Diaries - Candva... undeva... pe munte

Candva... undeva... pe munte - Un fel e introducere

Cautand prin "arhiva" am dat de tura din vara anului trecut, o tura care mi-a ramas intiparita in minte mult timp, asta pt ca am descoperit doua locuri care urma ulterior sa le mai calc, si sa ramana unele din locurile care oridecate ori calc pacolo sa o fac cu placere. Este vorba de Parang si Padish. Mai punand la socoteala ca era si ultima oara cand am calcat in Retezat (nu ca nu ar fii ultima iesire in Retezat... doamne fereshte)... atunci pot spune ca a fost una din cele mai faine ture de care am avut parte pana in prezent, si oarecum inceputul tavalugului care urma sa vina si sa zic ashe ultima tura parca mai inocenta... desi s-ar putea sa exagerez. Oricum dupa ce am recitit-o ashe mi s-a parut:-). Dar sa vedem ce am scris la vremea ceea.

No ca am ajuns si in fata calculatorului de acasa si ma apuc dupa 4 saptamani de la venirea mea din concediu, sa povestesc cam ce a fost. Mai exact acu 4 saptamani eram in drum spre casa in tren J.

Totul a inceput intr-o zi de vineri acu mai bine de o luna, plecat de la lucru si facut bagaje, si binenteles luat trenul pan in arad, unde trebuia sa-l ridic pe un preten si sa o luam usor spre Sighisoara. Am ajuns pe la 11 fara ceva in Arad tipul si-a facut bagajul si am luat trenul de Brasov, care trecea prin Sighisoara, dar spre stupefactia noastra nu oprea in oras, asa ca a trebuit sa merem pan in Brasov si deacolo cale intoarsa pan la Sighisoara. Pe tren noaptea am mai discutat una alta, ma rog nu intru in detalii pt ca sunt o gramada de scris de aici incolo, si pan la Brasov am tras si o tura de somn. In Brasov n-am stat mult si dimineatza pe la 9 dimineatza am ajuns in Sighisoara morti de somn si foame J. In fine am gasit loc de dormit cu 150 miare de caciula, am dormit pan pe la 2 si am iesit in targ pe un soare destul de puternic. Era prima zi afara din Timisoara dupa ceva vreme. Dar spre surprinderea mea, ma rog nu stiu la ce m-am asteptat, o aglomeratie mare, plin de pletoshi si pletoase de toate genurile, care mai decare mai negrii in tricouri si pantaloni, si, ma rog, dintr-un festival medieval aveai de-a face cu un fel de woodstock, in principiu neplacut surprins de atmosfera, dar am trecut si peste asta, de fapt cel mai mult m-a deranjat aglomeratia de oameni, ceea ce eu incercam sa evit in concediul ce incercam oarecum sa-l planific J. In fine am dat o tura prin orasul medieval care este situat pe un delusor de o frumusete aparte, dar cred ca este mai indicat de savurat intr-o zi obisnuita din an nicidecum in una de festival asazis medieval. In fine mi-am facut o imagine a ceea ce este si orasul si festivalul, si am tras concluzia dupa o repriza de beroase ca nu are rost sa mai stau, asa ca am decis ca seara sa plec spre multravnitii munti. In fine pe la 7 ne-am dus la gazda si ne-am luat lucrurile si am dat fieacre 50 miare pt somnul de dimineatza, si am luat-o incet spre gara, oprindu-ne la o terasa. Tipul din Arad vroia sa mearga la Sovata sau una din statiune din maghiarime, io via Retezat.

Asa ca ne-am despartit amical pe la 9 seara, io aveam tren ceva mai tarziu de 12, asa ca am stat intr-un restaurant unde am consumat niste mancare autohtona si beroase cat cuprinde, pan ce a venit trenul. Am intrat in vorba cu 2 bucurestence si ele profund dezamagite de "festival" si una din ele ma invidia pt ce urmam sa fac, adica retezat-apuseni. Mai mai ca era sa vina cu mine J.

Author: Daniel Humelnicu
Uploaded by: Daniel Humelnicu
Views: 4527, Last update: Mon, Nov 11, 2002

Muntii RETEZAT
Fără foto Yutish Monica, Tue, Dec 3, 2002, 8:23 am

A fost foarte super, cand citeam imi imaginam de parca eram eu acolo, dar poza e pur si simplu extraordinara:-P :-D:-D:-P
De la Dona.

Claudiu Craciun Claudiu Craciun, Sun, Dec 8, 2002, 8:46 pm

Turnul din Sibiu, cu "scarisoare abrupte din piatra care urcau circular printr-un loc ingust, apoi o zona mai larga iar apoi urcau niste scari nesfarsite din lemn care din cand in cand poposeau in niste incaperri largi" l-am vizitat si eu pe 31 dec 2001, pe la ora 14. Numa' ca atunci era la sfarsitul scarilor de piatra un nenea care ne-a cerut 5000 de caciula ca sa urcam. Da' noua ni s-a parut f mult:-D, asa ca nenea ala ne-a lasat sa intram 2 pe un bilet. Ne-am imbogatit:-D... olteni:-D:-o:-P:-) Spiritul sarbatorilor...