Apus pe Ceahlau

Submitted by: Florin Mihai
Apus pe Ceahlau
Publishing date: : May 9, 2001, views:: 20871
Geographic location: România, Muntii CEAHLAU, Barajul Bicaz
Used equipment: Minolta 800sim, obiectiv Tokina AT-X 28-70/2.8 Pro II, filtru po
Description: Premiul I Fotogeografica pentru Sectiunea "Fotografie artistica"
Bookmark and Share
Alpinet Photo Gallery
Fără foto Alin Teodorescu, Wed, May 9, 2001, 8:46 pm

Superba,ti-am dat 10.Am si eu niste poze dar nu stiu cu ce scanner sa le scanez ca sa aiba o calitate superioara.Daca poti sa ma ajuti ti-as fi recunoscator.

Fără foto Cristian Dinescu, Fri, May 11, 2001, 10:40 am

Doamne, ce superb !!! 10+

Fără foto Sebastian Nistor, Tue, May 22, 2001, 10:13 am

Multumesc...din pacate mai mult de 10 nu am putut sa dau pentru aceasta poza.

Fără foto Alex Light Play, Tue, May 22, 2001, 5:45 pm

Apocaliptica... Sanda

Fără foto Toporas Alexandru, Wed, May 23, 2001, 10:27 am

e jignitor sa dai note pentru asa fotografii...

Fără foto Laura Melenti, Wed, May 23, 2001, 10:59 am

"s-a trezit creierul si a zis: eu iubesc viata!" (Bacovia)

Fără foto Adonis Damian, Wed, May 23, 2001, 2:45 pm

Dumnezeule...

Fără foto Ufó Zoltán Egyed, Thu, May 24, 2001, 9:39 am

"Fotografie artistica"? Hehehe!

Fără foto Ovidiu Moise, Fri, May 25, 2001, 12:41 am

Din nou, nu pot comenta decat ceea ce se vede pe monitor. Monitorul meu se intampla sa fie etalonat. Astfel ca nu pot decat sa sper ca imaginea acesta este distrusa de o scanare execrabila. Deoarece daca arata intr-adevar asa si a castigat locul I la Expozitia Fotogeografica, ma intreb fie care a fost calitatea celorlalte imagini inscrise in concurs, fie cine a fost in juriu. Dar accept momentan ipoteza cu scanarea deficitara. In orice caz, petele din coltul din stanga jos si din alte parti ale imaginii, sunt absolut nefericite. In rest, este o fotografie facuta la apus, una din miile de fotografii de apus pe care le-am vazut pana acum, si care nu imi spune nimicmai mult decat celelalte. Ah, da, cu o scanare care sa redea detaliile din umbre (presupunand ca ele exista pe imaginea originala), imaginea ar castiga mult. Ma intreb, si poate ca Florin imi poate raspunde, care a fost scopul filtrului polarizant in acesta imagine?Si daca nu ar fi folosit mai mult un filtru gri degrade?Si/sau un filtru warm/sunset? Oricum, in asteptarea unei scanari decente (si exista cel putin trei persoane care ar fi bucuroase sa te ajute cu asta in redactia de la fotomagazin.ro), nu pot decat sa imi para rau de imagine.

Fără foto Adrian S., Fri, May 25, 2001, 11:58 am

Scanarea este deficitara, asa ne-au fost puse la dispozitie imaginile de catre organizatorii Fotogeografica.In ceea ce priveste restul: detalii in umbre nu existau nici pe original.Gusturile organizatorilor(ca de obiectivitate nu poate fi vorba)astea sunt.Culmea este ca la intrebarea lui Iskander - de ce a luat asta locul I- s-a raspuns: pt ca respecat toate regulile de fotocompozotie (sic!).Ha !Dupa ce am vazut la fata locului ,la expozitie au fost si lucrari peste aceasta fotografie din mai multe puncte de vedere (compozitie, tehnica etc),imho.Cam asta este...unul din zecile de mii de apusuri care nu-mi spun nimica

Fără foto Toporas Alexandru, Fri, May 25, 2001, 12:46 pm

Ovidiu Moise, Adrian Sorescu.... Primul crede in imagini ... al doilea e un tip " obiectiv"...pentru amindoi "Seeing is beliving"...Noroc ca aveti aparate de fotografiat care sa va stocheze si sa va prelucreze sensibilitatea ... discutabila de altfel, si poate si ceva computer care sa finiseze ce mai ramine din imaginea voastra...e bine de voi asa transpusi in "dos-ul" unei chestii prelucrate...personal nu dau doi bani nici pe pe fotocompozitie si cu atit mai putin pe locul ocupat de "poza"...iar sincer sa fiu nu m-as fi turat daca nu vedeam comentariul lui A.Sorescu "unul din zecile de mii de apusuri care nu-mi spun nimica "...dar repet pentru un tip obiectiv..care analizeaza totul din spatele unui obiectiv...profanul nu exista decit ca si termen de comparatie... Iar daca apusul asta nu-ti spune nimic e pentru ca nu l-ai facut tu.... Daca ar fi sa te analizez dupa ceea ce spui(scri) ai murit de mult fara sa intelegi mare lucru...ca sa fiu mai clar : ESTI ANACRONIC!!! VA MULTUMESC...pina acum am crezut ca eu sint cel circotas...

Fără foto Adrian S., Fri, May 25, 2001, 1:00 pm

Toporash:imho = in my humble opinion. Fiecare cu parerea lui .Cand e vorba de fotografie prelucarea digitala are ca scop aducerea imagini scanate spre original(negativ slide) daca tu ai un scanner care sa reproduca tonurile unui slide din prima arata-ne Nikon Minolta etc nu au fost in stare de asa ceva.Brevetaza-l tu pe al tau!!!Cand e vorba de categoria "prelucrate digital" sau cum vrei poti sa faci ce vrea muskiu tau. Sunt cativa pe alpinet care au bunul simt sa zica daca au facut asta sau nu @imaginile postate.Mai da cu okiu si pe net legat de subiectul asta(photo.net photocritique.net).

Fără foto oana grecu, Fri, May 25, 2001, 1:19 pm

uite polemici care la un moment dat isi pierd sensul, adica se departeaza prea mult de subiectul pe care il dezbat. Intr-adevar, sunt de acord o analiza obiectiva si amanuntita a sa nu scoate la iveala cine stie ce maiestrie fotografica, dar nici nu trebuie. Asta este frumusetea muntelui scaldat in lumina asfintitului. Nu e greu sa o privesti. Dar e covarsitoare. Va multumesc

Fără foto Adrian Mihaltianu, Fri, May 25, 2001, 2:08 pm

Frumos si decent surprins apus. Dar cam atat. Ceea ce e deja foarte mult, evident. Sunt insa, fie si doar pe Alpinet, imagini cu mult mai "artistice" (cine a inventat categoria asta?!!!). Vedeti-le pe cele ale lui Eremia Catalin, de exemplu...

Fără foto Ovidiu Moise, Fri, May 25, 2001, 6:36 pm

Adrian, nu stiam care a fost chestiunea cu scanarea, si nu am dorit decat sa remarc ca scanarea lasa de dorit mult de tot. Am vazut si in alta parte imaginile castigatoare si banuiam ca lipsesc detaliile din umbre. Alexandru T, desigur ca ai dreptul la opiniile pe care le doresti, dar daca poti spune ca nu dai doi bani pe fotocompozitie inseamna ca nu ai nimic de a face cu limbajul artei. Fara un limbaj comun (fie el al artei sau alceva), nu s-ar putea intelege om cu om. Oana, cand este vorba de apreciat o lucrare, fie ea pictura, fotografie, sculptura, etc, nu iei in considerare in primul rand cum arata subiectul original, nu-i asa? Ce s-ar fi facut Dali in acest caz? Iei in considerare ceea ce a realizat autorul in fata subiectului original. Si despre asta discuti. Nimeni nu contesta maretia apusului in sine. Eu discut realizarea autorului si valoarea ei. Apusul este un subiect extrem de abordat in fotografie. Este foarte dificil sa mai poti scoate ceva original. Dar nu imposibil.

Iulian Cozma Iulian CozmaAdministrator Alpinet , Sun, May 27, 2001, 8:51 pm

Pt. Ovidiu Moise: cum am mai scris si la alte fotografii: daca o fotografie nu iti place nu e nevoie sa o privesti, ai un mouse care te ajuta la asta. Si poate nu ai monitorul calibrat, si tot ce vezi, vezi prost, asa ca poate te abtii de la unele comentarii, care pot jigni.

Iulian Cozma Iulian CozmaAdministrator Alpinet , Sun, May 27, 2001, 8:52 pm

Si tot pt. Ovidiu Moise: daca nu stiai chestia cu scanarea, nu era mai usor sa intrebi: cu ce ai scanat-o, si dupa aceea sa comentezi ?

Iulian Cozma Iulian CozmaAdministrator Alpinet , Sun, May 27, 2001, 8:53 pm

Si tot pt. Ovidiu Moise: tu mergi pe munte ?

Fără foto Adrian Mihaltianu, Mon, May 28, 2001, 11:35 am

iulian, io zic sa vezi situl lui ovidiu, si apoi sa-l acuzi. interesanta discutie pe marginea unui apus de soare...

Fără foto oana grecu, Mon, May 28, 2001, 3:58 pm

Ovidiu, ai intr-adevar dreptate si nici nu vreau sa te contrazic in aceasta privinta dar (apropo nu-mi place Dali) polemicile luasera o intorsatura putin nedorita. Ah si daca tot vorbim despre asta stim ca fotografia este pictura prin lumina. Desigur conteaza cum folosesti lumina in pictura pe care o realizezi. Este normal ca apusurile sa fie asemanatoare oricat de frumoase ar fie ele. Tocmai modul in care este realizeata fotografia le diferentiaza. Si dupa cum am observat aceasta este o compozitie simplista si totusi frumoasa. Multumesc.

Fără foto Boaru Mara, Mon, May 28, 2001, 9:05 pm

Oare de ce oamenii isi pierd bunul simt atunci cand ajung sus. Daca iubesti muntele du-te sa-l vezi. Opoza nu face altceva decat sa-ti aminteasca de ceea ce ai vazut.Daca nu ai vazut incearca sa-ti inchipui ce a vazut Florin Mihai cand a fost acolo. Daca nu-ti place n-ai decat sa nu te iuti dar discutiile cu scanatul sau altele de acest gen lasati-le deoparet. Lasati sufletul sa se bucure in libertate. Ca sa fiu sincera, cand am privit prima data poza am simtit o inaltare sufleteasca si m-am gandit cat de fericit a fost Florin. Abia dupa ce v-am citit comentariile am observat ceea ce voi numiti defecte Mara Boaru

Fără foto oana grecu, Tue, May 29, 2001, 8:37 am

Mara, ai si tu un pic de dreptate, dar ca fotografi, sau ca oameni care iubesc aceasta arta este de datoria noastra sa observam si defectele, nu?

Fără foto oana grecu, Wed, May 30, 2001, 9:01 am

As vrea sa cer acceptul autorului de a dezbate aceasta fotografie si pe alt site inafara alpinetului. Multumesc

Fără foto Ufó Zoltán Egyed, Wed, May 30, 2001, 5:35 pm

Sa recapitulam: este o poza superba, cu un feeling inaltator, frumos mazgalit in stanga, cu o compozitie a la carte de obisnuita, intr-adevar pt. locul 1 la sectiunea "artistica" (chiar daca Ovidiu nu are monitorul calibrat si nu vede bine, hehehe). Bravo celor din juriu! Asta-i ARTA! Si va rog frumos sa nu ziceti nimic impotriva acestei fotografii!!! Hehehe.

Fără foto Adi Valean, Thu, May 31, 2001, 9:21 am

Egyed...imi place stilul de a abstractiza...Mda cam asta e esentialul...HeHe.Hic!..:)

Iulian Cozma Iulian CozmaAdministrator Alpinet , Fri, Jun 1, 2001, 9:28 pm

Pai daca dai click la "Pagina Personala Ovidiu Moise" te arunca la www.fotomagazin.ro ?!?!?!?

Iulian Cozma Iulian CozmaAdministrator Alpinet , Sat, Jun 2, 2001, 6:29 pm

Pentru Adrian: Pina la urma i-am gasit pagina lui Ovidiu, sint frumoase fotografiile, dar ......

Fără foto Pescaru Radu, Sun, Jun 3, 2001, 11:56 pm

Băi fraţilor, unii dintre voi tare ocoşi sunteţi. E uşor de demolat şi foarte greu de construit, ar trebui să fim mai puţin drăcoşi şi să ne bucurăm de tot ceea ce ne putem oferi reciproc arătându-ne unii altora fotografiile. Dacă vreunul dintre noi mai şi câştigă câte un premiu hai să ne bucurăm pentru el. Să fim PRIETENI cu TOŢII, doar ne leagă ALPINETUL, unul din puţinele lucruri foarte bune care s-au făcut pentru sufletul românului în ultimii ani. VĂ SALUT PE TOŢI!!

Fără foto Ovidiu Moise, Mon, Jun 4, 2001, 7:49 pm

Ce polemica, domnilor... Iulian, nu am dorit sa jignesc, scuze daca am facut-o. Raman la parerea mea ca, daca cineva isi expune fotografia, comentariile vor apare, bune si rele. Chestia cu mouse-ul este ridicola daca acceptam ca vrem sa invatam cate ceva. Daca vrem sa auzim doar comentarii de genul "este tare" , "beton", "maiestrie" si sa ne complacem in situatie... atunci va rog pe toti sa imi sariti comentariile. Apoi, chestia cu mersul pe munte este si mai ridicola. Mara, daca incerci sa iti inchipui ce a simtit autorul cand a fotografiat, sunt sanse sa reusesti si sanse sa nu reusesti. De aceea este treaba lui sa iti transmita sentimentul pe care il doreste si asta este unul din criteriile dupa care apreciezi fotografia. De aceea nu apreciezi apusul propriu-zis, ci doar reprezentarea data de autor. Ufo, excelenta rezumare a situatiei... ;o) Radu, felicitari pentru Florin.

Fără foto toader valentin, Thu, Jun 21, 2001, 1:54 pm

itzi multumesc pt ca ai aratat si altora asa ceva .este superba .totusi imi pare rau ce nu am putut sa-ti dau mai mult de 10!FOTOGRAFIA E DIVINAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! P.S. ASTA ESTE PAREREA MEA

Fără foto Iulian Andrei, Tue, Jun 26, 2001, 10:21 am

Primul gind care mi-a trecut prin minte cand am vazut aceasta fotografie a fost "alta fotografie prelucrata digital". dupa ce am studiat-o mai bine am avut ceva indoieli. Eu nu i-as fi dat premiul I...dar este frumoasa in mod sigur. Atat!

Fără foto Lia Dumiter, Mon, Jul 2, 2001, 11:34 pm

felicitari pt fotografie si premiu, dar mai ales pt comentariul adaugat de Radu!si de la mine un 10!

Fără foto Maria Samoila, Fri, Jul 13, 2001, 10:21 am

Superba..ai zice c-ai atins infinitul...

Fără foto Leo Chirilă, Wed, Jul 18, 2001, 10:50 pm

"Un singur nai, dar cate ecouri in paduri..."

Fără foto Cristina Gheorghiu, Wed, Aug 15, 2001, 3:43 am

Ce ma innebunitsi cu pete, cu digitale, cu scanari... Eu una nu pot vedea decat muntele si pe dumnezeu undeva acolo.

Fără foto Nicolae Florina Valentina, Mon, Aug 20, 2001, 6:21 am

Este foarte frumoasa fotografia, iti umple sufletul de bucurie! Eu sincer, nu vad nici o pata in nustiu ce colt imaginar si nici defecte de scanare.

Francisc Locota Francisc Locota, Tue, Aug 21, 2001, 1:13 pm

Nu sunt nici ultimul si primul care iti spune FELICITARI!!!

Fără foto Razvan Dumitrescu, Fri, Sep 14, 2001, 5:21 am

Florine, au stiut astia pe ce ti-au dat premiu, moshule. Nu te lasa. Nu se citeste pana la capat ce filtru ai folosit - imi poti face aceasta onoare?

Fără foto Cristina-daniela Ghita, Sun, Oct 7, 2001, 12:50 am

este intradevar ceva mirific

Fără foto Octavian Gigi, Sat, Nov 3, 2001, 8:27 am

lui adrian sorescu...pari foarte cunoscator intr-ale fotografiei, numai ca mai "profesionistule"...nu exista "negative slide"...un diapozitiv (slide) poate sa fie numai pozitiv (positiv, transparancy)...nu-mi place sa comentez, dar nu m-am putut abtine in fata unei asemenea tampenii...in loc sa faci comentarii de sute de cuvinte, mai bine ai face fotografii...

Cosmin Sava Cosmin Sava, Sat, Nov 17, 2001, 3:41 pm

Mi se pare o fotografie superba, ca si muntele dealtfel. Il cunosc foarte bine si e super

Fără foto Silviu Jitianu, Tue, Dec 11, 2001, 4:18 am

Lasati detaliile tehnice si mergeti in Ceahlau odata. Veti intelege ce e dincolo de aceasta imagine

Fără foto gina crivat, Tue, Mar 5, 2002, 7:54 am

pentru mara boaru: o fotografie nu cred ca trebuie in primul rand sa-ti aduca aminte ce-ai vazut mai demult intr-un anumit moment.ea trebuie sa fie singura un mesaj intreg.

Fără foto miklos gloria, Sat, Mar 23, 2002, 1:33 am

sunt de acord cu silviu........

Fără foto Dan Bistriteanu, Fri, Mar 29, 2002, 9:45 am

Dupa ce citesti tot ce au scris celantii despre aceasta imagine nu-ti mai vine sa comentezi nimic ci doar sa-ti pui retoric intrebarea..."In fond care-i scopul fotografiei..."E adevarat ca am vazut si imagini mai reusite si poate ca nu merita chiar locul I,dar daca imparatia a hotarit, atunci ...
Totusi este una din putinele concursuri-expo de la care nu pleci cu fruntea incruntata de atita arta si echilibru in compozitie...

Fără foto Marius Păcurariu, Mon, Apr 21, 2003, 5:33 am

Frumos, extraordinar...

Fără foto Lucian Ghebac, Fri, Jun 4, 2004, 12:06 pm

Senza parole...

Fără foto Varlan ., Fri, Jun 29, 2007, 1:30 pm

nu stiu daca o sa mai citeasca cineva ce mai scriu eu acum, dar in fond o fac pentru mine:-P cand e vorba de fotografia peisagistica, in opinia mea, o poza reusita e cea care reda subiectul veridic, cum e la momentul respectiv.cea de mai sus, indiferent de calitatea indoielnica a scanarii si altecele, exact asta reuseste.un apus in ceahlau cu norii mai sus decat iti imaginezi ca ar putea fi.

Daniela Ursu Daniela Ursu, Fri, Jun 29, 2007, 2:39 pm

Eu am citit, iar ultima propoziţie scrisă de tine înseamnă mult pentru mine, mai mult decât ai putea să-ţi imaginezi.

Alpinet Photo Gallery
Login or register to comment
Comments submitted by Florin Mihai
PhotoCommentDate
Ceahlaul dupa furtuna
Florin Mihai
Mai adaug ca niciodata nu mi-am insusit o alta identitate pentru a prezenta aceeasi imagine de doua ori.Ar fi o imensa prostie sa fac acest lucru.Am suficiente imagini frumoase pentru a fi postate pe site.Am lipsit mai mult de pe net din cauza programului extrem de incarcat dar zilele trecute mi-am instalat o linie de net dedicata si acum pot fi cu ochii in patru !!!!
Jun 15
Ceahlaul dupa furtuna
Florin Mihai
Am inteles ca un anume Botezatu Stefan a prezentat imaginea MEA drept a lui,adica mi-a furat-o !!! Este un gest stupid si prostesc. Pot dovedi oricind cu negativele de rigoare ca este fotografia mea.Voi contacta administratorul Alpinet pentru masuri!
Jun 15
Comments submitted by Florin Mihai
©Alpinet Project 1999 - 2024