Rezultate Cupa Kayland 2007

published Tue, Feb 27, 2007, 10:46 am in Materiale inscrise de Djonexx

În perioada 24 - 25 Februarie 2007 în judeţul Braşov, munţii Piatra Craiului, Prăpăstiile Zărneştilor a avut loc a treia ediţie a evenimentului CUPA KAYLAND 2007, un concurs privat de dry tooling. ORGANIZATORI: ASOCIAŢIA NAŢIONALĂ A SALVATORILOR MONTANI DIN ROMÂNIA, Magazinele MOUNTAIN EXPERTS în colaborare cu Parcul Naţional Piatra Craiului, Serviciul Public Salvamont Zărneşti, Clubul HIGH TREK SPONSORI: KAYLAND, MARAMONT, CASSIN, SUUNTO, ROCA, VIBRAM, PLUS DESIGN, PROEMA şi PRIETENII de la RED BULL PARTENERI MEDIA: JURNALUL NAŢIONAL, Revista KNOX, 24-FUN, www.alpinet.org, www.roclimbing.net, www.revistaknox.ro, www.h2o.ro, www.dordeduca.ro Concursul a fost pe sistemul la lucru, fiind batute 8 trasee noi şi unul pentru...

Permalink - 0 comentarii

in afara timpului si a spatiului

published Mon, Feb 26, 2007, 11:07 am in de-ale lui Anca Ştefănescu

Toata trupa plecase de la cabana , mai ramasesem eu cu fetele si Alex sa strangem pe acolo , sa lasam cat de cat la fel cum gasiseram,dar si cu speranta unei ture a doua zi.Patru zile cat am stat acolo , nici un fulg de zapada, ne-a cam plans sufletul dupa peisajul hibernal, dar asta e, ne resemnasem cu idea ca in aceasta iarna natura ne certa in felul ei , privandu-ne de spectacolul alb. Si cum ne resemnasem noi in idea unei ierni pustii, parca cineva se hotarase sa ne dea o lectie , una frumoasa si neasteptata.De odata se aude “ninge!”.Cateva secunde mai tarziu , cinci perechi de ochii se holbau de la fereastra la firavul dans ai fulgilor ce abia isi faceau simtita prezenta , gingasi si tematori asemenea unor domnite.Si mai ca intodeauna omul , iar neincrezator “ehh, nu are nici o sansa , e ud pamantul , nici macar nu o sa se depuna!”.Cred ca atunci, in acel moment , ingerii radeau de neincrederea noastra copilareasca , si s-au hotarat ca e timpul sa...

Permalink - 2 comentarii

Cupa Postavaru Night

published Sun, Feb 25, 2007, 10:38 pm in de-ale lui Ciprian Lolu

In organizarea Asociatiei Sport Natura P.C.si avand ca parteneri:Cab.Julius Romer(cab.Postavaru),SKV sectiunea Brasov si Rossignol,sambata 3 martie 2007 in Poiana Brasov va avea loc prima editie a Cupei Postavaru Night-competitie nocturna pentru iubitorii schiului de tura echipament obligatoriu:-schiuri de tura,piei de foca,bete,lanterna.

Cu “focile” la plimbare

published Thu, Feb 22, 2007, 10:34 am in de-ale lui Lucian Mărculescu

In urma cu 2 veri am strabatut acest traseu intr-o singura zi, e adevarat ca am mers atunci 15 ore si jumatate. M-a surprins in mod placut aceast parcurs peste paduri, plaiuri si culmi domoale. Mi-am zis: iata un traseu care se preteaza vara la bicicleta si iarna la schi de tura. Am fost la un pas sa-l fac iarna trecuta, dar din motive obiective a trebuit sa renunt. Sambata dimineatza la ora 6.30 am ma aflam impreuna cu Cata Pobega in autogara Basarab asteptand microbuzul de Cheia. Aflam ca acesta tocmai plecase de cateva minute si urmatorul e la ora 8 am. Nu avem ce face si ne punem pe asteptat. Bine macar ca nu e frig. In sfarsit ne apare si microbuzul si ne imbarcam. In timp ce ne asezam rucsacii si schiurile ne intreaba soferul:”Unde mergetzi mai baietzi cu schiurile ca nu mai e zapada, s-a topit....”. Ne-a cam taiat elanul. Cum iernutza asta nu e iarna, mi-am zis ca asta ar fi totusi ultima sansa de a face acest traseu. Acum ori niciodata. Dupa...

Permalink - 4 comentarii

Atenţie unde schiaţi şi după cine vă luaţi!

published Mon, Feb 12, 2007, 9:24 pm in de-ale lui Gabriel Manea

Toată săptămâna trecută m-am gândit intens la weekend. La urma urmei când nu ne gândim la weekend? Am zis să vină sâmbăta mai repede, să mă trezesc la 5 dimineaţa, să-mi arunc placa în maşină, să fug la Predeal unde să prind primul telescaun astfel încât până pe la 11 când veni-va toată gloata să fi făcut coborâri cât să-mi ajungă şi să mă întorc liniştit acasă.

Şi iată că mult aşteptatul sfârşit de săptămână a venit. Prognozele erau extrem de favorabile, cel puţin luându-mă după situl skiresorts.ro pe care nu vi-l recomand. Şi desptre asta vreau şi să vorbesc.

Permalink - 8 comentarii

Revizuire retea marcaje turistice Cluj

published Mon, Feb 12, 2007, 8:09 pm in de-ale lui Cătălin Olteanu

Am aflat cu bucurie ca Serviciul Public Judetean Salvamont Cluj in sfarsit doreste sa inceapa sa se ocupe serios de problema marcajelor turistice si ca solicita informatii si sprijin pe aceasta tema. Reconfirmam disponibilitatea de a Va sprijini cu informatii si know-how pe tema marcajelor turistice montane de drumetie, domeniu in care asociatia noastra are o bogata experienta atat in ceea ce priveste inventarierea si monitorizarea, cat si realizarea de noi marcaje si refacerea / intretinerea celor existente. In plus, ne-am ocupat mult si de identificarea, descrierea si proiectarea de noi trasee, considerand ca actuala retea este departe de a fi corespunzatoare ca si conceptie si structura si deci in nici un caz nu merita refacuta pe...

Serviciul Public Judeţean Salvamont Bistriţa-Năsăud

published Fri, Feb 9, 2007, 1:46 pm in de-ale lui Cătălin Olteanu

Formaţia SALVAMONT a judeţului Bistriţa-Năsăud, funcţionează ca unitate de intervenţie şi salvare în cazul accidentelor montane din anul 1986 când a fost înfiinţată din iniţiativa unui grup iubitori a muntelui şi sporturilor de iarnă, membrii a unor cluburi de turism, antrenori şi instructori de schi şi alpinism. În anul 1998, se înfiinţeaz? Serviciul Public Judeţean Salvamont Bistriţa-Năsăud, care funcţioneaz? ca birou, cu 3 angajaţi, în cadrul Consiliului, având ca atribuţii principale organizarea şi coordonarea activităţii Salvamont din judeţ. In 2003 se impune şi începe o reorganizare a Serviciului judeţean după noi legi şi pe baze profesioniste. Aceasta presupune angajarea de salvatori montani profesionişti şi transformarea formaţiilor locale în Servicii publice aflate în slujba primăriilor din localităţile de munte. Serviciul judeţean preia şi...

Permalink - 2 comentarii

Moarte pe munte

published Tue, Feb 6, 2007, 10:43 am in Fagaras revelion 2007 , de-ale lui Virgil Alexandru Iordache

Moartea unui tânăr pe valea Viştei acum două zile m-a impresionat mai mult decât alte accidente montane, pentru că am urcat pe valea asta pe 31 decembrie anul trecut, şi am coborât-o pe întâi. Nu ştiu dacă de atunci o mai urcase cineva. Bănuiesc că tânărul care a murit şi prietena lui sunt primii care au urcat după mine. În urma turei au ieşit câteva poze frumoase, pe unele le-am postat pe alpinet. Nu am spus nimic însă alături de ele despre problemele acestei văi. Dacă aş fi scris un articol mai devreme despre tură, pe care nu l-am scris din lipsă de timp, poate că cineva care s-a uitat la poze nu s-ar fi lăsat sedus, sau dacă ar fi făcut-o s-ar fi pregătit mai bine... În acest articol povestesc unele dintre problemele mele pe munte. Nu vor fi toate, vor fi aşa cum îmi vin acum în minte. Ce vreau să arăt este că muntele nu este doar frumuseţe, bucurie, ci este şi pericol.

Permalink - 34 comentarii

Muchia Dragusului - iarna

published Mon, Feb 5, 2007, 2:24 pm in de-ale lui cătălin pobega

Dorinta de a parcurge o muchie nordica din Fagaras iarna imi da tarcoale de mult timp. Este un vis frumos, insa ca orice tura de iarna implica o pregatire temeinica, un coechipier de incredere si, nu in ultimul rand, vreme buna. Situata in partea estica a Muntilor Fagaras, Muchia Dragusului este prima culme nordica care ridica probleme din punct de vedere alpin, aceasta terminandu-se in creasta principala Fagaraseana, pe varful Galasescu Mare, printr-un perete nordic, de aproximativ 3 lungimi de coarda. La est, Muchia este marginita de Valea Sambetei cu maiestuoasa Fereastra Mare si Matterhorn-ul Romaniei, Coltul Balaceni, iar la vest de Valea Vistisoara cu al ei lac glaciar. Ca si pe Muchia Dragusului, pe inca cateva muchii nordice sunt trasee turistice marcate, insa...