Jurnale - aplicatie practica in Culoarul Bran - Dragoslavele

aplicatie practica in Culoarul Bran - Dragoslavele

Aplicaţie practică în Culoarul Bran - Dragoslavele

12 – 14 decembrie 2008

În perioada 12 – 14 decembrie s-a desfăşurat o aplicaţie practică a studenţilor membri ai cercului George Vâlsan, în culoarul Bran – Dragoslavele. Cercul George Vâlsan funcţionează în cadrul Departamentului de Geografie din cadrul Universităţii Valahia din Târgovişte. Participanţii la aplicaţie sunt membri voluntari ai acestui cerc, iar scopul aplicaţiei a fost acela de familiarizare cu relieful sectorului central al culoarului Bran – Dragoslavele.

Obiectivele aplicaţiei au fost:

- familiarizarea cu sectorul central al Culoarului Bran – Dragoslavele, în regiunea „gâlmelor Branului”

- identificarea sectoarelor de relief carstic din văile aferente bazinelor hidrografice Cheia şi Dâmbovicioara.

Participanţii la această aplicaţie:

- studenţii: Badea Monica, Bica Lavinia, Dumitru Mădălina, Linsu George, Margalin Emilia, Venete Carmen (anul I Geografie); Crâncîială Nicoleta, Murătureanu Larisa, Neaga Claudia, Voinea Mihaela (anul II Geografie), Manea Cătălin, Popa Nicolae, Ştefan Daniela (anul III Geografie), Bodnar Ionuţ, Cărăbuş Denisa, Ipingău Ionuţ, Jianu Mircea, Totoi Anişoara (Master Geografie)

- Stanca Veronica – secretara Departamentului de Geografie

-  Iordăchescu Magdalena – rectoratul Universităţii Valahia

- Murătoreanu George – responsabil aplicaţie

Vineri 12 decembrie 2008

Întâlnirea la ora 700 în Autogara Târgovişte – deplasare cu autobuzul până în Câmpulung Muscel.

930 Tur de orizont asupra oraşului Câmpulung Muscel şi asupra Depresiunii Câmpulung

1100 Plecare către Fundata judeţul Braşov

Deplasare Fundata – Fundăţica (staţiunea de cercetare şi practică a studenţilor de la Universitatea Valahia din Târgovişte) aproximativ 6 km.

Tur de orizont asupra Munţilor Bucegi, Leaota, Piazra Craiului şi Iezer

1500 Sosire la Fundăţica – acomodare

Seara – discuţii asupra principalelor tipuri de relief din Culoarul Bran – Dragoslavele şi din unităţile limitrofe (Munţii Bucegi, Munţii Leaota, Munţii Piatra Craiului şi Munţii Iezer)

Sâmbătă 13 decembrie 2008

Deplasare pe traseul Fundăţica – Fundata – Şirnea – Valea Pârâului Sec – Dâmbovicioara – Podul Dâmboviţei – valea Cheii – Peştera Uluce – valea Rudăriţa – Fundăţica (aproximativ 26 km) – traseu relativ uşor în condiţii de vreme stabilă, uşor înnorată, cu două reprize de ninsoare slabă

Obiectivele principale atinse: relieful petrografic –carstul din Valea Pârâului Sec, Valea Dâmbovicioarei, Valea Cheii, Valea Rudăriţa (peştera Uluce, Peştera Fulga), relieful structural, procesele geomorfologice actuale, cunoaşterea potenţialului turistic natural şi antropic al sectorului central al Culoarului Bran – Dragoslavele.

Duminică 14 decembrie 2008

Ora 800 plecare Fundata – Braşov

Ora 1100 Braşov – întâlnire cu geograful Nicolae Băcăinţan – vizită în împrejurimile oraşului Braşov cu plecare din punctul Dealul cu Melci

Ora 1430 – plecare către Târgovişte

Opinii ale participanţilor:

As putea sa spun doar ca mi-a plăcut mult. Si traseul si condiţiile si rezultatele. Si eu una nu am întâmpinat greutăţi, de nici un fel. As putea sa spun ca m-am ales doar cu beneficii. Si am înţeles un lucru foarte important: că o aplicaţie pe munte nu înseamnă sa vezi ceva anume, sa mergi exact unde iţi propui ci că trebuie să de bucuri de fiecare pas şi de fiecare privelişte pe care muntele ti-o oferă gratis.

Apoi mai e zicala "nu ştiu cui" ca "ceea ce faci pe munte, rămâne pe munte."  Am reuşit sa ne cunoaştem mai bine. Sa comunicăm cu colegii din alţi ani etc. Mergând pe munte si incercand sa-l studiezi te face sa te întorci oarecum in timp si sa te bucuri de lucrurile simple... de "primitiv". Chiar si cunoştinţele pe care profesorii îşi propun sa le asimilezi le poţi asimila mai bine in cadrul natural. Materialul didactic abundent îţi este de mare ajutor in procesul de asimilare.

Maria-Claudia Neaga:

M-a ajutat sa-mi redescopăr motivaţia pentru geografie;

Mi-a întărit impresia ca unii din vechii mei colegi sunt cei mai tari oameni pe care i-am întâlnit pana acum

Cătălin Manea

Traseu destul de accesibil, in ciuda faptului ca am întâlnit zăpada, si îmi plăceau peşterile....; condiţii excelente

George Linsu

Aplicatia de saptamana trecuta a fost faina, Fundatica mie mi se para un loc f frumos in care mereu m-as reintoarce cu drag, locul unde scapi de toata nebunia orasului si unde iti poti imagina o alta lume...doar a ta... Traseul nostru de atunci nu a fost unul nou pt unii din noi, am avut noroc de ceva zapada...lucruri deosebite vazute ce pot sa zic...? Cheile Dambovitei, intregul culoar Rucar-Bran se stie ca are ce arata, cu vedere la Piatra Craiului, Bucegii... Ultima zi, petrecuta in Brasov (cel mai frumos oras mi se pare mie si am sa ma reintorc acolo curand), ne-am cocotat pe Dealul Melcilor unde ai cea mai frumoasa panorama asupra orasului, am mai vazut cetatea si Tampa....

Concluzionand...mi-a placut si de data asta k de fiecare data...salut toata gasca cu care am fost la Fundatica:)

Denisa Cărăbuş

Traseul a fost lung, putin obositor dar am vazut o sumedenie de peisaje deosebite, am vazut procese si fenomene geografice despre care stiam doar din carti, conditiile au fost super iar atmosfera una calda si placuta; am invatat lucruri noi, am acumulat cunostiinte mai multe, mi-am facut prieteni, am invatat sa ma adaptez la conditiile muntelui; m-au durut putin picioarele de la traseu

Lavinia Bica

Chiar daca nu a fost pentru prima data cand se realizeaza o plecare la centru de cercetare a facultati de stiinte umaniste situat in comuna fundatica, eu am ramas placut surprins de modul in care s-a desfasurat intreaga plecare, mai ales ca au fost in numar mare stundenti din anii 1 si 2. In general a fost o plecare in care s-au putut afla lucruri noi.