NU centralelor eoliene pe Muntele Mic!

published Sat, May 31, 2008, 12:08 am in Mediu - informaţii, dispute, protecţie , Materiale înscrise de Alin Ciprian Ciulă

eol_Mmic Dragi prieteni, Scriem acest articol/apel pentru ajutor. Muntele Mic este in pericol de a fi umplut de centrale eoliene! Stiu ca s-a mai discutat asta pe lista, si s-a luat inca de atunci pozitie, dar acum avem date concrete, si acum trebuie sa actionam, si acum trebuie sa actionam, daca nu dorim ca in viitor la Muntele Mic sa fie alterat permanent si iremediabil transformand pajistea alpina intr-o padure de stalpi si fundatii de beton. Exista pentru Muntii Tarcu mai multe proiecte, atat de dezvoltare urbanistica a statiunilor existente si de constructie a unor noi statiuni si facilitati, cat si de protectie (creearea unui Parc National). Sa le luam pe rand: 1) Initiativa creearii "Parcului National Muntele Mic - Tarcu" demarata de asociatia Altitudine. A fost obtinut avizul Academiei Romane - al Comisiei Pentru Ocrotirea Monumentelor Naturii pentru constituirea ariei protejate ca si PARC NATIONAL si s-a depus documentatia la Ministerul Mediului anul trecut in decembrie. Suntem la faza de pregatire a planului de management. Contextul este foarte favorabil...

Permalink - 13 comentarii

Monumentul Turismului - fişă monografică

published Tue, May 20, 2008, 4:51 pm in de-ale lui viorel florea

Între frumusetile nepereche pe care natura patriei noastre le etaleaza în fata fiecaruia dintre noi si în fata oricarui turist, din orice parte a lumii ar veni, nu poate fi omisa Valea Rusca. Desi nu are maretia Fagarasului sau salbaticia Retezatului, masivul Poiana Ruscai poate oferi din plin oricarui adevarat iubitor de natura peisaje de autentic pitoresc natural, caruia astazi i-au fost alaturate alte frumuseti, de aceasta data, frumuseti create de mâna omului.

Permalink - 0 comentarii

OFRANDE ABEONEI-XII- Poveste cu Viorel şi capre negre.

published Fri, May 16, 2008, 3:56 am in de-ale lui Constantin Asandei

OFRANDE ABEONEI-XII- Poveste cu Viorel, flori şi capre negre. (Bucegi, 12-14 iunie 1989) 1. Duminică . Sunt un fur! Gândul că prin înşelcine, fără vre-un efort, am furat frumuseţe nu mă lasă în pace. Pentru că prin fraudă mi-am încălzit sufletul la frumuseţea Bucegilor. Mi-am urcat fundul în telecabină şi fără strop de transpiraţie am ajuns în împărăţia zeilorbucurându-mă de splendorile celeste fără a avea acest drept. Mustrările de conştiinţă nu mă lasă în pace şi mă hotărăsc să-mi răscumpăr păcatul. Înşir hărţile pe masă, iau compasul şi creionul în mână şi mă apuc de făcut planuri; voi merge cu trenul la Sinaia, de aici voi urca cu “sfânta talpă” pe platoul Bucegilorurmând traseul de sub telecabină până la cota 1400m., de aici, pe traseul de iarnă, până la vârful Furnica şi în continuare la vârful Omul, apoi voi coborî la Diham; voi urca la vârful Postăvaru, voi coborî la Poiana Braşov şi apoi în oraşul Braşov. Calculez numărul de zile, necesarul de alimente, fac aprovizionarea şi în prag de seară urc în trenul de persoane Iaşi-Braşov. Am tovarăşi de călătorie un cetăţean din Hârlău şi un armean din Iaşi care merg într-o delegaţie la Braşov. Armeanul are un debit verbal de să te ducă la disperare. Posedă o geantă de voiaj imensă pe care şi-o...

Feeria zăpezii sau Gurghiul iarna

published Tue, May 13, 2008, 5:13 pm in de-ale lui Vlad Chindea

Feeria zăpezii sau Gurghiul iarna       Motto:     “..ferice de cel care, fără a scoate o vorbă, poate umbla o zi întreagă chiar şi pe o pârtie bătută”     Tăcerea albă – Jack London     Intro       Cu o întârziere destul de mare aş dori să prezint o tura de iarnă în Gurghiu realizată în martie 2007. Având în vedere mediatizarea destul de redusă a acestui masiv pe Alpinet, am considerat ca informatiilor sunt oricum binevenite.     Prezentarea masivului       Vitregit de lipsa mijloacelor de informare turistică (în afara ghidului, în limba maghiară, al lui Torjai-Racz   ”Görgeny Havas ” şi a unor articole disparate apărute, de-a lungul timpului, în revista Munţii Carapaţi, nu cunosc alte surse de informare), acest munte ramane, însă, unul de suflet pentru mureşeni, dintre care mulţi şi-au început ucenicia într-ale muntelui pe aceste meleaguri. Vazut de pe crestele semeţe ale Călimanului lasă o impresie de dealuri aplatizate, anoste ce se succed la nesfârşit, dar această aparenţă este înşelătoare, energia de relief fiind pe alocuri remarcabila. Astfel în centrul masivului se găseşte impresionanta calderă vulcanică separată în prezent de apele Gurghiului într-un sector nordic pe aliniamentul...

Permalink - 5 comentarii

Concurs Outdoor Experience @ Alpinet

published Fri, May 9, 2008, 9:52 am in de-ale lui ady beleanu

banner_outdoorexperience Outdoor Experience  şi Alpinet Te invită la CONCURS !!! Outdoor Experience a fost înfiinţată cu scopul de a oferi pasionaţilor naturii şi a sportului acvatic prilejul de a putea delecta asupra frumuseţii naturii, nu numai de pe malul râurilor, ci şi de pe apă. Cu câţiva ani în urmă am achiziţionat o canoe ...    Mai multe informaţii găsiţi accesând pagina...

Permalink - 4 comentarii

O poteca uitata: Drumul Cailor (Carnic-Pietrele)

published Wed, May 7, 2008, 6:35 pm in de-ale lui romyka cretzu

Folosit pentru constructia complexului si aprovizionarea cabanei Pietrele, vechiul drum de acces este cunoscut sub denumirea de Drumul Cailor. Accesul in poteca, se face prin doua locuri: din Carnic, pe actualul drum se parcurge aproximativ 15-20min. pana intalnim semnul ce indica limita Parcului National Retezat(patrat rosu), ne oprim la cativa metri de el(5-6) unde cautam in dreapta urcarea in poteca, iar odata descoperit drumul continua foarte clar. Al doilea punct de acces, daca l-am ratat pe primul se afla langa locul amenajat pentru evacuarea deseurilor. Pe alocuri marcat cu banda albastra, traseul este foarte vizibil si lesne de parcurs, se desfasoara pe curba de nivel strabatand un peisaj tipic Retezatului, o padure salbatica de conifere in amestec cu foioase, o racoare placuta, izvoare limpezi iar cireasa de pe tort o reprezinta un loc de belvedere pe la jumatatea drumului cu o deosebita panorama asupra varfului Pietrele, valea Rea, valea Galesului se ivesc si ele cu generozitate. Traseul se termina la aproximativ 10 min.de cabana Pietrele cand intersecteaza actualul drum si pe care putem sa continuam sau cobori pe el cam 30 m.unde gasim o alta scurtatura mult mai usoara decat cea dintre bancuta de dupa curba numita "Blestemul Soacrei" si ultimul popas. Va...

Permalink - 1 comentarii

OFRANDE ABEONEI-XI- Din Pietrosul Rodnei la Caraiman, via Marea Neagră

published Mon, May 5, 2008, 1:37 am in de-ale lui Constantin Asandei

OFRANDE ABEONEI-XI- Din Pietrosul Rodnei la Caraiman, via Marea Neagră. ( Rodnei-Maramureşului-“Marea cea Mare”-Bucegi, 10-22 aprilie 1989) (partea a I-aMaramu reşul) E primăvară, o primăvară splendidă. Urzicile nu se dau (încă) la cartelă, prin urmare sunt nelipsite de la masă şi, preparate după diferite reţete, formează alimentul de bază al clasei muncitoare. Fierul pe care-l conţin alungă din mine moleşeala iernii şi mă umple de neastâmpăr. Luna aprilie nu este o lună de vacanţă pentru proletarul supt de lipitoarea capitalistă şi nici pentru cumetrii, fraţii, nepoţii sau alte grade de rudenie şi nerudenie ale reprezentanţilor poporului, aleşi în mod democratic. Aceştia se duc vara să-i tâmpească soarele pe litoral sau să li se inflameze amigdalele de la berea răcită în izvoarele sau râurile de pe munte. Pe lângă aceştia mai sunt “pedepsiţi” şi “sufleorii” care suflă “regizorilor”replicile“actorilor” Ţinându-se cont de rezultatele obţinute de mine în procesul muncii sunt favorizat şi trimis în concediu în luna aprilie. Visând la sărutul muntelui m-am antrenat încă din toamnă pentru întâlnirea cu el, stabilindu-mi un program zilnic de gimnastică pentru a-mi mări capacitatea de efort....

Valea Berii la 1 mai 2008

published Fri, May 2, 2008, 9:10 am in de-ale lui Bogdan Balaban

De 1 Mai muncitoresc am efectuat o tura faina in Zaganu. Am urcat prin Cheia, am parcurs Culmea Gropsoare. Cind veni vremea sa hotarim pe unde se va face coborirea am stat si am chibzuit putin.. In ultima vreme circulau pe Internet tot felul de vesti privind Valea Berii. Prin ianuarie vazusem ca se incepusera lucrarile pentru o noua fabrica de imbuteliat ape minerale. Anul trecut, prin septembrie, constatam ca drumul forestier Valea Berii - Fosta Cabana Ciucas incepe sa sufere transformari. Recent am auzit ca drumul se reface intrucit se va reface si Cabana Ciucas. Prin zona umbla vorba ca s-ar face un soi de hotel cu 3 nivele si mansarda. Tot recent am vazut pe Alpinet si o poza cu santierul de pe Valea Berii. Asa ca, minati de curiozitate, hotarim sa mergem la Fosta Cabana Ciucas si sa coborim prin Valea Berii, chiar daca masina noastra e linga Manastirea Cheia. Imediat ce am ajuns la drumul forestier..am dat de niste noroaie mari. Regret ca nu am facut poze aici insa riscam sa alunec cu tot cu aparat. In partea superiaora a drumului am intilnit un buldozer are lucra din plin. Ce am gasit puteti vedea aici: http://balaban.evonet.ro/index.php? action=articole_full&id=26 ...

Miracole la Măcin

published Thu, May 1, 2008, 5:25 pm in de-ale lui Virgil Alexandru Iordache

DSCF3781_a Unde să mai mergem? De zăpadă moale ne cam săturasem, ar fi mers ceva cu verdeaţă... Dar şi nişte stânci să fie, că fără ele muntele parcă nu-i munte. Prima oară ne-am gând la munţii Buzăului, dar ce-ar fi să mergem în Măcin? Nu mai fusesem, şi nici nu ne-am uitat pe o hartă rutieră să vedem câţi km sunt până acolo, dacă e posibilă o tură de o zi (s-au dovedit a fi cam 600 dus întors, pe autostradă până la Cernavodă şi apoi pe judeţene şi naţionale, cea mai rapidă variantă cred, pentru că bacul la Brăila e mereu imprevizibil, iar traficul prin Vadul Oii e prea intens şi riscant cand te grăbeşti).
   Prima oprire a fost la Capidava. Un loc putin umblat, nevalorificat turistic, dar minunat. Caţiva căţei ne-au dat târcoale şi au primit porţia binemeritată de sticsuri.
  De aici am mers întins spre Măcin, fără probleme deosebite. Doar la o curbă strânsă cu troiţă mi-a trecut prin minte să-mi fac cruce, şi având doar o mână pe volan era să cam ies din carosabil:).
   Orientaţi după vechiul ghid de Munţii noştri am încercat să găsim popasul turistic Culmea...