Înscrisuri...

Înscrisă de: Robert Laszlo
Înscrisuri...
Data publicării: : 12 Oct 2008, vizualizări:: 1369
Localizare geografica: România, Muntii RETEZAT, Custura Bucurei
Echipament folosit: Fuji FinePix S9600
Descriere: Am trecut de multe ori prin acest loc, este însă prima data când văd aceste rânduri scrise pe stâncă. Nici nu cred că as fi putut să le văd. Iarna sunt acoperite de zăpadă, iar in alt anotimp nu am fost de foarte mulţi ani în acest loc, şi, cu siguranţă, nu erau scrise... Nu ştiu cine le-a scris, nici de ce, şi nici nu cred că este locul potrivit. Citindu-le însă, mi-am dat seama cât de neânsemnat sunt (suntem) în faţa munţilor şi a lui Dumnezeu... Foto în 11.10.2008, sub Custura Bucurei, Mt. Retezat.
Robert Laszlo - Galeria personală
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Fără foto A. Dorin, Luni, 13 Oct 2008, 10:34

Nu este locul potrivit indiferent de continut!!!! Consider ca este exact ca un inscris pe o cladire sau ca un inscris pe coaja de copac.
Exista fff multe d egenul acesta in Retezat si chiar in pesteri...cine le-a scris? look the fish:)

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Luni, 13 Oct 2008, 17:47

Ai dreptate Dorin, in mare parte, dar ce ne facem cu cei care au facut picturi murale...
Daca ar fi sa-i condamnam pe cei care au desenat in pesteri relatarile vietii de zi cu zi... acum mii de ani... am putea?

Alina Bodnariu Alina Bodnariu, Marţi, 14 Oct 2008, 1:19

Din fericire, in aceste mii de ani omenirea a gasit multe alte mijloace de exprimare pe langa picturile sau 'scrijeliturile' murale. Din nefericire insa, unii au ramas in stadiul primitiv de exprimare...

Cătălin Viorel FrenĹŁ Cătălin Viorel FrenĹŁ, Marţi, 14 Oct 2008, 3:53

:-P mai mult decat adevar Alina:-D
Dar hai sa luam ceva muuult mai recent, facand abstractie de cele din zilele noastre... cele de acum 150-200 de ani din zona Herculane... "afumaturi" ce tind sa devina istorice, cele de acum 300-400 de ani din pesteri din zona Polovragi:-o

Fără foto GHEORGHIU PAUL, Marţi, 14 Oct 2008, 5:09

Intentiile au fost desigur oneste, gestul insa e de prost gust si denota de asemenea necunoastere a propriei religii. Desigur insa, daca oamenii ar fi interesati sa cunoasca, nu ar mai crede insa. Pentru unii insa e mult mai usor sa crezi decat sa-ti bati capul sa intelegi.

Vom lasa deoparte deocamdata credinta individului ca dumnezeu ar fi facut cerul si pamantul exprimata in psalmul citat. Cartea Facerii, Geneza din Biblie, e una dintre cele mai hilare, absurde si din cauza asta mai evitate carti din Biblie. Chiar mai marii bisericilor crestine din lume evita sa se refere la ea, si nu ma refer doar la cele ortodoxe.

Desi se vrea a fi un simbol crestin, semnul "pestelui" e la originea lui un semn geometric vechi de pe timpul scolii lui Pitagora, unul dintre marii invatati ai lumii considerat de biserica a fi un pagan. Denumirea lui latina e "vesica piscis" iar proportia matematica a semnului e raportul dintre numerele 265/153, un raport care are ca rezultat aproximativ radacina patrata a numarului 3. Toate simbolurile crestine au fost de fapt preluate de la pagani iar intelesurile lor au fost complet denaturate. E de stiut de asemenea ca epoca lui "Isus noul Cristos" (da, au mai fost si alti Cristosi inainte de Isus) coincidea de fapt cu intrarea soarelui in zodia Pestilor. Foarte multe biserici din lume au semnul zodiacal al Pestilor pictat sau gravat pe pereti, in ciuda faptului ca biserica considera azi astrologia ca fiind un instrument al diavolului. Multi vor fi surprinsi insa sa afle ca in cartea lui Iov din Vechiul Testament sta descris negru pe alb cum dumnezeu se lauda cu faptul ca el a creat zodiacul. Biserica trebuie asadar sa explice de ce doctrina ei vine in contradictie cu cartea pe care o considera, din motive pur politice insa, ca fiind cuvantul domnului. In perioada elenistica premergatoare preluarii puterii politice de catre noua biserica crestina, astrologia era considerata ca fiind o stiinta majora iar Isus s-a instruit in astrologie in Egipt inainte de a se intoarce in Iudea. Dupa cum stim insa, aceasta parte a vietii lui Isus, intre varsta de 12 si 30 de ani, lipseste cu desavarsire din Biblie. De ce? Pentru ca asa numitii parinti ai crestinismului nu aveau nici un interes sa se stie ca Isus nu a predicat nici o clipa crestinsimul care se predica azi prin bisercile din lume.

Legat insa de gestul de a-ti mazgalii credinta pe stanci prin coclauri, mesterul care a pus pasajul de mai sus dintr-un Psalm din Vechiul Testatment nu a ajuns niciodata sa citeasca una dintre scrisorile lui Paul (Pavel nu e pe romaneste, e in slavona) in care se spune: "Voi sinteti aratati ca fiind epistola lui Hristos, scrisa de noi, ca slujitori ai Lui, nu cu cerneala, ci cu Duhul Dumnezeului celui viu; nu pe niste table de piatra, ci pe niste table cari sint inimi de carne." Paul considera ca mai important e ceea ce avem in suflet decat ce punem pe pereti (vezi icoane, cruci si alte crestinisme fara acoperire in invataturile lui Isus) Trebuie sa stiti ca la inceput biserica il considera pe Paul ca fiind diavolul incarnat. Paul, cunoscut si sub numele de Saul din Tarsus, era un gnostic, adept al crestinismului autentic in care femeile erau tratate la egalitate cu barbatii si care punea accent nu pe credinta, ci pe stiinta, pe educatie, pe cunoastere. Biserica i-a adoptat in cele din urma scrierele nu din convingere, ci din necesitate. Paul avea o mare influenta asupra unui anume grup al populatiei imperiului roman pe care biserica dorea sa il atraga de partea ei. Multe dintre scrisorile lui Paul au fost modificate de scribii bisericii pentru a le conforma cu doctrina ei. Cei care cunosc filosofia gnosticilor pot discerne cu usurinta in Biblie ceea ce e autentic in scrisorile lui si ce e propaganda adaugata de biserica. Mai mult decat atat, din cele 13 scrisori atribuite lui Paul numai 7 sunt considerate a fi relativ autentice. Restul sunt fie scrise de autori necunoscuti sau fie fabricatii ale bisericii care s-a folosit de prestanta si autoritatea intelectuala a lui Paul ca sa-si promoveze propria agenda politica.

Morala: Nu mai mazgalitii muntii tarii! E un fapt care contravine religiei pe care cei ca individul de mai sus sustine ca o practica. Si, nu in ultimul rand, asa cum scria un mare umorist al literaturii universale pe nume Mark Twain, "Cel mai bun tratament impotriva crestinismului e cititul Biblie."

Cătălin Viorel FrenĹŁ Cătălin Viorel FrenĹŁ, Marţi, 14 Oct 2008, 5:22

:-D cata inversunare domne...:-D
acum, ca sa revin... daca inscrisul asta are 100 ani, sau 50, facut de unul din rezistenta anticomunista, si asta l-a imbarbatat intr-un moment de ratacire..., ori are 25 ani si e facuta de un cioban autentic care nu are/avea o biserica aproape, si a gasit de cuvinta ca acest loc sa fie sfant pentru el, in zi de sarbatoare? la asta v-ati gandit?:-P

Fără foto GHEORGHIU PAUL, Marţi, 14 Oct 2008, 17:42

Daca scrii "cata inversunare doamne" dupa care pui un smiley, ne sugerezi ca nu trebuie sa luam in serios ce-ai spus. Ai dreptate, nu e vorba de "inversunare" atunci cand nu faci decat sa impartasesti cu altii ceea ce ai aflat de-a lungul calatoriei vietii. Catalin, oricine ar fi scris psalmul ala pe stanca, daca a fost scris acum 100, 5, 50 sau 500 de ani, daca "autorul" a fost un cioban "autentic" sau parintele Galeriu, datele problemei nu se schimba iar adevarul ramane acelasi. Ce s-ar intampla insa daca cu totii ne-am apuca sa scriem pe stancile muntilor nostrii ce ne trece prin minte pentru ca asa credem noi ca e bine? La asta te-ai gandit?

Postarea mea a fost destul de lunga dar ar fi si mai multe de spus referitor la ce se vede in fotografie. Trebuie sa precizez doar un amanunt esential legat de asa numitul simbol crestin al "pestelui" care e de fapt un derivat din geometria invatatilor din scoala pitagoreana. Vesica Pisicis e un plan geometric rezultat din intersectarea a doua cercuri cu circumferinte egale care genereaza proportiile matematice pe care le-am mentionat in postarea initiala. Aceiasi intersectare genereaza simbolul pestelui, care, asa cum am aratat deja, nu are nimic de a face cu crestinismul bisericii. Ceea ce e si mai interesant e faptul ca "vesica piscis" e o figura geometrica care are o origine cosmica. Asa numita Nebuloasa Clepsidra e de fapt o "vesica piscis". Cei pe care biserica i-a numit in deradere "pagani" erau oameni invatati si buni cunoscatori ai stiintelor matematicii, astronomiei si astrologiei. Pentru cei care citesc in engleza le sugerez o vizitare a sitelui http://www.halexandria.org/dward097.htm unde vor afla amanunte extrem de interesante de spre "vesica piscis". Chiar daca nu intelegeti engleza, veti gasii reprezentari grafice care va vor ajuta sa vizualizati informatia la care ma refer aici. Cititi, asadar, fara... inversunare, cu dragoste de adevar si de cunoastere.

Cătălin Viorel FrenĹŁ Cătălin Viorel FrenĹŁ, Marţi, 14 Oct 2008, 18:36

Paul, daca utilizand "zambaretul" pot fi considerat ca nu vorbesc foarte serios, ca nu cumva sa pornesc o "furtuna"..., nefiind un adept al scrijeliturilor pe copaci, stanci, pesteri (desi recunosc, am facut si eu asta cand eram mic si prost), si desi mai mult ca sigur "mazgaleala" de mai sus e "exprimarea primitiva" a unuia, cum bine zicea Alina, totusi..., daca prin absurd, ceea ce am scris ultima data e adevarat, explicatiile semnului pestelui si psalmilor nu isi mai au rostul.
Stii, nu sunt adeptul unor miscari radicale si nu o sa fiu vreodata, cum si calea asta a credintei... pt. mine e o cale de mijloc... am judecat gresit despre crucea de pe Vf. Moldoveanu, pentru ca nu am citit si auzit decat dinspre un punct de vedere. Abia cand am citit si din alt punct de vedere am, m-am informat corect si tras o concluzie "de mijloc".
Problema e sa nu judecam gresit, ci doar pe cei care gresesc.
Si inca odata... condamn si eu astfel de manifestari pe stancile noastre, e deranjant sa vezi Biblia scrisa pe acolo, dar mult mai deranjant e mormanul de gunoi langa o minunatie de lac...

Fără foto GHEORGHIU PAUL, Marţi, 14 Oct 2008, 22:34

Catalin, trebuie sa recunosc ca mi-e greu sa inteleg... cu cine votezi. Cu cateva postari mai sus luai apararea celor sau celui care a scris ce-a scris pe stanca muntelui. Ma bucur sa aflu ca acum esti impotriva. Inca odata, indiferent de motivatia lui, sau a celor care pun cruci pe toate varfurile de munte, adevarul despre semnul pestelui, al crucii si alte simboluri a caror semnificatie reala a fost denaturata in crestinism ramane acelasi. Scrii ca te deranjeaza sa vezi Biblia scrisa acolo. Atunci cand cunosti, si nu te limitezi la a crede, incepe sa te deranjeze o multime de lucruri care stau scrise in Biblie. Si din acest punct de vedere explicatiile legate de semnul pestelui sunt un lucru esential pentru omul care doreste sa inteleaga si care nu vrea sa se lase dus de nas de ambitiile personale ale unor indivizi care afirma ca ei predica crestinismul si cuvantul "domnului" numai ca sa-i vezi ridicandu-si vile de zeci de mii de dolari din banii enoriasilor si a statului... care nu da bani pentru scoli sau azile de batrani. In rest, noi nu judecam pe nimeni aici, ci doar gestul si mesajul din spatele gestului. Fiecare om trebuie respectat indiferent de ceea ce crede. Ceea ce crede fiecare dintre noi devine insa subiect de discutie atunci cand ne afisam credinta prin munti, prin biserici, pe la TV sau pe fatada blocurilor din Iasi.

Cătălin Viorel FrenĹŁ Cătălin Viorel FrenĹŁ, Marţi, 14 Oct 2008, 23:09

A, nu, chiar daca am zambit... am vorbit serios cand am dezaprobat ceea ce Dorin si Alina au dezaprobat si ei, ar fi chiar culmea sa fiu de acord cu asa ceva...
Intotdeauna am expus si "alte cazuri". Pe munte am vazut cruci, ca semn al maretiei locului, am vazut cruci si ca semn al nefericirii unora, am vazut si monumente, unele enorme, legate de evenimente nefericite sau nu numai, placute memoriale batute-n stanca. De la Nerlinger pana la Lacul Capra e "plin". Pe astea ce sa zic, sa le dezaprob sau nu? Daca stau si ma gandesc ca in ultimi 80 de ani s-au infintat pe acolo, la cati or sa sfarseasca tragic in momente grele prin locuri neprielnice si vor "posta" si cei dragi lor "un semn", in 500 de ani vom scrie o carte. In orice parte as inclina balanta tot "caine" as fi.

Robert Laszlo Robert Laszlo, Marţi, 14 Oct 2008, 23:56

Am dezaprobat si eu. Pacat ca muntii nostrii (si nu numai) sunt plini de asemenea inscrisuri! :-(

Adrian Negoiţă Adrian Negoiţă, Miercuri, 15 Oct 2008, 16:19

Îmi vine să-l înjur de Dumnezeu pe cretinul care a scris...:-?

Robert Laszlo Robert Laszlo, Vineri, 17 Oct 2008, 20:28

Ca si timp, cuvintele alea sunt scrise acolo, dupa parerea mea, de cel mult 8 ani... Si sincer, nu cred ca le-a scris vreun cioban, care nu avea unde sa se roage... Acum, ca tot sunt scrise, merge cineva cu o perie de sarma sa le curete? Sau raman acolo, sa-i imbarbateze pe cei care iau la pas Custura Bucurei... si, poate ca in timp, o sa devina loc de pelerinaj...? Doamne fereste...sau, cine stie...?

Sa-l injuram de Dumnezeu pe cel care a scris? Hai sa ne abtinem... Nu sunt foarte credincios, insa cred ca e pacat. Devenim ca si el (cel care a scris respectivele randuri)...

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Robert Laszlo
[1-20]<  21-40 din 223
  > [41-60] [61-80] [81-100] >>
FotografieComentariuData
Moara Rosonea
Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
Frumos, imi aminteste de moara din cheile Tasnei...:-D:-P:-D
21 Feb
Pinul negru de Banat
Sebastian Stoian
Da Horatiu, in privinta marcajelor, poate ca este mai bine sa fie asa cum spui tu. Imi amintesc...(am fost in 3 locuri...daca se poate spune asa...in Herculane)...ca am adunat, de pe unde am umblat in Herculane... Domogled, Tasna, Vanturatoarea...cam o ranita de 25-30 l plina de pet-uri din fiecare traseu, si am avut buzunarele pline de pungi de la alune, seminte si alte cele, aruncate este tot, la intamplare. Tine de educatia primita acasa si in scoala, sa ne pastram curate locurile cu care ne mandrim atat de mult. Da, poate ca ar fi mai bine sa nu fie marcate, si sa aiba curajul sa calce acele carari doar cei care stiu sa respecte natura si mediul inconjurator. Si este pacat ca suntem atat de putini!
16 Feb
Pinul negru de Banat
Sebastian Stoian
Da, pinul negru de banat si Cheile Tasnei. Superb loc, iar pinul negru de Banat, deosebit. Undeva spre dreapta, este o carare ingusta, parca sapata cu dalta in stanca... Este un traseu superb... Crucea Ghizelei (DN67D) - Poiana Cerbului - Cheile Tasnei - DN67D. Am postat si eu foto de prin Cheile Tesnei, si cu Arjana, si cu pinul negru de Banat.
Frumoasa zona, deosebita, incredibila...insa marcajele lasa de dorit...si lumea merge in Herculane pt cu totul altceva...si mizeria este de nedescris in sezon...pacat, nu se stie profita de frumusetile tarii...
15 Feb
Tihnire
Romeo Cretu
Da Romica, putina tristete exista! Cu putin noroc, sper la o iesire prin Parang cam peste 2 saptamani! Si duminica viitoare, am programata o iesire in Buces - Vulcan...!
Toate bune Romica...noi ramanem tot mai mult cu nostalgia...!
15 Feb
Jumatate eu jumatate ea
Romeo Cretu
Romicaaaaaa...!!!!!!!!!!!!!!!! LA MULTI ANI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sanatate, ture faine, si tot ce-ti doresti in viata...sa ai parte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-D:-P:-D
12 Feb
Tihnire
Romeo Cretu
Ufff...pe langa Herculane...as baga si un Retezat, sa stau pe banca lui Romeo:-P...si tot asa, nu am cu cine...:-(
12 Feb
Tihnire
Romeo Cretu
:D
12 Feb
Căutând Cascada Vânturătoarea
Robert Laszlo
Ufff...as pleca si acuma in Herculane, sa vad Vanturatoarea iarna (ca nu am vazut-o nici vara)...insa nu am cu cine, prietenii mei nu sunt disponibili...cu copii nu pot...etc, etc, etc....
12 Feb
Privirea mea... o calatoare printre creste
Cristian-Alexandru Catana
Superba...la superlativ!...lipsea ceva frumos de pe alpinet...:-D:-P:-D
11 Feb
B2 + R
Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
Superba... Vf. Bucura II si vf. Retezat...
Custura Retezatului...nu chiar...da pe aproape...
Fromoasa cornisa in prim plan, pacat ca e in umbra...nu se distinge foarte bine...
Bravos Hume...:-D
4 Feb
Tată şi fiu...
Robert Laszlo
Multumesc mult Bella Ana! Da, este chiar Edy...acel Edy pt care unii dintre membrii alpinet v-ati rugat in vara trecuta... Va multumesc inca o data!
Nu este chiar Edy care era inainte de accident, insa s-a recuperat destul de bine...mai are insa de tras si depinde mult de vointa lui...
Si ai dreptate, viata merge inainte! Si chiar este frumoasa!
Multumesc mult!
3 Feb
Flori in Piatra Craiului
Daniel Negoiţă
Ciubotica cucului (primula officinalis)...frumoasa...:-D
Am postat si eu cu ceva timp in urma...
3 Feb
Borsa 1955, tata cu nr 2
STEFAN TAPALAGA
Am schiat si eu cand eram pici...prin 1978-1979 cu bocanci din piele (simplii), si schiuri REGHIN din lemn...si legaturile exact la fel...!
De fapt au fost primele schiuri pe care le-am pus in picioare...si primii bocanci...frumoase vremuri...!
Apoi, prin 1988-1990, bocancii dublii din piele, ii foloseam in turele de creasta in Retezat...!
Apoi urcam de la cab. Pietrele pana in Custura Bucurei, in clapari CABER...si de acolo coboram cu schiuri de 1, 90 (la o imaltime de 1, 78)...pana la Gentiana, si mai departe prin padure, pana la Pietrele...!
Si inca schiez si acuma (cand aproape toata lumea isi cumpara schiuri pana la barbie sau pana la nas) cu schiuri de 1, 90...!
Frumoase vremuri, imi amintesc cu placere de ele...:-D:-P:-D
3 Feb
Cum va fi vremea astăzi?
Soare George
Superba fotografie...!
29 Ian
Impunator
Eugen Roman
Da, vf. Retezat si vf. Lolaia Mare (Sud, pt cine nu-i place)...:-D
28 Ian
Uriaşii
Sebi Ene
Foarte frumos surpinsi. PINUL NEGRU DE BANAT, specie ocrotita de legislatia din tara si de cea europeana!
28 Ian
Măgura Uroi
Emi CristeaAdministrator Alpinet
Oare ce inseamna ca pe Magura Uroi se poate urca cu 4x4? Este de bine sau de rau?.....?
25 Ian
Patinoar
Gabriel Georgescu
Faina rau de tot... Extraordinara... Superba...:-D:-P:-D
15 Ian
Privind spre Şaua Fereastra Custurii...
Robert Laszlo
Asa este cum spui tu Mircea, ai dreptate. Am specificat insa ca este o incadrare nereusita...am publicat fotografia, daca imi amintesc bine, datorita faptului ca la momentul respectiv se purta o discutie interesanta despre Papusa Mica si Fereastra Custurii.... Toate bune!
15 Ian
Căutând Arjana...
Livius Almajan
Cautand si gasind Arjana. Excelenta fotografie. Superb!:-D:-P:-D
6 Ian
Comentarii înscrise de Robert Laszlo
[1-20]<  21-40 din 223
  > [41-60] [61-80] [81-100] >>
©Proiectul Alpinet 1999 - 2024