Galeria Foto Alpinet |
exelent 10/10... |
Poate o expunere un pic mai scurta ar fi fost mai nimerita sau o valoare ISO mai mica. Prea multa lumina, nu iti sugereaza ideea de nocturna. Altfel, un cadru muncit si placut. |
Daniel Chiricheş, Sâmbătă, 19 Feb 2011, 11:01 Realitatea din teren a fost urmatoarea: lumina destul de slaba, luna in primul patrar, dar apusa undeva dupa creste. In contrast, lumina artificiala din apropierea cabanei era foarte puternica. Ca o comparatie cu fotografia Couvercle a lui Sorin Rechitan, unde formula (care nu-i o regula de altfel) f/10 ASA 100 a functionat perfect si datorita faptului ca era realizata nu la mult timp dupa apus, in cazul acesta rezultatele erau dezastruoase: o cabana luminata foarte puternic intr-un background aproape inexistent (in Couvercle poti observa cum o ultima fasie de lumina atinge foarte frumos crestele din fundal). Ideea initiala a fost cea a unei felicitari pentru Craciun, cu alte cuvinte, zapada luminata intens si foarte multe stele. Ca sa reduc diferentele de iluminare intre planuri, sa nu fiu nevoit sa distrug fotografia prin post-procesare si in acelasi timp sa nu depasesc 30 de secunde (prin miscarea stelelor s-ar fi ruinat total ideea initiala de la care plecasem) am crescut sensibilitatea la 800 - la care EOS 5D-ul se descurca de minune. Si... cam atat. |
OK. Multumesc pentru precizari. Succes si lumina buna in continuare! |
Frumos! Şi se pare că Samyang-ul stă bine. |
Daniel Chiricheş, Marţi, 22 Feb 2011, 16:05 Sta surprinzator de bine si are o rezolutie excelenta. Ca o comparatie, ar fi echivalentul pe un body crop al unei lentile cu focala de aproximativ 9mm (caracteristica fisheye). Si totusi, e o lentila super-angulara si atat. Unghiul imens si rezolutia buna mi-au permis si un crop subtil in prim-plan. Cum nimic nu-i perfect, distorsioneaza si e aproape imposibil de fixat, ceea ce o face neutilizabila pentru arhitectura. Are si un bulb imens, dar un gradual Cokin X-Pro se poate folosi fara probleme. Si cum de polarizare nu poate fi vorba pentru o lentila atat de "cuprinzatoare", ramane o alegere excelenta pentru landscape. |
Faina rau |
Am bănuit un mic crop pentru că m-am uitat un pic la caracteristicile lui şi am văzut că distorsionează puţin dar per ansamblu îmi place obiectivul. Mi-ar placea şi mie unul să incerc să văd ce iese însă în ultima vreme m-am mai îndepartat de conceptul şi înţelesul cuvântului sau etichetei dacă vrei, de "fotograf". Am încetat să mai fiu "fotograf"... Îmi doresc să fiu doar omul, montaniardul sau orice altceva, cel care pe unde merge, face şi poze, fix aşa cum simte, fără să mai ţină cont de toate regulile şi fără a dori să impresioneze pe cineva. Nu e nici un apropos! E vorba de ceea ce simt în ultima vreme şi îmi place pentru că am trecut şi prin perioada în care eram şi mă credeam "fotograf"... Cred că a te crede "fotograf" este dăunător pentru pozele oricui. E mult mai bine să te prinzi că mai întâi eşti omul... |
Daniel Chiricheş, Miercuri, 23 Feb 2011, 13:12 Foarte frumos spus. De altfel, singurele obiective pe care le mai folosesc sunt acest uw manual si un Asahi Auto-Takumar 55mm ƒ/1.8, manual si el, conceput acum 30-40 de ani. Dupa cum spuneai intr-un alt comentariu, nimic nu se compara cu placerea de a controla inelele. Si parca iti oferi si mai mult timp sa gandesti si sa concepi fotografia. |
arată ca o pictură! Complimenti. |
Galeria Foto Alpinet |
1-20 din 88 | > [21-40] [41-60] [61-80] >> |
Fotografie | Comentariu | Data |
lumina de dimineaţă Daniel Humelnicu | Si eu. | 7 Ian |
bucegi mihai-ian nedelcu | Excelenta. | 13 Dec |
Mistic Nicolae Cristian Bădescu | Excelenta. | 4 Dec |
Spectrul din Brocken Dan Izvoreanu | Am inteles, adica ar trebui sa-ti dau un 2? | 24 Nov |
Clasic în viaţă Daniel Humelnicu | Faina, mergea un clone/heal pe firul de praf... | 7 Nov |
Autumn lights Daniela Ursu | Frumoasa. Felicitari! | 12 Sep |
dupa o ploaie de vara mihai-ian nedelcu | Frumos. Gradualul ar fi mers ridicat o idee. | 30 Iul |
Rodna Dan Izvoreanu | Ce facem? Incepem cu versiuni beta?:-D | 25 Apr |
Still of the night Daniel Chiricheş | Si-un remi intins asa, pana dimineata...:-D | 18 Dec |
Valea spumoasă Nandor Vajda | Unde, mai exact? | 14 Nov |
Exultation Cosmin-Ovidiu Stan | Superba si peste media din ultima vreme. Ai fi putut sa obtii focusul in tot cadrul (mai ales pentru tipul tau de aparat e destul de simplu), in schimb ai ales sa focalizezi in fundal. Ar fi fost perfecta!:-D | 14 Nov |
toamnă în gri Daniel Humelnicu | 25 Oct | |
Zănoaga Daniel Ionescu | Din cauza unghiului de cuprindere dar si a perspectivei, la un astfel de obiectiv trebuie avuta in vederea intotdeauna incadrarea. O compozitie de genul, stand in picioare, luat totul in vizor, poate deveni la un moment dat plictisitoare. Un ultra-wide iti permite sa te apropii de subiect, sa incerci un unghi dramatic, sa te lasi la pamant, sau sa incadrezi pana in varful degetelor. Rezultatele in cazul acesta se schimba radical, un pas, facut in orice directie, modifica total perceptia. Apropo, folosesti constant un filtru warm? Spor! | 21 Sep |
Măgura Codlei Daniel Chiricheş | Asa este. E putin inclinata. Multumesc! | 22 Mai |
Base camp 1 Şerban Sîmbotelecan | E pacat sa ramana necomentata. Le compui ingrijit, in plus setup-ul adesea ia destul timp si efort. | 5 Mai |
Sculpturi de iarnă Octavian Radu Topai | Si inca o data, in sfarsit! | 21 Mar |
Un moment de liniste Octavian Radu Topai | In sfarsit! | 21 Mar |
Still of the night `` Daniel Chiricheş | Foarte frumos spus. De altfel, singurele obiective pe care le mai folosesc sunt acest uw manual si un Asahi Auto-Takumar 55mm ƒ/1.8, manual si el, conceput acum 30-40 de ani. Dupa cum spuneai intr-un alt comentariu, nimic nu se compara cu placerea de a controla inelele. Si parca iti oferi si mai mult timp sa gandesti si sa concepi fotografia. | 23 Feb |
Still of the night `` Daniel Chiricheş | Sta surprinzator de bine si are o rezolutie excelenta. Ca o comparatie, ar fi echivalentul pe un body crop al unei lentile cu focala de aproximativ 9mm (caracteristica fisheye). Si totusi, e o lentila super-angulara si atat. Unghiul imens si rezolutia buna mi-au permis si un crop subtil in prim-plan. Cum nimic nu-i perfect, distorsioneaza si e aproape imposibil de fixat, ceea ce o face neutilizabila pentru arhitectura. Are si un bulb imens, dar un gradual Cokin X-Pro se poate folosi fara probleme. Si cum de polarizare nu poate fi vorba pentru o lentila atat de "cuprinzatoare", ramane o alegere excelenta pentru landscape. | 22 Feb |
Still of the night `` Daniel Chiricheş | Realitatea din teren a fost urmatoarea: lumina destul de slaba, luna in primul patrar, dar apusa undeva dupa creste. In contrast, lumina artificiala din apropierea cabanei era foarte puternica. Ca o comparatie cu fotografia Couvercle a lui Sorin Rechitan, unde formula (care nu-i o regula de altfel) f/10 ASA 100 a functionat perfect si datorita faptului ca era realizata nu la mult timp dupa apus, in cazul acesta rezultatele erau dezastruoase: o cabana luminata foarte puternic intr-un background aproape inexistent (in Couvercle poti observa cum o ultima fasie de lumina atinge foarte frumos crestele din fundal). Ideea initiala a fost cea a unei felicitari pentru Craciun, cu alte cuvinte, zapada luminata intens si foarte multe stele. Ca sa reduc diferentele de iluminare intre planuri, sa nu fiu nevoit sa distrug fotografia prin post-procesare si in acelasi timp sa nu depasesc 30 de secunde (prin miscarea stelelor s-ar fi ruinat total ideea initiala de la care plecasem) am crescut sensibilitatea la 800 - la care EOS 5D-ul se descurca de minune. Si... cam atat. | 19 Feb |
1-20 din 88 | > [21-40] [41-60] [61-80] >> |