Alpinet lists - alpinet2k

Date: Thu, Mar 19, 2015, 12:07 pm
Subject: Re: [a] trei zile in muntii Maramuresului
Nu am ajuns pe Pop Ivan.
Am urcat din Repedea cu o masina inchiriata pana unde s-a putut, de la Pichetul graniceresc Smereceni-v. Repedea-tabara la Capu Grosilor si apoi atacarea, din Saua Paltinu, a Culmii Pop Ivan mai inspre vfTomnatecul cred, evitand cornisa impresionanta si inspaimantatoare ce se revarsa din sa pana pe Vf.
Am plecat tarziu din tabara de la stana, am ajus cu greu pe sa pt ca eram pe rachete de zapada. Desi sunt mare amator de ski de tura, colegii nu sunt asa ca pana la urma mi-am luat si eu rachete din spirit de solidaritate. Data viitoare o sa imi ia schiuri orice ar fi pentru ca a fost frustrant la vale sa cobor cu incetinitorul si frana de mana trasa... In fine, nu am vazut ca Pop Ivan e mai incolo, noi am crezut ca este de fapt varful ce l-am identificat pe harta ca fiind Vr Rapa (1873m) si care ni s-a relevat dupa ce am ajuns in saua cu pricina. Moment in care am vazut P Ivan mai incolo la cca inca doua ceasuri de mers si probabil inca pe atatea de intors... Nu am dorit sa umblam noaptea ca huhurezii asa ca am decis ca pentru noi varful pe care ne aflam este Pop Ivanul din inimile noastre. Desi pe celalalt vedeam neste ucrainieni galagiosi ce ii auzeam boscorodind in linistea aia.. Cred ca ar fi fost interesanta intalnirea... Ne-am multumit cu atat si ne-am intors.
Am dormit in corturi, a fost ok, desi noaptea au fost ... Stana era de nelocuit pt ca bagasera vara animale inauntru, probabil ca au avut motivele lor..era ca in grajd. Ne-am bucurat in schimb ca am putut face foc si am folosit primusul mai putin desi ne-am afumat copios spre marele amuzament al neveste-mii care a remarcat mirosul de satra cu care am umplut casa pe cand m-am intors...
Zona este excelenta pt ski de tura ne-am propus o tabara mai spre primavara in care sa-mi invat coechipierii cum sa le foloseasca,
Ne-am imprietenit cu politistii de frontiera si cu cainele lor de exceptie si am aflat istorii cu contrabandisti si ucrainieni si detalii din viata lor suficient de grea si turele lor nocturne indiferent de vreme si anotimp pe fasie. Desi erau prost echipati, initial am crezut ca este o problema =
de inzestrare... In we trecut am avut o intalnire amicala cu Dl Comandant al Politiei de Frontiera de la Sighet care mi-a zis ca de fapt primesc o rata lunara fixa pentru a-si putea cumpara echipament (bocanci, imbracaminte de corp, jachete etc). Saracii de ei prefera sa umble in cizme de cauciuc imblanite cumparate din targ in loc sa isi ia bocanci adevarati si sa econom=
iseasca sumele ramase ce oricum le primesc... In loc de bete de treking aveau cate o bota de alun. In loc de parazapezi un snurulet peste cizme. Asta e optiunea lor...
Dar aveau in schimb neste binocluri adevarate ce vedeau noaptea ca ziua si cu care ne-am jucat si noi sa vedem spuza de stele, culmea Pop Ivanului scanteind la lumina lor si conturul misterios al padurii de brad.
A fost o tura minunata, am avut parte de vreme excelenta intr-un loc minunat cu o trupa faina, prieteni de o viata, colegi de ture de iarna deosebiti. Filmarea a fost facuta de colegul nostru din BM Tibi Toth care se pricepe si are sculele de pe lume. Ne-am lasat in grija lui.
cu prietenie tuturor

Trei zile in Muntii Maramuresului, de 8 martie

https://www.youtube.com/watch? v=3D9JdnHwCFX2I

Mersi si felicitari pentru tura. Imi dai te rog descrierea traseului? Am =
dedus ca n-ati ajuns si pe Pop Ivan spre care nu mai aveati mult. M-a bucur=
at filmarea linistita, clasica (asortata cu muzica), nu haotica precum fac=
fotoreporterii in zone de razboi si pe care ii imita multi tineri montania=
rzi, sa fie filmare "dinamica"!

Mi-s tare dragi acei munti, ii cunosc bine si mi-e mereu dor de ei!

Dinu

enjoy

Gh Muresan
The messages are provided by the mentioned sources.
We take no responsability for their form and content.

Other messages in the same thread:
SubiectAutorData
 [a] trei zile in muntii Maramuresului'Gheorghe Muresan'...Mar 19, 2015
   Re: [a] trei zile in muntii MaramuresuluiDinu Mititeanu...Mar 19, 2015
     Re: [a] trei zile in muntii Maramuresului'Gheorghe Muresan'...Mar 19, 2015

Muntii MARAMURESULUI
Muntii SEMENIC si Munceii NEMANULUI

There are no comments for this message