Diaries - Prin Calimani - 12 Apostoli

Prin Calimani - 12 Apostoli

Vatra Dornei - Dealul Negru - Calimanii sau cum ne-am petrecut pe munte Ziua Nationala a Frantei   Pe langa unele "dezavantaje" ale iesirilor de vara (aglomeratie, caldura caniculara etc) fata de turele de iarna, marele atu este faptul ca ziua are chiar si 15-16 ore, lucru care iti da mai multa libertate de miscare. Dupa consultari repetate ale prognozei meteo care pe la inceputul saptamanii faceau numeroase referiri la vreme urata si ploioasa, joi seara il sun pe Adi si hotaram pana la urma o iesire in Calimani aproape indiferent de vreme, asta mai ales avand in vedere precedentele legate de "norocul" nostru privind vremea probabila. Acelasi tren spre Vatra Dornei (de data asta de la Dolhasca plin cu culegatori de afine care au dublat capacitatea maxima a unui vagon CFR), aceeasi gara plina de boschetari din orasul dornean, aceleasi peisaje de vis care se deruleaza prin fata ochilor. Din gara plec direct spre... [toată pagina]
12 Apostoli - Pe la 9 ne continuam drumul pe directia vest, salutam si depasim un grup de 4 cehi cu care ne vom reintalni ceva mai tarziu si poteca se transforma incet incet intr-un drum forestier. Drumul merge pe langa padure printre salase care ne pot oferi la nevoie adapost. După circa 2 km, ajungem în saua de la obarsia Paraului Rosu, cu altitudinea de 1100 m. Din dreapta, pe valea paraului amintit, urca cale de 5 km drumul forestier venit din marginea vestica a orasului Vatra Dornei, continuat cu un drum obisnuit, care, impreuna cu drumul pe care am venit, se continua spre stanga pe valea Sarisorului Mic, catre Saru Dornei. Din sa, urcam domol catre sud cateva sute de metri pe liziera padurii, apoi ajungem pe un mic varf (1148 m), de unde cararea se orienteaza spre vest şi patrunde in padure. Coboram putin, apoi urcam usor ocolind două "cocoase" ale culmii: prima, prin partea nordica, iar a... [toată pagina]
Piciorul Harlei - Vatra Dornei - Vf. Doisprezece Apostoli (1760 m) - Piciorul Harlei-Gura Haitii (punct albastru 2 ore in sensul nostru de mers, 4 ore la urcare). Traseul foarte bine marcat, cum de altfel am gasit si pe celelalte, lejer). In jur de ora 21"50 ne hotaram sa coboram cat de mult putem dupa care urma sa campam asa incat sa fim cat mai aproape de Gura Haitii, dimineata la 7"00 avand autobuz spre Vatra Dornei (27 km) in asa fel incat luni la prima ora sa fim la munci. Legat de transportul din Gura Haitii spre Vatra Dornei urmatorul autobul era la ora 12.   Am notat un numar de telefon al unui taximetrist afisat in autobuz (0744-196857) care in viitor sper sa ne ofere mai multa mobilitate in miscare. Coboram repede pana pe la 1500 metri printr-un jnepenis des, dupa care intram in padurea de molid. Timp de 50" (din creasta) mergem destul de repede si dupa ce iesim din padure pe Piciorul Harlei apar primele... [toată pagina]

Author: mihai cibotaru
Uploaded by: mihai cibotaru
Views: 6924, Last update: Sat, Nov 28, 2009

Muntii CALIMAN
Daniela Ursu Daniela Ursu, Thu, Jul 19, 2007, 2:47 pm

Plimbaretz foc, Adi:) las' ca we asta lucreaza la Bilantz... Daca vorbim de acelasi Adi...

Daniela Ursu Daniela Ursu, Thu, Jul 19, 2007, 2:51 pm

P.s.
Fosta exploatarea minieră de sulf. A funcţionat până în anul 1997.

mihai cibotaru mihai cibotaru, Thu, Jul 19, 2007, 6:23 pm

Bilantzul e la sfarsit de an, poate balanta...:-D, ca mine

Gligorie Emanoil Pârvu Gligorie Emanoil Pârvu, Thu, Jul 19, 2007, 9:12 pm

Frumoasa si utila imvitatie de a strabate aceste locuri.:-)
Ture frumoase in continuare.

Daniela Ursu Daniela Ursu, Thu, Jul 19, 2007, 10:03 pm

Bilantzul, Mihai, cel de pe primele 6 luni........