"Muntii Carpati" Magazine - Poiana Închisă

Poiana Închisă
Andrei Samoil (Bucureşti)

20 iulie 2003. Plecăm din Măgura, sat situat la est faţă de Moieciu de Jos, la 8 dimineaţa, eu (Andrei Samoil) şi Ioana Ursache. La 9 lăsăm maşina în parcarea de la Plaiul Foii şi ne îndreptăm spre creastă.

După ce trecem de refugiul Şpirla (acum reconstruit, după ce fusese incendiat de "iubitorii de munte" din zonă), înainte să înceapă urcuşul pe calcarele crestei, cotim la dreapta, spre Umerii Pietrei Craiului. În această zonă, pe sub creastă, mai găsim zăpadă.

După ce trecem de Umeri, mergând tot pe sub creastă, începem un urcuş abrupt, prin Padina Lăncii (padină = vale seacă), care se deschide în stânga noastră. Urcuş greu şi anevoios, cu săritori şi câteva lanţuri. Singurul obstacol important este o săritoare de 4 m, puţin surplombată şi udă, care nu poate fi abordată decât în ramonaj. După aproximativ 6 ore din Plaiul Foii, punem cortul în Poiana Închisă.

Loc superb, ca un balcon în peretele de vest al Pietrii Craiului.

În spatele acestor stânci, la mai puţin de 50 m de cort, un izvor. Trebuie folosit cu respect, pentru că apa e puţină şi nu trebuie tulburată.

Prin stânga stâncilor din poza ce urmează, se poate urca în creastă, printr-un horn foarte spectaculos.

În Poiana Închisă, nu rar vezi capre negre. Sunt şi multe peisaje spectaculoase. De câte ori am fost aici, apusul a fost un spectacol.

A doua zi dimineaţă ne îmbrăcăm funcţie de cât de frig ne este şi începem să coborâm pe Marele Grohotiş; vremea pare că se strică.

Coborâm cu grijă, pe traseul marcat cu momâi.

Pe Marele Grohotiş schiem pe bocanci (activitate plăcută, dar distrugătoare de încălţări sau chiar glezne).

De la Marele Grohotiş plecăm spre nord, urmând drumul ce merge pe sub creastă, înapoi spre Umeri.

Spre supărarea noastră, pentru că am plecat, vremea se îndreaptă. Peisaj din ce în ce mai spectaculos, calcarele albe contrastând cu iarba verde deschis şi cu jnepenişul verde închis.

Dacă ne uităm în spate, vedem Marele Grohotiş, pe care am schiat cu jumătate de oră în urmă.

Sosim în Şaua Tămăşel, pe lângă care am trecut la venire.

Şaua se află exact sub Umerii Pietrei Craiului.

Ne luăm rămas bun de la peisaj.

Şi coborâm, prin Şaua Tămăşel, pe marcaj, prin pădure, până în Plaiul Foii (2 ore şi jumătate).

Author: Andrei Samoil
Uploaded by: Cătălin Olteanu
Views: 21995, Last update: Thu, Oct 30, 2003

Muntii PIATRA CRAIULUI

A photo [Not found]

An article Oameni cu inima alaturi de Ea, mama natura, submitted by Bodin Alina -
Untitled Document Oameni cu sufletul alaturi de Ea, mama natura Nu stiu daca ati aflat dar în august vara aceasta în masivul Piatra Craiului s-a refacut Refugiul Spirlea (unii il cunosc sub numele de Spirla) cu ajutorul unor mici cercetasi din Bucuresti si câtiva iubitori de drumetii din Brasov… Timp de 2 saptamani s-a lucrat cu îndârjire si dragoste pentru a putea deveni un refugiu mai primitor si mai frumos… Unii au contribuit cu bani pentru a putea cumpara materiale (s-au cautat sponsori, sau din buzunarul propriu) altii au dat o mâna de ajutor la aducerea materialelor din Plaiul Foii si la munca depusa pentru ridicarea refugiului, altii s-au oferit sa ii adaposteasca la terminarea lucrarii pe cei care aveau tren spre orasul lor abia a doua zi (iar ei nu aveau la cine sa doarma o noapte). În tot acest timp s-a cautat un mod de a reusi alcatuirea unor meniuri cât de cât mai valoroase din punct de vedere al caloriilor necesare energiei, s-a cautat pe cât...

A trail [Not found]

Fără foto Mircea Ordean, Fri, Jul 1, 2011, 10:20 pm

După mult timp..., îmi declar încîntarea pentru a descrierea voastră!
Numai bine!
Un alt iubitor al locurilor

Fără foto Mircea Ordean, Fri, Jul 1, 2011, 10:29 pm

Cîndva, m-a condus prin Umerii Pietrei Craiului un tînăr care îmi povestea despre faptul că ţinuse cîndva să îşi pună cortul în Poiana Închisă.