Miscellanea - Replik la...accident

Replik la...accident

"IN VIATA DUPA DOUA CADERI IN PRAPASTIE

Un bucurestean a supravietuit dupa ce a cazut de doua ori, în noaptea de sambata spre duminica, într-o prapastie din Muntii Piatra Craiului si a petrecut mai multe ore pe o stanca îngusta, pana cand a fost gasit de salvamontisti.
Conform salvamontistilor din Zarnesti, informeaza Mediafax, sambata, Dumitru Chiriac, în varsta de 25 ani, din Bucuresti, a plecat de la Cabana Plaiul Foii, împreuna cu sora si cumnatul lui, catre creasta principala din Piatra Craiului. Spre seara, cei doi s-au întors, iar Dumitru Chiriac si-a continuat singur drumul. Pe traseul dintre Varful La Om si Varful Ascutit si-a dat seama ca îl va prinde noaptea si s-a decis sa se întoarca la cabana pe un traseu nemarcat si deosebit de periculos.

15 METRI IN GOL
Potrivit salvamontistilor de la Formatia din Zarnesti, Dumitru a alunecat si s-a prabusit în gol pe o portiune de 15 metri. Ranile provocate nu l-au împiedicat sa îsi continue drumul, tarandu-se practic spre cabana. Ghinionul nu s-a oprit aici, deoarece a mai cazut o data înca sapte metri si s-a oprit pe o stanca de doar 50 de centimetri latime. Între timp, l-a prins noaptea si, disperat, a început sa semnalizeze cu o lanterna si sa strige dupa ajutor.

LOVITURI LA CAP
Înttr-un final, el a fost observat de alti turisti, care i-au anuntat pe salvamontisti. Acestia l-au gasit în cursul noptii de sambata spre duminica si au reusit, cu greu, sa îl coboare, cu ajutorul unor hamuri si corzi. Turistul a fost transportat mai întai la Spitalul Judetean Brasov, iar apoi a fost transferat la Bucuresti, cu o arcada sparta, mai multe lovituri la cap si mana stînga fracturata."

Asa arata articolul aparut in urma cu patru luni in urma, in ziarul "Ziarul" (sic!). Evident ca realitatea-i cu totul alta, si dak nu as fi vazut articolul postat pe alpinet, n-as fi replikt. Am plecat pe la 10.00-10.30 din Plai catre Lanturi prin refu' Spirla. Intr-advar am plecat trei. La Laplaz ei n-au mai vrut a continua si cum nu era decat 13.00, m-am hotarat sa dau eu o fuga pana in creasta si apoi sa ma intorc. Am ajuns in creasta in jur de ora 14.00. Am estimat c-as avea timp totusi sa fac creasta si sa cobor pe la Diana. Pe la 15.30 am ajuns la refu' de la Ascutit. Am luat o scurta pauza si m-am gandit ca ar trebui sa ajung mai repede jos ca altfel o sa ma prinda noaptea asa ca m-am hotarat s-o iau pe la Ascunsa. Era o ceata de-o taiai cu cutitul asa ca...am ratacit poteca si am ajuns pe un secundar al Raiei. La inceput arata bine apoi cu saritori din ce in ce mai inalte pan' am ajuns la una cu surplombe ce avea cam 20-25m. Avea si o fisura asa ca imi parea abordabila, numa' ca la a doua surplomba n-am mai reusit sa reintru in fisura si nici sa ma intorc, so...dupa ceve minute bune de suspendare...am cazut in gol, epuizat...intr-adevar 15m. De fracturat nu mi-am fracturat decat trei dinti de sus. Am mai avut insa mana stanga luxata din incheietura, arcada stanga sparta, un deget strivit, o rana la pometul stang si doua plagi superficia la cap. Mi-am revenit repede din soc... Am incercat sa sun da'...semnal pauza, asa ca am continuat sa cobor. Dupa juma' de ora am mai cazut vreo 6m, da' mai domol. Am mai coborat(pe alocuri m-am si tarat caci panta era prea mare) inca vreo ora juma', pana pe la 19.30, cand am ajuns la o saritoare de mai bine de 30m. Asa zisa "stanca" pe care m-am oprit, nu era de fapt decat o piatra mai mare, cam mobila, de 0.5/1m. Aici m-am oprit si-am inceput sa strig dupa ajutor. In plus, aveam si vizibilitate pana spre drumu' ce duce la Plaiu Foii. De auzit m-a auzit un vanator care a alertat Salvamontu', nicidecum turisti. Pe la 23.00-23.30 m-au reperat cei de la Salvamont, dupa ce-am semnalizat cu lanterna, da' n-au reusit sa ma gasesca pana a doua zi dimineata (pe la 07.30). In tot acest timp m-am asigurat folosindu-ma de rucsac si trei brazi (reteta proprie;). Chiar si asa slabit, am reusit sa cobor singur in rapel saritoarea si sa merg pe propriile picioare pana-n Plaiu Foii. Transportarea s-a facut cu o masina personala si nu la Brasov ci direct la S. U.-Floreasca.

Cam asta-i pe scurt adevarata intamplare, nefasta ce-i drept, da'...eu am gresit-o, eu am tras-o! Greseli am comis nenumarate in tura asta...da'...mi-am invatat lectia. Una peste alta, am avur mare noroc c-am scapat doar cu atat! Am ramas dator cu una bucata viata celor din echipa Salvamont Zarnesti ce m-au cautat o noapte intreaga. Asta-i tot!