Cabana Malaiesti (1720 m)

25-26 martie 2006 :: Prin caldarile Malaiesti, by Emi Cristea
La inceput a fost Ceahlaul, apoi ar fi trebuit sa fie Hasmasu Mare, cu cort si zapada gramada. Trebuia sa fim multi … dar pana a venit week-end-ul am intors busola invers. Se mai intampla. Cine stie unde ajungeam pana la urma … cred ca a fost week-end-ul rasturnarilor de situatie. Sambata dimineata, intr-un de necrezut gest de darnicie, dau 10 lei pe biletul de rapid pana la Predeal. Ramane sa ma mai gandesc ce a fost in capul meu, ca inca nu imi dau seama. La limita dintre provinciile tarii, in insorita gara a Predealului, dau peste doua Irine. Ehh, le asigurasem ca nu le trag clapa, si ca ne vom intalni dimineata in gara. Trio in Bucegi. Eu cu doua Irine. Ma intreb de pe la inceput, cand le voi striga pe nume, care cum o sa raspuna prima. Dar pana una alta sa-mi iau si eu pereche de ochelari de soare, de unica folosinta, ca sa nu ma pasca vreo orbire prin munti. Fara prea mult chef de mers in noi (la un momendat ne gandeam ce-ar fi sa urcam in Piatra Mare,...

Information -

Telefon: Telefon de contact Cabana Malaiesti 0741.074884, dl. Ion Adamuta.
Adresă WEB: http://www.malaiesti.ro

News

[Jul 10, 2009] Festival FLOARE DE COLT Malaiesti 2009 (Nicolescu Adam)
[Aug 18, 2003] Cosmar pe munte (Daniel Stefănescu)
[Feb 10, 2003] Refugiul Salvamont Malaiesti (ovidiu popescu)
[Jul 25, 2006] S-a redeschis cabana Malaiesti (ionel ignat)
[Apr 7, 2004] Schimbare data concurs Malin (Oana Ganea)
[Mar 12, 2003] Refugiul Malaiesti (ovidiu popescu)
[Feb 24, 2003] Malaiestiul iarna (Răzvan Bordeanu)
[Dec 16, 2002] Salvamont Raşnov (Ioan Stanciu)

Pictures

Media coordonatelor afişate:
Latitudine: 45.46555, Longitudine: 25.45333, Altitudine: 1720

GPS tracks
Busteni - Curmatura Hornurilor, Submitted by: Leontin Suteu | Show in Google Earth
Bucsoiu-Malaiesti pe Brana Caprelor, Submitted by: Paul BrĂŽnzei | Show in Google Earth
Bran - Poteca braconierilor - Cabana Malaesti, Submitted by: Emil Cambos | Show in Google Earth
Cab. Diham - Pichetul Rosu - Brana Caprelor - Malaiesti - Cab. Diham, Submitted by: Emi Cristea | Show in Google Earth

Email forum messages

[Sep 11, 2002] Re: @ cabane arse (Mircea Apostol)
[May 15, 2013] [a] Bucsoiu. La cate intalniri i-am programat ar trebui sa aiba renumele de Crai :) (Andreea Balbarau)
[Jul 10, 2012] Re: [a] campare Varful Omu (partheniu cezar)
[Jul 11, 2011] Re: [a] Bucegi - informatii ajutatoare (Daniel Mihailescu)
[Jul 11, 2011] Re: [a] Bucegi - informatii ajutatoare (Bogdan Balaban)
[Jul 11, 2011] Re: [a] Bucegi - informatii ajutatoare (Holban Andrei)
[Jul 11, 2011] Re: [a] Bucegi - informatii ajutatoare (ARIN)
[Jul 10, 2011] [a] Bucegi - informatii ajutatoare (Daniel Mihailescu)
[All...]

Other info

Este situata pe versantul nordic al masivului, in valea Malaiesti.
Acces: CFR Busteni; poteca 5 ore.

Istoric:
La 14 iulie 1881 Adunarea Generala a sectiei Brasov a SKV-ului (Siebenburgischer Karpaten Verein) hotaraste ridicarea unei case de adapost in Valea Malaiesti, la cota 1570m. Inceputa la 7 mai 1882 constructia este inaugurata la 29 iulie, in acelasi an. In 1897 aceasta prima cabana este distrusa de foc.
Ea va fi refacuta si o noua inaugurare se va produce la 24 august 1898, o data cu Drumul lui Deubel, reamenajat si el. Aceasta constructie va sfirsi distrusa de zapada in iarna anului 1924.

SKV-ul va reconstrui cabana dar alegind un alt loc, mai sus, la 1720m, amplasament pastrat pina acum citiva ani. Noua cabana va fi marita in anii 1938-1939 si apoi renovata in 1967. A rezistat pina in iarna 1997/1998, cand a cazut si ea prada focului.

In prezent cabana a fost refacuta, fiind redata in folosinta si anexa si cabana principala.

Capacitate: 4-5 locuri in grajd, posibilitati campare aprox. 30 corturi.

Comments

Andrei Done, submitted Tue, Aug 24, 2010, 12:42 pm
@Miron Brezuleanu- nu este vorba de cenzura, a fost incadrata la o categorie gresita. Subiectul a fost mutat pe forum:

Magda Achim, submitted Tue, Aug 24, 2010, 11:53 am
Despre aceeaşi experienţă neplăcută din weekendul 21-22 august

M-am numărat printre membrii grupului care s-a trezit fără locuri, pentru că "ştiţi, au venit unii de la primărie şi nu i-am putut refuza".

Este pentru prima dată în ani de zile de munte când mi se întâmplă aşa ceva. Impertinenţa cabanierului şi soluţia propusă -"sunteţi oameni de munte, o să vă descurcaţi cumva"-, atmosfera de cumetrie care a persistat până târziu sunt tot atâtea motive pentru care nu voi mai călca vreodată în această cabană.
Miron Brezuleanu, submitted Tue, Aug 24, 2010, 11:07 am
Tot despre weekendul 21-22 august 2010 la Cabana Malaiesti:

Alt grup a avut probleme similare si a postat o relatare a experientei pe http://www.carpati.org/jurnal/cabana_malaiesti_-_experienta_neplacuta/2046/

Aseara pagina mai exista inca. Azi nu mai exista. Sper sa nu fie cenzurate comentariile negative (dar justificate) si de pe alpinet.org. Faptul ca de pe carpati.org dispar astfel de pagini mi se pare extrem de grav - sper sa fie o problema tehnica, si nu cenzura.
Miron Brezuleanu, submitted Mon, Aug 23, 2010, 7:57 pm
Cabana Malaiesti a fost, in weekendul 21-22 august 2010, o surpriza extrem de neplacuta.

Am facut parte dintr-un grup de 9 persoane; am facut in cursul saptamanii rezervare si am confirmat sambata. Cand am ajuns la cabana ni s-a explicat ca au venit niste notabilitati de la primarie (a cui primarie nu ni s-a spus) carora li s-au dat locurile noastre. Mai departe ni s-a explicat ca trebuie sa ne descurcam, ca suntem oameni de munte. Era ora 8 seara si noi venisem pregatiti pentru o noapte la cabana - nu aveam corturi, nici sac de dormit nu avea toata lumea. Obraznicia si lipsa de ospitalitate (nu mai vorbesc de profesionalism, cuvant dat - totusi aveam rezervari confirmate) mi s-au parut extreme - la nici o alta cabana nu am intalnit un astfel de comportament.

Pana la urma s-au gasit 7 locuri in doua camere diferite - noi rezervaseram o camera de 9 locuri. Ne-am inghesuit; s-a dormit prost din cauza petrecerii cu muzica tare si scandal.

Regret perioada in care nu exista aceasta... crasma si te puteai caza doar la refugiul Salvamont (unde rezervarea era rezervare si cuvantul dat se onora). Mi se pare absolut rusinos ca acest loc a incaput pe mana unor asemenea oameni, care nu au nimic de-a face cu muntele - sunt doar niste ordinari vanzatori de bautura.

Asa ca daca vreti sa innoptati la Malaiesti, va recomand sa aveti cort si sa nu stati aproape de cabana.
catalin gilia, submitted Mon, Aug 9, 2010, 11:15 am
Salutare tuturor iubitorilor de munte din romania SI NU NUMAI! prin simpla mea prezenta pe acest minunat site doresc de a contracara radical spusele D-lui Alin Alin despre cabana Malaiesti, spuse care cred eu ca sunt relatate din auzite si total ne adevarate indiferent de perioada in care te duci acolo, totul este O. K! eu am fost acolo cam pe la jumatatea luni august 2009 si...totul a fost formidabil, nemaipomenit de frumos si preturile foarte accesibile pentru orice buzunar. Daca D-lui alin nu i-a placut aceasta cabana atunci am rugamintea la dansul sa faca o tura si la cabana Omu si apoi sa vina cu comentarii si poate si o paralela intre cele doua cabane daca se poate si nu cer prea mult!

P. S.

Pentru noi cei care iubim muntele si il respectam el va fi intotdeauna splendoarea si sufletul nostru pentru ceilalti eu zic sa o lasati mai moale si sa infundati marea si carciumile ei.

TUTUROR VA UREZ DRUMETII PLACUTE!!!!
Crina Sarbu, submitted Wed, Aug 5, 2009, 8:06 am
Alin, nu stiu in care inceput de august ai dormit tu acolo, dar noi am dormit acum, in noaptea de 2/3 august 2009; regasesc cabana extinsa, curat, un ceai dupa care tanjesc si acum....faptul ca merg pe generator de curent si ca nu au apa curenta, nu-ti da dreptul sa-i denigrezi in halul asta; intr-adevar, supa cu taitei era din plic, si felul 2 nu era decat mamaliguta cu branza si smantana, dar asta poate doar pentru ca era deja duminica seara...ti-as dori sa umbli mult, si sa nu vezi ce inseamna intr-adevar cabana murdara si pureci/plosnite; si inca ceva, relateaza punctul TAU de vedere si nu din auzite...sa auzim numai de bine!
Alin Alin, submitted Tue, Aug 4, 2009, 8:46 am
Am fost la inceputul lunii august 2009. Cabana este foarte murdara. Lenjeria de pat este foarte murdara, miroase a soareci si am auzit persoane care se plangeau ca au luat pureci. Vinul fiert era otetit si semana mai mult un otet fiert. Va recomand sa dormiti la cort. Cred ca e cea mai murdara cabana pe care am vazut-o pana acum.
Nicolescu Adam, submitted Sun, Jul 12, 2009, 10:11 pm
in prezent caban este functionala

capacitate 100 locuri

tarif cazre 20 ron/ persoana/ noapte

contact 0741 074 884
Robert Crăciunescu, submitted Sat, Oct 4, 2008, 9:26 pm
Cabana Malaiesti este redeschisa publicului, si, chiar daca in interior se mai executa diverse amenajari si finisaje, este functionala. Acum are o capacitate de cca. 100 locuri, iar tariful de cazare este de 20 lei / persoana / noapte. Telefonul de contact este: 0741074884.
Raul Darie, submitted Thu, Nov 27, 2003, 9:16 pm
Vreau si eu numere de telefon de la orice cabana.va multumesc anticipat.

raul_v12@yahoo.com
florin cristea, submitted Fri, Aug 1, 2003, 6:24 pm
vreau de urgenta nr de tel de la cab malaiesti. rog mult iubitorii muntelui