Diaries - De unul singur

De unul singur

De unulsingur (dacă nu socotimursul)

Anulacesta am plecatînconcediu de unulsingur. De zeceaniîncoace am fostînstaţiuni din inimamunţilorsau din cabanăîncabană, împreună cu ceidoibăieţiaimeişi, uneori, cu soţia. Anulacestabăieţii n-au maivrutînsoţească - şi-au luatzborul, au plecat cu cei de vârstalor.

Eu am rămas la modulmeu de "a-mi reîncărcabateriile": urcatulspreînălţimileşilinişteamunţilor. Faclucrulacesta din 1978. Dar a fostpentru prima datăcând am plecatsingur. Şi era costescump.

Am fostcazatînPoianaŢapuluişi am prins o vremeextraordinară. Erauzileleacelea cu canicula din a douajumătate din august. Dupăce am bătutpotecileclasiceşipline de lume ale Bucegilor, am ales şicâtevatraseemaipuţinumblate. Peunuldintreacestea, la maipuţin de 5 minute dupăce am ieşit din Poiana Coştilei, am avut o întâlnireneprogramată cu "regelepădurilorcarpatine" - Moş Martin.

Era pefunduluneirâpeşi m-a simţitprimul. Eu am ajunsdeasuprarâpei, la maxim 10 metrii, şii-am văzutmaiîntâicapul. Se uita la mine şieu m-am mirat nu latră; înprimul moment am crezut e un dulăuizolat. Am ridicatbâta (destul de zdravănă) pe care o aveam, deasupracapului (am maiprocedataşaşi cu alţicâinişi am avutsucces) şi am continuatmerg. Înacel moment s-a întorsşi a plecatîn pas alergătorperâpăînjos. Atunci l-am văzutpe de-a întregulşi mi-am datseama cu cine am avut de-a face.

Nu mi-a fosttotunaşi am rămascâtevamomenteîncremenit. Potecatrecea exact peundefusese el. Dacăvormaifiprinapropriereşialţimembriiaifamilieilui ? Putereînglas mi-am datseama nu prea am. Înbuzunarelelaterale ale rucsaculuiaveamdouă "sticle" de plastic cu apă. Am umplutuna cu ce era încealaltă, restul l-am golitşi am început bat cu băţulînsticlagoală. Şiaşa mi-am continuatdrumul, tot bătândînsticlăpentru a-mi anunţaprezenţa.

Până am ieşit din pădure m-am întâlnit cu o pereche de tineri care erausperiaţisaunedumeriţi de zgomotelefăcute de mine. Le-am povestit de întâlnirea mea şii-am sfătuitcântesau (fiinddoi) vorbeascăcâtmai des şicâtmai tare.

A douazi am fost din noupe un traseumaipuţinumblat: VfOmul - VfDoamnele - VfBătrâna - ŞauaStrungile - Cabana Padina - Peştera. Splendidepeisajespre Piatra Craiului, cu Făgăraşiiîn spate şiLeoataîntr-o parte. Pe o porţiunedestul de lungă de jnepeniş de multeorimaiînaltdecât mine, am intrat din nou la bănuielişi am început din nou bat "sticla de plastic".

M-am tot lăudatcopiilorşiprietenilor respect muntele. Într-adevăraveamechipamentcorespunzător - bocanci, haine de schimb, fâşcăptuşit, cu glugă, mâncarepentrucelpuţin o zi, apă, lanternă, tablete de glucoză, ace de siguranţă, mini trusă de prim ajutor, telefonmobilşialtele. Totuşi n-am respectatcevafoarte important: NICIODATĂ SĂ NU PLECI SINGUR PE MUNTE!

Author: Gligorie Emanoil Pârvu

A trail
Cabana Malaiesti-Mt. Padina Crucii-Valea Tiganesti-Culmea Tiganesti

Ioan Şteţca Ioan Şteţca, Wed, Sep 20, 2006, 1:20 pm

Interesant, dar nu inteleg cu ce va ajuta daca erati doi, trei?
Ursul oricum nu ataca omul neprovocat, sau nesperiat...iar daca se intampla asa ceva puteati sa fiti cinci, ca tot va dovedea! Plimbari placute in continuare!:-)

Gligorie Emanoil Pârvu Gligorie Emanoil Pârvu, Thu, Sep 21, 2006, 8:27 am

Vă mulţumesc pentru că mi-aţi citit articolul şi mă onorează faptul că mi-aţi adresat comentariul dumneavoastră.
Dacă am fi fost mai mulţi, am fi vorbit (măcar din când în când) între noi, am fi râs, cântat etc. Oricum ne-am fi făcut simţită prezenţa mai din vreme şi atunci chiar şi o ursoaică cu pui s-ar fi îndepărtat din timp din drumul nostru.
Ideea pe care am vrut s-o scot în evidenţă e că nu e bine de loc să mergi de unul singur pe munte. Se putea întâmpla şi altceva: o alunecare sau o împiedicare cu luxarea sau fracturarea unui picior; o întâlnire cu o haită de câini înfometaţi sau de "lupi cu două picioare"; o criză acută a propriului organism sau cine ştie ce mai ce.

Cu stimă
E. G. Pârvu

Viorel Borteş Viorel Borteş, Thu, Sep 21, 2006, 12:33 pm

Draga Emanoil, singura problema ce poate aparea intr-o plimbare solo este "o criza a propriului organism", dar nu cred ca cineva pleaca pe munte daca nu se simte bine sau nu e pregatit corespunzator. In rest, asa cum bine spune Ioan, animalele nu ataca decat daca se simt ele insele atacate, iar celelalte evenimente pot fi surmontate. Am umblat mult pe munte singur si m-am intalnit de multe ori cu animale(chiar cu ursoaica cu pui despre care se spune ca ar fi cea mai periculoasa), dar nu am avut nici o problema. Nu cred ca atitudinea cu zgomotul este cea mai indicata, s-ar putea chair sa aiba un efect nedorit daca bietul animal se simte atacat. Din propria experienta, cea mai buna pozitie este sa stai linistit pana ambele parti isi dau seama ca nu au nimic de impartit.
Ture frumoase(cele solitare isi au sharmul lor)!!!