Un munte ca o găoace

Înscrisă de: Mihai Nicolescu
Un munte ca o găoace
Data publicării: : 8 Mar 2005, vizualizări:: 1217
Localizare geografica: Franţa
Album (slideshow): Atingînd cerul
Echipament folosit: Sony Cybershot DSC-F717, filtru polarizator
Descriere: Vedere din staţiunea Les Angles (www.lesangles.com) asupra muntelui Cambre d'Aze, pe care se află domeniul Espaces Cambres d'Aze (www.cambre-d-aze.com).
Mihai Nicolescu - Galeria personală
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Lucian Jurca Lucian Jurca, Marţi, 8 Mar 2005, 15:37

Mihai, nu incetezi sa ne impresionezi cu pozele tale insotite de descrieri foarte utile!:-D

Fără foto Cristian Axon, Marţi, 8 Mar 2005, 18:58

In alta ordine de idei, filtrul polarizator nu pare sa te fi ajutat prea mult in seria asta de fotografii. Poate din cauza ca nu ai avut lumina in unghiul necesar de 90 grade....

Lucian Jurca Lucian Jurca, Marţi, 8 Mar 2005, 19:18

A avut mai multe unghiuri, vezi numele statiunii!:-P:-P:-D

Lucian Jurca Lucian Jurca, Marţi, 8 Mar 2005, 19:18

Cine a zis ca e in Spania?!:-?:-)

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Marţi, 8 Mar 2005, 20:55

Salut, Cristian. Adevarul este ca odata insurubat filtrul, nu l-am mai scos, din doua motive: unul era frigul teribil, de-mi intepenea mîna cind scoteam manusa, in numai citeva secunde (numai aia de la National Geographics o mai fac:-D), iar al doilea era faptul ca mereu, din orice unghi, existau reflexe de lumina pe care am sperat sa le controlez in felul asta. Dar am sa fac niste probe, cu si fara.
In alta ordine de idei. Constat ca s-a introdus o modificare pe site, in sensul ca acuma, dai click dreapta pe o poza si NU mai apare meniul contextual din care sa se poata extrage proprietatile unei fotografii (ca de exemplu, dimensiuni in pixeli, dimensiune fisier in Kb, etc.). Am impresia ca modificarea asta are oarece legatura cu niste comentarii pe care le-am facut adminilor, in legatura cu faptul ca: 1) logotipul Alpinet, adaugat in mod automat in dreapta jos, modifica (si mai ales inrautateste) compresia jpg, si 2) unele fotografii (luate complet aleator) aveau, inexplicabil, dimensiuni mult peste 80 Kb. Pe de alta parte, vad ca pozele mele se vad pe net mult mai rau decit originalele pe care le-am trimis eu. Ti s-a intimplat cumva ceva similar? Ai cumva vreo informatie de ce se petrece pe aici, in sensul asta? Ti-as fi recunoscator daca mi-ai putea da vreo informatie.

Cătălin Olteanu Cătălin OlteanuAdministrator Alpinet , Marţi, 8 Mar 2005, 21:35

Mihai - modificarea nu are nici o legatura cu introducerea logo-ului, care la randul lui nu are nici o legatura cu modificarile de calitate (in plus sau minus) sau cu depasirea celor 80KB. Daca doresti explicatii, te poti adresa administratorilor.

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 2:29

Stimate Catalin, cu tot respectul, trebuie sa-ti spun ca am facut-o deja. M-am adresat adminilor de doua ori, si nu am primit absolut nici un raspuns, niciodata. Iata care a fost primul mesaj, precum si esenta intrebarilor mele (19-12-2004):
------------------------
Salutare la toata lumea!
Doua chestiuni voiam sa va intreb:
1) Mi se pare foarte buna ideea de a adauga logotipul Alpinet la toate fotografiile care intra in top sau galerie. Dar atentie! Programul care o face in mod automat modifica gradul de compresie al imaginii jpg, in asa fel incit o imagine initiala de 80 Kb ajunge sa aiba doar 70 sau chiar 60 Kb. In felul asta, ceva-ceva se pierde din calitatea fotografiei, nu? (Am verificat asta intrind in Proprietatile fotografiilor, dupa publicarea lor.)
2) Tot legat de Proprietati. Am constatat cu timpul cum diverse fotografii (mai mult de una) au de ordinul a 85000-86000 bytes, ceea ce inseamna peste 80 Kb (= 81920 bytes). E vorba de fotografii "normale", nu de panorame. Cum se explica asta? Cum se pot trimite, din moment ce pentru a face Upload, mai intai, se verifica dimensiunea fisierului?
Craciun fericit si un An Nou cu bucurii la toti alpinetii!
Mihai Nicolescu
------------------------
Cu asta vreau sa spun ca atunci cind se deschide un fisier jpg pentru a-l modifica (adica pentru a-i adauga un logotip, de exemplu), in mod automat si inevitabil, gradul lui de compresie (si prin urmare, dimensiunea lui in Kb) se modifica, in sensul ca se inrautateste (daca cumva asta este procedeul folosit). Pe de alta parte, disparitia optiunii de click dreapta m-a surprins si mai tare, pentru ca pare mai degraba o forma de a impiedica astfel de verificari. Probabil ca exista alte motive pentru decizia asta, dar cum nu am primit nici o explicatie... Oricum, nu fac o tragedie din asta, era curiozitate pura. Salutari cordiale.

Fără foto Konrad Beti, Miercuri, 9 Mar 2005, 7:41

Da Mihai, foarte frumos scris. Sincer, niciodata nu m-a interesat aspectul asta, dar acum, ca ne-ai atras atentia... Nu mi se pare corect sa schingiuiesti calitatea unei fotografii la sub 80 Kb in timp ce pentru altii exista (mici?) exceptii. Unii sunt mai egali decat altii? OK, eu nici pana in ziua de azi nu am reusit sa micsorez marimea fisierului atat de mult incat sa ma incadrez in baremul alpinetului, si in acelas timp sa mentin calitatea initiala. Dar daca asta e regula, ma supun. Constat insa cu surprindere ca regula nu e pentru toata lumea la fel. Acuma, ce mi-s 80 kb, ce mi-s 85 kb... Din pacate insa exista gestul. Este bresa din regulament. Si daca un sistem informatic poate fi pacalit sa accepte peste 80 kb, ce mai conteaza ca sunt 81 kb sau 81 Mb. Cu atat mai mult cu cat prin click dreapta nu mai poti verifica...

Oh well... vorbim strict de corectitudine. La urma urmei, eu unul intru pe alpinet din motive sentimentale. Nu am veleitati de mare fotograf, nu vreau note si nici macar nu insist sa mi se publice poze respinse in timp ce altele cu subiecte similare apar in mod constat. So what? Poate nu le place numele meu. Dar privesc si sa ma bucur de munca altora si incerc s-o apreciez ca atare. Chiar daca aprecierea asta nu e pe gustul tuturor. Pentru mine notele sunt un mic, un foarte mic, omagiu adus muncii voastre de a face, prelucra si posta o poza pe alpinet. Si tocmai pentru ca implicarea sentimentala e mare, te doare sa afli ca unii sunt tratati in mod diferit fata de altii. Si ai dreptate. Apoi mi se pare incorect ca in baremul ala micut de 80 kb sa ti se includa automat sigla alpinet. Pe de alta parte... Administratorii probabil au hotarat asa pentru protectia dreptului de autor al fotografiilor. Au fost cazuri de poze furate de pe alpinet si folosite in scopuri comerciale. Iar daca deocamdata sunt doar 80 Kb, asta este... Mai mult nu se poate si eu ma bucur ca sunt si astia.
Toate cele bune tuturor.:-)

Ionuţ Nechita Ionuţ NechitaAdministrator Alpinet , Miercuri, 9 Mar 2005, 10:05

La inscriere, fotografiile sunt intr-adevar limitate la dimensiunile din regulament. In momentul inscrierii insa, se fac urmatoarele transformari:
- se converteste JPEG-ul trimis de utilizator in JPEG encodat \"baseline\" (adica nu intretesut). Mai avem oameni care trimit si asa ceva, si nu \"face bine\" generatorului automat de panorame si slideshow-uri.
- fara a salva JPEG-ul pe disc, se aplica sigla alpinet in coltul stanga jos.
- se salveaza final JPEG-ul cu calitatea de 80%
- se extrage si se salveaza thumbnail, din acest JPEG final.

In urma acestui procedeu de prelucrare automata, mai mult ca sigur ca fisierul rezultat are dimensiunea diferita fatza de cel inscris, si uneori chiar mai mare de 80 KB. De asemenea, in circa 5% din cazuri, este posibila o inrautatire a calitatii JPEG-ului salvat (artefacte), din cauza decompresiei si recompresiei dupa modificare.

Modificarea pe site cu scoaterea meniului contextual si aplicarea logo-ului Alpinet este pentru protectia la salvare / folosire neautorizata (e.g nu pe site-ul Alpinet) a fotografiilor. Nu are nici o legatura cu nici un comentariu al nimanui, asa cum foarte usor ai dedus.

Ionuţ Nechita Ionuţ NechitaAdministrator Alpinet , Miercuri, 9 Mar 2005, 10:07

Konrad Beti, vorbesti in necunostinta de cauza. Bineinteles ca cineva te sapa pe tine, cuiva nu-i place de tine... Mi se pare mie sau ai oarescare frustrari?

Mihai Nicolescu, n-ai primit pe mail nici un raspuns pentru ca adresa ta de mail NU ACCEPTA MAIL de la Alpinet.org. Ia verifica tu pe-acolo inainte sa bagi de vina.

"This is an automatically generated Delivery Status Notification.

Delivery to the following recipients failed.

mihai-nicolescu@terra.es


"

Fără foto Konrad Beti, Miercuri, 9 Mar 2005, 18:53

Nu vorbesc in necunostinta de cauza, ci conform cu ceea ce stiu precis la un moment dat. Nimic mai mult, nimic mai putin. Cat despre frustrarile pe care le am cand intru pe alpinet, am o banuiala ca te inseli. Dar nu e nici o problema. Iar daca simte careva nevoia sa "ma sape", sa sape mai departe pentru ca putin exercitiu prinde intotdeauna bine la irigarea creierului cu sange.
Poze respinse au avut si altii, nu numai eu. Cu singura deosebire ca atunci cand, rareori, am cerut niste raspunsuri, le-am primit. E drept ca pe un ton ceva mai placut decat cele care vin de la tine. Dar nici asta nu e o problema. Chestie de personalitate.

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 21:34

Salut, Cataline. Da, acum e clar care e procedura desi, dupa umila mea parere, nu e cea mai potrivita. La urma urmei, e vorba de un concurs sau, cel putin, de un portal in care membrii lui incearca sa expuna maxima calitate. Interventia softului, explicata de Ionut Nechita, face ca aceasta calitate sa se piarda intr-o oarecare masura. Nu cred ca ar fi prea complicat de scris o rutina care, dupa toate modificarile pertinente (jpeg baseline, sigla, thumbnail...) sa aplice ACEA compresie (nu neaparat 80% fixa) care sa redea fisierului exact aceeasi dimensiune in KB cit avea initial, la primire.
As vrea sa-mi considerati, voi toti, interventia doar ca pe un comentariu constructiv, nimic altceva.
Oricum, multumesc pentru raspuns. Numai bine!

Mihai Nicolescu Mihai Nicolescu, Miercuri, 9 Mar 2005, 21:53

Ionut, eu nu dau vina pe nimeni :-). Dar nu prea inteleg ce vrei sa spui, ca "adresa mea de mail NU ACCEPTA MAIL de la Alpinet.org". Pai atunci, mailurile (nenumarate) pe care le-am schimbat pina acum cu "admin", de unde veneau, daca nu de pe alpinet.org??? Comentariile la fotografii, pe care le primesc instantaneu pe mailul meu, nu vin tot de la alpinet.org??? Sa fie oare problema serverului meu care, altfel, accepta mailuri din tot restul lumii? Poate, cine stie...? Problema este insa ca atunci cind eu asteptam un raspuns la intrebarile mele, ceea ce am primit (pentru ca, de fapt, AM PRIMIT CEVA!!!) a fost exact asta (copy & paste): "Mihai, Craciun fericit si un An Nou cu bucurii la toti alpinetii! La fel iti dorim si tie. Ture frumoase, oriunde te'ai afla. Numa' bine..."... in loc de o explicatie...!!!
OK, gata, am scris destul! Hai sa fim sanatosi si sa ne bucuram mereu de munti! Numai bine!
Mihai Nicolescu

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Mihai Nicolescu
<< [41-60] [61-80] [81-100]<  101-120 din 180
  > [121-140] [141-160] [161-180]
FotografieComentariuData
Oglinda
Mihai Nicolescu
Da, a fost o zi ciudata. Doar 8-9 ºC de dimineata, de credeam ca o sa deger, si destul de calda la amiaza. Iar apoi, o alternanţa permanenta intre soare si nori, lumini si umbre. Oricum, tonul de albastru este imposibil de descris... :-o
29 Mai
Salutare la toată lumea mondială:-)
Mihai Nicolescu
Salut, Luciane! Mulţam frumos pentru urări, la fel şi ţie!
Am planuri mari pentru vara asta. Poate chiar prea mari, dar ştii tu, e mai important să AI planuri, decît sa le îndeplineşti :-) Sper ca peste cîteva săptămîni să pot să mai trimit cîte ceva. Pînă atunci, nu pot să ofer altceva decît http://mihai.fotopic.net!
O carpatică? Poate chiar la vară, dacă totul îmi iese bine! Ţinem legătura. Numai bine!
16 Mai
Masina timpului :)
Minerva VinczeAdministrator Alpinet
Duba ta, parca era alba, nu? :-D
11 Oct
Inseparabilii
Mihai Nicolescu
Salut, Luciane!
Pai uite cum a ajuns, destul de simplu: eu nu mai trimit, de citeva luni si albume incoace, nimic la top, din principiu. E vorba de o serie de lucruri legate de top cu care nu sunt de acord, si prin urmare... traim intr-o lume libera, nu? :-)) Evident, lumea se uita mai ales la top, sau la ultimele poze inscrise, pentru ca oricine vrea sa vada tot ce e mai bun, si pe deasupra, nimeni nu are timp sa caute :-) Nu exista alt motiv...:-)
4 Oct
Linişte şi pace
Mihai Nicolescu
Ai absoluta dreptate :-) Interesanta legatura!
Unde ar putea trece "Mărcădău" drept toponimie romaneasca? Retezat? Rodna?
10 Sep
Cerul revărsat
Mihai Nicolescu
Hei, serios, ai fost pe acolo?
6 Sep
Altă lume
Mihai Nicolescu
Acum, pentru ca nu ne aude si nu ne vede nimeni :-), in afara de multumiri cu plecaciune, iti mai zic: da, este o bucurie sa poti face o bucurie!
Multumesc!
5 Sep
Zăpadă, lacuri, nori
Mihai Nicolescu
Am gresit! Poza e luata chiar de pe virf, de la 2721. Scuze!
5 Sep
Zăpadă, lacuri, nori
Mihai Nicolescu
Catalin si Oana,
Da, aveti dreptate. Si eu cred ca Retezatul, Fagarasul si, intr-o masura ceva mai mica, Paringul, Piatra Craiului si Rodna, sunt masivele care se apropie cel mai mult de aspectul cu adevarat alpin. Marea diferenta dintre Carpati si Pirinei este inaltimea. Pirineii nu numai ca masoara aproape 1000 de metri in plus, dar au exact 214 virfuri de peste 3000, inaltime de la care se apreciaza mai clar fenomenele alpine propriu zise (ghetari, zapezi permanente, lacurile si vaile glaciare...). Poza asta, de exemplu, e facuta dintr-o trecatoare la 2600, iar lacul o fi pe la vreo 2500.
Oricum, frumosi sunt toti, fara exceptie, pentru ca frumusetea nu vine de la ei, ci de la cel care-i priveste. Daca stie s-o faca... :-)
5 Sep
Refugiul Tuquerouye 2666
Mihai Nicolescu
Uite ca detaliul asta nu-l cunosc. Imi inchipui ca cineva de la CAF da pe acolo cam odata pe luna, timp in care se aduna citeva sute bune de euro.
Ai dreptate cu trimisul fotografiei la institutiile corespunzatoare. Dar eu as da un pas in plus, si as zice ca trebuie cunoscut locul in mod direct si luat ca exemplu. Zau, am citeodata impresia ca ceea ce scriu prin comentariile unor fotografii este privit cu oarecare neincredere, dar este purul adevar.
15 Iul
Vaci sălbatice :-)
Mihai Nicolescu
Eu n-am zis ca am folosit asemenea soft, am zis doar ca exista pe Internet! Dovada? Hai sa-ti arat locurile! :-)
Imi inchipui ca "vina" pentru senzatia de spatiu o are lumina piezisa de la ora 6 seara, si joaca de-a umbrele.
15 Iul
Vaci sălbatice :-)
Mihai Nicolescu
Pe cuvintul meu de pionier ca se ezicsta! :-)):-))
Stii de ce o zic? Pentru ca se pot gasi pe internet softuri care, pur si simplu, creeaza peisaje inexistente: de munte, de mare, cu padure, cu nori, cu zapada, cu un riu, si cu ce mai vrei tu, lumina, soare, vînt, etc., de poti sa juri cu mîna pe cravata rosie ca sunt adevarate!
5 Iul
De pe mica "terasă"
Mihai Nicolescu
Nu, n-ai distrus nimic! :-) Doar ai adaugat o aroma noua unei retete, care nu mai stiu daca este chimica sau culinara! Dar nu e nici o problema, bucataria moderna, bazata pe "cercetare-dezvoltare", accepta orice!
4 Iul
Vaci sălbatice :-)
Mihai Nicolescu
Nu mai stiu sigur daca era un jgheab, am impresia ca parca nu. Oricum, la distanta respectiva, ar trebui sa fie mare de tot, nu gluma!
Valea fotografiilor anterioare (Gaube), si asta (Estaubé), se afla la o distanta considerabila, dar de fapt apa e aceeasi: cazuta din cer si iesita din pamint.
Altfel, te asigur ca fotografia asta e trista in comparatie cu realitatea. Cel putin asta simt eu.
2 Iul
De pe mica "terasă"
Mihai Nicolescu
In afara de faptul ca e pe versantul opus al circului glaciar cu vacile, in principiu, ghetarul nu are legatura cu fripturile de dinainte :-)) Doar daca nu cumva vrei sa maninci o friptura cu... Coca Cola racita cu gheata!:-) Eu ti-as recomanda un vin rosu adevarat! Dar atunci nu mai ai nevoie de ghetar. Adica de gheata.:-D
1 Iul
Refugiul Tuquerouye 2666
Mihai Nicolescu
E posibil sa izbucneasca un razboi intre Franta si Spania pe chestia asta, a granitei exacte! :-D Teoretic este posibil ca tu, stind la masa, sa te afli in Franta, de exemplu, iar sandviciul din care musti sa traverseze granita si sa se afle in Spania! Olé! (Lipsesc taurii!)
1 Iul
Geneză
Mihai Nicolescu
Multzam! Din pacate, o poza nu poate reda sunetele, mirosurile si toate gindurile momentului...:-)
1 Iul
Moartă de curiozitate
Mihai Nicolescu
Pai cum asa, numai din ciocolata te poti ingrasa? Eu zic ca si din prea multa hibernare! :-))
1 Iul
Vaci sălbatice :-)
Mihai Nicolescu
Ciocolata Milka cu vaca pe fond alpin a fost o mare gaselnitza publicitara la vremea ei, si care rezista inca! De la numele de Milka, pina la asocierea laptelui cu muntele!
Chestia aia lunga si negricioasa era un fel de împrejmuire, ca un gard, probabil unde intrau vacile peste noapte (?). Asta e doar o parere:-)
1 Iul
Moartă de curiozitate
Mihai Nicolescu
Nici vorba de moarta! Era mai vie decit mine, care ma intorceam rupt de picioare si de oboseala! Imediat dupa asta, a luat-o la goana in sus, de parca o fugareau turcii. Pardon, francezii. :-D
1 Iul
Comentarii înscrise de Mihai Nicolescu
<< [41-60] [61-80] [81-100]<  101-120 din 180
  > [121-140] [141-160] [161-180]
©Proiectul Alpinet 1999 - 2024