Liste Alpinet - alpinet2k

Data: Luni, 21 Oct 2002, 14:10
Subiect: @ RT
Salutare,
Plec sambata dimineata sa iau trenul de 7: 30 (stiam eu ca e un tren atunci...) care s-a
dovedit fantoma, am aflat abia la intoarcere ca era unul si la 6: 30 special pt
weekend..(desi probabil multi dintre voi stiau de acesta, nici unul nu a binevoit sa-mi
raspunda la mesaje..ata ete.;() si astfel am ajuns la 12: 35 in Busteni(cu personalul de
ora 9).
O iau incet fara alte popasuri spe Valea Morarului, pana la Gura Diham acelasi drum
plictisitor si foarte colorat in domeniul mirosurilor, manelelor samd.. Mai departe incep
sa urc prin padure si sunt impresionat de linistea din jur sparta doar de sunetul
bocancilor prin frunze..prima mea iesire singur.. Mai dau de un grup la cabana pusi pe
frigarui, trec mai departe si ajung la refugiu, unde observ cu placere ca baietii n-au
stat degeaba anul asta, aproape ca au terminat scheletul acoperisului.. Dupa ce infulec
ceva si savurez o tigara incep sa urc prin vale, bucurandu-ma de vremea superba si de
faptul ca am avut bani sa-mi iau film foto. Dupa ce urc mai sus, incercand saritori din
cele mai ciudate, incet-incet am o priveliste din ce in ce mai faina, incepand cu Baiului
inzestrat de toamna din greu si culminand cu Ciucasii care se vedeau in spate cu o
caciula de nori.. Dupa ce sus ies mai in "larg" incep sa ma uit din ce in ce mai disperat
dupa capre negre, si dupa vreo 15min deasupra mea apare un tap mare, care cum ma vede imi
trage un raget amenintator si fuge 5 metri mai incolo.. Apuc sa-i fac o poza faina si apoi
ma iau la vorba cu el.. Vreo 5min am incercat sa-l sperii, sa-l fac macar sa se miste, dar
sarmanul n-avea nici o treaba, statea si se uita la mine de parca eram
extraterestru.. Pana la urma il las in durerea lui:) si urc mai sus, uitandu-ma in
continuare dupa cornute, si dupa nici 5min dau de alta, de data asta female, care fuge si
se alatura unui grup mai mare de vreo 10, toate la vreo 30m de mine.. Ma bucur din tot
sufletul si le pozez din diferite unghiuri, sperand un profil si un cadru cat mai
fain... In rest, un peisaj superb, Coltii Morarului se vedeau insoriti doar deasupra,
inrest cufundati in umbra, in fine, si cu ceva nori deasupra mi-au dat nenumarati
fiori.. Observ ca si Bucsoiul e destul de populat, si ma bucur ca la mine e mai liniste si
ma pot bucura din plin de ce-mi vad ochii.. Pe la vreo 5 fara ceva incep urcusul dinspre
caldare, ma cuprinde lenea si incep sa o lalaiesc din ce in ce mai mult, nevroind parca
sa scap de privelistea caprelor si a intregii vai. Intr-un final ajung si la Omu, unde
mananc ceva si apoi ma duc sa montez cortul, caci da, am plecat cu cortul - motivul e cat
se poate de raportat la realitate - CFR, caci ei vor acum foi de drum, nu-si mai permit
sa dea atatea reduceri unor amarati de studenti.. In fine, montez minunea de
cort(imprumutat de la un prieten) si ma apuc de niste peisaje, caci incepea o cu totul
alta panorama decat pana atunci..incet incet se asterne ceata, venind valuri-valuri
dinspre vai, in spate, inspre Crai se aduna niste nori mari si albiciosi de mai mare
frumusetea(incerc sa-i inghet pe film, dar nu ma lasa ceata..), viscolul se asterne din
ce in ce mai tare, intreg ansamblul aratandu-mi muntele in adevarata lui "inflacarare" si
zgaltaindu-ma pana in adancuri.. Dupa ce mai fumez o tigara cu ochii-n luna si ma mai
incalzesc in cabana, ma bag la culcarica si adorm repede.. Pe la vreo 5siceva ma trezesc
ca imi sta ceva pe picioare..ma trag in sus, crezand ca am alunecat pe izopren, dar nu
mica imi este mirarea cand ating cu capul in ceva.. Ma intorc in sus(nu pot sa dorm pe
spate!) si vad cortul aproape cazut pe mine si un mesaj pe telefon.. Imi citesc mesajul(de
la niste preteni adunati la o canasta..) si ies bodoganind afara, unde aproape nu-mi
venea sa cred ca zapada imi batea viscolita pe cort.. Desi destul de suparat ca s-a rupt
una din intinzatoare la prelata, apuc sa ma bucur de spectacolul din jurul meu(asta
fiindca ma simteam in siguranta cu cabana langa mine...). In fine, pana dimineata a urmat
vreo ora si ceva de asteptat intr-o pozitie cam incomoda, caci stateam in cort cu
piciorele in sus(sprijinite pe rucsac pe care l-am pus in piciore sub genunchi) ca sa
sustin betele, ca-mi era frica sa nu se rupa cumva flexandu-se prea mult.. In fine, pe
langa durerile de spate de dimineata am avut si alte senzatii, caci simteam cumva ca ma
lupt cu viscolul la fiecare rafala ce o adapostea pe cortul meu.. Pana la urma picioarele
mele au rezistat..:).. De dimineata ma chinui, imi strang cortul, halesc ceva si apoi o
iau cu inca vreo 4 inspre babele, pe o ceata destul de zapacitoare, ca de vreo 2 ori
ne-am cam oprit sa cautam traseul, desi e ditamai drumul de tractor, tractor care si-a
facut aparitia cand eram aproape de babele, cu niste telecabinisti care se "aventurasera"
ziua trecuta pana la Omu, fara sa stie ca o sa se intalneasca cu o vreme de stat in casa
a doua zi.. In fine, pe la babele deja nu mai era ceata, zapada mai putina, mai stau la o
tigara in cabana si o iau in jos pe aceeasi jepi. Putina zapada pe sus, apoi namoloase
alunecatoare si privelisti de iarna cu brazi inzapeziti pe stanci.. Prin padure o
linistesc la mers, incep sa fac din ce in ce mai multe popasuri pt plamani(tigari) ca sa
nu ajung prea repede.. Jos imi desfac cortul si-l curat, dupa care ma indrept spre gara
unde trebe sa ma concentrez iarasi ca sa nu-mi fac draci de puzderia de copii si de
cocalari care o sa se suie in acelasi tren, caci in accelerat nu s-a urcat nici
draqu..:(.
In fine, acum scriu aceste randuri si sunt destul de linistit, desi as avea destul de
multe motive de suparare..anume, mi s-a stricat aparatul foto - nu mai deschide diafragma
cand trebe si tot filmul n-a fost expus.. In fine, sper ca memoria vizuala sa nu ma lase
cativa ani buni, ca sa am si eu din ce trai...
Zapada multa si vreme faina, Mihai
Mesajele sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.

Muntii CIUCAS - Varful Ciucas
Muntii BUCEGI - Coltii Morarului
Muntii BUCEGI - Valea Morarului
Muntii BUCEGI - Cantonul Jepi
Muntii BUCEGI - Saua Baiului
Muntii BUCEGI - Cabana Babele
Muntii BUCEGI - Varful Bucsoiul (2492)