Alpinet lists - alpinet2k

Date: Sat, Jun 18, 2005, 2:08 pm
Subject: Re: [a] Help Mtii Capatzinii
Salut Dan
Am facut creasta Muntilor Capatanii (partial) anul trecut si tot partial anul acesta. Anul trecut am urcat prin Tarnov, in saua Negovanu si de aici ne-am indreptat spre est, iar anul acesta din Buila pana la Zmeuretu mergand tot spre est (spre Valea lui Stan).
Pot sa-ti spun ca ai dreptate intreband de "urme de marcaj". Marcajul e un lux, se gaseste doar pe harti, ca in atatea si atatea cazuri. Am scris si un articol pe Alpinet "Tarnov, la superlativ" in care mai sunt informatii.
Referitor la stane, pot sa-ti spun ca noi am fost pe punctul de afi muscati de dulaii feroce in Curmatura Rodeanu, pentru ca n-am avut cum sa-i evitam, mergand dupa apa. E obligatorie trecerea pe langa stana pt. a lua apa. Nu am intalnit multe stane si nu pot sa-ti spun daca poti dormi la ele sau nu. Eu prefer cortul totdeauna, e mai "sanatos". Foarte amabili mi s-au parut oamenii de la stana Tarnovul Mic, dar nu e in traseul tau.
Statia meteo eu stiu ca era in saua Negovanu, nu in Curmatura Oltetului. S-ar putea sa nu mai existe. Eu lucrez in meteorologie aeronautica si nu mai avem informatii de la aceasta statie de 3 ani.
Valea lui Stan am ratat-o si anul trecut si anul acesta. Dupa vf. Gera, venind dinspre vest, se intra in padure si ajungi la o stana. Ei bine de aici, e greu de gasit taseul spre Valea lui Stan. Am luat-o la stanga(spre nord) si dupa o coborare urata, pe un drum forestier semidistrus am ajuns la Saliste, deci mai in amonte, pe Valea Lotrului.
Per ansamblu, orientarea e foarte usoara pe vreme buna, poteca de creasta este de fapt un drum larg. In caz de ceata e mai dificil pt. ca se ramifica mai multe drumuri din cel principal. Nu am gasit decat vreo 2 semne intre saua Negovanu si Saliste. De stalpi indicatori nici urma in golul alpin.
Nu stiu nimic de sectorulde la vest de saua Negovanului.
Daca mai doresti si alte informatii, iti stau la dispozitie cu placere.

Hiker <hiker@home.ro> wrote:
Salutare

Planuiesc sa fac luna viitoare culmea principala a mtilor Capatinii.
M-ar interesa daca mai sint urme de marcaj din Valea lui Stan-Batrina si eventual pe creasta.
Si ce adaposturi sint moca(acoperisuri, saivane, case parasite, eventual stine cu gazde primitoare) si eventual daca sint stine "renumite";(cu ham ham - baieti rai).
In curm Oltetului mai este statia meteo? Si alte cladiri?

O ZI EXCELENTA!

0244/562873
hiker@home.ro
www.hiker.home.ro
The messages are provided by the mentioned sources.
We take no responsability for their form and content.

Other messages in the same thread:
SubiectAutorData

Muntii CAPATINII - Plaiul Lui Stan
Muntii CAPATINII - Satul Valea Lui Stan
Muntii CAPATINII

There are no comments for this message