Pe dealurile Lapusului

published Mon, Sep 29, 2008, 12:01 am in Relatari din ture , Materiale inscrise de Djonexx

Lapusul Descriere pentru o tura usoara pe dealurile Lapusului, intr-o dupa-amiaza de inceput de toamna. Traseul incepe din Suciul de Jos; trecem prin curtea noii gradinite inspre rau, la punctul de confluenta al vaii lui Saleu (valea satului) cu Lapusul. Odata ajunsi la rau, il trecem prin vad, si incepem sa urcam abrupt pe partea opusa. Raul Lapus, in Suciu de Jos (Maramures) Trecem prin padure, pe o carare care da intr-un drum de exploatare facut in urma cu ceva ani, acum inierbat, si dupa inca 20 minute de urcat prin padure ajungem intr-un luminis, pe culme. De aici ni se deschide o panorama superba asupra Tiblesului si a depresiunii Lapusului. Lasam in stanga niste vechi case "din camp", si continuam sa urcam. In culme, deasupra vaii Cingoaia. Pe deal, intre Cingoaia si Dobra Facem un scurt popas la un palc de mesteceni.   Odihna la mesteceni In scurt timp ajungem la culmea principala a Culmii Brezei, la cca 630 m altitudine; ocolim obarsia vaii, si ne intoarcem; coboram pe plaiurile line, trecand prin iarba inalta pe urmele unui drum deteriorat.   La intoarcere Pregatiri pentru iarna Ajungem deasupra satului si urmeaza o coborare destul de rapida pe o fosta pasune pe care apa a lasat urme adanci. Satul In ultima portiune trecem puntea de la gura vaii si ajungem in scurt timp in...

Permalink - 0 comentarii

Piramida holografica din Ceahlau - intre mister si lectie de sinceritate

published Sun, Sep 28, 2008, 3:06 pm in de-ale lui Mihai Marin

_13_00095 Au trecut mai bine de 5 ani de când am fost sa văd pentru prima dată straniul fenomen. De atunci am oscilat intre obsesia de a sti ce-i acolo si firescul aparitiei anuale dar despre care nu ştiau nici cei de acolo (cabanieri, meteorologi), deci nu prezenta un interes special. Anul acesta (2008) la inceputul lunii August am urcat pe varful Toaca de 3 ori pentru a fi mai aproape si eventual a înţelege ce-i acolo, efort rasplatit cu generozitate. Imaginea apare in acelaşi loc, dar pentru a fi clara si tridimensionala trebuiesc îndeplinite câteva condiţii simultan: Fenomenul are loc la răsăritul soarelui si durează cam o oră Soarele trebuie sa răsară dintr-un anume loc, altfel spus in fiecare zi se formeaza umbra în alt loc, doar in preajma zilei de 6 August (a 49 zi dupa solstitiul de vara) este in pozitia potrivita. La rasarit si imediat dupa trebuie ca spre est sa nu fie nori, razele soarelui sa nu fie obturate. Prezenţa unui “ecran de proiecţie” pe care să se formeze imaginea tridimensională, “ecran” format din aerosoli (patricule fine solide) şi apă...

Permalink - 2 comentarii

Cateva zile in Dolomiti

published Sun, Sep 21, 2008, 12:59 pm in Materiale înscrise de Alin Ciprian Ciulă

Dolomiti_025 Dolomitii si Cortina A treia revedere cu Dolomitii si Cortina a fost si cea mai faina de pana acum... de muntii aia nu cred ca am sa ma satur vreodata... :-)

Mai multe poze: http://picasaweb.google.com/alin.ciula/200808Dolomiti#

Alte articole: http://alinciula.blogspot.com

Permalink - 4 comentarii

OFRANDE ABEONEI-XVII Am nimerit în paradis.

published Sun, Sep 21, 2008, 3:45 am in de-ale lui Constantin Asandei

OFRANDE ABEONEI-XVII- Am nimerit în paradis. (Munţii Rodnei, 19-21 februarie 1990) Mai devreme decât îndrăznisem să sper, încep ascensiunile montane de anul acesta. Aşa cum stabilisem cu Grigori-senior, urmează sa merg la Borşa pentru a lua a doua „tranşă“ de cartofi. Din decembrie anul trecut, când am făcut ultimul drum la Borşa, şi până acum, în istoria ţării, în viaţa romanilor, s-au produs mutaţii radicale trecându-se de la întunecata „epoca de aur“ la epoca democratiei. Aprovizionarea cu alimente a Iaşiului s-a ameliorat oarecum dar cum, spre norocul meu, cartofii sunt plătiţi trebuie să merg să-i iau. Spun spre norocul meu pentru că nu-mi arde mie de cartofi, cât mă răscoleşte dorul de munte. Aşadar, în zi de marţi, 18 februarie 1990, în faptul serii, cu schiurile în spinare, urc în acceleratul ce pleacă spre Timişoara şi apuc calea muntelui într-un prim voiaj, voiaj care sper să fie un preludiu la celelalte cinci pe care le-am programat pentru anul acesta. Fără peripeţii deosebite, mai mult dormind obosit fiind după o tură de serviciu de noapte, datorită emoţiilor provocate de gândul la viitoarea întâlnire cu muntele nu mă odihnisem deloc în timpul zilei, iată-mă ajuns la Salva unde urmează să aştept trei ore trenul care mă va...

Khan Tengri - Lord of the sky

published Wed, Sep 17, 2008, 9:35 pm in de-ale lui cristina pogăcean

KHAN TENGRI - LORD OF THE SKY (17.07.2008 - 15.08.2008)

Aceasta expeditie pentru noi a luat nastere in urma cu doi ani, cand ne aflam in Caucaz, unde totodata dupa ce am sarbatorit urcarea varfului am planificat si aceasta tura, desi la momentul de atunci ni se parea un vis foarte greu de realizat. Imi pare rau ca din fosta gasca cu care am fost, Flaviu a trebuit sa renunte din cauza unei probleme de sanatate, desi era “visul nostru”. Asa ca ne-am unit fortele cu cei de la Salvamont Cluj pentru a forma o echipa mai mare, si ei avand aceleasi planuri ca si noi. In final am plecat 14 persoane, noi fiind 8 din Cluj: Alin, eu, Mihnea, Romeo (CAR) si Vasi, Mihut, Iliuta (Salvamont Cluj), mai tarziu alaturanduni-se si Eugen (fotograful si reporterul expeditiei, care nu avea planuri prea marete, decat sa ajunga in tabara de baza si poate putin mai sus). Avand in vedere ca eram deja o echipa destul de mare, ni s-au mai alaturat alti doritori din tara care formau grupulete mai mici pentru a reduce costurile la transport precum si suma ce revenea agentiei de turism din Kazakstan. Au mai venit trei fete din expeditia care intentionam sa o planificam pentru primava anului viitor pe Cho-Oyu: Dna Felicia Enache, Catrinel si Cristina Chescu din...

Permalink - 1 comentarii

La 17 ani pe Matterhorn si MontBlanc

published Mon, Sep 15, 2008, 6:52 pm in de-ale lui stana alin

final_5 Matterhorn 4478si Mont Blanc 4807 La inceput, totul a fost doar un vis, ceva ce de genul oaau: ce mi-ar placea sa merg pe Matterhorn…fiind inspirat din cartile de alpinism citite dar si de colegii mei ce practica alpinismul, cativa dintre ei nereusind sa faca varful, deci era din start ceva ce nu e de subestimat... stiam ca e foarte spectaculos ca si varf, dar si periculos putand sa-ti creeze dificultati…. Reusim sa ne strangem o echipa frumusica pentru ascensiunea Matterhornului. Aceasta era compusa din Sergiu Jiduc, Florin Stana, Sorin Rechitan toti din Arad si Iulius Carebia (Caransebes). Acesti amici, iubitori mari ai muntelui, ai naturii dar si mari artisti in ale fotografiei. Asa ca stiam clar o treaba, probleme ca nu o sa avem fotografii nu erau. Si baietii sunt niste tipi de la care ai ce invata si sunt si o prezenta extraordinara, te distrezi de minune si faci treaba buna in acelasi timp. Deci, stiam ca va fii o iesire super. Florin , Iulius, Alin, Sergiu (17 ani), Sorin In sfarsit plecam spre Italia Cervinia, Matterhorn ( Monte Cervin). In masina am fost 5 persoane plus...

Permalink - 27 comentarii

Pe valea Motrului Sec

published Sat, Sep 13, 2008, 4:13 pm in de-ale lui Sturek Andrei

Daca poposim prin nordul Olteniei si avem ragazul catorva ore, sa parcurgem si melancolica vale a Motrului Sec, o poarta catre munte, o poarta catre salbaticie.

Permalink - 3 comentarii

Grossglokner si Mont Blanc 2008

published Thu, Sep 11, 2008, 4:14 pm in de-ale lui Fako Adrian

Geografia a fost si a ramas pasiunea mea din clasa a 9-a. Am ajuns si eu pe la cateva olimpiade si concursuri nationale prin liceu. Din fiecare am avut cate ceva de invatat, mi-am facut prieteni noi.

Nici Sesiunea de Comunicari Stiintifice din clasa a 10-a nu a fost altfel. Atunci am aflat pentru prima data ca o prietena urma sa urce pe Mont Blanc in vara aceea. Pentru mine pareau doar niste cuvinte, intangibile, inimaginabile. Sa ajungi sa urci pe Muntele Alb, pe acoperisul Europei.

De atunci au trecut 4 ani. 4 ani in care vorbele au devenit vis, visul a devenit tel si telul realitatea de zi cu zi. In tot acest timp am fost in diverse ture pe munte, cu prieteni vechi si noi. La inceput cu colegi de liceu, apoi cu oameni pe care nu ii cunosteam, ci pe care ii abordam pe site-urile de munte din Romania. Am vrut sa imi vad tara, iar in primul an am mers in munti tocmai ca sa cunosc maimulte. Visul a crescut, dupa doar un an stiam ca este acolo, ca vreau sa ajung sa fac si eu asta. Sa urc pe Muntele Alb. Iesirile la munte au fost mai dese, iar in fiecare vroiam sa invat mai multe, sa ma pregatesc pentru el. In Apuseni am invatat sa car, in Piatra Craiului sa traiesc fara apa, in Fagaras sa...

Scoala Muntelui

published Sat, Sep 6, 2008, 6:45 pm in de-ale lui ileana bocanciu

În perioada 6-31 august 2008, s-au desfăşurat activităţile practice ale proiectului „Şcoala Muntelui”, proiect derulat de Asociaţia de Turism Chindia, inclus în programul „Educaţie prin Turism”. Acţiunea a fost finanţată de Autoritatea Naţională pentru Tineret şi realizată în parteneriat cu Primăria Fieni şi instituţii de învăţământ din judeţul Dâmboviţa. Scopul proiectului a fost stimularea participării tinerilor din judeţul Dâmboviţa la acţiuni de educaţie non-formală în domeniul turismului montan specializat cu protejarea naturii, în condiţii civilizate şi de siguranţă. Participanţi şi beneficiari ai acestui proiect au fost 120 de persoane, dintre care 100 de tineri cu vârsta între 14 şi 29 de ani şi 20 de participări din partea Asociaţiei de Turism Chindia:   Perioada: 6-10 august 2008 1)       Niculescu Octavian – Colegiul Naţional „Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte 2)       Rotaru Anamaria Andrada – Colegiul Naţional „Ienăchiţă Văcărescu” Târgovişte 3)       Dragomir Andrei – Colegul Naţional   „Constantin Carabella” Târgovişte 4)       Antonescu Dan Gabriel – Colegul Naţional   „Constantin Carabella” Târgovişte 5)       Măncilă Vlad – Colegul Naţional  ...

Intalnirea B. M. C.- Anglia

published Wed, Sep 3, 2008, 7:26 am in Alpinism si Escalada , de-ale lui Adrian Negrean

Intalnirea B. M. C., Plas Y Brenin 7 -13 Mai 2000. In contextul mentinerii traditiei de unitate, specifica practicantilor escaladei de pretutindeni, sub egida British Mountaineering Council (B. M. C.), in perioada 7 - 13 mai 2000 s-a desfasurat intalnirea de la Plas Y Brenin, in nordul Tarii Galilor. Activitatea de escalada sportiva romaneasca a fost reprezentata de doua organizatii, respectiv Clubul Alpin Roman si Federatia Romana de Alpinism si Escalada. Din partea C. A. R. au avut prilejul sa participe patru membri: Gabriela Dragomir, Monica Hanganu (C. A. R. Galati), Sasarean Laurentiu (C. A. R. Timisoara) si eu, Negrean Adrian (C. A. R Cluj). F. R. A. E. a fost reprezentata de Cornel Galescu si Claudiu Vidulescu. Trecand peste dificultatile legate de procurarea vizei, ajunsi cu doua zile intarziere membri C. A. R. s-au bucurat de la inceput de o primire cordiala, fiind asteptati la aeroport de Vanessa Hall. Am fost condusi sa vizitam sediul B. M. C. aflat in centrul Manchesterului, in edificiul unei foste biserici. S-a servit bineinteles traditionalui ceai englazesc. Alex Mesenger ne-a condus pina la Plas Y Brenin in dupa amiaza zilei de 9 mai. Plas Y Brenin este o statiune montana situata la baza muntilor din Tara Galilor, munti...