Surpriza din miezul muntelui

Înscrisă de: Daniela Ursu
Surpriza din miezul muntelui
Data publicării: : 15 Mai 2013, vizualizări:: 1669
Localizare geografica: România, Muntii CEAHLAU, Piatra Sura
Echipament folosit: Nikon
Descriere: Privind înapoi spre locurile de unde coborâsem, ce-mi văd ochii şi ce-mi fotografiază aparatul? Stâncile cele dragi ale peretelui pe care-l pozasem de-atâtea ori, în ani la rând de ture, s-au transformat într-o capcană plină de surprize, ce m-au pun pe gânduri până şi pe mine... Bucata dislocată era destul de mare, atât ca suprafaţă, cât şi ca adâncime. M-am întors să-i caut până şi urmele, dar mi-a fost aproape imposibil. Până în râpele adânci de la baza peretelui au ajuns numai pietre, nicidecum blocuri... E friabilă pe-alocuri piatra mea şi pe unde nici nu te aştepţi, răsun-a gol...
Daniela Ursu - Galeria personală
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Fără foto Dan Loghin, Sâmbătă, 18 Mai 2013, 20:42

Incet-incet, vor apare si "dedesubturile" Pietrei Sure. La propriu! Peste citeva zeci de ani, poate.

Fără foto Dan Loghin, Sâmbătă, 18 Mai 2013, 20:42

Am mai vorbit noi de adincurile Pietrei Sure. Din nou, la propriu!

Daniela Ursu Daniela Ursu, Duminică, 19 Mai 2013, 3:34

Hristos a înviat, mulțumesc pentru comentarii!
Încerc să am răbdare câteva zeci de ani, dar parcă nici degeaba nu pot să stau până atunci...
Ai dreptate. Și fără să-mi fi dat seama, realizez acum că mi-am schimbat involundar, dar la propriu, perspectiva: în multe ture în doream să ajung cât mai sus și tot mai sus, să aflu altitudinea (cât de cât) exactă, dacă e într-adevăr 1525 m cu trecută pe toate hărțile turistice sau dacă 1534 m după cum figura pe o altă categorie de hărți, pentru că-mi spuneam că 9 metri pot face diferența. Și uite că de ceva vreme mă tot atrag adâncurile ei...
Voi posta pentru tine câteva aerofotografii realizate de dl. Puiu Zaharia, ptr. care am primit acordul de a le publica pe Alpinet.

Referitor la această postare, fotografia de sus este realizată pe 1 mai 2012, iar cea de jos, în sept. 2011.

Petre Corici Petre Corici, Luni, 20 Mai 2013, 9:12

Trebuie asteptat cam un milion de ani ca sa cada incet si pe bucati toata Piatra Sura: timpul geologic are alt tact decat cel al vietii noastre. Stancile acelea le uda din belsug ploile de toamna iar iarna ghiata de sub ele le unfla si, repatand asta ani si ani, bucati din ele se dizloca in final, cum s-a intamplat aici. Intelegem acum ca muntii pitici ai Macinului au fost odinioara mai inalti si mai falnici decat Ceahlaul?
Ca alpinisti cataratori ptebuie stiut si luat in serios ca o stanca ce suna a gol inauntru spune nu ca acolo ar fi o camera fabuloasa ci ca acea bucata de stanca este deja desprinsa-exfoliata si este pregatita sa cada; nu stiim exact cand!

Fără foto Dan Loghin, Luni, 20 Mai 2013, 10:16

Daca, dle Corici, comentariul dvs. ma implica cumva, aveti, mai la vale, raspunsul meu: ma refeream la ce se afla ACUM in adincurile Pietrei Sure.
Nu este cazul sa asteptam sa se darime (!) Piatra Sura pentru asta (ce idee!). Nu este vorba de stinci "ce suna a gol inauntru" si nici de "ghiata" (sic!) care "unfla" (sic!).
In privinta a cit de inalti erau cindva muntii pitici al Macinului si comparatia falniciei lor, nu am cum zice ceva despre. chiar daca, probabil, in chestiune se pot pronunta, ca si in cazul meu, si "alpinistii cataratori".
Chiar si asa, retineti va rog si imi cer scuze anticipat ca repet: prin adincuri nu trebuie neaparat inteles stinci "ce suna a gol inauntru" (sic!) si nu la asta ma refer. Mai sunt si (atitea) altele....
Daca, dle Corici, comentariul dvs. nu ma implica nicicum, atunci binevoiti a nu lua in seama cele de mai sus. Multumesc!

Petre Corici Petre Corici, Luni, 20 Mai 2013, 11:29

Te-ai bagat ca musca in.... Nu cu tine vorbeam si nici nu-ti citisem comentariul. Asa ca...

Fără foto Dan Loghin, Luni, 20 Mai 2013, 12:25

Inteleg, din spusa "te-ai bagat...", ca erati deja "inauntru" (impreuna cu musca) si studiati adincurile "goale" ale "inauntrului". "Succesuri"!

PS. "Nici nu-ti citisem comentariul."

Fără foto Radu Popescu, Vineri, 24 Mai 2013, 7:40

Domnule Loghin, haideţi totuşi să apreciem savanta şi originala definire acordată de către dl. Corici termenului "gelifracţie" :-D

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Daniela Ursu
 1-20 din 1655
  > [21-40] [41-60] [61-80] >>
FotografieComentariuData
Iovanu'
Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
O desfătare, Hume, felicitări!

P. S. O întrebare. Pet-uri nu fură deloc p-acolo?
31 Oct
Amurg de toamnă
Paul Pătrăţanu
Se vede și Piatra Sură... Mă bucur că ai revenit!
30 Sep
Muntele Ciucaș
Emi CristeaAdministrator Alpinet
Mi-aţi făcut un dor nebun de Ciucaş, cu pozele voastre... Şi tu şi tătăitza Teo...:-) Până ajung pe creste, nu-mi rămâne decât să mă mai urc pe nush ce bloc din Braşov să-l văz şi să-l salut...
26 Aug
Răbufnire
Cosmin-Ovidiu Stan
Oliver, Buddha & Bonsai! Şi ce se potriveşte!
22 Aug
Cetatea şi Plăieşii
Daniela Ursu
Mulțumesc. Mă bucur că place ochiului domniei tale.
Brâna dintre Cetățuie și Călugări, inaccesibilă și lipsită de interes până mai ieri, are acum o potecă bine conturată și bătută adesea de cei care poposesc la Camera Pătrată.
21 Aug
De vorbă cu solomonarii
Daniela Ursu
Ating. Sunt singură în această atingere.
21 Aug
Aleile zeilor
Daniela Ursu
Și într-o altă ordine de idei, pentru domnii admini: pe când ne vom desfăta privirea în Galeria Fotogeografica 2013?
28 Iun
Aleile zeilor
Daniela Ursu
Vă mulțumesc pentru comentarii!
De precizat că acea poiană nu este vizibilă de jos, nici de pe cărăruile spre creastă, ci probabil numai cățărat fiind pe stâncile cele mai înalte și cele mai periculoase - deopotrivă. Personal, nu am văzut-o. Voi încerca o "suprapunere" a unor aerofotografii cu hărțile de la începutul secolului XX.
Pe de altă parte, am solicitat d-lui Zaharia astfel de fotografii în speranța că voi vedea în ele, de sus, și înșiruirea de cascade ce delimitează la Nord și Sud Masivul Piatra Sură - cascade pe care le-am traversat în totalitate anul trecut, despre care sper că într-o bună zi voi scrie un articol, dar despre existența cărora nu au auzit nici nea Puiu nici cei ce promovează turismul montan în Neamț.
28 Iun
Ora 6 a.m.
Viorel Borteş
Foarte frumos, Viorel!
29 Mai
Absint și culoarea dulce a ochilor mei
Daniela Ursu
Din păcate, toate fotografiile primite au fost procesate înainte, astfel că unele au contrastul prea accentuat. Eu am intervenit asupra lor în anumite limite.
20 Mai
Absint și culoarea dulce a ochilor mei
Daniela Ursu
Da, Emi. Sunt realizate de dl. Puiu Zaharia dintr-un motodeltaplan şi postate cu acordul domniei sale. Ideea mea era să pun denumirile tuturor stâncilor văzute din această perspectivă. De altfel, dintre câte aerofotografii cu Ceahlăul am văzut, fie din parapantă sau deltaplan, numai în galeria d-lui Zaharia am regăsit Piatra Sură, ceea ce mă interesa şi cel mai mult.
20 Mai
Surpriza din miezul muntelui
Daniela Ursu
Hristos a înviat, mulțumesc pentru comentarii!
Încerc să am răbdare câteva zeci de ani, dar parcă nici degeaba nu pot să stau până atunci...
Ai dreptate. Și fără să-mi fi dat seama, realizez acum că mi-am schimbat involundar, dar la propriu, perspectiva: în multe ture în doream să ajung cât mai sus și tot mai sus, să aflu altitudinea (cât de cât) exactă, dacă e într-adevăr 1525 m cu trecută pe toate hărțile turistice sau dacă 1534 m după cum figura pe o altă categorie de hărți, pentru că-mi spuneam că 9 metri pot face diferența. Și uite că de ceva vreme mă tot atrag adâncurile ei...
Voi posta pentru tine câteva aerofotografii realizate de dl. Puiu Zaharia, ptr. care am primit acordul de a le publica pe Alpinet.

Referitor la această postare, fotografia de sus este realizată pe 1 mai 2012, iar cea de jos, în sept. 2011.
19 Mai
french sunset
Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
Minunat moment!
17 Mai
Şi acuma pe unde o luăm?
Claudiu-Mircea Birliba
Eu mă gândeam la vestale în loc de scufițe...:-)
VESTÁLĂ, vestale, s. f. Preoteasă care întreținea focul sacru în templul zeiței Vesta; femeie virtuoasă.
Vestalele în număr de șase întrețineau focul sacru care se înnoia la 1 Martie în fiecare an. Dacă focul se stingea, pontificele biciuiau vestala vinovată...
29 Mar
Şi acuma pe unde o luăm?
Claudiu-Mircea Birliba
Teribil Vestale!:) Ori e cocoțat mai sus ori e cocoțat mai jos...
http://alpinet.org/main/foto/showfoto_ro_item_109104.html

Felicitări pentru tură!
28 Mar
Încremenire
Claudiu-Mircea Birliba
Ai dreptate. Iar brâna aia e grozavă!
28 Mar
Poienile stanelor, stânelor şi stănilelor
Daniela Ursu
Mulțumesc pentru interesul manifestat față de fotografii și continuarea conversațiilor.
E clar că excursioniștii au plecat/urcat din Durău spre Toaca via Cabana Fântânele. Au traversat platoul, au coborât spre Fântâna Mitropolitului, apoi (Bănui eu!) spre (fostul/primul) Jgheabul lui Vodă (”În fața noastră se deschide în coasta muntelui o adâncă spintecătură, care se aseamănă foarte mult cu Valea Cerbului din Bucegi. De-aici încolo nu mai e cărare”) Și pentru că ”ne lăsăm pe vale în codrul brăcuit de sub Piciorul șchiopului. Printre copaci trântiți, printre hârtoape și bolovani, scoborâm mereu, ca-n adâncul unei prăpăstii.” înclin să cred totuși că au trecut din Vodă-n Drumul Prințului, potecă străbătută la acea vreme (anul 1900) deși traseul Dochia-Piciorul Șchiop-Duruitoarea-Viezuri-Durău despre care se știe că a fost descris de Vlahuță, e omologat abia în 1936 și marcat cruce roșie pe fond alb, socotit fiind traseu istoric.

Desigur, Gardul Stânelor NU e sub nicio formă Gardul Stănilelor. Conform descrierii, pare mai degrabă Gardul Panaghiei, așa cum spune și Titus.
28 Mar
Zbor deasupra unui Munte sfânt
Daniela Ursu
Mulțumiri! Ar mai fi fost multe de adăugat, dar se încărca fotografia: în partea de sus - Piatra cu Cerdac, Piatra Ciobanului, spre dreapta - Polițele cu Crini, jos - Bâtca Neagră.
Denumirile suferă modificări și ele. Pe Google Maps, Stănilele Mari pe care le știam noi de-i viață sunt ”Tronurile Zeilor”...
28 Mar
Încremenire
Claudiu-Mircea Birliba
Bun unghiul... Știi că era menționat prin toponime și Turnul Stancăi. Acum se vede de ce.
28 Mar
Şi acuma pe unde o luăm?
Claudiu-Mircea Birliba
Faină pespectiva!
Vestale?
28 Mar
Comentarii înscrise de Daniela Ursu
 1-20 din 1655
  > [21-40] [41-60] [61-80] >>
©Proiectul Alpinet 1999 - 2024