Diaries - Concediu 2001

Caldarea Bâlii vazuta din Saua Paltinul

La deal si ...
... la vale

Peste noapte ploaia se potoleste dar in zori cetzurile inca mai plutesc prin caldare si pe creste. Azi ar fi trebuit sa facem o tura pe Negoiu dar dupa experintza zilelor trecute nu prea indraznim sa ne departam prea mult de corturi, asa ca scurtam tura pina la Turnul Paltinului unde amenajam o mica mansa de vreo 20 m si o dublam cu o coarda de rapel. De jos arata destul de "fioros" dar realitatea este putin mai "pasnica". Acum toti cei care doresc pot sa-si testeze aptitudinile de alpinisti in deplina sigurantza asa ca poposim aici mai bine de o ora.

Tinara generatie

Soarele nu ne-a onorat azi cu prezentza. Dinspre Negoiu isi face aparitia ploaia de prinz asa ca dupa citeva manse ne retragem iar spre corturi cu ploaia dupa noi. Totusi, cum norii cei negri par a avea deocamdata alt traseu, prelungim putin tura peste culmea Paltinul, prin Fereastra Balii si ocolind virful Iezerul Caprei ajungem din nou pe malul lacului Capra. Aici admiram din mers imaginile create de ceatza care se coboara de pe virfuri si se prelinge peste lac. Ne continuam drumul prin Saua Caprei si coborind prin ceatza care devine tot mai deasa ajungem la corturi. Si asa cum ne-a obisnuit ploaia apare in curind si ea.

Pe Creasta Paltinului

Traversind spre Saua Caprei

Mai tirziu, privind la grupurile care vin din creasta rebegite de ploaia rece care continua sa cada, ne felicitam ca nu am continuat drumul spre Negoiu desi la un moment dat ne batea acest gind.

Si ploua, ploua cu mici intreruperi toata noptea, asa ca a doua zi dimineatza hotarim ca nu mai avem ce astepta de la vreme (oricum nu mai aveam decit o zi la dispozitie). Reusim sa prindem o mica pauza intre doua averse, stringem tabara ne inghesuim in masini si la vale! Nu avem ce regreta, ceatza invaluie in continuare creasta si ploaia continua sa cada. Un ultim popas la Manastirea Cirtisoara proaspat ridicata la poalele muntelui in apropierea satului cu acelasi nume si ne continuam drumul catre casa cu ploaia dupa noi (ca sa nu-i simtim lipsa cumva !).

Fagarasii au fost destul de blinzi cu noi anul acesta. Nu au vrut sa ne intimpine cu o ploaie de o saptamina sau cu putina lapovita. E drept ca ploaia de prinz, si nu numai, ne-a obligat sa mai scurtam din trasee dar am reusit sa ne intoarcem la corturi de fiecare data cu putin inainte de a incepe si asta nu e putin lucru tinind cont ca pentru multi dintre noi era prima iesire la altitudine pe munte. Desi ne-am invirtit mai mult in jurul caldarii Balea, am avut parte din toate, cite putin. Soare si plaja - cam putin e drept. Susurul piraielor si "susurul" ploii - chiar daca nu totdeauna placut. Peste timp, cind toate acestea se vor estompa, ne vom aminti doar privelistea din gura cortului cu fuioarele de ceatza scurgindu-se pe vai insotite de suierul vintului si susurul piraielor trezite la viata, in timp ce noi stam confortabil in caldura sacului si dormitam. Si nu in ultimul rind, crestele, zecile, sutele de creste care se ridica in jur cit vezi cu ochii, mai mari sau mai mici, mai impunatoare sau mai domoale, mai mult sau mai putin golase, batute de soare sau acoperite de mantia norilor.

That's all folks!

A trail
Poiana Tapului-Valea Urlatoarea Mare

Fără foto Gabriel Colea, Wed, Aug 7, 2002, 3:04 am

Excelent, mai ales partea cu Bucegii.

Mihai Cernat Mihai Cernat, Wed, Oct 6, 2004, 2:56 pm

Un articol deosebit si completat excelent de imagini! Super!
Felicitari Dl. Titus Hen!

Cosmin Ciortan Cosmin Ciortan, Wed, Oct 6, 2004, 4:23 pm

Foarte bun, si ca valoare documentara. Felicitari!!