Galeria Foto Alpinet |
Ce aproape am fost, unii de altii |
Oana B., Sâmbătă, 6 Ian 2007, 20:35 In afara de calitatile incontestabile ale acestei fotografii, remarcabil este si faptul ca nu prea seamana cu ce avem de regula pe aici... Nu e excelenta, este magnifica! |
Paul Pătrăţanu, Sâmbătă, 6 Ian 2007, 23:59 Superba! Demna de National Geographic! |
Catinca Iancovescu, Duminică, 7 Ian 2007, 2:13 Doar planul barcii e scharf - timp de expunere foarte mic? Daca nu e secret profesionalpot sa întreb care e combinatia? (pentru muritori de rând) |
Diafragma deschisa cat mai mult (ceea ce de regula conduce la timp de expunere scurt) si o distanta focala lunga sunt factorii care conduc la profunzime de camp (sau DOF - depth of field) mica. Regula cea mai simpla este diafragma deschisa mult. |
Oana B., Luni, 8 Ian 2007, 1:52 Nu inteleg - Rechitan o face si Florin o explica??!! Se completeaza bine baietii astia Unul din cei doi poate sa-mi spuna si mie care a fost pozitia aparatului (unghiul cu suprafata apei)? Pentru ca modul in care este surprinsa suprafata apei este fantastic |
Oana, unghiul ţi-l explic eu: aparatul era aproape de suprafaţa apei. (într-o altă canoe, de exemplu). |
Excelenta mestere! |
Ce lac este intre Beius si Stana de Vale?! |
Oana B., Luni, 8 Ian 2007, 14:35 Multumesc Claudiu, dar totusi prin asta nu-mi explic neclaritatea din partea de jos a imaginii, lacul in planul cel mai apropiat Sa fie de la focusare sau de la comprimare??? |
planul apropiat si cel indepartat sunt "blur" din cauza ca "dept of field" e mica... efectul este intentionat, astfel incat atentia sa ne fie canalizata spre "cheia" imaginii - care apare clara... |
depth |
Catinca Iancovescu, Marţi, 9 Ian 2007, 1:01 Oana, daca te uiti la obiectivul unui aparat vechi (manual), 2 repere îti dau zona de claritate (pardon, fieldul), în functie de diafragma pe care o alegi -dupa aia timpul de expunere rezulta; aceasta combinatie este ceea ce încerc eu sa smulg maestrului - desi, si cu si fara,...,... (teoria ca teoria, pe mine Praktica ma omoara) Maestre, la cestiune! (sa traiti) |
t 1/250, f 4 |
Catinca Iancovescu, Marţi, 9 Ian 2007, 17:10 o, pasha, cât de darnic esti! Aferim! |
Daca nu as vedea zapada in planul secund, as crede ca m-am intors in Filipine... Frumos! |
misto rau Ai intunecat tu coltul din dr sus? sau asa era norul? Felicitari! |
Mulţumesc tuturor pentru aprecieri. În colţul stâng al imaginii nu este un nor ci un versant împădurit abia zărit prin ceaţă. |
Oana B., Joi, 11 Ian 2007, 10:29 Sorin, era vorba de coltul dreapta sus, ca la cel din stanga era evident versantul! |
Scuze, la cel din dreapta mă refeream. |
Silviu Matei, Sâmbătă, 20 Ian 2007, 23:28 Lectii de fotografie. Ma bucur sa mai vad ca mai sunt si oameni care intradevar stiu si tehnica pe acest site si vor sa invete si pe altii. Felicitari Florin si Catinca. In rest despre imagine, compozitie foarte reusita si bine lucrata. |
Foloseam deseori profunzimea de camp, atunci cand eram undeva pe creasta, vremea era mohorata, si voiam sa ies clar in cadru, si eu si muntii din spatele meu. In cazul acesta, daca o expunere normala ar fi fost, de exemplu, de 1/125s cu diafragma 2, 8, ma duceam la un 11 diafragama, cu un timp de expunere de 1/8s, folosind o stanca mai inalta ca "trepied", si castigam o profunzime de camp (pentru subiect la 4 m, de ex.), de la aproximativ 2 m pana la 20 (adica aproape infinit pentru acel tip de obiectiv: 2, 8/53) Asta era cazul cel mai dificil, cand conditiile de lumina/setari erau cele mai grele de indeplinit. Pentru situatii mai bune, puteai ajunge usor cu un timp de expunere de 1/60 la un camp de profunzime din 2 m pana in infinit, putand face si un amic fotografia (fara sa-mi fie frica ca misca imaginea). Acesta era tot farmecul pe fotografia pe film, sa stii sa te joci cu expunerile, cu campul de profunzime... invatati din experiente, din carti, de la "fotograful de servici" de la laboratorul foto, care uneori mai era nevoit sa corecteze micile greseli... |
Catinca Iancovescu, Miercuri, 24 Ian 2007, 16:47 Asa-i, Emi. Problema mea e cazul-limita: la 1/500 -1000, pentru flori, câmpul respectiv e de vreo 2cm, deci daca nu vizezi bine sau floarea e mare, ai ratat-o; si extrema cealalta, când faci câmpul maxim, atunci profunzimea e 0 - tot atât de clar si primul si infinitul, dar - ca în fotografia cu Sibiul - seamana a colaj: nici macar strazile nu se ghicesc, totul pare într-un plan. Sorin a expus 1/250 - ceea ce îi da un câmp suficient pentru subiect; dar cred ca a avut cantitate f.mare de lumina (loc deschis, mult cer, reflectie în apa, zapada, ceva soare) - cu corectia necesara pt. focala.... Ca pozar de duminica, eu n-am toate aceste repere si "scurtaturi" pe care le cunosc profesionistii - si de-aia întreb, meseria se pricepe si prin "ciupire"din experienta altora |
pipăl, acum că am aflat şi farmecul fotografiei pă film, vă propun să vă setaţi skulele pă AUTO. |
Galeria Foto Alpinet |
<< [41-60] [61-80] [81-100]< | 101-120 din 539 | > [121-140] [141-160] [161-180] >> |
Fotografie | Comentariu | Data |
lumina alex borcea | Gâlceavă pe cer...adică mult zgomot...:-D | 12 Dec |
"bătrânul"... şi marea Daniel Humelnicu | Mai mare dacât tine?....:-o:-o:-o | 12 Dec |
Fără cuvinte... Tünde Iuhasz | Cu toţii te aşteptam...:-D | 7 Dec |
sweet home... Daniel Humelnicu | S-a afumat cortul, de la gradual...:-D | 7 Dec |
şuşaring Daniel Humelnicu | Obsedatule...:-D:-D:-D | 6 Dec |
nici toamna, nici iarna mihai-ian nedelcu | Foarte bine compusă şi expusă.:-) | 1 Dec |
Noiembrie roşu... Sorin Rechiţan | Mircea, încape ditamai îndoiala, nu e film...:-P Punctul roşu din staânga imaginii este soarele care tocmai apunea. Cam mărunt...datorită focalei folosite. Am incercat unele cadre cu focale mai lungi (300mm) în care Vf. Gugu îşi etalează maiestuos aspectu-i piramidal...le voi posta în curând. Efectele compresiei se simt, într-adevăr, deşi am redus dimensiunea laturii mari la 550. Saturaţia culorilor se datorează în mare parte expunerii (gradualului folosit). Daca alegeam în final titlul "Octombrie Roşu", mă luau bolşevicii în colimator...:-D | 1 Dec |
"Ghost Land" Sorin Rechiţan | Mulţumesc pentru aprecieri. În faţa căpiţelor era un drum, pe care a trecut o utilitară, cu farurile aprinse. Timpul de expunere lung (8'') a înregistrat traiectoria acestora pe sensor.:-) | 28 Nov |
"Golden Fall" Sorin Rechiţan | E un vârtej care pare a fi val datorită timpului de expunere lung (2 sec.):-) | 28 Nov |
Bucşoiu Sorin Rechiţan | Expunere 1`40''. La aproximativ 40 minute după apusul soarelui. Înainte de scanare am redus puţin dominanta verde specifică negativelor din gama Fuji Superia. În rest...felicitări naturii...:-D | 22 Nov |
Omu Sorin Rechiţan | 30 minute înainte de a apune soarele.:-) | 18 Nov |
Oranj Alina Bodnariu | Frumoase locuri:-) | 14 Nov |
Pastorală II Sorin Rechiţan | Eu. | 14 Nov |
a nins prin Fereastra Cipi Gavozdea | Noaptea nu-i ca ziua...:-D | 6 Nov |
Tovarăş de... frumos Claudiu Szabo | Samoyed?:-) | 4 Nov |
curioasa Mircea Costina | Dinu, dar ce ne poţi spune despre persoanele al căror cont conţine numele de familie scris cu majuscule?:-) Sunt sigur că unii specialişti pot enunţa ipoteze care nu au nici o legătură cu realitatea...:-) | 4 Nov |
Blame... Sorin Rechiţan | Pentru a folosi polarizarea?:-D | 2 Nov |
Lumina si umbra Tatár Attila | Un cadru puţin mai strâns?:-) | 2 Nov |
Lumina si umbra Tatár Attila | Frumoasă lumina. Noroc de vreme...:-) | 2 Nov |
Undercover Minerva Vincze | Superbă cromatică.:-) | 1 Nov |
<< [41-60] [61-80] [81-100]< | 101-120 din 539 | > [121-140] [141-160] [161-180] >> |