrului, din
auzite, drumul e practicabil. Insa nu garantez informatiile, n-am vazut cu ochii mei. Din pasul Urdele drumul pare bun, atat cat se vede cu ochii. Nu-i stiu insa starea spre Obarsie, cand trece prin padure, unde poate fi rupt de ape si pot fi copaci cazuti. La intrare pe drum dinspre Obarsia Lotrului e o pancarda "Drum inchis circulatiei publice". Insa, sus in pas si pe toata distanta vizibila cu ochiul, sunt urmele certe ale unui buldozer care a reparat, probabil vara trecuta, drumul. Urme de cauciucuri erau destule in pasul Urdele, vizibile, insa nu garantez ca sunt recente sau au supravietuit iernii.
In locul unde drumul se blocheaza, venind dinspre Ranca, drumul e ingust si pt o masina lunga e foarte greu de intors. Un Cielo l-am intors cu emotii, din 8 miscari. Pe stanga, sensul de urcare, e o prapastie apreciabila.

Drumul dinspre V. Oltului, pe la Voineasa, Vidra, pana la Obarsia lotrului este foarte bun, doar intre Vidra si Obarsie nu are deloc marcaje rutiere. In rest, starea carosabilului este foarte buna pana la Obarsie. De aici, vreo 6-7 km, pana in Pasul Groapa Seaca, drumul este neasfaltat, are caracter de drum forestier, gropi si pietre. Insa se poate parcurge cu orice tip de masina. Eu am fost cu un Cielo. Pe ruta Brezoi - voineasa - Obarsia Lotrului - Petrosani, doar cei cativa km de la Obarsie pana in pasul Groapa Seaca sunt mai greoi, in rest drumul e foarte bun, asfaltat.

Cazare la Obarsia lotrului:
-250.000 lei la casute, care au 2 paturi, deci 125.000 lei/persoana. Casutele sunt incalzite cu calorifere electrice.
-200.000 lei/persoana in cabana. Camerele construite langa receptie arata foarte bine.
Baie si dusuri cu apa calda, comune, la dispozitia tuturor turistilor cazati acolo.
Zonele de langa cabana sunt intesate cu "Camparea interzisa, amenda...")

Cazare la Groapa Seaca:
-250.000 lei/persoana. Nu stiu conditiile, insa banuiesc ca sunt mai bune ca la Obarsie.
Sper ca aceste informatii sa fie utile.

Numai bine tuturor

Claudiu Craciun

PS: La Ranca, vara (sau, ma rog, cand acele 2 "pete" de zapada dispar) se
poate urca cu masina pana pe vf Papusa. Este drum, si inca bun, l-am parcurs cu piciorul, studiindu-l. Dar trebuie o masina rezistenta la urcus sustinut in treapta I (nu neapara de teren),

Munceii INTORSURII - Intorsura Buzaului
Muntii PARING
Comentarii
Lucian Jurca Lucian Jurca, Sâmbătă, 3 Iun 2006, 11:14

De asta imi place mie Alpinetul! Aduce laolalta oameni si informatii foarte utile despre ce ne place. Buna treaba ai facut Claudiu! Vreme buna pe unde te mai duci!:-)

Fără foto Adrian Panaite, Vineri, 23 Iun 2006, 10:38

Anul trecut (vara 2005) am parcurs si eu traseul V. Oltului - Brezoi - Voineasa - Vidra - Obarsia Lotrului... am renuntat sa merg spre Petrosani, si am ales traseul Obarsia Lotrului-Ranca-Novaci. Da, acea pancarda "Drum inchis circulatiei publice" exista si atunci la ambele capete ale traseului de 33 km Ob. Lotr.-Ranca. Problema e ca am avut in dotare o Dacia din 1984, cu ceva probleme la frana... desigur, se poate numi inconstienta, dar ce a fost a fost... 2 pene, teava de esapament sparta, bara fata indoita, si capacul protector al rotii dreapta fata indoit:-D
Problema a fost ca ma grabeam, am renuntat sa inoptez le Obarsie si am plecat mai departe la ora 17, eu si prietena. Intr-un final am ajuns in jur de 20:30 la Ranca si am inoptat langa releu.
Nu este un traseu greu, pe alocuri am folost si treapta a-III-a, si sigur am in intentii sa-l mai strabat in curand.

Ştirile sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.