Jurnale - Refugiul Coştila

Refugiul Coştila
Ajung pe vârful intermediar

Era o zi frumoasă de marţi. Şi vineri ar fi trebuit sa plecăm la mare. Dar ei s-au hotărat să amâne totul până după Paşti. Aşa că ar fi trebuit să fie un weekend foarte plictisitor.
        Dar în acea după-amiaza am fost la o diaporama. Super. Era prima mea diaporama şi mi-a placut atât de mult încât aş fi vrut să mai vad şi altele. Bineînţeles după ce-aş fi mâncat puţin (a durat vreo trei ore). Şi de acolo am hotărât să mergem cu toţii să sărbătorim reuşita diaporamei chestie la care eu nu aş fi vrut să particip. Dar a fost bine fiindcă acolo am aflat că se pregătea o ieşire la munte. Şi nu numai o ieşire ci aveam să ne căţăram. Şi cum eu eram nou venită printre alpinişti, mi s-a parut super. Mai ales că au început să-mi descrie împrejurimile. Ar fi fost în stare să-mi plătească drumul numai ca să mă duc.
        Aşa că într-o frumoasă noapte, ploioasă, cu o ploaie măruntă de primăvară etc... am plecat la munte. Şi ca totul să fie perfect unul dintre ei nu a venit, aşa ca am rămas doi şi pe tren a venit şi supracontrolul. Un frumos început pentru un weekend de vis.
        Ajungem pe la 7 în gara în Buşteni. Un cer acoperit, cu nişte nori mari de ploaie. Urât de tot.
        Începem să urcăm spre refugiul Coştila. Un drum de o ora şi jumătate, care datorita mie (nu mă mândresc cu asta), pentru că nu am a mai urcat pe munte cu rucsacul de mult s-a transformat într-un drum de doua ore şi jumătate. Pe la zece eram şi noi la refugiu. Partenerul meu de drum râdea de mine pentru eram obosită iar el avea chef de căţărare. Auziţi şi voi căţărare după ce ai urcat un traseu de două ore. Nici vorbă eu vroiam să dorm şi chiar aşa am şi făcut. După-amiaza aveam să descopăr minunata privelişte care o ai când priveşti de la refugiu şi aveam să mă bucur de ea. Şi am mai descoperit ceva. Lângă refugiu este o stâncă folosită pentru căţărare, de fapt sunt mai multe stânci, dar eu m-am căţărat doar pe una. De fapt am încercat doar. Adevărul este că nu am ajuns până sus.
        Dar lângă refugiu mai este o stâncă pe care pot să se caţere şi începători ca mine: Belvedere. Frumoasă privelişte......
        Dar să ajung la motivul pentru care m-am apucat să depăn amintiri. A doua zi, adica sâmbătă, n-a mai fost vreme atât de frumoasă. A plouat toata ziua. Pe la prânz au venit doi tipi din Bucureşti care mi-au vorbit pentru prima dată de alpinet. Erau plouaţi şi îngheţaţi. Au stat doar vreo cateva ore la refugiu dupa care au plecat. Din nefericire nu le-am reţinut numele şi nu aş putea să spun prea multe despre ei. Dar mi-ar plăcea daca m-ar contacta. Aş vrea să ştiu cum au ajuns acasă...
        Noi am plecat duminică de la refugiu. Ieşise soarele şi era din nou vreme bună. Am fi putut sa ne căţăram pe stâncă. Însă trenul nu statea să ne aştepte pe noi aşa că trebuia să plecăm. Mi-am luat la revedere de la refugiu şi am plecat spre oraş cu gândul că într-un viitor nu prea îndepărtat aveam să mă întorc şi să escaladez acele stânci.

Irina Roşu

Autor: Irina Rosu
Înscris de: Vasile Coţovanu
Vizualizări: 12147, Ultima actualizare: Duminică, 5 Nov 2000

Muntii BUCEGI

Un articol: [N-am găsit]

Tabara Caprioara-Plaiul Priporului-Varful Brindusa-Cabana Scropoasa

Fără foto Andreea craciun, Luni, 9 Sep 2002, 12:33

Au trecut 2 ani. Ai mai fost in Costila? Daca-nu, pregateste-te sa-ti dai jos parazapezile, ca "E interzisa intrarea cu paranameti"!