De la Herculane la Olanesti pe creasta

publicat Miercuri, 29 Feb 2012, 12:06 in de-ale lui Daniel Ionescu

Dupa 10 ani de la incercarea de a strabate creasta meridionalilor de la Est la Vest (Busteni-Herculane), am plecat intr-o noua expeditie - de data asta in sens invers. Ambele dati am mers 11 zile. Acu zece ani: Busteni - Bucegi, Piatra Craiului, Fagaras, Lotrului, Sureanu, Retezat - Cabana Buta unde ne-am oprit datorita ploii. A plouat in continuu timp de 48 de ore si am renuntat. Acum am plecat din gara Herculane - Cernei, Godeanu, Tarcu, Retezat, Parang, Capatanii - am terminat in Baile Olanesti. https://picasaweb.google.com/baubau26/PeMunteDeLaHerculaneLaOlanesti Jurnaul scris seara de seara:  ziua 1:  Plecam din Bucuresti la ora 10: 45 cu trenul de Timisora. Coboram la Herculane. Traversam raul Belareca si mergem pe un drumeag. Inca e noapte asa ca ne hodinim langa o capita de fan. Am bajbait dupa marcaj pana am dat de niste semne forestiere. Doar 2 banda rosie  pana la Poiana cu peri unde mancam mure, mere si prune. Am incercat sa stam pe culme. Marcaj banda rosie bun o perioada. Intalnire cioban care ne explica drumul pe Ciulovete. Cicilovete cumplit. Fara apa, urzici, marcaj rar. Ajungem la niste case. Mancam branza, mamaliga, ceapa si bem o tuica. Asteptam sa mulga vaca sa bem lapte. Dormit in cort sub varful Arjana. Tot acolo poposise si alex mielu. I-am donat un...

Permalink - 8 comentarii

Traversarea muntilor Vrancei de la vest la est. 5 zile de iarna.

publicat Luni, 13 Feb 2012, 17:17 in de-ale lui Ioan Stoenică

Auzeam povesti cand eram mic, despre zapezi atat de mari incat erai nevoit sa sapi tunel ca sa poti iesi din casa… Oare ce s-a intamplat cu acele zapezi? La sfarsit de 2011, sfarsit de decembrie, in Bucuresti nu e pic de zapada. Pe dealurile de la tara, niciun fulg! Nu e greu sa observi schimbarea climatica din ultimii 10-20 de ani – si cu siguranta trebuie sa existe un motiv pentru schimbarea asta. Poate intr-o anumita masura suntem si noi, oamenii, o parte din motiv. Desigur, e ceva bun si in asta – autoritatile vor fi mai greu luate prin surprindere de ninsorile ce nu mai vin. Dar, daca iti doresti sa te plimbi sau sa te joci in zapada, e ceva ce poti face. Daca nu vine zapada la tine, poti merge tu la ea! Si din fericire sunt zone unde zapada este din abundenta – asa cum urma sa aflam si noi destul de uimiti in a doua zi de Craciun. Ultima aventura din an, una din cele mai importante, a fost si in 2011 o excursie de neuitat prin muntii nostri. 5 zile prin zapezile si salbaticia muntilor Vrancei, cu o traversare de la vest la est a intregului masiv. Mie imi plac traversarile de genul asta – iti ofera ocazia sa vezi mult mai mult dintr-un anumit masiv muntos decat daca ai urca sa zicem pana la cel mai inalt varf si inapoi – si atat. Iar...