”Carfur”

Înscrisă de: Sorin Rechiţan
”Carfur”
Data publicării: : 17 Iul 2008, vizualizări:: 2647
Localizare geografica: România, Muntii FAGARASULUI, Cabana Podragu
Echipament folosit: Canon
Descriere: Cabana Podragu
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Dan Izvoreanu Dan IzvoreanuAdministrator Alpinet , Vineri, 18 Iul 2008, 6:43

o clipa am crezut ca sunt obiectele acelea colorate din taberele de baza din Pakistan sau Tibet, folosite la ritualurile de binecuvintare ale alpinistilor. Dar a fost doar o iluzie optica:-? Ingrozitor:-(Rusine turistilor care lasa asa ceva in urma dar si cabanierilor care nu se preocupa de transportul gunoaielor la vale. O groapa de gunoi similara se afla si in spatele cabanei Negoiu, unde accesul este mult mai facil si totusi nimeni nu transporta deseurile de pe munte. Rusinos!:-x

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Vineri, 18 Iul 2008, 7:47

E greu sa fie duse jos cu un elicopter?

Mihai Bârlă Mihai Bârlă, Vineri, 18 Iul 2008, 7:52

Anul trecut la sfarsit de septembrie, toata caldarea era plina de gunoaie, inclusiv lacurile. Nu pot sa-mi dau seama cum au ajuns acolo. Probabil a batut vantul foarte tare.:-(

Fără foto Mihai Petre, Vineri, 18 Iul 2008, 8:16

arata jalnic, ca toate zonele din jurul cabanelor.....dar voi, ce faceti???????.......aaaaa astia de la cabana sunt devina...cabanieriiiiiii

Daniel Humelnicu Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet , Vineri, 18 Iul 2008, 9:32

tare!:-)

Sigrid Martin Sigrid Martin, Vineri, 18 Iul 2008, 10:56

da, tare! :-P :-(

Bogdan Ieney Bogdan Ieney, Vineri, 18 Iul 2008, 12:20

Noua rampa de gunoi?

Bogdan Ieney Bogdan Ieney, Vineri, 18 Iul 2008, 12:23

ce tot dati vina pe unu si altul.....cred ca singurul care se face vinovat de toatea astea este acel curent de aer ascendent de la poalele fagarasilor care nu face altceva decat sa ridice toate mizeriile de la oras si sa le duca pana pe crestele muntilor......si cand zic mizerii stiti voi la ce ma refer

Fără foto CORNELIU DELCEA, Vineri, 18 Iul 2008, 12:54

Romania. Simply Surprising

Fără foto Flaviu Bujor, Vineri, 18 Iul 2008, 13:06

sa nu uitam totusi ca pentru gunoaiele de la lacul avrig nu sunt responsabili decat montaniarzii

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Vineri, 18 Iul 2008, 13:24

Vina apartine tuturor.
Vinovati sunt turistii de mizeriile adunate in jurul lacurilor glaciare pe unde campeaza, de mizeriile adunate in preajma refugiilor alpinet
Vinovati sunt si unii cabnieri, pentru ca nu-si tin "ograda" curata, ca nu-si educa turistii sa nu lase gunoi la cabana. Iar daca totusi acesta ramane si se aduna (ca nu toti "inteleg" romaneste), tine de gospodar sa-si curete intr-un final ograda, ca doar n-o s-o lase asa plina de mizerii. Sau asteapta sa vina vreun ONG sa faca o ecologizare a imprejurimilor?

Odata pe an s-ar putea duce gunoaiele astea jos, cu elicoptrul. Da! Costa, dar ca sa scoti un profit trebuie sa si investesti in imagine. Si imaginea cu gunoaie langa cabana nu-ti creaza imagine...

Mi-aduc aminte de maldarul de coji de cartofi aruncati in spatele cabanei Pietrele (cand exista). Cred ca erau cativa saci de cartofi la originea acelor coji. O zice lumea ca-i biodegradabila coaja... dar peisajul? dar mirosul?

Mi-aduc aminte de groapa de gunoi ce exista la Curmatura (din fericire au eliminat-o pana la urma, probabil la presiunea PNPC), si care era un frumos loc de popas nocturn pentru ursii ce veneau sa cotrobaie dupa mancare.

Sunt multi turisti care nu-s educati. Si nu doar romani. Ar trebui ca in fiecare cabana, sa fie pus un afis clar: "Turisti nu lasati gunoaiele la cabana. Transportati-le pana la primul punct de colectare a gunoiului de la baza muntelui". Poate asupra unora ar avea efect.

Pe de alta parte, creasta Fagarasului, intre Balea si Moldoveanu, mi s-a parut destul de curata. Balea exclud din discutie. Acolo e alta "tara".

Este pacat ca se lasa adunate maldarele astea pe langa cabana. Nu arata urat privirilor?

Fără foto Paul Mitran, Vineri, 18 Iul 2008, 19:39

Din pacate, s-a dus vremea cand aduceam efectiv gunoiul in rucsac si il aruncam in Gara de Nord sau chiar la pubelele de acasa...:-D:-D:-D

Fără foto Paul Mitran, Vineri, 18 Iul 2008, 19:39

rectific, fara (:-D:-D:-D), ci cu:-?:-?:-?

Romeo Cretu Romeo Cretu, Vineri, 18 Iul 2008, 20:49

Cam abstract! Ai inlocuit bujorul de munte cu conservele de mazare si peshte! faina cromatica, fain munte......

alexandru neamţu alexandru neamţu, Sâmbătă, 19 Iul 2008, 0:42

afisele care ar trebui puse, sa fie insotite de imagini de acest gen si de mesaje "Nu lasati gunoiul, pana la anul se inmulteste"

Fără foto nicku oprea, Luni, 21 Iul 2008, 12:38

Trist....:-?

Adrian Negoiţă Adrian Negoiţă, Marţi, 22 Iul 2008, 12:11

Vă aduceţi aminte de afişele "O brad frumos"? Mă-ntreb ce efect au avut...

Iulia Guş Iulia Guş, Marţi, 22 Iul 2008, 18:24

Si cu toate comentariile de mai sus, poza e geniala!

Virgil Iordache Virgil Iordache, Vineri, 25 Iul 2008, 8:30

Da, o poza de reportaj, merita in top. Poate dezvolti tema in mai multe locuri din Carpati, ar iesi un album cu valoare de constientizare mare. Felicitari.

Fără foto Loredana Laura Buiuca, Sâmbătă, 26 Iul 2008, 20:35

An de an aceiasi poveste...si gunoiul creste an de an ca si Fat Frumos.
Oare trebuie sa ne spuna cineva ca dupa ce parasim tabara trebuie sa curatam locul?
E elementar, dar...traim in Romania si...no comment.

Fără foto Cristi Malin, Vineri, 1 Aug 2008, 13:28

Din punct de vedre al compozitiei, ceea ce incriminam cu totii nu face decat sa aduca varietatea de culori necesara pozei!!!
Unde mai pui ca diagonala gramezii de gunoi da si un dinamism deosebit.(a se intelege ca "fenomenul" este in continua crestere!)
Si totusi...priviti una din pozele precedente: cea cu varful Coradt.
In lumina unica a apusului creasta PLANGE...
E normal: noi venim si trecem, ea traieste zilnic (si vesnic!) aceeasi drama!!!

Fără foto Cristi Malin, Vineri, 1 Aug 2008, 16:02

Conradt!!!...mancam ciocolata. S-a dus si un n!

RADU MUNTEAN RADU MUNTEAN, Vineri, 13 Mar 2009, 21:03

Las ca stim noi unde se afla "kestii" deastea peste tot in muntii din tzarisoara asta....rusine noua...stiu eu niste irlandezi care se uitau si fotofrafiau si nu le venea sa creada ceea ce vad. :-(:-?

Adrian Negoiţă Adrian Negoiţă, Sâmbătă, 14 Mar 2009, 13:37

Eu ştiu nişte români care, umblând pe creasta munţilor Rodnei, priveau cu tristeţe ambalaje proaspăt aruncate de unguri, polonezi, cehi şi alte naţii de genul ăsta după ce părăseau locul de campare...

Deci, la modul absolut, nu sunt nici strainii perfecti...:-(

Cristina Stroia Cristina Stroia, Marţi, 8 Sep 2009, 9:55

Si ce sa mai vorbim de colectarea selectiva sau de stradania de a te hrani in asa fel incat sa lasi in urma ta cat mai putine gunoaie...

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Sorin Rechiţan
[21-40] [41-60] [61-80]<  81-100 din 539
  > [101-120] [121-140] [141-160] >>
FotografieComentariuData
falling awake
mihai-ian nedelcu
Superb expuse planurile.:-)
12 Feb
"Vae Victis"
Sorin Rechiţan
Scuze pentru întârzierea răspunsului...e virată ulterior a/n:-)
10 Feb
Eu la Jocurile Olimpice de la Torino
bogdan macovei
Contăm pe tine!:-D
10 Feb
Siesta 1
Silviu Matei
1040mm cu f 5, 6...:-o Ai avut ce urca în copac...:-D Presupun că atât fotograful cât şi echipamentul au avut asigurare.:-)
20 Ian
Winter mood
Sorin Rechiţan
Mie tocmai dispunerea dezordonată a elementelor în cadru mi-a plăcut. Cadrul nu este a/n dar vignetarea datorată adaptorului conduce la o pierdere serioasă a luminii către colţurile imaginii.:-)
12 Ian
"Sara pe lac..."
Sorin Rechiţan
Scuze, la cel din dreapta mă refeream.:-)
11 Ian
"Sara pe lac..."
Sorin Rechiţan
Mulţumesc tuturor pentru aprecieri. În colţul stâng al imaginii nu este un nor ci un versant împădurit abia zărit prin ceaţă.:-)
10 Ian
Winter mood
Sorin Rechiţan
Mulţumesc tuturor pentru aprecieri.:-)
Cadrul nu e un crop. Am mai multe încadrări similare dar aceasta mi s-a părut a fi mai bună. Ideal ar fi fost ca cele două leaţuri transversale ce ies din cadru să nu fi existat...ar fi subliniat impresia de dezordine.
Am folosit un adaptor Nikon F- Canon EF, care permite utilizarea obiectivelor Nikkor din gama AI, non AI, AI-S, AF, AF-D (dar nu şi AF-G) pe orice body Canon EOS. Singurul mod posibil de expunere este prioritatea de diafragmă (este puţin ironic faptul că există multe aparate Nikon actuale lipsite de indicatorul AI, ce nu sunt compatibile cu performantele obiective Nikkor manuale) însă, închiderea la propriu a aperturii aduce după sine şi reducerea cantităţii de lumină reflectată în vizor (respectiv întunecarea imaginii), cu efecte negative asupra focalizării manuale. Sunt un fan declarat al opticii Nikkor dar trebuie să recunosc că, optic cele două sisteme nu se împacă prea bine. Mecanica adaptorului în cauză lasă de dorit, simţindu-se un joc serios între ambele monturi, atât a aparatului cât şi a obiectivului. Diferenţa între flanşele celor două tipuri de obiective nu este bine acoperită, de unde şi o serioasă vignetare, perceptibilă chiar şi la f 11. Nici definiţia tipică a opticii Nikkor nu am gasit-o în acest mariaj nefericit. Probabil cunoscuta zicală "dragoste cu forţa, nu se poate", este valabilă şi în ingineria optică...:-(
10 Ian
"Sara pe lac..."
Sorin Rechiţan
t 1/250, f 4:-)
9 Ian

Alex Axon
Nu e întotdeauna uşor ca dintr-un ghiveci peisagistic să selectezi leguma pe placul tuturor...:-D
6 Ian

Alex Axon
Nu îl cunosc pe Alex Axon, dar îi cunosc mare parte parte din fotografii. Iţi recomand să vizitezi site-ul său de fotografie şi sunt sigur că vei aprecia ulterior minimalismul acestui cadru.:-)
6 Ian

Alex Axon
Soluţia ar fi cât se poate de simplă, dacă ai reuşi să renunţi la "obligaţia" de a frecventa "pozele" acestor fotografi. Mă îndoiesc de faptul că există vreo persoană care să activeze pe acest site fără a fi pasionată de munte şi activităţile-i conexe. Într-adevăr, unii sunt entuziaşti (lăudabil totuşi, progresul depinzând într-o "n" măsură de această stare...) şi supraapreciază cadrele înscrise însă alţii chiar fac o riguroasă selecţie a fotografiilor înainte de selecta una care s-ar preta la "top". S-ar preta, deoarece subiectivismul ca temă este arhidezbătut în fotografie, fără a se fi ajuns la un consens. Cei mai mulţi consideră că nu poate fi separat de activitatea de jurizare dar poate fi argumentat printr-o serioasă cultură în domeniu.:-)
6 Ian

Alex Axon
Probabil şi ele de tine...
5 Ian
Pietrele Albe
cătălin pobega
Bine sugerată perspectiva...ai exploatat bine elementele ce le-ai avut la dispoziţie. Cred că mergea un contrast niţel mai ridicat ori o uşoară subexpunere.:-)
5 Ian
Orizont sibian
Camil Ghircoias
Bună perspectiva.:-)
3 Ian
Giuli
Giulia Tempfli
Michaela Schumacher...:-P
24 Dec
Florin Stoican
Florin Stoican
Salutare:-)
23 Dec
Unde ziceai ca punem cortu'?
Bogdan Cârstina
"It`s gonna be a fight...":-D:-D:-D
12 Dec
Still life
Mihai Ciama
Grafică...:-D
12 Dec
lumina
alex borcea
Lumina într-adevăr bună dar locaţia şi tehnica nu te-au prea ajutat...:-?
12 Dec
Comentarii înscrise de Sorin Rechiţan
[21-40] [41-60] [61-80]<  81-100 din 539
  > [101-120] [121-140] [141-160] >>
©Proiectul Alpinet 1999 - 2026