Ape retezate

Înscrisă de: Andrei-Cătălin Macoviciuc
Ape retezate
Data publicării: : 22 Apr 2008, vizualizări:: 1294
Localizare geografica: România, Muntii RETEZAT
Echipament folosit: Pentagz
Descriere: Barajul Gura apelor - Râul mare - Retezat
Andrei-Cătălin Macoviciuc - Galeria personală
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Alexandru Hârju Alexandru Hârju, Marţi, 22 Apr 2008, 19:15

lacul asta nu trebuia sa existe....

Andrei Panaiotu Andrei Panaiotu, Marţi, 22 Apr 2008, 20:47

de ce nu trebuia?

Alexandru Hârju Alexandru Hârju, Miercuri, 23 Apr 2008, 19:04

pentru ca era bine ca Raul Mare si afluentii sai sa ramana asa cum au fost - pt. ca e o rana in Parcul National Retezat....
ganditi-va putin numai cum ar fi fost zona fara acest lac, fara drumul care duce la el si cladirile si construcitiile din preajma lui... chiar si stalpii de tensiune...

Andrei-Cătălin Macoviciuc Andrei-Cătălin Macoviciuc, Joi, 24 Apr 2008, 12:09

Raul mare are un potential hidroenergetic ce trebuie folosit, pentru ca este mai putin poluant decat alte surse conventionale de energie. De aceea lacul isi are utilitatea lui. Cat priveste vilele opulente de pe marginea drumului de acces in Parcul National, sunt de acord - nu isi gasesc locul acolo. Se dezvolta acolo un gen de turism pe cont propriu care dauneaza grav mediului.

Serban Leoca Serban Leoca, Joi, 24 Apr 2008, 14:03

Raul Mare era, inainte de aceste "amenajari" (baraj, lac, aductiuni) un rau generos, cu albia adanca pana la mal, cu apa puternica si multa, cu vegetatia revarsandu-se spre apa. O frumusete careia i se potrivea numele ce i s-a dat. Un alt nume pentru toate acestea e, intr-adevar, "potential energetic" si acesta i-a fost fatal. Raul Mare, de fapt, nu mai exista. Merita sacrificiul? Un punct de vedere e cel al lui Andrei-Catalin Macoviciuc. Celalalt, al lui Alexandru Harju, nu a fost explicitat complet. Fauna (insectele, de pilda, sau pasarile) unui lac e cu totul alta decat cea a unui rau curgator. Fauna influenteaza flora. Si asa mai departe. Iar Raul Mare era granita naturala nu numai a unui parc national, ci si a unei rezervatii stiintifice. Merita sacrificiul? Peisajul distrus? Ecosistemul modificat? Raspunsul nu e simplu, asa cum sugerati, domnule Macoviciuc. Trebuie pus in cumpana cu cel al domnului Harju. La care, de altfel, in mod subiectiv, as subscrie. Pentru ca am vazut acel rau.

Ioan Şteţca Ioan Şteţca, Joi, 24 Apr 2008, 14:25

Asta cu „potentialul energetic” e super. Carbunele are o gramada de potential energetic, fisiunea nucleara la fel, si stim cu toti care este treaba cu ele. Cand se spune de obicei ca o hidrocentrala e mai putin poluanta nu se prea considera, si nu s-au considerat de loc efectele asupra ecosistemului inconjurator. Eu vad altfel inclinarea balantei care pretuieste cativa kwati cu un ecosistem unic. Cu tot respectul pentru oamenii care au asudat acolo (a fost si tata cativa ani), nu cred ca aveam nevoie de acest baraj.

Andrei-Cătălin Macoviciuc Andrei-Cătălin Macoviciuc, Joi, 24 Apr 2008, 15:08

Imi aduc aminte de lectia de ecologie cu lantul trofic. In capul acestuia, cel putin pana acum, se afla omul, in a carui natura este de a distruge. Ideea e cat de mult distruge si de ce maniera. Imi este greu sa ma pronunt vis-a-vis de pierderile faunistice si floristice provocate de acea amenajare de la Raul Mare. Eu sesizez totusi alternativa mai putin poluanta. Pe de alta parte, influenta lacurilor de acumulare, naturale sau create de om, nu este numai una nefasta asupra arealului - modificarile micro-climatice pe care le provoaca o intindere de apa cred ca pot avea anumite efecte benefice. Astept in continuare comentarii edificatoare...

Serban Leoca Serban Leoca, Joi, 24 Apr 2008, 16:31

E simplu: la marginea unei rezervatii stiintifice in care se intra doar cu permis special (un numar limitat de permise pe an) se face un lac de acumulare mare.
Ce spuneti dumneavoastra se potriveste poate lacului de pe Arges, care e jos, relativ departe de creasta si la mare distanta de orice rezervatie - din cate stiu. Sau lacului Tarnita de la Cluj, care nu e aproape de nimic. Dar lacul acesta e in imediata apropiere a zonei celei mai interesante din toate punctele de vedere a Retezatului - si daca nici Retezatul nu merita sa fie protejat...

Alexandru Hârju Alexandru Hârju, Joi, 24 Apr 2008, 21:48

Deci mai zic si eu inca o data, sunt de acord cu hidrocentralele - ne dau o energie mai curata, dar parerea mea este ca acest curs de apa si tot ce e in jurul acestui Parc National merita protejat cu adevarat!!!
Oricum in fiecare grupa montana sunt amenajari hidroelectrice, daca aceasta zona (grupa Retezat-Godeanu cum am invatat la scoala) ramanea cum a fost era mult mai bine... si se construia numai in Tarcu barajul de la Poiana Marului - ca sa vedeti ca sustin si eu energia produsa de hidrocentrale.
---- Daca as putea, as distruge barajul de la Gura Apelor si tote constructile umane pana la intrarea in masiv... inclusiv cabana Rotunda care a fost facuta pt. placerile vanatoresti a lui nea Nicolae Ceausescu....

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Andrei-Cătălin Macoviciuc
FotografieComentariuData
Ape retezate
Andrei-Cătălin Macoviciuc
Imi aduc aminte de lectia de ecologie cu lantul trofic. In capul acestuia, cel putin pana acum, se afla omul, in a carui natura este de a distruge. Ideea e cat de mult distruge si de ce maniera. Imi este greu sa ma pronunt vis-a-vis de pierderile faunistice si floristice provocate de acea amenajare de la Raul Mare. Eu sesizez totusi alternativa mai putin poluanta. Pe de alta parte, influenta lacurilor de acumulare, naturale sau create de om, nu este numai una nefasta asupra arealului - modificarile micro-climatice pe care le provoaca o intindere de apa cred ca pot avea anumite efecte benefice. Astept in continuare comentarii edificatoare...
24 Apr
Ape retezate
Andrei-Cătălin Macoviciuc
Raul mare are un potential hidroenergetic ce trebuie folosit, pentru ca este mai putin poluant decat alte surse conventionale de energie. De aceea lacul isi are utilitatea lui. Cat priveste vilele opulente de pe marginea drumului de acces in Parcul National, sunt de acord - nu isi gasesc locul acolo. Se dezvolta acolo un gen de turism pe cont propriu care dauneaza grav mediului.
24 Apr
Macu
Andrei-Cătălin Macoviciuc
Va multumesc la toti! Sambata si duminica voi fi la Muntele Rosu pentru receptia prilejuita de eveniment!:-D
9 Nov
eu
Călin Gabor
La multi ani!:-D
9 Nov
Jurassic
Sorin Rechiţan
imi da impresia ca sunt acolo!
26 Oct
Suparare!
Iulian CozmaAdministrator Alpinet
pare ca Muntele a destramat perdeaua de nori ca sa lase lumina oamenilor...
28 Aug
De pe avalanşă
Andrei-Cătălin Macoviciuc
A meritat urcusul. Am scos limba de-un cot, ca' nu eram antrenat, dar perspectiva e unica - mai faina decat de pe varf. E drept ca atunci cand am ajuns pe Ousor, zarile se innegurasera deja.
23 Aug
Căsuţe pe marginea apei
Florin Giurcă
Si ale cui or fi casutele aparuta asa, ca ciupercutele?:-D
18 Aug
Noaptea in Bucegi...
Andrei Mărgulescu
Faina. Din ce punct e facuta?
9 Aug
Comentarii înscrise de Andrei-Cătălin Macoviciuc
©Proiectul Alpinet 1999 - 2024