Boxa si generatorul...

Înscrisă de: Adrian Popovici
Boxa si generatorul...
Data publicării: : 7 Sep 2009, vizualizări:: 2719
Localizare geografica: România, Muntii RETEZAT, Gura Bucurei
Descriere: ... seara apare si amplificatorul. (aspect din Poiana Pelegii loc de campare impus de Administratia Parcului National Retezat, unde prin grija celor de la salvamont, iubitorilor muntelui li se ofera gratuit lectii de mitocanie montana). Nu se poate schimba denumirea in Poiana Chefliilor, ca sa fie clara destinatia acestui loc de campare, astfel incat cei care doresc doar sa faca niste banale trasee sa nu-i incurce pe cei care au venit sa urle pe acolo? (5.09.2009) :(:(:(
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Fără foto Eduard Andrica, Luni, 7 Sep 2009, 11:15

Din pacate, in ultimii ani este din ce in ce mai rau:-(mai lipsesc doar tarabele cu chinezisme si turcisme, mici si bere si iarmarocul e gata!

Jeno Csupor Jeno Csupor, Luni, 7 Sep 2009, 13:00

La asta-s bune parcurile nationale. Sa fie platiti cativa "pierde vara" care sa stea tot timpul pe munte si sa-ti interzica sa campezi in locuri in care sa poti dormi fara sa faca altii zgomot langa tine noapte. Si sa nu poti face traseul in numar optim de zile, ba sa trebuiasca sa mergi prea putin pentru a ajunge in urmatorul loc de campare permis, ba prea mult sa traversezi 2. Vezi traseul de creasta din Rodnei. Parerea mea este ca e mult mai bine fara parcuri nationale.

Lucian Jurca Lucian Jurca, Luni, 7 Sep 2009, 21:39

Din pacate am fost si eu pe acolo in aceeasi perioada, 4-6 septembrie. Boxa de cel putin 200 W a urlat doua seri la rand in Poiana Pelegii si nu aveam la cine reclama pentru ca pazitorii chefului erau chiar domnii salvamontisti din Lupeni (cine o fi fost, nominal, responsabilul salvamont din aceasta peroiada?!- cred ca se poate afla..). O familie din Vulcan (sper sa intervina si dansii pe Alpinet) mi-a marturisit ca dupa ce a reclamat la echipa Salvamont despre nesimtirea chefliilor din centrul Parcului National, a fost "intrebata" apoi o zi intreaga daca vor sa nu le mearga bine pe acolo!!
Dulce Romanie...:-(

Serban Leoca Serban Leoca, Luni, 7 Sep 2009, 23:38

Ca nu cumva sa credeti ca asa ceva se intampla doar in septembrie, intervin amintind ca in august Salvamontul din Poiana Pelegii era tot meloman si tot la maximum. A cata minune a lumii urma sa fie Retezatul? Pai si nu este?

Romeo Cretu Romeo Cretu, Marţi, 8 Sep 2009, 8:12

Groaznic!:-xConcret, trebuia alarmata jandarmeria montana care din cate stiu isi fac bine meseria. Oricum, rusine lor!

Fără foto Adrian Rosca, Marţi, 8 Sep 2009, 12:52

Se poate face plangere la administratia parcului, dar sansele sa se rezolve ceva sunt minime. Eu am facut doua sesizari pana acum la distinsii domni / doamne, dar nu mi-au dat nici un raspuns. Probabil ca erau ocupatii cu prostia aia cu minunile lumii:-(

Dragos Dula Dragos Dula, Marţi, 8 Sep 2009, 22:09

Incredibil:(parca nu imi vine sa cred..sper sa fie un accident si cineva sa se sesizeze..daca nici pe munti nu mai scapam de mirlanie, manele si alte cele e grav...eu am trecut in august pe-acolo dar era liniste..poate doar la ceas de seara se punea de o discoteca..:(

Serban Leoca Serban Leoca, Marţi, 8 Sep 2009, 22:23

Da, seara, cum scrie si la "descriere". Seara de seara, ore in sir, da' tare. Cat am stat noi acolo, in orice caz.

Fără foto Ovidiu Bodean, Miercuri, 9 Sep 2009, 10:14

Aveţi dreptate când vă referiţi la boxe şi la muzică, grupul de gălăgioşi era din Petrila şi vin în fiecare an pentru a comemora şi sărbători un anume loc la crucea din Plaiul Mic. Referitor la participarea membrilor formaţiei Salvamont la acea manifestare pot să vă comunic că: personal am fost în acea perioadă (5, 6.09.09) în zona Poiana pelegii- Bucura pentru a verifica stadiul lucrărilor la construcţia refugiilor şi pot să vă comunic că vă înşelaţi amarnic. NU TOŢI CARE SUNT ÎMBRĂCAŢI ÎN ROSU SUNT SALVAMONTISTI.
Cei care ar trebui să asigure ordinea si să vegheze la respectarea legii sunt JANDARMI MONTANI care de nenumărate ori au fost chemaţi chiar de salvamont dar din păcate nu au luat nici o măsură.

Fără foto ''profesorul'' , ''intelectualul'' si ''inegalabilu'' R. Adrian, Miercuri, 9 Sep 2009, 11:00

SALUT!! am si eu ceva de zis in legatura cu ce sa intamplat in P. PELEGII, nu cunosc pe nimeni de la salvamont sau de la alta institutie abilitata care ar trebuii sa fie in zona parcului sau in poiana pelegii la manifestari de genul! am fost si eu in peleaga sau mai bine zis in Retezat de mai multe ori si imi place, dar nu cred ca Salvamontul care asigura permanenta acol nu au luat masuri! ma refer la masuri verbale ca din cate stiu nu au dreptul sa dea amenzi iar acest lucru e pacat spun asta ptr. ca iei stau acol si vad ce se intampla, da ma rog sunt altii care ar trebuii sa se gandeasca la asa ceva!! inca ceva daca pe timpul cat sa intamplat acest eveniment erau sau cum ar fii trebuit sa fie prezenti jandarmii montani acol nu se intampla cred aceast eveniment...!!! cred ca acest grup nu au deranjat multa lume mai ales ca am citit mai sus au comemorat o cruce din plaiul mic o data pe an nu cred ca ii mare deranj parerea mea..!! am mai prins si eu tabere de genul bine fara boxa cei drept dar cu generator ca nu vad ceva esit din comun sa ai unul cu tine mai ales ca ai acces auto.. si iei au cantat si facut foc da ptr asta nu am reclamat pe nimeni sau sa fac tam tam... io zic ca salvamontistii aflati acol au vina de 1%(BINE INTELES MA REFER CA NUS ABILITATI SA IA MASURI MAI DRASTICE LA CHESTII DEASTEA) si restul DE 99% JANDARMERIEI MONTANE ca nu sunt unde ar trebui!!! ce sa va zic drumetii placute si trasee cat mai frumoase bineinteles in Parcul National Retezat!! si sa citez pe cineva de mai sus, NU TOŢI CARE SUNT ÎMBRĂCAŢI ÎN ROSU SUNT SALVAMONTISTI!! o zi buna la toata lumea!!:-)

Lucian Jurca Lucian Jurca, Miercuri, 9 Sep 2009, 11:41

Frumoasa "comemorare"!
Mai tin sa apreciez si cantecele xenofobe, de care uitasem sa pomenesc, date la aceeasi intensitate.
Iar despre cei care am crezut ca sunt SALVAMONTISTI, probabil m-am inselat, deoarece nu e sigur ca persoanele de langa orchestra pe care le-am vazut cu ochii mei si care purtau sigla si inscriptia SALVAMONT pe spatele bluzelor, erau intradevar salvamontisti.
Cu siguranta si doamna din Vulcan m-a mintit.
Mai ramane sa deslusesc problema cu timpanele salvamontistilor adevarati care aveau sediul 30m mai incolo si cu autoritatea lor MORALA, daca cealalta autoritate e de resortul jandarmeriei montane, absente din zona.
Si o ultima intrebare retorica: oare cine a indraznit sa puna la intrarea in poiana (dinspre vale) panoul cu focul si galagia strict interzise?!

Serban Leoca Serban Leoca, Miercuri, 9 Sep 2009, 11:43

Domnule Bodean,

1. Poluarea sonora e poluare ca oricare alta. Daca as aduce printr-un procedeu oarecare o gramada de gunoi si as descarca-o in Poiana Pelegii Salvamontul ar privi impasibil? Nadajduiesc ca nu. Dar daca niste indivizi polueaza sonor - la date fixe, ziceti dumneavoastra - Poiana Pelegii chiar in fata refugiului Salvamont, Salvamontul priveste... impasibil sau neputincios?

2. Tulburarea linistii si ordinii publice este infractiune conform art. 321 (1) Cod penal. Intrucat ati fost de fata la o asemenea fapta si cunoasteti si pe faptasi, ce-ar fi sa sesizati Parchetul? Intrucat aveti, pare-se, o calitate oficiala, poate ca aveti chiar datoria, daca nu oficiala, atunci cel putin morala, sa o faceti.

3. Nu stiu daca in august era aceeasi boxa sau alta (nici nu conteaza), dar pot sa va spun ca, la un moment dat, binisor dupa miezul noptii, cand boxa a incetat sa urle, un individ din refugiu n-a contenit mult timp sa racneasca de acolo, din refugiu, la posesorul boxei sa ii dea drumul din nou. Nu stiu sa va spun daca era imbracat in rosu sau nu.

4. Recititi, va rog, comentariul domnului Lucian Jurca de mai sus.

Serban Leoca Serban Leoca, Miercuri, 9 Sep 2009, 11:47

Ambele comentarii ale domnului Jurca, domnule Bodean.

Fără foto ''profesorul'' , ''intelectualul'' si ''inegalabilu'' R. Adrian, Miercuri, 9 Sep 2009, 13:31

am si eu o intrebare!! dece nimeni nu comenteaza sau nu aduce aminte de JANDARMII care trebuiau sa fie acol ca daca stau bine sa ma gandesc anul trecut si in vara asta la inceput am tot vazut jandarmi in retezat si chiar in p.pelegii din cate stiu iei sunt abilitati sa dea AMENZI domnilor... si daca stiti legislatie salvamontistulce rol are ART. 1
Activitatea de salvare în munţi cuprinde patrularea preventivă, asigurarea permanenţei la punctele şi refugiile
SALVAMONT, căutarea persoanei dispărute, acordarea primului ajutor medical în caz de accidentare şi
transportarea accidentatului sau a bolnavului la prima unitate sanitară. Această activitate este desfăşurată de
SALVATORII MONTANI nu scrie nimica de ordinea si linistea turistului!! bag de seama ca ati vrea ca salvamontul sa va cante cantece de leagan langa cort sa nu lease nici musca sa va deranjeze.....!!:Dda ce se intampla aici pararea mea e o TIGANIE..inloc sa ne vedem noi de treburile mai serioase care sunt..!! altii fura miliarde si un grup o cantat sau ascultat muzica... asa suntem noi romanii ne agatam de nimicuri si altii fac averi da ma rog deja intram la alte discutii... singurii vinovati sunt JANDARMII ca nu au fost acol ptr ca salvamontul nu are nici o putere turistul care stie legislatia te scuipa intre ochi domnilor poti sa fii salvamontistul lui peste prajit pe roman trebuie sa il atingi cu pixul daca intelegeti ce vreu sa zic... si haideti sa ne mai uitam si in ogradele noastre ca si in alte parti se intampla cate ceva!!!...!! io nu mai comentez acest sub ca deja il dezvoltam si il comentem de zici ca sau furat miliarde... da ma rog fiecare este liber sa se exprime!! domnilor si inainte se intamplau treburi deastea da nu aveam acest mijloc de comunicare internetul....!!!! unu face poza si apar grupuri si grupui si incep sa pericliteze anuminte institutii sau din plictisala scriem si noi ceva... asta e parerea mea si o sustin..!! noi aventuri va doresc..!! JANDARMI 100% VINA!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Fără foto Ovidiu Bodean, Joi, 10 Sep 2009, 10:40

Multam de comentarii! Aveti dreptate domnule Baciu, Salvamontul are ca obiect de activitate exact ceea ce ati punctat si dumneavoastra, dar ce as vrea sa mai adaug este faptul ca in afara de activitatile specifice toti salvatorii montani cand coboara din turele zilnice au cu ei pugi sau saci plini de gunoaiele lasate de "turisti" pe poteci sau in locurile de campare cum e si Poiana Pelegii. Am luat si vom lua atitudine vizavi de galagiosi sau manelisti de cei care taie arbori sau fac focul, dar putina lume stie ca nenumarati salvamontisti sunt chemati in procese prin simplul fapt ca au luat atitudine si au chemat jandarmeria la actiuni negative de acest fel, ba mai mult unii au fost chiar batuti. Nu cred toate aceste probleme sunt atributii ale salvamontului, dar ca oameni de munte care traiesc in aceasta zona superba incearca sa o mentina curata si linistita (atat cat le sta in putinta). Nu am afirmat ca toti salvamontistii sunt fete bisericesti sau sfinti, dar cu siguranta toti fac lucruri pozitive pe care foarte putini oameni cred ca le-ar face si pentru asta nu se lauda sau scriu pe internet. Eu va mutumesc ca scrieti totusi despre Salvamontisi asta inseamna ca ei sunt acolo si sunt convins ca-si vor oferi serviciile tuturor turistilor cu mare profesionalism. Sa aveti o zi buna.:-)

Fără foto ''profesorul'' , ''intelectualul'' si ''inegalabilu'' R. Adrian, Joi, 10 Sep 2009, 11:47

Domnule Bodeanu am inteles ca sunteti seful sau coordonatorul serviciului Public Salvamont Judetean Hunedoara ca nu am stiut acest lucru pana nu m-am uita pe saite www.salvamonthd.ro, cum nu am stiut nici de atrubutiunilele salvatorului montan fara sa ma uit pe legislatie 77/2003 misepare normal intai sa te documentezi si pe urma sa iesi pe net sau pe acest cuibusor de tzate (de oameni care nu au o ocupatie) ca altfel nu ar mai avea iei timp de barfe si discutii pe net!! care nu au alt ceva de facut numa sa comenteze poza unuia altuia!! bine nu pot sa zic ca nu gasesti si ceva interesant pe acest saite, gasesti da ce fac iei aici strica tot cu privire la ce am mentionat mai sus...!!!! am zis ca nu mai comentez aceasta poza daca pot sa zic ca lumea poate sa zica vrute si nevrute in leg cu subiectul asta.... ma rog!! nu am nimik cu JANDARMII da sa-si faca treaba iei nu is fac meseria si lumea acuza o alte institutie ca na romanul trebuie sa fie cineva vinovat da mai tot timpul iasa ala care nui devina in fine...!!! multa sanatate domnule Bodean si cu prima ocazie cand am sa va vad prin Retezat sau Rausor am sa va aduc aminte daca pot sa zic de mine:-) si mai vreau sa doresc Salvamontistilor cat mai putine evenimente rele sau neplacute si cat mai multe bune si vesele...!!! o zi buna si dumneavoastra bomnule Bodean..!!!

florin călbază florin călbază, Joi, 10 Sep 2009, 12:45

Nu am vrut sa intervin in aceasta disputa, dar m-am simtit stanjenit fiind catalogat "om fara ocupatie" sau "tzata".
Domnule Alex Baciu, inainte de a face astfel de afirmatii, ar trebui sa treceti pe la scoala ca mai aveti multe de invatat."Iei"se scrie in aceasta forma atunci cand e vorba de verbul "a lua". In ceea ce priveste persoana a III-a, masculin, plural se scrie "ei".
Ar mai fi si altele, dar nu cred ca are rost...
Va salut cu respect!

Fără foto ''profesorul'' , ''intelectualul'' si ''inegalabilu'' R. Adrian, Joi, 10 Sep 2009, 14:18

Domnule Florin Călbază daca nu te simteai nu interveneai! Bag deseama ca va simtiti si din lipsa de ocupatie ati intrat in aceasta disputa...!! Oricum multumesc pentru corectarile facute, da fiind la munca nu am avut timp de o scriere si exprimare cat mai corecta dumneavoastra neavand alt ceva de facut ati avut timp sa va uitati in dex..!!! Va salut domnule Florin respectele mele!:D

Fără foto Adrian Rosca, Joi, 10 Sep 2009, 17:44

Va supun atentiei cateva extrase din documente oficiale, dupa cum urmeaza:

Vechiul regulament al PNR:

"Art.40. Perturbarea liniştii în Parc este strict interzisă.

Art.48. Membrii echipelor Salvamont colaborează cu APNR în acţiunile de pază organizate pe teritoriul Parcului.

Art.53. Constituie contravenţii următoarele fapte, dacă nu au fost savârşite astfel încât potrivit legii penale, să constituie infracţiuni:
q) încălcarea prevederilor art.40 se sancţionează cu amendă de la 300.000 lei la 800.000 lei.

Art.57. Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor prevăzute prin Regulament se face de către persoanele împuternicite în acest sens de Consiliul judeţean Hunedoara."

Noul regulament al PNR:

Art.37. Este interzisă perturbarea liniştii pe întreg teritoriul parcului (trasee, locuri de campare, refugii, etc) prin orice fel de mijloace (strigăte, pocnitori, folosirea de utilaje, aparatură şi echipamente de orice fel etc).

Art.46. APNR colaborează cu membrii echipelor Salvamont PNRRB în acţiunile de pază şi de coordonare a voluntarilor pe diverse activităţi, organizate pe teritoriul Parcului.

Art. 56. Încălcarea dispoziţiilor prezentului regulament atrage, după caz, răspunderea administrativă, contravenţională, penală, materială sau civilă conform legislaţiei în vigoare.
1. Pentru încălcarea prevederilor din prezentul regulament, care sunt cuprinse şi în legislaţia în vigoare, se vor aplica sancţiunile prevăzute de aceasta, care pot antrena răspunderea civilă, materială, contravenţională sau penală, după caz.

Art.57. (1) Încălcarea prevederilor legale, se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, de către persoanele împuternicite prin acte normative specifice.

(3) Constatarea contravenţiilor/infracţiunilor şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la art. 56, (1) şi (2) se face de către personalul cu atribuţii de control din cadrul structurilor proprii ale:

a) Gărzii Naţionale de Mediu;
b) Agenţiei Naţionale pentru Arii Protejate
c) Autorităţii publice centrale şi teritoriale pentru protecţia mediului
d) Administraţiei Parcului Naţional Retezat
e) Autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi structurile teritoriale ale acesteia
f) Inspectoratului Judeţean de Poliţie Hunedoara
g) Inspectoratului Judeţean de Jandarmi Hunedoara"

NOTA: in textul noului regulament nu se mai specifica nimic despre cunatumul amenzilor in cazul incalcarii art.37, acest lucru lasandu-se pe seama "legislatiei specifice".

In continuare, sa studiem putin legislatia:

Legea 345/2006:

"Art. 48.1. Nerespectarea planurilor de management şi a regulamentelor ariilor naturale protejate constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă contravenţională după cum urmează:

21. de la 50 la 150 lei pentru perturbarea liniştii în zonele de extravilan, în locurile de campare şi în zonele cabanelor şi refugiilor."

Dar ca un facut, legea 345 a fost anulata de catre OUG 57/2007 (ajustata si ea putin de OUG 154/2008), iar contraventiile referitoare la perturbarea linistii au disparut ca prin minune...

Concluzia: chipurile este interzis sa tipi, urli, sa pui manele la maximum, dar stati linistiti, nu se intampla nimic daca sfidezi "interdictia" caci nimeni nu iti poate face nimic, deoarece niste baieti de bine au avut grija de asta. Iar salvamontu' trebuie sa "colaboreze" (?!), asta insemnand probabil ca ei vin cu boxele iar rangerii cu amplificatorul, urmand ca muzica sa fie asigurata de, sa zicem, garda de mediu.

P. S. Nu inteleg de ce unii ii injura doar pe cei de la punctul 'g' (adica ultimii pe lista cu voia dvs) iar cei de la 'a-f' scapa basma curata. Asta-i curata discriminare!

Fără foto ''profesorul'' , ''intelectualul'' si ''inegalabilu'' R. Adrian, Joi, 10 Sep 2009, 18:41

Domnule Adrian Roşca mai studiaza!! rangerul fara JANDARMI nu mai au dreptul sa de amenzi la fel si SALVAMONTUL!!!!!!!! ca sa revin la treaba cu legislatia nu va mai impacientati ca nui cum spuneti daca stau bine sa ma uit pe legislatie scrie mare si frumos ca ii voie focul da pe toti copacii din poiana am vazut ca nui voie.. asta asa ca exemplu... haideti sa nu deviem de la subiect deci cum am zis Salvamontul si Rangerul sunt organe constatatoare fara JANDARMI sunt pe romaneste degeaba pacol in privinta amenzilor si a ordinii publice sau cum vreti voi sa fie linistea turistului!!! domnilor mai lasatio balta ca la cat am citit in mesajele astea cred ca cineva de la salvamont va incurcat cumva planurile pacol de tot sustineti sa iei sunt devina...!! incepeti sa deveniti ca babele de la mine de pe ulita cum s-ar zice!!! o noapte linistita va doresc domilor ''MONTANIARI''

Fără foto Adrian Rosca, Joi, 10 Sep 2009, 19:05

Sa mai studiez, ce??!

Pai nu e limpede ca lumina zilei in ce scrie mai sus ca nu este in atributiunile salvamontului sa dea amenzi?? Sau poate limba romaneste nu e destul clar in acest privinta?

Stimate domn, conform regulamentul PNR care are valoare de lege nu este nevoie de jandarmi daca in preajma este politia Hunedoara, rangerii PNR, comisarii garzii de mediu, etc. Ma intreb daca ai un cui impotriva jandarmilor? Iar rangerul nu este doar persoana constatatoare, domnule!

Sa revenim la oile noastre, problema care se discuta aici este bunul simt sau cei sapte ani de acasa, care se pare ca lipseste unora cu desavarsire. Sau poate cu sunt de la tara si nu din capitala, cum scanda galeria din Giulesti acum ceva timp? Asta, ca sa fim "rasisti", desi era o vorba cu bunul simt al taranului care cam lipseste "miticilor" de la oras.
Ca sa intelegi mai bine o sa scriu cu litere de tipar: OAMENII VIN LA MUNTE SI MAI ALES INTR-UN PARC NATIONAL SA SE RELAXEZE SI SA BUCURE IN SPECIAL DE NATURA SI LINISTE. CA URMARE ESTE DE BUN SIMT CA CEILALTI (SI IN SPECIAL OAMENII DE 'MUNTE' CUM SUNT CEI DE LA SALVAMONT) SA RESPECTE ACESTE LUCRURI ELEMENTARE, ASTA INSEMNAND CA ISI RESPECTA APROAPELE.
Dar se vede din pacate din comentariile dumitale ca nu dai doi bani pe chestiile astea, parol d'honneur!

Am fost suficient de clar sau mai trebuie sa fac si o schita?

Cu respecturi!

Fără foto Adrian Rosca, Joi, 10 Sep 2009, 19:22

P. S. Imi cer scuze daca am ratat sau interpretat gresit ceva din ideile domnului Baciu, dar cred ca asta e doar din cauza din cauza exprimarii precare a unora dintre noi.

Şerban-Alin Pontoş Şerban-Alin PontoşAdministrator Alpinet , Vineri, 11 Sep 2009, 8:59

Se discuta si pe alpinet2k aceasta situatie si eu unul cred ca ar trebui facute cateva sesizari scrise la Administratia Parcului de catre cei care au fost martori, macar sa se reuseasca pana la urma sa se elimine asemenea comemorari pe viitor. Sau sa marcheze zona ca loc de chef sa stie lumea care nu vrea sa participe la comemorari in PNR sa isi caute loc de campare in alta parte.
A, si inca ceva! Fiind unul din administratorii acestui "cuibusor de tzate (de oameni care nu au o ocupatie)" ma intreb daca ii datoram ceva d-lui Baciu din moment ce trateaza pe participantii la aceasta discutie cu lipsa de respect. Cred ca se poate sustine un argument fara a se emite axiome despre timpul liber al celuilalt. Cel caruia nu-i convine site-ul si oamenii de aici este liber sa ne evite. BRUSC!

Fără foto ''profesorul'' , ''intelectualul'' si ''inegalabilu'' R. Adrian, Vineri, 11 Sep 2009, 9:35

Domnule Adrian Roşca daca ati scris cu litere mari mam emotionat si mi-au dat 2 lacrimi, chiar nu am probleme cu vederea Doamne ajuta!! Pe mine unul chiar nu ma mai intereseaza subiectul acesta prea tare, dar va raspund la o intrebare, nu am nimica cu cei de la JANDARMERIE da din cate stiu exista jandarmi montani care ar trebuii sa fie prezenti unde afluenta turistica este mare asta tot am vrut sa zic da ma rog, asa este mai sunt institutii care ar fii trebuit sa is faca treaba da din pacate toata vina si toata povestea sa oprit la o singura institutie..!!! Bag de seama ca si dumneavoastra aveti ceva cu Salvamontul care am zis mai sus ce atributii au va rog cititi.. da deja mii scarba de sub. asta noi barbatii suntem mai rau ca femeile..!! Va salut cu respect

P. S. Te crezi in stare sa ma poti judeca? Incearca!. Dar mai inainte fa o analiza. Avand ca subiect persoana ta! Va salu domnule Rosca..!!:D:-P

Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Vineri, 11 Sep 2009, 13:28

Alex, daca nu reusesti sa porti cu respect o discutie, vom fi nevoiti sa-ti interzicem accesul pe acest site.
Alte nelamuriri?

Fără foto Adrian Rosca, Vineri, 11 Sep 2009, 14:17

Ca sa incheiem aceasta discutie (!?), simt nevoia sa precizez ca nu am nimic cu baietii de la Salvamont si chiar am avut placerea in trecut sa cunosc cativa baieti de treaba care asigurau permanenta in Poiana Pelegii. Toata stima pentru acesti oameni, care in marea lor majoritate sunt adevarati oameni de munte. Totodata majoritatea oamenilor de munte pe care i-am cunoscut eu pe munte, prin cluburi, Alpinet, etc, e caracterizata de bun simt si responsabilitate.

Dar..., orice padure are uscaturile ei, asa ca nu ma mira apucaturile unor insi ca acest Baciu, care crede ca poate sa-si bata joc de alti oameni pe care nui (sic!) cunoaste si in plus maltrateaza pur si simplu sarmana limba romana, dovedind (din punctul meu de vedere) o educatie si un comportament mai mult decat deficitare. Jenibil, domnule!
Sau poate e de vina tastatura qwerty?

Fără foto ''profesorul'' , ''intelectualul'' si ''inegalabilu'' R. Adrian, Vineri, 11 Sep 2009, 17:25

Da domnule Emi Cristea cu cea mai mare placere.. ca si asa ii de toata jena acest ''cuibusor'' cred ca am atins niste pucte sensibile!! Ca sa vedeti domnule Adrian Roşca cat stati sa scrieti un text 2 -3 ore ca doar aveti timp, nu aveti ce face alt ceva, bine si va mai ajuta si dexul explicativ al limbii romane!!:-D

Fără foto Cristi Cuţurescu, Vineri, 11 Sep 2009, 20:58

"Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj" (Ion Creanga).

Fără foto Adrian Rosca, Vineri, 11 Sep 2009, 23:42

Dex = dictionar explicativ. Deci dex-ul esplicativ e o noutate absoluta pentru mine. Am stat 3-4 ore pe net si in sfarsit am gasit ca acest dex nou s-ar chema Webster.

Doamne, fa-ma prost! Si cum, Doamne-fereste, sa-i spui unui prost ca e prost?

florin călbază florin călbază, Sâmbătă, 12 Sep 2009, 14:23

"Mam" saturat,"mii" sila!!!:-(

Fără foto Adrian Rosca, Sâmbătă, 12 Sep 2009, 16:08

Vaz ca "domnul" Baciu si-a schimbat titulatura. Cred ca iam (!) tulburat rau "intelectul".

Q. E. D.

Fără foto costica nastase, Marţi, 22 Sep 2009, 23:02

da dezgustator sint multi care cum ajung la destinatia dorita dau drumul la aceste manele tiganesti, aceste zdranganeli cu cuvinte amestecate si fara sens[ uimitor, reusesc sa capteze cat mai multi]apoi scot acei renumiti MICI facuti din toate porcariile, carnuri, si alte bauturi si dai batai. TIPETE, RACNETE, PLANSETE, DURERI DE CAP de bautura binenteles etc, etc. Dupa asa zisa distractie lasa o mizerie de nedescris se urca fericiti in masina si pleaca acasa povestind apoi altora ce;viata e la munte'. EXTRAORDINAR ACESTI GEN DE OAMENI SE INMULTESC DE LA O ZI LA ALTA, daca le putem spunem;oameni'. Pacat ar trebui ca acesti jandarmi montani sa nu ierte nimic sa dea amenzi usturatoare ptr ca a doua acestor;;;;;;;slabi pregatiti si needucati si etc, etc, sa nu le mai trebuiasca munte. SA stea acolo unde le este locul adica bodegi, baruri, restaurante, discoteci, cazinouri. VA SALUT IUBITORI AI MUNTELUI,!!!!!!!!!!!!

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Comentarii înscrise de Adrian Popovici
[1-20]<  21-40 din 583
  > [41-60] [61-80] [81-100] >>
FotografieComentariuData
The Edge of Heaven
Adrian Popovici
Este ce a mai ramas din a doua cascada
19 Mai
crovurili
Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
Ordinea e cam asa, Crovu Mare, cel cu bradu, apoi Poienile Porcului, pe aia care e in umbra, sub petele de zapada s-ar putea juca fotbal, vreo trei meciuri simultan pe teren mare:), in continuare nu se vede ca e mai jos Crovu Medved si ultima poiana e Plostinioarele. Dupa culmea care inchide succesiunea de crovuri ar trebui sa fie Plostina. Daca era obiectivul ceva mai wide, in stanga s-ar fi vazut varful Pietrele Albe.

Ce varf o fi ala care se vede in planul cel mai indepartat? Semenicu cred ca ar trebui sa fie mai in dreapta.
5 Mai
Wolves Night Out-2
Narcis Lutica
Pana la urma important este rezultatul final. O fotografie iti place sau nu prin ceea ce reuseste sa iti transmita. Nu vad ce importanta are ca e facuta pe digital, pe analogic, ca autorul a fost meserias si a stiut sa aleaga expunerea corecta sau ca a fost meserias si a stat o saptamana la postprocesare:-), daca fotografia arata la fel. Si in vremurile fotografiei pe film se faceau "smecherii", numai ca atunci erau accesibile unui numar mai mic de fotografi si chimicalele au fost inlocuite de calculator.
24 Apr
Dreamflight
Adrian Popovici
Culoarea zapezii depinde de modul in care privesti, daca stai cu capu in jos sau in sus:-), sau o fi de la rododendroni?:-)
24 Apr
Tort de frisca
cătălin pobega
Bine ai revenit prin muntii cu zapada. Cam lipseau astfel de fotografii.
2 Apr
Cascadă
Sian Brie
daca mergi dinspre Prolaz inspre Tolosu si la un moment dat gresesti poteca, adica in loc sa urci un pic, cobori la stanga spre rau, dai si de zona asta...cel putin eu asa am vazut cascadele astea :-) atunci era inceput de mai '98 si nu era asa de multa apa, se vedea un covor de muschi sub firele de apa. apoi am mai "gresit" de vreo doua ori drumul dar nu curgea pe acolo apa aproape deloc. in fotografia asta, cascadele arata nemaipomenit.

as fi curios sa aflu data cand a fost facuta aceasta fotografie
4 Oct
Caldarea Netis... cu personaj :-)
Ionut C
Cand au fost facute fotografiile astea din Tarcu?
10 Iul
Lespezi si Caltun vazute de pe Laitel
Marian Radu
Eu zic sa o mai lungesti cu astfel de comentarii interesante. Deci cum e cu Buteanu si a lui Vanatoare?

Nu prea vad de ce ai intra in categoria "nesuferit":-) cu astfel de comentarii pe Alpinet, atata timp cat o gramada din spatiul alocat comentariilor este ocupat de tot felul de pareri paralele cu muntele de tipul "...lumina trebuia sa pice asa...", "... eu as fi fotografiat altfel... ", "...muntele ala nu trebuia sa se vada in poza, precis l-ai pus acolo cu calculatoru...", "... poza asta sigur e prelucrata.... " :-)

Dane, nu scoti o carte cu o sinteza a documentatiei pe care o ai despre denumirile montane? Eu o voi cumpara.
:-)
31 Mai
Vreme buna..
cătălin pobega
Ce cort e acela? Si ce caracteristici are (greutate, pret, etc)?
17 Mai
La poarta raiului
Iulian Mirea
De ce trimiti pacatosii in satul Prisacina stiind ca bisericuta este in satul Dobraia? Ca sa nu nimereasca poarta din prima? :-D:-D:-D
17 Mai
Eternitatea clipei..
cătălin pobega
Ar fi bine sa anunti cand mai mergi intr-o tura, ca sa nu mai puna si altii poze in top, ca oricum nu au nici o sansa. :-) Felicitari pentru parcurgerea crestei in conditii de iarna si pentru calitatea fotografiilor.
4 Apr
La confluenţă
Adrian Popovici
Cerna cu Ogasul Slatina
4 Apr
Mordor
Sorin Colac
La prima vedere am zis e ok, cand ma uit mai bine...imi place :-) si dupa ce am mai privit odata lumina aceea si creasta din departare am dat si nota:)
7 Mar
Serpuire
cătălin pobega
Aprecierea fotografiilor e evident subiectiva nici nu vad cum s-ar putea impune anumite reguli ca una e frumoasa si toti trebuie sa spuna imi place sau ca una nu respecta treimi, diagonale, etc si trebuie justificata o nota mare :-? Intr-o revista din domeniul foto, in cadrul unui concurs de peisaje, am vazut vreo trei fotografii de pe Alpinet. Una a fost zile bune pe locul 1, alta e de primele doua pagini, astea aveau acolo 3-4 puncte, alta a fost si ea apreciata binisor aici intre alpinetzi si avea vreo 10 puncte, iar poza castigatoare, de undeva de la campie parca, era cotata la 49 de puncte. Asta inseamana ca cele trei fotografii de pe Alpinet ar fi mai slabe? Mie mi se pareau cele mai faine, probabil pentru ca sunt mai aproape de munte decat de tehnica fotografica. Juriul acela de specialisti foto probabil ca nu avea prea multe in comun cu muntele:-? Cred ca fotografiile de aici se adreseaza in primul rand celor care vor sa cunoasca muntele, cei care cauta numai defecte tehnice (astia sunt in general aia de apar o zi doua, dau cateva note si dispar apoi fara sa aiba macar un comentariu doua) au destule alte situri la dispozitie. Insa nu strica sa mai invatam si cate un pic despre tehnici foto, iar daca se pot aplica e cu atat mai bine, daca nu, asta sa fie al mai mare bai pe munte:-) Vremea sa fie faina:-)
2 Mar
Serpuire
cătălin pobega
Mi se pare cea mai reprezentativa fotografie pentru spiritul Alpinet in sezonul de iarna. Merita sa fie pe primul loc macar pan se topeste zapada din Crai. Intr-o astfel de tura principala grija este cum sa faci urmatorul pas astfel incat sa ramai intreg si sa ajungi la un calculator ca sa poti inscrie pozele pe Alpinet:-) Daca mai ai vreme intre cei doi pasi sa mai si gandesti cum sa aplici fel de fel de teorii in ale fotografiatului e foarte bine dar nu esential. Asa stand comod la gura sobei (de fapt langa elementii caloriferului:-)) e usor sa spunem "s-ar fi putut si mai bine". Asa ca...s-ar fi putut si mai bine:-), asta ca sa ai motiv sa mai tragi o tura hibernala pe acolo.
1 Mar
Miciu
Sergiu Petrovan
Ar fi trebuit sa ti-o respinga din sectiunea galerie si sa apara direct in top. Foarte faina imaginea. Dar am o nelamurire. Unde se vad Cheile Garlistei?:-?:-)
24 Feb
Watching Over Me
Adrian Popovici
ar fi fost daca nu incepea ceata...asa cu 1-2mm deasupra marginii fotografiei:-)
24 Ian
Partia Goznuta
Alin Ciprian Ciulă
Partia asta a cui e? Daca e a alora de s-au ofensat ca ai relatat poporului ce e pe acolo, acum ar trebui sa se sesizeze si sa-ti dea niste bani ca faci reclama.:-)
19 Ian
Stâna uitată
Ioan Şteţca
Inseamna ca e numa buna sa primeasca turistii de iarna, dar ma intreb cat de hamesiti or fi purecii de pe acolo.:?:-)
18 Ian
Pe un picior de plai...
Lucian Cazac
Da, e nemaipomenita Valea Gaura, e un loc impresionant. Pana acum am fost doar vara pe acolo, dar e tare tentanta si o tura de iarna pe acolo...insa nu prea stiu cat e de accesibila, prin anumite locuri, asa cu ochiul de vara parca se zareau ceva culoare de avalanse. :?
18 Ian
Comentarii înscrise de Adrian Popovici
[1-20]<  21-40 din 583
  > [41-60] [61-80] [81-100] >>
©Proiectul Alpinet 1999 - 2024