Diaries - Prima oara

Prima oara
Nu o data ma gandesc la primul meu traseu. Fara nici o notiune de marcaj sau orice altceva. Doar dorinta de a fii sus. Aveam 14 ani. Impreuna cu un bun prieten am plecat sa urcam si noi undeva, acolo unde ne spuneam noi ca doar pasarile zboara. Nu aveam cunostinte legate de munte. Doar mici excursii cu parintii. Predeal, Sinaia, Busteni... Cam atat. Am coborat din tren ne-am uitat la un varf si am spus: urcam acolo. Cat de iresponsabili eram. Am inceput sa urcam, de-a dreptul, catarandu-ne, intalnind din cand in cand copaci cu o dunga rosie pe ei. Eu, cel destept imi aduc aminte ca am spus ca sunt copaci insemnati pentru a fii taiati. Era marcajul. Am urcat si am tot urcat. Dupa un urcus ce de fapt era o catarare, am ramas practic suspendati pe o platforma. Era pe la 1700m. Ajunsesem destul de sus. Doi copii. Gafaiam si nu mai puteam. Eram speriati cand s-a intamplat ceva ce pentru noi a fost un soc la spaima ce deja se acumulase. Am vazut un elicopter. Zbura dar era mai jos ca noi. Nu stiu cum am ajuns jos. Stiu ca nici nu am mai stat sa mancam o ciorba de burta in oras, asa cum ne planuisem noi sa facem, cum ne spuneam noi ca fac oamenii muntilor. In tren eram teribil de ametiti. Niciodata nu am uitat ce am spus pe drumul de intoarcere atunci:"Muntele nu e de noi!". Ne-am intors acasa, ne-am linistit. Ne-am dat seama cat e de frumos. Ne-am documentat. Peste ceva timp ne-am intors. Am urcat din nou...2000m, 2500m...am aflat ce e aia brana si am strabatut una... Brana din Cerdacul Obarsiei. Am vazut crucile celor ce au platit tribut muntelui chiar propria viata. Capre negre. Am dormit in cort. Am vazut ursul, mi-a fost frica de el si uneori imi mai e si acum. Am invatat sa respect muntele. Am vazut norii mai jos ca noi. Ma gandesc uneori: oare altii cum au inceput sa mearga la munte? Cu cineva cu experienta probabil. Iubesc muntele enorm. Niciodata nu am uitat ce am spus atunci:"Muntele nu e de noi!"Ironia sortii!