Ghici cine?

Înscrisă de: Diana Constantinescu
Ghici cine?
Data publicării: : 1 Iun 2009, vizualizări:: 2269
Localizare geografica: România, Muntii BUCEGI, Cabana Poiana Stanii Regale
Album (slideshow): Poiana Stanii Regale
Descriere: In Poiana stanii regale m-am oprit impreuna cu scoala sa luam o gura de aer dupa o urcare in forta cand din iarba se ivi o vulpita foarte prietenoasa
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Serban Leoca Serban Leoca, Marţi, 2 Iun 2009, 14:12

Din cate stiu, veveritele si vulpile sunt printre purtatorii cei mai reputati de rabie (turbare). Vulpile turbate au si acest comportament paradoxal, sunt blande, prietenoase, iti ingaduie sa le atingi - ceea ce e foarte periculos.
Astept specialistii sa confirme/infirme/dea detalii. Multumesc.

Fără foto Diana Constantinescu, Marţi, 2 Iun 2009, 14:17

Multumesc de sfat, stiam asta, ne-au si avertizat jandarmii montani, dar vulpea parea interesata de mancare era imfometata, noi eram la picnic in poiana, acest lucru l-am observat in aceeasi zi la Stancile Sf Ana unde niste turisti faceau gratarul si de ei s-a apropiat o vulpe e drept mai solida ca cea din poza mea, din pacate nu am fotografiile clare,:-D cu cea de a doua. Si pe mine ma surprins ca am vazut 2 vulpi in aceeasi zi iar amandoua aveau in comun un singur lucru foamea, anotimpul in care am facut pozele fiind toamna tarziu si anume ultimele zile ale lunii octombrie anul 2008.:-)

Fără foto Paul Mitran, Marţi, 2 Iun 2009, 21:50

da, am mai scris aici ca vulpile sunt purtatoare ale virusului turbarii.....

Fără foto Paul Mitran, Marţi, 2 Iun 2009, 21:51

....ca de altfel si veveritele....

Fără foto Diana Constantinescu, Marţi, 2 Iun 2009, 21:58

Asa este dar ce sa facem, asa si cu ursii care se apropie de oameni sunt periculosi si trebuie sa pastram distanta dar daca drumul nostru al oamenilor se intersecteaza fara sa vrem cu al lor cel mai bine e sa fim prudenti si sa ne bucuram de aceasta priveliste pe care aceste animalutele ne-o ofera. In fond noi am ales sa traim cu ele nu ele cu noi

Marius Pop Marius Pop, Marţi, 2 Iun 2009, 22:01

Daca mai treci pe-acolo, cu siguranta vei avea ocazia sa vezi si niste ursuleti la fel de prietenosi:-D

Fără foto Diana Constantinescu, Marţi, 2 Iun 2009, 22:05

Din pacate nu au aparut cand trebuia si nu am avut acest noroc am avut licenta pe ursii problema din Parcul Natural Bucegi si nici urma de ei, nu am avut acest noroc, oricat i-am cautat:-P. Pur si simplu fug de mine ca stiu ce ii asteapta dar poate voi avea odata ocazia sa vad si eu unul live daca tot am vb despre ei si i-am cautat atata.:-D. Numai de bien sa auzim

Petre Corici Petre Corici, Miercuri, 3 Iun 2009, 17:37

"Raspindirea turbarii numai prin intermediul vulpilor sau a altor
specii de anianinnale salbatice este, considrerata totus ca o afirmatie unilaterala si nu totdeauna suficient documentata." (L. Zlansky) sau: "Existenta si a altor factori de mentinere a turbdrii este argumentata"...)
Am citat dintr-un studiu facut ce catre cercetatori de la Institutul Dr. I. Cantacuzino.

Serban Leoca Serban Leoca, Miercuri, 3 Iun 2009, 18:29

Adica tot starpim cainii turbati (animale domestice) si turbarea nu dispare. O mentin si o raspandesc animalele salbatice (intre care vulpile)? Nu, nu doar ele, sau nu ele in primul rand.
De acord. Dar vulpi turbate exista si vor exista in continuare, unele sunt blande, e bine sa ne ferim. De ele si de veverite.

Crina Sarbu Crina Sarbu, Miercuri, 3 Iun 2009, 19:29

e bine ca anumite "personaje" sa se afle la un "zoom" distantza:-P; chiar Diana spune ca jandarmii i-au avertizat(!)
din pacate, Toma necredinciosul o va afla pe pielea lui:-(ferea' de-asa ceva)...nu stiu daca Diana mai este inca eleva (pomeneste de excursia cu scoala) -atunci ar mai fi o sansa de protectie, ma tem insa ca dupa pomenirea cuvantului "licentza" e vorba despre un viitor specialist...sau poate spiritul meu matern, de protectie s-a activat "default"...oricum, toate bune, ai poze frumoase Diana, in care pui suflet:-P

Fără foto adrian cristea, Miercuri, 3 Iun 2009, 19:51

acum am aflat ca vulpile sunt asa periculoase....si cand ma gandesc ca anul trecut in octombrie am fost atat de aproape de una, posibil chiar cea din imagine, eu am intalnit-o mai sus de poiana stanii, pe piciorul pietrei arse....era atat de blanda, i-am facut si cateva poze...sper sa le public cat de curand:-D

Fără foto Diana Constantinescu, Miercuri, 3 Iun 2009, 21:26

Multumesc Crina si imi pare bine ca sunt persoane care apreciaza pozele desi nu poate nu am un echipament performant ca majoritatea celor ce publica. Da sunt biolog, am scris mai sus ca am avut lucrare de licenta pe ursii problema din Bucegi, si facultatea noastra organizeaza expeditii in fiecare an in scop stiintific(eu o numesc scoala), pentru a cunoaste mai bine plantele si animalele, expeditii fie la munte sau in alte zone ale tarii sau peste hotare, iar faptul ca am dat peste niste vulpi in aceeasi zi in zone diferite si mie si cadrelor didactice ne-am ridicat probleme. Vulpea era imfometata ne-am trezit cu ea langa noi in momentul cand ne-am asezat sa facem o miza pauza si sa luam o gustare, iar acest lucru l-am vazut si la Stancile Sf Ana. DAca pentru multi nu e clar pentru noi e foarte clar. Arealu lor s-a restrans nu mai au hrana ca si in cazul ursilor cersetori sau gunoieri. Trebuie sa traiasca si ele si incearca sa supravietuiasca sa caute un mod de a procura hrana si din acest motiv s-au apropiat foarte tare de oameni nu mai au frica. Ce nu inteleg eu de ce aceasta poza care e un instantaneu a declansat o serie de reactii negative si nu este apreciata poza in sine ci se vorbeste doar de turbare. Noi biologii pana la urma pentru asta suntem facuti sa mergem in natura sa ne documentam sa vedem exemplarele. Sa inteleg ca daca voi posta o poza cu un urs va fi mai grav? Voi promova ursii problema.? Cred ca sunt foarte multi pe acest site cu poze cu vulpi?:-(. V-A asigur ca din aceasta poza nu va contacta nimeni virusul turbarii e sigura iar daca vreti o comfirmare va pot da adresa directivei autoritatii santar veterinare. Multumesc si toate cele bune:-P

Fără foto Diana Constantinescu, Miercuri, 3 Iun 2009, 21:31

va legat mai sus, scuze de neatentie

Serban Leoca Serban Leoca, Miercuri, 3 Iun 2009, 23:11

Stimata doamna Diana Constantinescu,

Ca si Crina Sarbu, si din aceleasi motive, am crezut ca sunteti scolarita si am avut o reactie similara de... ingrijorare. Restul a crescut ca un bulgare de zapada.

Dar o uimire tot am - legata de ursul dumneavoastra. Vedeti, toata lumea stie ca ursul poate fi periculos si il evita sau cel putin il lasa in pace. Nu are prea mult rost sa scrii despre asta. Dar exista animale despre care nu se stie. Veti vedea (chiar pe acest site) comentarii pline de teama despre lup cand, dupa stirea mea, lupul nu atacat niciodata vreun om, cel putin nu in Europa. Sau comentarii pline de simpatie ale celor dispusi sa se apropie de o vulpe blanda (de veverite e de obicei.mai greu), Cred ca are rost, mult rost, sa li se atraga acestora atentia: oameni buni, daca vedeti lupi (ca nu sunt usor de vazut), stati locului linistiti si faceti poze, nu vi se poate intampla nimic. Iar daca vedeti o vulpe, pastrrati o distanta decenta. Nu va sari sa va atace, dar daca va jucati cu ea, va poate zgaria (din greseala) si poate fi grav.

Acestea fiind zise, vreau sa mai adaug doar ca ma bucur sa intalnesc animale - aceste si altele - prin munti - ori de cate ori am norocul sa le intalnesc. Si ca vulpea dumneavoastra e foarte simpatica.

Fără foto Diana Constantinescu, Miercuri, 3 Iun 2009, 23:20

Scolarita cu licenta, e bine ca par mai tanara, multumesc ca imi apreciati vulpea, dar pur si simplu a fost o chestie de moment odata ne-am trezit cu ea langa noi si a pastrat o distanta, am folosit zoom era la o distanta de 15 metri, studentii mancau si ea se uita deci nu ne-a fost greu sa intelegm ce dorea iar acest fapt a fost comfirmat si de o alta vulpe care a venit la gratar la niste turisti astepta la o distanta de 10 metri de ei sa primeasca ceva. Nu prea am poze clare cu a doua ca as fi postat, din pacate zic ca arealul animalelor s-a restrans foarte mult, hrana nu el mai ajunge, si astfel nu mai au frica de om. Ma astept si la lupu cersetor pe viitor:-)

Serban Leoca Serban Leoca, Miercuri, 3 Iun 2009, 23:32

Imi cer si eu iertare pentru prea multele greseli din comentariul de mai sus.

Serban Leoca Serban Leoca, Miercuri, 3 Iun 2009, 23:35

Da, chiar, numai lup cersetor mai lipseste sa aflam in patrie.

Fără foto Florin-Daniel Mateiu, Joi, 4 Iun 2009, 10:50

O vulpe care a starnit multe comentarii.:-) Un inceput in forta pe Alpinet. Asteptam noi postari.

Fără foto Diana Constantinescu, Joi, 4 Iun 2009, 12:30

Pt Serban Leoca, nu este nici o problema stai linistit numai ca nu stiam de ce era lumea in alerta cand mi-a vazut poza, dupa gripa porcina am crezut ca a venit si epidemia de rabie:-P

Marius Pop Marius Pop, Joi, 4 Iun 2009, 19:50

Lupii nu reprezinta un pericol, atacurile acestora indreptate spre om fiind extrem de rare. Dar au existat astfel de situatii la noi in tara.

Vulpea este mai pacatoasa si, asa cum spune si povestea, destul de vicleana. In urma cu multi ani, un unchi de-al meu a alergat, cu ajutorul lui Grivei, o vulpe ce daduse iama in gaini. Dupa o smotoceala cu catelul, s-a prefacut ca e ranita/moarta si, cand unchi-miu a vrut sa puna mana pe ea, l-a muscat si a fugit in padure. Povestea s-a terminat cu doua saptamani de spitalizare pentru administrare antirabice si supraveghere medicala.

Fără foto Diana Constantinescu, Joi, 4 Iun 2009, 20:22

Toate animalele salbatice chiar si cele domestice sunt periculoase, dar pe teritoriul tarii noastre ne confruntam cu tehnici de supravietuire din partea lor, practic aceste animale incearca sa supravietuiasca nu mai au hrana. Acum 10 ani nu se pomenea de animale "cersetoare ". Mai intai au inceput ursii cu acest comportament apoi mai nou vulpile, nu ma mira si lupii in fond lupii sunt inruditi cu, cainii si au un comportament asemanator, ca si cainii comunitari pot si ei dobandi aceste insusiri. M-am uitat peste materialele parcului natural Bucegi, stiti ce areal ii trebuie unui mascul de vulpe sau urs(considerat teritoriul sau pe care sa vaneze si sa se deplaseze). Pentru vulpe este mai putin ca nu mai stiu exact o sa ma uit pe planuri, nu prea mi-au trebuit la vulpi e drept, dar pentru un urs(mascul botezat Geo, arealul se intinde pe distanta Brasov- Timisul de Sus, in multe judete practic nu mai exista paduri, vegetatie hrana(ex zona Vatra Dornei unde practic hectare intregi de paduri au fost rase si lemnul folosit pentru a aduce un profit anumitor persoane). Si pe Valea Prahovei a inceput o usoara antropizare (vile construite in regiuni cat mai izolate, cariera de la padina unde se depoziteaza gunoi). Am mai zis sus noi le-am imvadat teritoriul nu ele noua, dar in orice caz daca se produce o intalnire intre un animal salbatic si un om cel mai bine este pastrat o distanta rezonabila (si cred ca am facut acest lucru si cu vulpita din imagine), si fara miscari bruste. Foarte rar ataca animalele daca sunt lasate in pace, cu atat mai putin te va alerga o vulpe

Serban Leoca Serban Leoca, Joi, 4 Iun 2009, 21:02

@ Marius Pop: Am informatia ca lupul n-a atacat niciodata omul de la domnul profesor universitar Alexandru Serban, vanator, autor, intre altele, si al unor carti despre animale. Am mai scris pe acest site ca dansul mi-a spus ca s-a consemnat chiar si cazul unui soldat francez ranit in Primul Razboi Mondial care a sezut o noapte intreaga in padure, sprijinit de un copac. A fost gasit a doua zi in viata, cu o multime de urme de lup (probabil o haita) pana la un metru de el, dar neatins de lupi. Imi puteti indica o sursa care spune altminteri?

Iulius Carebia Iulius Carebia, Joi, 4 Iun 2009, 21:39

Exista si o carte, tradusa in romana de la Editura Karpatia, 'Sa nu ne temem de lupi' de Farley Mowat, in care autorul, un biolog, studiaza cateva luni comportamentul lupilor din tundra canadiana.
Foarte interesant cum, pana la urma, se familiarizeaza cu lupii si ajunge sa traiasca alaturi de ei.
:-)

Serban Leoca Serban Leoca, Joi, 4 Iun 2009, 22:02

Multumesc, am gasit-o
http://www.karpatia.ro/shop/index.php? act=viewProd&productId=9

Serban Leoca Serban Leoca, Joi, 4 Iun 2009, 22:20

Adresa e fara spatiu intre "php?" si "act"

Marius Pop Marius Pop, Joi, 4 Iun 2009, 23:05

Repet: extrem de rar, dar se intampla, in special cu animale turbate.

http://www.mediafax.ro/social/patru-persoane-muscate-de-un-lup-in-timp-ce-stateau-la-iarba-verde.html? 1688;2917841

Exista mai multe cazuri, se pot gasi cu ajutorul motoarelor de cautare.

Serban Leoca Serban Leoca, Vineri, 5 Iun 2009, 19:52

Da, in mass media se poate. Chiar si atac de lup vara, la iarba verde.

Iulian Hopulele Iulian Hopulele, Miercuri, 10 Iun 2009, 0:15

Diana, vulpea ta mi-e simpatica si regret ca nu am putut interactiona cu ea, cum ai facut tu (cu sau fara odioasa atingere). Cele pe care le vad eu sunt in alergare. O singura data am surprins un dans (nuptial?), o data cainele meu husky a dat bot-in-bot cu una (adulmecau aceeasi urma din directii diferite, cred), dar niciodata nu am putut interactiona cu vreuna, macar prin obiectiv.:-? Echipamentul foto nu conteaza nici 10 % cat ochiul fotografului, iar poza ta e reusita. Bravo!

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Diana Constantinescu
FotografieComentariuData
tree climber...:)
Ciprian Lolu
superba poza si ursuletul. Felicitari. Ce as vrea si eu sa pot poza si eu un urs ca cel din poza.:D>
5 Nov
A venit toamna în cRai
Florin-Daniel Mateiu
Super peisaj, sa te urci sus pe stanci sa strigi I m the king of the world:D:-D
20 Oct
Gentiana verna
Florin-Daniel Mateiu
Frumoasa poza, cromatica pozei e xtraordinara, culoriile sunt puternice si calde aproape ca am planta in fata mea., o revenire spectaculoasa pe alpinet, sa o ti asa asteptam noi postari la fel de promitatoare si de:-P:-D, albastre:D
14 Iun
Ghici cine?
Diana Constantinescu
Toate animalele salbatice chiar si cele domestice sunt periculoase, dar pe teritoriul tarii noastre ne confruntam cu tehnici de supravietuire din partea lor, practic aceste animale incearca sa supravietuiasca nu mai au hrana. Acum 10 ani nu se pomenea de animale "cersetoare ". Mai intai au inceput ursii cu acest comportament apoi mai nou vulpile, nu ma mira si lupii in fond lupii sunt inruditi cu, cainii si au un comportament asemanator, ca si cainii comunitari pot si ei dobandi aceste insusiri. M-am uitat peste materialele parcului natural Bucegi, stiti ce areal ii trebuie unui mascul de vulpe sau urs(considerat teritoriul sau pe care sa vaneze si sa se deplaseze). Pentru vulpe este mai putin ca nu mai stiu exact o sa ma uit pe planuri, nu prea mi-au trebuit la vulpi e drept, dar pentru un urs(mascul botezat Geo, arealul se intinde pe distanta Brasov- Timisul de Sus, in multe judete practic nu mai exista paduri, vegetatie hrana(ex zona Vatra Dornei unde practic hectare intregi de paduri au fost rase si lemnul folosit pentru a aduce un profit anumitor persoane). Si pe Valea Prahovei a inceput o usoara antropizare (vile construite in regiuni cat mai izolate, cariera de la padina unde se depoziteaza gunoi). Am mai zis sus noi le-am imvadat teritoriul nu ele noua, dar in orice caz daca se produce o intalnire intre un animal salbatic si un om cel mai bine este pastrat o distanta rezonabila (si cred ca am facut acest lucru si cu vulpita din imagine), si fara miscari bruste. Foarte rar ataca animalele daca sunt lasate in pace, cu atat mai putin te va alerga o vulpe
4 Iun
Ghici cine?
Diana Constantinescu
Pt Serban Leoca, nu este nici o problema stai linistit numai ca nu stiam de ce era lumea in alerta cand mi-a vazut poza, dupa gripa porcina am crezut ca a venit si epidemia de rabie:-P
4 Iun
Ghici cine?
Diana Constantinescu
Scolarita cu licenta, e bine ca par mai tanara, multumesc ca imi apreciati vulpea, dar pur si simplu a fost o chestie de moment odata ne-am trezit cu ea langa noi si a pastrat o distanta, am folosit zoom era la o distanta de 15 metri, studentii mancau si ea se uita deci nu ne-a fost greu sa intelegm ce dorea iar acest fapt a fost comfirmat si de o alta vulpe care a venit la gratar la niste turisti astepta la o distanta de 10 metri de ei sa primeasca ceva. Nu prea am poze clare cu a doua ca as fi postat, din pacate zic ca arealul animalelor s-a restrans foarte mult, hrana nu el mai ajunge, si astfel nu mai au frica de om. Ma astept si la lupu cersetor pe viitor:-)
3 Iun
O ultimă rază de spreranţă...
Florin-Daniel Mateiu
:D superb, ce as da sa vad in fiecare zi asa o raza de soare ca o stea, o lumina o speranta:-)
3 Iun
I almost talk to God
Florin-Daniel Mateiu
ridica ma la cer:-D
3 Iun
Curcubeu inedit
Florin-Daniel Mateiu
Color the world:-D, original moment
3 Iun
Colţ de Retezat
Florin-Daniel Mateiu
Superba, cu siguranta de pe stancile alea strigi i m the king of the world. Foarte tare sa ai la picioare asa peisaje frumoase:-P
3 Iun
Amurg de gheaţă
Florin-Daniel Mateiu
Cromatica e superba, pare un peisaj desprins dintr-o scena romantica, iti induce o stare de bine aceasta oza tine-o tot asa:-):D
3 Iun
Ghici cine?
Diana Constantinescu
va legat mai sus, scuze de neatentie
3 Iun
Ghici cine?
Diana Constantinescu
Multumesc Crina si imi pare bine ca sunt persoane care apreciaza pozele desi nu poate nu am un echipament performant ca majoritatea celor ce publica. Da sunt biolog, am scris mai sus ca am avut lucrare de licenta pe ursii problema din Bucegi, si facultatea noastra organizeaza expeditii in fiecare an in scop stiintific(eu o numesc scoala), pentru a cunoaste mai bine plantele si animalele, expeditii fie la munte sau in alte zone ale tarii sau peste hotare, iar faptul ca am dat peste niste vulpi in aceeasi zi in zone diferite si mie si cadrelor didactice ne-am ridicat probleme. Vulpea era imfometata ne-am trezit cu ea langa noi in momentul cand ne-am asezat sa facem o miza pauza si sa luam o gustare, iar acest lucru l-am vazut si la Stancile Sf Ana. DAca pentru multi nu e clar pentru noi e foarte clar. Arealu lor s-a restrans nu mai au hrana ca si in cazul ursilor cersetori sau gunoieri. Trebuie sa traiasca si ele si incearca sa supravietuiasca sa caute un mod de a procura hrana si din acest motiv s-au apropiat foarte tare de oameni nu mai au frica. Ce nu inteleg eu de ce aceasta poza care e un instantaneu a declansat o serie de reactii negative si nu este apreciata poza in sine ci se vorbeste doar de turbare. Noi biologii pana la urma pentru asta suntem facuti sa mergem in natura sa ne documentam sa vedem exemplarele. Sa inteleg ca daca voi posta o poza cu un urs va fi mai grav? Voi promova ursii problema.? Cred ca sunt foarte multi pe acest site cu poze cu vulpi?:-(. V-A asigur ca din aceasta poza nu va contacta nimeni virusul turbarii e sigura iar daca vreti o comfirmare va pot da adresa directivei autoritatii santar veterinare. Multumesc si toate cele bune:-P
3 Iun
Mmm... delicios!!!
Octavian Paun
Foarte tare poza, felicitari pentru originalitate si curaj, o poza reusita si niste amintiri placute. O sa ma dotez si eu cu ciocolata in caz ca mai vad vulpite:-), cred ca s-au saturat de paine
3 Iun
La fotograf...
Nan Florin
Frumoasa poza, foarte reusita, dragut ursuletul, ce nu as da sa sa vad si eu asa un exemplar:-)
3 Iun
Ghici cine?
Diana Constantinescu
Din pacate nu au aparut cand trebuia si nu am avut acest noroc am avut licenta pe ursii problema din Parcul Natural Bucegi si nici urma de ei, nu am avut acest noroc, oricat i-am cautat:-P. Pur si simplu fug de mine ca stiu ce ii asteapta dar poate voi avea odata ocazia sa vad si eu unul live daca tot am vb despre ei si i-am cautat atata.:-D. Numai de bien sa auzim
2 Iun
Ghici cine?
Diana Constantinescu
Asa este dar ce sa facem, asa si cu ursii care se apropie de oameni sunt periculosi si trebuie sa pastram distanta dar daca drumul nostru al oamenilor se intersecteaza fara sa vrem cu al lor cel mai bine e sa fim prudenti si sa ne bucuram de aceasta priveliste pe care aceste animalutele ne-o ofera. In fond noi am ales sa traim cu ele nu ele cu noi
2 Iun
buchetel de primavara
Diana Constantinescu
Planta din familia Ranunculaceae, imfloreste chiar si cand zapada este foarte mare, planta imfloreste iarna-primavara
2 Iun
Ghici cine?
Diana Constantinescu
Multumesc de sfat, stiam asta, ne-au si avertizat jandarmii montani, dar vulpea parea interesata de mancare era imfometata, noi eram la picnic in poiana, acest lucru l-am observat in aceeasi zi la Stancile Sf Ana unde niste turisti faceau gratarul si de ei s-a apropiat o vulpe e drept mai solida ca cea din poza mea, din pacate nu am fotografiile clare,:-D cu cea de a doua. Si pe mine ma surprins ca am vazut 2 vulpi in aceeasi zi iar amandoua aveau in comun un singur lucru foamea, anotimpul in care am facut pozele fiind toamna tarziu si anume ultimele zile ale lunii octombrie anul 2008.:-)
2 Iun
Comentarii înscrise de Diana Constantinescu
©Proiectul Alpinet 1999 - 2024