Parâng

Înscrisă de: Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet
Parâng
Data publicării: : 27 Feb 2006, vizualizări:: 2484
Localizare geografica: România, Muntii VALCAN, Varful Straja
Album (slideshow): creste
Echipament folosit: Olympus, Sigma
Descriere: ...pt gorjeni
Bookmark and Share
Galeria Foto Alpinet
Emi Cristea Emi CristeaAdministrator Alpinet , Luni, 27 Feb 2006, 12:00

N-ai un zoom? Ca vreau sa vad ce tarife-s pe la cabane prin Parang:-D:-D

Fără foto Dorin-Nicolae A, Luni, 27 Feb 2006, 12:52

Ptr gorjeni??? cam mult vor:-D

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Luni, 27 Feb 2006, 14:20

Mah, n-ati inteles, era o dedicatie gen "dati Cezarului....":-D
Ce-i al lor... e al lor, dar dupa cum vedeti incap si timisoreni si mehedinteni si hunedoreni si... romani si straini:-D
Sper sa ajung si eu pe la Straja weekendu' urmator, asa cum mi-am propus!:-P

Fără foto Dan Loghin, Luni, 27 Feb 2006, 18:02

Strict personal, poza asta inseamna foarte mult pentru mine. Si o caut de sute si sute de poze. Multumesc Daniel! Nu are importanta de ce!:-)

Fără foto Lucian Hulban, Luni, 27 Feb 2006, 18:14

Frumoasa, Daniele!:-D

Daniel Humelnicu Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet , Luni, 27 Feb 2006, 18:30

Dane, apai ai cautat-o dejaba ca io abia pe 18 februarie am facut-o... si daca cumva din gresala nu esti gorjan... atunci este si pt tine:-)

Fără foto Adrian Rosca, Luni, 27 Feb 2006, 19:50

Muicăăă!

Lucian Jurca Lucian Jurca, Marţi, 28 Feb 2006, 9:05

La vremea pe care ai avut-o ma intreb daca nu se vedea cumva si Buila, ca mie mi s-a intamplat sa o vad de acolo. (ca poate se simt bine si valcenii:-D)
...si se mai vede ceva interesant intr-un plan median: muntele Gropu-Tapu cu acces usor din Lainici si care ofera o perspectiva asupra Parangului mai ceva decat Cozia pt. Fagaras (asta tot ca sa se simta bine oltenii ca ei m-au dus prin acele locuri:-)

Fără foto Dan Loghin, Marţi, 28 Feb 2006, 9:13

Multumesc!... nu sunt gorjan, numa' bucovinean! Cautam insa de demult o poza in care sa se vada virful acela mic care ma intereseaza foarte! Nu m-am invrednicit sa urc pina acolo inca, desi zona am batut-o si eu!:-)

Fără foto Adrian Rosca, Marţi, 28 Feb 2006, 9:29

Intreaba-te Luciane, intreaba-te:-D

Daniel Humelnicu Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet , Marţi, 28 Feb 2006, 9:57

se vede si Buila mai prost aici din cauza dimensiunii, pe scanarea originala ceva mai bine... dar tot prost, insa v-ati obisnuit cu imaginile mai sterse din ultima vreme:-) Cu ochiu liber se vedea destul de bine, dar lipseshte inca din trusa o lentila cu focala ceva mai mare...

Fără foto Adrian Rosca, Marţi, 28 Feb 2006, 16:03

Te inseli Hume, nu este Buila, este doar un nor, o umbra, o irizatie sau doar o scama pe film. Deh, daca nu stergi scaneru' cu spirt. Daca nu ma crezi, intreaba-l pe Viorel Frent.:-D

Cătălin Viorel FrenĹŁ Cătălin Viorel FrenĹŁ, Marţi, 28 Feb 2006, 17:03

Ce faci Adrian, ma bagi in gura "ursului"?:-D N-am zis niciodata ca nu se vede Buila, din contra am zis ca se vede in alte fotografii varful cu pricina (nu neaparat Buila, ci un varf, Doamne ce bune sunt parantezele astea cand sunt folosite sa se inteleaga ce trebuie), din cate imi aduc aminte; bag sama ca nu m-am tauzit!:-? Daca Hume zice ca e Buila, inseamna ca e Buila, stie el ce stie, desi eu ma indoiesc ca se vede Vanturarita de aci! O fi Zanoaga, Cerbu, Cornesul, ceva e, nu zic ca nu se vede ceva acolo!
Aici chiar se vede, iar daca vrei sa il mai vezi tin sa precizez ca... se mai vede in alta fotografie facuta in Muntii Valcan:-D
Oare de ce... sunt "asociat" mai tot timpul cu... "carcoteala"? Eu zic ca nu sunt si n-am iz de asa!:-)

Daniel Humelnicu Daniel HumelnicuAdministrator Alpinet , Marţi, 28 Feb 2006, 17:40

pai dupa cum ti-am spus scaneru era sters, daca nu ti clar de ce rupeti 5 min si arunca un ochi pe Oranj... insa din pacate n-am gasit scama cu fagarashu, ashe ca a ramas scama cu buila... am ashezat-o frumos pe scanner si uite ce frumos a iesit... parca-i un nor:-D

Fără foto Adrian Rosca, Marţi, 28 Feb 2006, 18:04

De acord cu tine: daca Hume zice ca e Buila, atunci Buila e!:-D

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Miercuri, 1 Mar 2006, 10:59

Bravo Hume, pana la urma m-ai convins si pe mine ca e Buila, pentru ca se poate vedea. Stii tu cu fizica cuantica, curbura luminii in spatiu se poate vedea dupa colt; aci nu e cazul!:-D

Fără foto Adrian Rosca, Joi, 2 Mar 2006, 10:38

Herr Frentz! Seeing is believing:-D
Oricum, se poate lua o rigla si verifica pe harta daca Buila se poate vedea de pe Straja fara sa fie ecranata de Molidvisu.

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Joi, 2 Mar 2006, 11:20

Adrian, daca toate s-ar rezolva cu rigla... ar sti toata lumea. In primul rand, de la Straja la Buila e ceva distanta (si la distanta te poti pacali usor din cauza curburii Pamantului), iar Parangul e inalt, lat, lung, pe cand Straja si Buila sunt mai scunde. Nici macar cu 3D-ul lui Google Earth nu poti fi sigur.
Una din solutii e sa iei cat mai multe puncte de reper cat esti la Straja, apoi... sa dai o fuga pana pe varful Builei si sa privesti inapoi, confruntand punctele de reper mediane.
A doua solutie contine mai multe subsolutii, din aer, cu un elicopter sau... de ce nu o parapanta!:-D
      La toate astea s-or mai aduga si alte solutii + o vizibilitate de invidiat!:-D

Fără foto Adrian Rosca, Joi, 2 Mar 2006, 12:00

Conform Google Earth distanta dintre Straja si Buila nu-i prea mare, doar 41 mile. Iar iarna stim ca uneori vizibilitatea e chiar de invidiat si poti vedea din Parang sa zicem muntii Cernei sau Fagarasul sau din Ceahlau Fagarasul sau din Muntele Mare Fagarasul si Rodnei, etc, fapt demonstrat de fotografiile postate pe Alpinet.
Iar chestia cu curbura Pamantului raportata la... 66 de kilometri.. sa fim seriosi:-) Vezi si tu ce aproape pare Parangul Mare sau Molidvisu care sunt la 22 km (13.5 mile cg Google Earth) fata de Straja. Iar muntele ala din spate e muult, muult mai departe.
Iar directia e numai buna, chiar masurata pe Google.:-P

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Joi, 2 Mar 2006, 12:43

Da Adrian, chestia cu curbura pamantului raportata la o distanta scurta nu s-ar aplica daca ar fi ca in cazul Fagaras - Ceahlau, cand de la 2500 metri vezi peste o mare depresiune 1900 metri. Dar in situatia de fata nu se aplica regula de mai sus, pentru ca de la Straja la Buila inaltimea nu ca nu scade sub 1500-1600 metri, dar sunt niste praguri de inaltimile amintite, ca atare avem doua puncte de inaltimi relativ egale la 70 km departare aflate la o altitudine de 350 metri. Deci?
Am zis si zic in continuare, stie Hume ce stie, deci hai sa il credem ca e Buila. Cat despre "se poate vedea dupa colt; aci nu e cazul!", am fost destul de clar, aci nu e cazul!

Fără foto Adrian Rosca, Joi, 2 Mar 2006, 13:20

Da, dar hai sa vedem ce inaltimi sunt intre Straja (1868 m) si Buila (1885 m), mai ales ca muntele cu pricina se vede deasupra Voisanului (1734 m - aflat imediat la nord de Molidvis)?
In Parang:
1. Cornesu Mic (1696 m)
2. Zanoaga (1776 m)
In Capatanii:
3. Plesa (cca 1600 m)
4. Zavidanu (1645 m)
5. Muchia Casariei (1597 m)
6. Plaiu Lung (1650 m)
Din astea doar Zanoaga e mai inalt de 1700 m, dar ce se vede acolo in spate e mult mai impunator. Parerea mea!:-D

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Joi, 2 Mar 2006, 14:03

Atunci datele problemei se schimba drastic. Sunt la Straja -134 m, Voisanului fiind la 0 m altitudine, nivelului marii si vreau sa vad la 66 km departare pe o insula de 151 m (cu 17 metri mai sus ca mine). Conform calculelor, de la 151 metri altitudine, linia orizontului se formeaza la 49 km departare, mult mai mic decat cei 66 km distanta, in consecinta ce se vede peste Voisanu (celelalte praguri cum ar fi Zanoaga, etc. nu mai conteaza)... NU E BUILA!
Daca nu e Buila, atunci ce e?:-D

Lucian Jurca Lucian Jurca, Joi, 2 Mar 2006, 14:14

Mai Cataline tu esti Toma Necredinciosul:-P:-P. Pai nu vezi ca Molidvisul e in dreapta Builei in poza, iar Parangul mare in stanga?! Ia uita-te frumos pe harta si trage linia intre cele doua puncte. Iar distanta dintre coarda si varful arcului la o raza de 6400km si o distanta de 80 km (atat e in linie dreapta intre cele 2 chestii) e 125m = 6400km{1-radical[1-patrat(80/2/6400)]}. Culmea de legatura dintre Molidvis si Parangul Mare este mai joasa decat [(1850+1650)/2]-125m=1625m. Deci se vede. Asta e demonstratia geografico-matematica.
Puteai sa ne crezi ca imi era mai simplu.:-D:-D:-D

Lucian Jurca Lucian Jurca, Joi, 2 Mar 2006, 14:18

Am socotit ca Buila are doar 1650, dar cred ca are mai mult, dupa cum zice si dl. Rosca. Deci se vede si mai mult din Buila!:-D

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Joi, 2 Mar 2006, 14:40

Scuze dl. Jurca pentru necredinta mea:-D. La un nou calcul de-al meu culmea intermediara poate sa aiba si 1605 metri, numai ca Buila se vede chiar langa Voisanu (1734) spre Molidvis, unde nu scade sub 1625. Daca ma insel si e varful ce se vede prin Saua Groapa (1570)... va cred pe cuvant!:-)

Fără foto Adrian Rosca, Joi, 2 Mar 2006, 14:44

Eu am chiulit la orele de artimetica cand eram la scoala generala, ca mam oprit la zece clase, asa ca nu stiu ce e cu calculele astea de mati innebunit de cap.

Io zic ca avem 2 variante daca nu e Buila: ori e Vanturarita ori e Ciomolungma ca alti carpati nu se mai ezista in directia liniei curbe care uneste Straja de munti din stanga Molivisului.

Iara daca ma uit mai bine pe harta Parangului, de fapt muntele cu pricina se vede deasupra vf de 1638 m care e intre Voisanul si Molidvisul, Voisanul fiind de fapt un pic mai la stanga deasupra seii Groapa care se zareste foarte bine in poza.

98% apa, gata!:-D

Giulia Tempfli Giulia Tempfli, Joi, 2 Mar 2006, 14:45

Fratilor, da stiu ca va inspira fotografia lui Daniel, nu gluma...:-P

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Joi, 2 Mar 2006, 14:49

Voisanul e... un pic mai la dreapta de Groapa:-)
Restul de 2% e transpiratie-n calcule:-D
Si ai dreptate, gata, ca i-am umplut lui Hume casuta de mail cu comentariile noastre!:-D

Cătălin Viorel Frenţ Cătălin Viorel Frenţ, Joi, 2 Mar 2006, 14:51

Giulia, pai s-ar putea sa se lase cu niste beroase reci la ghicitorile lui!

Fără foto Adrian Rosca, Joi, 2 Mar 2006, 14:59

Pai cum sa fie gata, daca nu s-a lamurit pozitia Voisanului?:-D
Vroiam sa zic mai la stanga fata de Ciomolungma:-D

Giulia Tempfli Giulia Tempfli, Joi, 2 Mar 2006, 15:02

Ei da! Atunci inteleg de ce va strofocati atata!...:-P

Galeria Foto Alpinet
Autentifica-te sau inregistreaza-te pentru a inscrie comentarii
Alte fotografii legate de Varful Straja
 1-20 din 47
  > [21-40] [41-47]
Crucea de langa Vf Mutu
Sâmbătă, 31 Mar 2012 Vizualizări: 1387
momâi de piatră la Vf Straja
Duminică, 25 Mar 2012 Vizualizări: 1445
Munca in echipa
Duminică, 29 Mar 2009 Vizualizări: 1601
sub povara iernii
Joi, 15 Ian 2009 Vizualizări: 1709
Apus pe Straja
Luni, 5 Ian 2009 Vizualizări: 1549
Pustiul alb
Luni, 5 Ian 2009 Vizualizări: 1425
Apus sub varf
Luni, 5 Ian 2009 Vizualizări: 1367
Am ajuns la Straja
Luni, 29 Dec 2008 Vizualizări: 1767
Impodobiti de sarbatori
Luni, 29 Dec 2008 Vizualizări: 1595
Straja
Miercuri, 24 Dec 2008 Vizualizări: 2057
Catre Parang
Marţi, 25 Nov 2008 Vizualizări: 1460
mediul este pretuit in Lupeni
Marţi, 11 Mar 2008 Vizualizări: 1845
prima lectie de schi
Marţi, 11 Mar 2008 Vizualizări: 1451
Vârful Straja
Marţi, 19 Feb 2008 Vizualizări: 1631
Strălucind in zare..
Marţi, 19 Feb 2008 Vizualizări: 1338
Treki-ski
Marţi, 29 Ian 2008 Vizualizări: 1893
Apus de soare iarna
Vineri, 11 Ian 2008 Vizualizări: 1681
senin... oltenesc
Sâmbătă, 10 Feb 2007 Vizualizări: 1662
... pe magnet!
Sâmbătă, 10 Feb 2007 Vizualizări: 1697
inainte de intuneric
Sâmbătă, 13 Ian 2007 Vizualizări: 1343
Alte fotografii legate de Varful Straja
 1-20 din 47
  > [21-40] [41-47]
©Proiectul Alpinet 1999 - 2024