Liste Alpinet - alpinet2k

De la: Codruta <c...@home.ro>
Data: Joi, 8 Ian 2004, 1:03
Subiect: @ raport de (lipsa) tura :)
Sal, ziceam ca va povestesc despre Re.

Va amintiti de "protestul meu in sacul de dormit" de acum 3 ani?:)))

well..... am senzatia ca sunt un motan care a golit pe shest borcanu cu smantana - de data asta am chiulit!;)))

M-am trezit cu cateva zile inainte de Re cu perspectiva de a-l face ori acasa, ori acolo unde il mai faceam (in Apuseni) ori prin orash, pe strazile din Bucu - ori eu voiam sa SCHIMB - si sa vad lume. Si mai voiam confort, voiam caldura si voiam ca a doua zi dimineatza sa nu ma intreb ce mananc sau ce beau, sa cobor 2 - 3 trepte si sa am totul la indemana!
(ultimii doi ani au fost pentru mine INFERNALI, asa ca am zis io ca merit;)

N-am prea stiut ce sa fac si m-am gandit la Bucegi (unde nu mai facusem de MULT un Re, cred ca din 86)
Mi-am amintit la un moment dat ca am un prieten vechi cabanier la Miorita, am intrebat pe lista de numarul de-acolo, am sunat, erau camere, am "negociat" pretul (pentru ca, intre timp, ALTI amici imi spusesera ca ar veni si ei dar cel initial e mare pentru ei) si am "batut palma".

In 31 dim am plecat, la Sinaia NU era coada DE FEL la telecabina (ceea ce m-a lasat masca - dar m-am prins mai tarziu de ce: pe munte era ceatza iar zapada nu era buna de schi) si.... iata-ma-s!:)
(telecabina: 70 + 70, sau 130 tot traseul)

Cabana am gasit-o EXCLUSIV dupa muzica (abia la 2 m am vazut-o).
Ce sa va spun? m-am simtit MINUNAT!!!:)

Cabana renovata si marita "proaspat", caldura (centrala proprie), apa calda la orice ora, grupuri sanitare curate (inclusiv dus), unele comune altele la fiecare camera, TV color in camera, sala de mese luminoasa (cred ca unii o stiti) si cu priveliste superba (pe care n-am prea avut-o:), bucatar bun, personal amabil dar nu exagerat

"Invitatii" simpatici (si nu prea multi), am avut loc sa dansam si chef de povesti si bancuri (unii erau bogati, altii "montanisti" umblati prin diverse tzari, am putut sa facem comparatii).
Masa buna, nu servita "pe banda rulanta" ci cu FIX atata timp intre feluri cat sa ti se faca iar pofta. Tortul EXCELENT (cu frisca facuta acolo, "pe loc", din smantana veritabila;)

Ofticant ca n-am vazut focurile de artificii din vale:(
SI mai ofticant: era ASA o ceatza, ca nu ni le-am vazut nici pe-ale noastre. Rachetele se ridicau dar abia daca se vedea ceatza luminandu-se, vag, verzui, violaceu sau mai-stiu-eu-cum.

In 1 nu prea a fost zapada (schiorii frustrati) dar ceatza la greu, semnal pe Orange mai deloc (doar 10 min., cat sa primesc apel de la fostul meu iubit, acum bun prieten;), semnal pe Connex mai bun.
Spre inserat, FIX cand terminasem micul-dejun, au venit niste amici din Salvamont sa ma "colinde" si m-au luat cu ei, la cele 2 refugii, unde am mai stat la taclale si sarmale si m-am mai jucat cu huskili baietzilor:)

In 2 a inceput sa ninga mai "asezat", ceata s-a mai desfacut in valuri, lumea a inceput sa schieze, au mai aparut si alte figuri pe la cabana.
Am constatat ca n-am mai fost demult prin zona; HABAR n-aveam de cabana din Valea Dorului. E draguta si bine dotata dar preturile sunt mai mari decat la Miorita (e de inteles, cred ca vara e CHIAR "moarta", tre' sa-si scoata banii in sezonul de schi). Telefericul din V. Dorului = 50.000
Voisem sa merg pe la Padina sau Piatra Arsa (traversand V. Dorului spre Laptici) dar un grup care fusese pe-acolo mi-a zis ca s-au intors din cauza zapezii FOARTE mari (ca zapada era din aceea obositoare constatasem si singura, coborand la cabana) - asa ca m-am intors si am mai avut (intr-un loc imposibil) 10 min. semnal pe Orange.

Eram MOARTA de foame cand am ajnus la cabana, mancarea buna, am mancat mult asa ca am lenevit ca un sharpe boa... am mai povestit de munte, am mai jucat "jocuri de cabana"..... am chiulit!;)

In 3 am vrut sa plec spre P. Arsa dar era ASA o ceatza ca aveam senzatia ca inot prin lapte - bine, stiam poteca (imi fusese chiar dor de ea;) dar mi s-a parut absurd sa merg fara sa vad nimic, doar ca sa ma aflu in treaba.... din saua Furnicii m-am intors si am intrat la refugiul vechi Salvamont ca sa mai discut aia-aia si sa ma joc iar cu huskili (cam melancolic, pentru ca aparusera niste lady-dogs prin zona).

Am plecat cu ultima telecabina (oarecum ofticata pentru ca imi facusem bagajul inadecvat, ceea ce m-a impiedicat sa cobor pe jos). De fapt, nici cine-stie-ce echipament de munte nu-mi luasem, mersesem acolo "la plezneala", cu gandul "ce-o fi o fi, las' ca vedem noi cum o fi vremea si ne-adaptam" (ceea ce am si facut, de altfel, cu maximum de placere, miammm... miammm;).

In Sinaia n-am prea avut kef de tren asa ca, in drum spre gara, am mai facut cu mana la masini - a oprit una destul de faina, mergea la Bucu si, uite-asa, am cunoscut unul dintre CEI MAI FAINI tipi din ultima vreme, o ocupatie "conexa" activitatilor mele si destul de "nonconformista", asa ca am AVUT ce discuta pana la Bucu (pe vale era ceatza, dupa Ploiesti a inceput ghetzushul pe sosea asa ca am facut, totusi, vreo 2 ore).

Preturi la Miorita (in ordine: numar de paturi si, acolo unde pretul este dublat varianta "scumpa" inseamna grup sanitar propriu, la fel unde pun asterisc - preturile sunt pentru UN LOC) - mii lei:

7 = 300*
6 = 300
5 = 350*
4 = 400*
3 = 400*
2 = 500, 400
12 = 200
(12 = "priciuri", adica 3 paturi duble suprapuse, intr-o camera cam ingusta dar curata, cu grup sanitar propriu).

Jos, la bar, sunt mese de tenis si biliard si se pot inchiria sah, table, domino, nu mai stiu ce altceva:) NU se inchiriaza echipamente de iarna.

Mancarea buna, nu chiar ieftina dar nici scumpa. Bere doar la cutie, nu la sticla (preturi de la 25 k in sus). Vin fiert (bun) = 25.000, ceai (nu stiu:) = 10.000, cafea buna (nu stiu cat, ca am platit "la gramada";), muraturi EXCELENTE (retzeta "secreta";).

Initial "pachetul de Revelion" era 5 mil. lei/3 zile - cum am zis: am "negociat" si am obtinut astfel:
- 2 mil. lei masa + cazarea de Re
- restul, "de capul meu" (am mai platit cazarea 2 nopti, ca m-am simtit bine si, in general, am luat micul dejun acolo, uneori pranzul sau cina)

Telefon cabana (l-am mai dat pe lista): 0244.312.299

Cand spun ca "m-am simtit bine" NU e pentru ca Gigi Chitzu ma cunostea de muuult, de cand era el la Caraiman (nici nu ne-am mai vazut, din 84) unde facuseram "chestii nonconformiste" (cum ar fi cocktail ciudat, retzeta eu;) ca nici nu a prea avut timp de mine - ci pentru ca asa se purtau cu toata lumea; Gigi cam STIE ce-i aia un "cabanier" asa ca... stie;) De altfel, mi-a zis ca, daca i-ar oferi cineva locul de la Caraiman si in PAPUCI ar alerga acolo:)

Cel mai haios a fost ca niste amici ai mei au mers TOT in Bucegi dar n-au mai ajuns nici la Mioritza, nici la Omul (cum voisera) iar la Babele fusese ocupat de Re. - so, UNDE au facut ei Re.? la Moshu, mai vere! adica, FIX acolo unde probabil mi-as fi miscat my ass, daca as fi avut semnal la telefon si as fi putut sa vorbesc cu ei (sau cu Moshu;)) Nici Moshu nici ei n-au stiut ca aveau o cunostinta comuna (eu, adeca;) - a fost o surpriza pentru toti sa aflam ca "ne cunoastem":))
Am aflat asta mult mai tarziu, de la unul din ei, racit, care coborase de pe munte in 2.

Alte lucruri aflate pe la telecabina si din alte discutii:
- cabana Caramian a fost cumparata (pe UN MILION!!! de dolari de niste moldoveni din Moldova, care si-au pus acolo 2 oameni, cica simpatici dar nimeni nu fusese pana acolo sa-i vada:)
- Mazilu s-a angajat la telecabina Sinaia (!!! asta m-a lasat masca - luase pe Caraiman milionu' ala - da' poate voia sa scape de cineva;)))
- exista o "Administratie a Parcului National Bucegi" cu ditamai cladiroiu' de sediu, dotat cu toate cele, la...... Moroeni (FIX in calea cui ar avea ceva de sesizat ori de cautat informatii:(
- probleme ecologice mari, probleme cu apa, probleme cu pajistile, mafie, ONGuri ineficiente, tzepe trase cu bani pentru programe, chestii;
- "se pare" ca NIMENI nu e multumit de primarul din Sinaia;
- terenul pana la Miorita este INTRAVILAN al Sinaiei (motiv pentru care taxa de salubritate e platita "ca la orash";).

Cam atat, deocamdata - ca asteapta Catalin pretzurile alea si pierde trenul:)
Catalin, du-te LINISTIT acolo, ai sa te simti SUPER:)

Codruta
Mesajele sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.

Munceii INTORSURII - Intorsura Buzaului
Muntii BUCEGI - Sinaia
Munceii INTORSURII
Muntii BUCEGI

Nu există comentarii pentru acest mesaj