Cabana Leaota inchisă! - Vineri, 27 Aug 2004, 7:24, vizitată de 3523 ori

Pe 20.08.04 am fost la cab. Leaota prin Runcu. Drum bun pentru masina pana la fostul canton 'La Ziduri", unde se face acum o manastire. Am vrut sa las masina la manastire, unde lucrau niste muncitori la "chiliile" ultra elegante ale manastirii. Oameni buni, n-am putut pomeni atata adversitate din partea calugarului pe post de sef de acolo si de la maicutele de acolo! Nu m-au lasat in ruptul capului sa parchez langa masinile lor (un Ford focus si o Mazda!!!). Sa nu ma intelegeti gresit, nu exista nici-un fel de gard, poarta sau alta amenajare, era doar o poaiana fara nici-un reper. A trebuit sa dau masina pe marginea drumului caci toata zona e proprietatea lor si oricat de civilizat ai vorbi si oricat de modesta ar fi doleanta de a lasa masina un pic mai ferit, n-ai cu cine te intelege. Nu dau nici-o informatie despre drum! Cu greu am gasit o maicuta care mi-a mai spus ceva dar ea nu prea stia! Cand am incercat sa vorbesc cu muncitorii, o alta maicuta, un fel de sefa, m-a somat sa plec imediat! Dumnezeu sa-i aiba in paza Lui!
Drumul e slab marcat dar foarte bine conturat, Se poate merge pana la cabana chiar cu o masina mai inalta sau cu un turism (Dacie sau Oltcit) la care nu tineti prea mult! Iar la cabana ai un sentiment tulburator de neputinta, furie, deznadejde... E totul in paragina, cabana e sigilata, deci de nefolosit. Anexa unde eventual s-ar putea innopta e ca vai de mama ei. Un paznic te primeste amabil, iti da orice relatie daca stie, si te informeaza ca intre pretendentii la proprietatea cabanei e un litigiu juridic fara un sfarsit previzibil. M-am intors cu amaraciune in suflet sa vad cum se construiau de zor "chilii" spatioase, cu parchet, apa curenta etc.
Corneliu Negulescu

Muntii LEAOTA - Mt. Marginea Domneasca
Muntii LEAOTA - Cabana Leaota
Muntii LEAOTA - Varful Leaota
Muntii LEAOTA
Comentarii
Fără foto Adrian Rosca, Vineri, 27 Aug 2004, 9:26

Atentie domnule Negulescu la ce riscuri v-ati supus! Vine imediat dsoara Carola S (vezi articolul cu pusul crucii pe muntele Ceahlau) si va balacareste cum ii vine la gura.

Emanuel Molner Emanuel Molner, Vineri, 27 Aug 2004, 9:41

mda Corneliu, nu trebue generalizata situati, sigur pleci la munte sa te relaxezi si te intorci terminat si bun de un nou concediu.
Eu am facut o experienta buna de exemplu in Complexul Turistic Sambata, am parcat in incinta manastiri Brancoveanu, am intrebat pe un preot si mi-a spus ca nu e nici o problema.
E bine de stiut ca lumea sa ocoleasca locurile nepreetenoase iubitorilor de munte.

Cosmin Sava Cosmin Sava, Vineri, 27 Aug 2004, 9:43

Incep deja sa raman uimit, Nici nu stiu ce sa zic de respectivii "calugari" dar n-are rost sa-i judecam noi, CA ARE CINE. Nu mi se pare normala atitudinea lor dar asta este... Fiecare la timpul sau..:?

Fără foto Adrian Rosca, Vineri, 27 Aug 2004, 10:26

Depinde de om. Eu am avut si experiente placute si neplacute cu calugarii/calugaritele.
De ex am dormit anul asta in niste conditii excelente la Tismana, iar la plecare maica de acolo ne-a spus sa lasam cat ne lasa inima, alta data am dormit la schitul Magura de langa Sugag si nu mi-au cerut nici un ban pentru casa si masa, intr-un alt an am mancat gratis la schitul Patrunsa. Domnul sa-i aiba in paza!
Dar am patit-o si in sens negativ. In '93 am fost pt prima data in Ceahlau, am luat un accelerat de noapte pana in Bacau, si apoi personalul si am facut in prima zi tot Ceahlaul de la Izvorul Muntelui-Poiana Maicilor-Dochia-Durau. Am ajuns in Durau rupti de oboseala si am cautat un loc de cort. Am zis sa ne deranjam pajistile oamenilor si am optat sa campam pe partia de schi, unde se vedeau instalatiile ruginite de transport pe cablu. Am pus cele 2 corturi de doua persoane, am desfacut complet rucsacii si cand sa ne apucam sa mancam au aparut 2 calugaritele la gardul dinspre manastire si au inceput sa strige la noi ceva. Fiind distanta mare, initial nu le-am auzit, dar la un moment dat am auzit ce spuneau: "Plecati, e terenul nostru, ne stricati iarba". Habar nu aveam ca partia le fusese retrocedata, dar nici un semn nu indica lucrul asta. Am incercat sa negociem, sa spunem ca ramanem doar o noapte, ca nu facem mizerie, ca iarba isi revine. Nimic! Sa plecam! Pana la urma am strans corturile si am plecat.
Dar vorba d-lui Sava are Cine sa cearna graul de neghina.

Corneliu Negulescu Corneliu Negulescu, Vineri, 27 Aug 2004, 14:09

Multumesc, domnule Rosca, pentru avertizari! Am citit articolul in cauza si comentariile sale. D-soara Carola S. face parte dintr-o larga categorie de oameni care confunda ideea de divinitate cu reprezentantii ei pe pamant! Dumnezeu s-o aiba, si pe ea, in paza LUI!"Maicutele" care m-au ajutat pe mine in aceata mica intreprindere sunt, in ordine alfabetica, D-na Ileana Bocanciu si D-soara Mihaela -Alina Radu, fete de-ale noastre, de pe "Alpinet.org", care mi-au furnizat prompt si la obiect informatiile necesare! Le multumesc din suflet!

Ştirile sunt preluate ca atare de la sursele menţionate.